eitaa logo
غرب آسیا
116.3هزار دنبال‌کننده
29.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
84 فایل
کانال رسمی وستانیوز @aboghasem تبلیغات👇 @eshg313
مشاهده در ایتا
دانلود
تبیین خطرات هاب گازی ترکیه برای ایران از زبان آقای ابوقاسم ؟؟ استقبال گسترده کاربران ایتا از تحلیل های مفید آقای ابوقاسم برای دنبال کردن ایشان عضو بشید👇 https://eitaa.com/joinchat/1215824043Cf932654acb
🔸روزنامه اسرائیل هیوم: وزیرخارجه آمریکا در گفتگو با همتای اسرائیلی مرگ برجام را تایید کرده آمریکا آماده افزایش فشارها بر ایران است وستانیوز(فراخط)
🔸آیت‌الله سیستانی: شورای علمای شیعه راه درست در افغانستان را انتخاب کرده است ایسنا: هیئت عالی‌رتبه شورای علمای شیعه افغانستان پیش از ظهر یکشنبه 1 ژانویه با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد. ‏هیئت عالی‌رتبه شورای علمای شیعه افغانستان در این دیدار، اوضاع جاری کشور افغانستان و موضع شورای علما را بیان کردند. آیت‌الله سیستانی در این دیدار سفارش کردند که در این شرایط ‏ایجاب می‌کند که شیعیان راه محبت و مودت و مراوده را در پیش بگیرند و با حکومت سرپرست مشی مسالمت‌آمیز را اتخاذ کنند تا از این طریق بتوانند حقوق مردم را پیگیری نمایند و راه درست و عاقلانه همین است که شورای علما در پیش گرفته است. آیت الله سیستانی ‏ در بخشی از سخنان خود در رابطه با تحکیم اخوت اسلامی بین برادران شیعه و سنی و ایجاد الفت و محبت بین پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان تاکید ویژه و خاص کردند. هیئت علمای شیعه افغانستانی پیش از سفر به نجف اشرف و دیدار با آیت الله سیستانی و آیت الله فیاض، در ایران دیدارهای متعددی را با علمای حوزه علمیه قم (از جمله با حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، نماینده آیت الله سیستانی در ایران) داشته‌اند. چنانکه از مصاحبه سید حسین عالمی بلخی، عضو مجلس علمای شیعه افغانستان، برمی‌آید، این دیدارها به ابتکار مجلس علمای شیعه افغانستان و با توجه به انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد وضعیت کنونی افغانستان در خارج از کشور، به ویژه در بین مراجع شیعه در مشهد، قم و نجف اشرف، ترتیب داده شده است. عالمی بلخی افزوده است که پیام اصلی علمای افغانستانی در این دیدارها توجیه رویکرد «خردمندانه، معتدل و به دور از افراط شورای علمای شیعه افغانستان در رابطه با رویدادهای جاری و وضعیت کنونی کشور» بوده که با همراهی و تایید تمامی علمای قم همراه شده است. تأیید آیت الله سیستانی بر رویه معتدلانه مجلس علمای شیعه افغانستان در رویارویی با حکومت طالبان، از اهمیت بسیاری برخوردار است و نشان می‌دهد علمای افغانستان به خوبی توانسته‌اند در طی این دیدارها، علمای قم و نجف را با مشی مسالمت‌آمیز خود همراه ساخته و رویکردهایی را که راه را برای تعامل با حاکمان طالبان می‌بندد، به حاشیه برانند. اعزام هیئت علمای افغانستانی درست پس از آنکه حسن کاظمی قمی چند هفته پیش به عنوان سفیر ایران در افغانستان تعیین شده است، نشانگر نقطه عطفی در رویکرد جمهوری اسلامی ایران و شیعیان افغانستان در مواجهه با حکومت طالبان است. گفتنی است تا لحظه انتشار این پیام، ظاهرا خبر دیدار آیت الله سیستانی با علمای افغانستانی در هیچ یک از منابع خبری عراقی و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی عربی وابسته و نزدیک به بیت آیت الله سیستانی بازتاب نداشته است. وستانیوز(فراخط)
