eitaa logo
غرب آسیا
115.3هزار دنبال‌کننده
28.2هزار عکس
10.1هزار ویدیو
81 فایل
کانال رسمی وستانیوز @aboghasem تبلیغات👇 @eshg313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸پیشروی محدود نیروهای جمهوری آذربایجان در خاک ارمنستان و حاشیه شهر تغ خبر می‌دهند وستانیوز(فراخط)
🔸وزارت دفاع جمهوری باکو می‎گوید این کشور کنترل ارتفاعات، جاده‌های اصلی و فرعی و مناطق وسیعی را در مرز با ارمنستان به دست گرفته است وستانیوز(فراخط)
🔸ورود اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس به بغداد رسانه مقاومت عراق دقایقی پیش از ورود اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس به بغداد خبر داد وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸وزارت دفاع جمهوری باکو می‎گوید این کشور کنترل ارتفاعات، جاده‌های اصلی و فرعی و مناطق وسیعی را در مرز با ارمنستان به دست گرفته است. وستانیوز(فراخط)
🔸پاسخ وزارت دفاع جمهوری باکو به اظهارات امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش: از سوی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کیومرث حیدری، اظهارات توهین آمیز و تهمت آمیزی علیه آذربایجان مطرح شد. ⚜️کیومرث حیدری در اظهارات پوچ خود مدعی است که گویا نیروهای "صهیونیستی" در آذربایجان حضور دارند و آذربایجان در جنگ 44 روزه میهنی از تروریست های داعشی منتقل شده از سوریه استفاده کرده و آنها همچنان در خاک کشورمان هستند. وی همچنین مدعی است که ایران اجازه تغییر در مرز با ارمنستان را نخواهد داد. در ابتدا اعلام می کنیم که اتهامات طرف ایرانی مبنی بر حضور هرگونه نیروی خارجی در خاک جمهوری آذربایجان بی اساس و کاملا غیر قابل قبول است. در کل هیچ عنصر خارجی در خاک آذربایجان وجود ندارد. به حیدری یادآوری می کنیم که ارمنستان 30 سال سرزمین های آذربایجان را تحت اشغال خود داشت. در نتیجه این تهاجم نظامی، یک بخش 132 کیلومتری از مرز دولتی آذربایجان و ایران اشغال شد. با این حال، طرف ایرانی هرگز اتهاماتی علیه ارمنستان وارد نکرده است. برعکس، در این دوره، برادری بین ایران و ارمنستان قوت گرفت و امروز بر کسی پوشیده نیست که اگر ارمنستان دو متحد اصلی در جهان دارد، یکی از آنها فرانسه و دومی ایران است. جمهوری آذربایجان از تمامیت ارضی همه کشورها حمایت می کند و در امور داخلی آنها دخالت نمی کند. در پاسخ به اتهاماتی مبنی بر استفاده آذربایجان از تروریست‌های داعش در جنگ 44 روزه میهنی، اعلام می‌کنیم که ارتش سرافراز آذربایجان به تنهایی سرزمین‌های ما را از اشغال آزاد کرد و وقایع پیروزی را نوشت. این گفته چیزی جز تهمت نیست. همچنین طعنه آمیز است که این اتهام از سوی یک افسر عالی رتبه نظامی به نمایندگی از یک کشور حامی تروریسم و متهم به ارتکاب فعالیت های تروریستی در کشورهای مختلف جهان مطرح شده است. وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تظاهرات هزاران صهیونیست حامی نتانیاهو: آمریکا مداخله نکند هزاران صهیونیست روز پنجشنبه در حمایت از نخست وزیر رژیم صهیونیستی و طرح اصلاحات سیستم قضایی، در تل‌آویو تظاهرات کردند و از آمریکا خواستند که در این موضوع مداخله نکند. وستانیوز(فراخط)
🔸افزایش تنش های سیاسی میان تهران و باکو وزیر خارجه اسرائیل: من و آقای بایرام‌اف [وزیر خارجه جمهوری آذربایجان] به این توافق رسیدیم که جبهه‌ای متحد علیه ایران ایجاد کنیم. وستانیوز(فراخط)
🔶 چین ، اینترنت تایوان را قطع کرد رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، در سخنرانی در نشست سالانه پارلمان چین، گفت که چین را برای جنگ آماده می کند. شی جین پینگ در چهار سخنرانی جداگانه به موضوع آمادگی برای جنگ پرداخت و در یکی از آنها به ژنرال های خود گفت «شجاعانه بجنگید». دولت او همچنین از افزایش 7.2 درصدی بودجه دفاعی چین خبر داد که در دهه گذشته دو برابر شده است و قصد دارد این کشور را کمتر به واردات غلات خارجی وابسته کند. وستانیوز(فراخط)
حضور سردار قاآنی بر مزار شهید ابومهدی المهندس و سید محمد صادق صدر در نجف اشرف وستانیوز(فراخط)
🔸اندیشکده امریکن اینترپرایز: ایران و نیروهای نیابتی آن ممکن است نیروهای آمریکایی را در سوریه در تلافی حملات هوایی اخیر اسرائیل به سوریه هدف قرار دهند. وستانیوز(فراخط)