🔸سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان:حاج قاسم سلیمانی شخصیتی منحصر به فرد و کمیاب بود. حاج قاسم سرباز ولایت بود همان گونه که دیگران را به آن توصیه می کرد. حاج قاسم سلیمانی توانست در طول دو دهه با هماهنگ کردن جبهه مقاومت در برابر طرح های آمریکا بایستد. طرح نخست آمریکا وارد شدن به افغانستان و اشغال عراق و تهدید سوریه بود؛ پیش از آنکه شخصیت شهید سلیمانی در میدان مطرح شود. تشدید مقاومت در عراق، آمریکا را وادار کرد که با دولت این کشور توافق نامه ای بر ای خروج از عراق امضا کند. طرح نخست آمریکا وارد شدن به افغانستان و اشغال عراق و تهدید سوریه بود؛ پیش از آنکه شخصیت شهید سلیمانی در میدان مطرح شود. تشدید مقاومت در عراق، آمریکا را وادار کرد که با دولت این کشور توافق نامه ای بر ای خروج از عراق امضا کند. وستانیوز(فراخط)
🔸دکتربشاراسد: شک نداریم که رویکرد شهید سلیمانی و یارانش در ذهن جوانان مقاومت تثبیت خواهد شد. وستانیوز(فراخط)
🔸سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان: آنگاه که حاج قاسم وارد میادین ما شد، از سه عنصر برخوردار بود، نخست شخصیت او که سراسر صدق و اخلاص بود دوم تقوا و سوم اشتیاق دیدار خدا. نسخه جدید طرح آمریکا با نسخه نخست که مقاومت با نیروهای اشغالگر می‌جنگید، متفاوت است. نسخه دوم طرح آمریکا برای وادار کردن ایران، سوریه و لبنان برای پاسخ دادن به خواسته هایش شکست خورد. طرح دوم آمریکا برای اشغال منطقه تلاش برای ترویج تفکر تکفیری و فرقه ای بود. بی‌تردید دولت آمریکا عملیات ترور علنی سردار سلیمانی و المهندس را به خوبی بررسی کرده بود. هدف از ترور شکست مقاومت و ارعاب عراقی‌ها و تضعیف طرف های محور مقاومت در سوریه و ایران و لبنان و فلسطین بود. هدف از ترور همچنین دور کردن مهمترین خطر راهبردی علیه اسرائیل بود وستانیوز(فراخط)
✅نظریۀ نو واقع ­گرایی تهاجمی 🔹نظریه نوواقع گرایی تهاجمی که یکی از خرده نظریه ­های رئالیسم است، توسط جان میرشایمر تئوریزه شده و مبتنی بر چند مفروض بنیادین است: ۱.نخستین و اصلی­ ترین هدف قدرت­ها، تضمین بقاست. ۲.نظام بین­ الملل آنارشیک است. هیچ اقتدار مرکزی وجود ندارد. (تفاوت اشکار با سیاست داخلی) ۳.دولت­ها به صورت بالقوه برای یکدیگر خطرناک هستند و نیت تهاجمی دارند. دولتها هرگز نمی ­توانند در مورد مقاصد و نیاتِ دولت ­هایِ دیگر، مطمئن باشند و امکانِ تقلب وجود دارد. کشورها، همواره نگران تقلّب کردنِ دیگران بوده اند و خواهند بود.(مثال معمای گوزن) احتمالِ تقلّب، با در نظر گرفتن تکنولوژی نظامیِ مُدرن، که می تواند به سرعت توازن قوا میان کشورها را تغییر بدهد، بسیار بالا ارزیابی می شود. ۳.دولت­ها به صورت بالقوه برای یکدیگر خطرناک هستند و نیت تهاجمی دارند. دولتها هرگز نمی ­توانند در مورد مقاصد و نیاتِ دولت ­هایِ دیگر، مطمئن باشند و امکانِ تقلب وجود دارد. کشورها، همواره نگران تقلّب کردنِ دیگران بوده اند و خواهند بود.(مثال معمای گوزن) احتمالِ تقلّب، با در نظر گرفتن تکنولوژی نظامیِ مُدرن، که می تواند به سرعت توازن قوا میان کشورها را تغییر بدهد، بسیار بالا ارزیابی می شود. ادامه دارد... وستانیوز(فراخط) @amniatemeli
🔸 تورم در ترکیه از ۸۵ به ۶۴ درصد رسید. مرکز آماری ترکیه نرخ تورم سالانه ترکیه در ماه دسامبر را ۶۴.۲۷ درصد اعلام کرد. کشور ترکیه در ماه اکتبر با تورم ۸۵.۵۱ درصد، بی‌سابقه‌ترین نرخ تورم خود در ۲۴ سال اخیر را تجربه کرد. وستانیوز(فراخط)
🔸رتبه‌بندی کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ از منظر شاخص قدرت نشریه "یو اس نیوز اَند ورلد ریپورت" شاخص قدرت کشورهای جهان را به لحاظ قدرت سیاسی، نفوذ اقتصادی، صادرات، ائتلاف‌های بین‌المللی و قدرت نظامی بررسی کرد. در مورد ایران که در رتبه هجدهم قرار گرفته نوشته شده: ایران یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی و سرانه محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت استراتژیکش در خاورمیانه و فراوانی نفت و گاز و سایر منابع طبیعی جز کشورهایی بوده که مورد توجه قدرت‌های جهانی واقع شده است وستانیوز(فراخط)
🔸توییت نویسنده استرالیایی درباره تجزیه ایران! سیاست کهنه تفرقه بینداز و حکومت کن با کمک گروه‌های جدایی‌طلب و مسلح که توسط ایالات متحده، اسرائیل، انگلستان و سعودی‌ها علیه چند قومیتی متحد در ایران استفاده می‌شوند وستانیوز(فراخط)
🔸وزارت دفاع تایوان: 10 هواپیمای نظامی و 3 کشتی جنگی چینی را در مجاورت تایوان شناسایی شد وستانیوز(فراخط)
🔸رئیس مجلس: آنقدر هزینه‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل را بالا میبریم که کسی جرات انجام این کار را نداشته باشد وستانیوز(فراخط)
🚨حملات راکتی به پایگاه نفتی العمر محل حضور تروریست های آمریکایی در شرق سوریه وستانیوز(فراخط)
🔸درآمد 240 میلیون دلاری عربستان از سینما در سال 2022 به گزارش «الخلیج آنلاین» طبق اعلام سازمان رسانه عربستان، تعداد سینماهای این کشور در سال 2022 با افزایش 9 عددی به 63 سالن رسید. همچنین تعداد پرده های نمایش برای 6 اپراتور در کشور به 581 و مجموع ظرفیت سالن های سینما نیز به 59 هزار و 444 صندلی در 20 شهر رسیده که سینمای عربستان را از سال 2019 تاکنون به رتبه اول سینماهای خاورمیانه تبدیل کرده است. این سازمان اعلام کرد که صنعت سینما در عربستان در حال رشد است و در سال 2021، 7 فیلم داخلی و در سال 2022، 12 فیلم در این کشور تولید شد. این سازمان افزود: فیلم «تاپ گان: ماوریک» با فروش بیش از یک میلیون و 250 هزار بلیط و درآمد 22 میلیون و 339 هزار دلار حاصل از آن، پرفروش ترین فیلم از زمان افتتاح سینما در عربستان شد. همچنین افزود: در سال 2022 ، 11 فیلم داخلی در سینماها اکران شد که فیلم «قصاب، بازگشت پنج ضلعی افسانه ای» با بزرگترین مراسم افتتاحیه، موفق ترین فیلم سال بود. همچنین این فیلم در پایان هفته اول رتبه نخست را به دست آورد و از تمام فیلم های اکران شده در دوره خود مانند «آواتار» بهتر عمل کرد. وستانیوز(فراخط)