🔸براثر حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه میلاد حیدری از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به شهادت رسید رژیم صهیونیستی در دوشب متوالی نقاطی در دمشق سوریه را هدف حمله قرار داده است وستانیوز(فراخط)
🔸توافق ایران و عربستان دیپلماسی مذهبی در جهان اسلام را تقویت می‌کند مولانا طاهر محمود اشرفی، توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دوجانبه را به دولت و مردم دو کشور تبریک گفت و افزود که جهان اسلام به ویژه ملت‌های منطقه از این تحول خوشحال هستند. رئیس شورای علمای پاکستان با اشاره به عزم جدی ایران و عربستان برای پرداختن به ملاحظات متقابل و همکاری در راستای تامین منافع مشترک و کمک به تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای، اظهار داشت: پاکستان نیز همگام با کشورهای منطقه و جهان با آغوش باز از توافق تهران و ریاص استقبال کرد و از نقش چین برای تسهیل این فرآیند مهم قدردانی می‌کند. علامه اشرفی افزود که ایران و عربستان دو بازوی قوی جهان اسلام هستند و کارهای زیادی را می‌توانند برای دفاع از ملت‌های منطقه از جمله فلسطین و کشمیر در کنار یکدیگر انجام دهند. وستانیوز(فراخط)
🔸آیا میدانید کشور چین سرمایه گذار عمده معادن قاره آفریقا بوده و بیش از 43% صادرات معدنی کشورهای آفریقایی به چین صورت می گیرد؟ رشد تقاضای چین و نیاز به تامین مواد استراتژیک، عامل رشد صادرات این محصولات از آفریقا به چین طی سالهای آتی می شود و محرک سرمایه گذاری بیشتر در آفریقا خواهد شد وستانیوز(فراخط)
🔸وزارت امور خارجه باکو: تهدیدهای ایران هرگز نمی تواند آذربایجان را بترساند، از هرگونه تجاوز به کشورمان قاطعانه جلوگیری می شود. علیرغم حمایت نظامی ارسالی از ایران به ارمنستان، ارتش آذربایجان در سال 2020 ارتش متجاوز ارمنستان را شکست داد. پس از آن از هرگونه تجاوز و تحریک به آذربایجان قاطعانه جلوگیری خواهد شد وستانیوز(فراخط)
🔸گفتگوی تلفنی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در سایه تنش بین آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایلی کوهن وزیر خارجه این رژیم و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی‌اش شب گذشته تلفنی گفتگو کردند. طرفین در این مکالمه تلفنی در مورد روابط دوجانبه، تلاش‌های مبذول شده برای تقویت منافع مشترک و مسئله ایران گفتگو کردند. بلینکن بار دیگر بر پایبندی کشورش به راه حل دو کشور و تلاش‌های انجام شده برای کاهش تنش بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی در نشست‌های عقبه و شرم الشیخ تاکید کرد و اجتناب از اقدامات یکجانبه که به تشدید تنش در منطقه خواهد انجامید، را امری ضروری خواند. کوهن اشاره کرد که در این مکالمه تلفنی همچنین در مورد گسترش توافقنامه‌های ابراهیم، لغو ویزای سفر به آمریکا برای اسرائیلی‌ها و اصلاحات قضایی نیز با بلینکن گفتگو کرده است. وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تظاهرات و اعتصاب کارگران شرکت ILk ترکیه در باکو کارگران خواستار پرداخت حقوق خود شدند وستانیوز(فراخط)
هدایت شده از ابوقاسم
انتصاب مهدی سبحانی سفیر ایران در سوریه به عنوان سفیر جدید در ارمنستان سیگنال خوبی برای مقامات باکو است. مهدی سبحانی سفیر کارکشته و باتجربه ای در سوریه بود و انتقال ایشان به ایروان با شرایط کنونی مناسبت داشته است. برخی دوستان آگاه نیز گفتند احتملا آقای مجتبی دمیرچی لو نیز به عنوان سفیر کشورمان در باکو منصوب شود. امروز که روابط باکو با اسرائیل علنی تر شده و همه چیز روشن شده که ماهیت جنگی که در قره باغ آغاز شد برای تغییرات ژئوپلیتیکی انجام شده و اساسا چیزی به نام جنگ اسلام و کفر در کار نبوده است. لابی باکو در تهران بخوبی تا الآن کارش را انجام داد و برخی ائمه جمعه شمال کشور هم که اصلا نمی دانستند داستان از چه قرار است با جریان سازی در افکار عمومی بستر را برای نقش فعالانه ایران را ناسالم کردند حال همان دوستان صحبت از خطرات ژئوپلیتیکی در قفقاز می کنند دوستانی که از جنگ قره باغ 2020 عضو کانال غرب آسیا بودند می دانند که همان موقع با تعیین خطوط متمرکز که باکو می‌خواهد ارمنستان را از سیونیک قیچی کند توضیح دادم اما بسیاری از جامعه انقلابی که خب حالا یا بخاطر تعصبات قومی و یا عوامل دیگر بنده را تخریب کردند ابوقاسم