مطالعات جریان شناسی زیر نظر وستانیوز رو حتما حتما دنبال کنید 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3666477268C611c094c24
🔸چین خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به مسجد الاقصی شد وستانیوز(فراخط)
🔸سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلان کرد اظهارات ایران در قبال قفقاز جنوبی ارمنی گرایانه است و انکارا به اندازه باکو نگران اینگونه سیاست های تهران است وستانیوز(فراخط)
🔸عباس موسوی سفیر ایران در آذربایجان به تهران احضار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر کشورمان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. رایزنی‌های سفیر و وزیر در زمینه تشدید تنش‌های سیاسی جدید بین جمهوری آذربایجان و ایران، رزمایش‌های نظامی ایران با تهدید آذربایجان، حملات و تهدیدهای جدید انجام می‌شود. موسوی نتایج مذاکرات دو روزه خود با مقامات جمهوری آذربایجان را به سرپرست وزارت امور خارجه ارائه کرد. وستانیوز(فراخط)
🔸به گزارش مطالعات عراق به نقل از الفرات نیوز، جمعیت عراق در سال 2022 به بیش از 42 میلیون نفر رسیده است. وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 رفتار وقیحانه نظامیان ترکیه با مهاجرین افغانستانی ویدیوی که خشونت مقامات ترکیه بر سر پناهجویان افغان در حالی که آنها سعی می کنند از ایران به ترکیه بروند را نشان می دهد؛ مقامات ترکی زنجیر به گردن افغانها انداختند و لباس هایشان را درآوردند؛ در برف انداخته و شلاق زدند. وستانیوز(فراخط)
🔸پیش‌ بینی کاهش یک میلیون بشکه‌ای نفت روسیه تحلیلگر کالایی UBSگفت: ما انتظار داریم که ممنوعیت اروپایی نفت خام و محصولات پالایش شده روسیه از طریق دریا (که از۵ فوریه به اجرا گذاشته می‌شود) منجر به کاهش حداقل ۱ میلیون بشکه تولید روسیه در سال۲۰۲۳ شود. در حالی که روسیه حجم نفت خام را به آسیا تغییر داده است، تاجران به طور فزاینده‌ای با چالش امنیت کشتی‌های مورد نیاز بیمه شده برای حمل نفت خام تحریم شده روسیه روبه رو شده‌اند. روسیه دارای سومین صنعت بزرگ پالایشی در جهان است و انتظار می‌رود ممنوعیت اتحادیه اروپا که از۵ فوریه اجرایی می‌شود تأثیر نسبتاً مهمی داشته باشد. وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کلیپی از پرتاب امروز موشک کروز مافوق صوت زیرکون از ناو دمیرال گورشکوف نیروی دریایی روسیه موشک شلیک شده از دریای بارنتس با موفقیت به هدفی در دریای سفید واقع در فاصله تقریباً 1000 کیلومتری اصابت کرد وستانیوز(فراخط)
🔸انفجار در کابل منابع از ‎انفجار در شهر ‎کابل خبر می‌دهد. منابع می‌افزاید صدای چندین انفجار در شهر کابل شنیده شده است. تا اکنون از محل دقیق و تلفات آن اطلاعاتی در دست نیست و مسوولان امنیتی تاکنون در این باره چیزی نگفته اند. وستانیوز(فراخط)
✅مفهوم جنگ ترکیبی در قرن کنونی، زبان تحلیلی را ارائه می‌ دهد که به «انعطاف‌پذیری در رویکرد» و «نحوه اندیشیدن و عملکرد در محیط امنیتی آینده»،می پردازد. وستانیوز(فراخط) @amniatemeli