eitaa logo
غرب آسیا
114.9هزار دنبال‌کننده
28.2هزار عکس
10.1هزار ویدیو
81 فایل
کانال رسمی وستانیوز @aboghasem تبلیغات👇 @eshg313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸جرج جرداق از راز نوشتنش درباره امام علی می­ گوید: عده‌ای از مردم کشورهای حوزه خلیج فارس و مصر به من پیشنهاد می‌کردند که مثلا در مورد عمر و یا دیگران بنویسم... اما من نپذیرفتم نه به این خاطر که بخواهم بگویم عمر و یا کس دیگری بد است؛ نه اصلا اینطور نبود، بلکه من پس از علی علیه السلام کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد علی (ع) ننویسم وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دالان شمال و جنوب به عنوان یک کریدور بین المللی چه اهمیتی برای ایران و روسیه و هند دارد؟ مسیرهای چهارگانه اتصال ترانزیتی ایران به روسیه در چارچوب دالان شمال- جنوب کدامند؟هر کدام چه مزیت ها و ضعف هایی دارند؟ فتنه لابی های باکو علیه ایران در دالان شمال -جنوب چیست؟ آنها تلاش دارند چه القائاتی در این خصوص بر تصمیم گیران در ایران بگذارند؟ دام ژئوپلیتیکی که بر اساس طرح آمریکایی «مایکل دورن» برای ایران و روسیه در دالان شمال -جنوب برنامه ریزی شده است ، چیست؟ دالان شمال -جنوب چه تاثیری بر دالان تورانی ناتو یا همان کریدور جعلی زنگزور دارد؟ پاسخ این سوالات را در کلیپ علمی و افشاءگرانه فوق ببینید وستانیوز(فراخط)
🔸واشنگتن پست : اوکراین ضد حمله را به دلیل آب و هوا، کندی ارسال تجهیزات، کمبود مهمات و نشت اسناد محرمانه وزارت دفاع ایالات متحده به تعویق انداخت. وستانیوز(فراخط)
🔸محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت درهای صلح با امارات، همچون مذاکرات با عربستان سعودی باز است وستانیوز(فراخط)
سفیر ایران در باکو از گفتگو سازنده با دستیار رئیس جمهور آذربایجان خبر داد
🔸پیشروی باکو در جنگ با ارمنستا پاشینیان: باکو کنترل مستقیم جاده استپانکرت(خانکندی)، هین شن(گالادارای بزرگ)، متس شن(گالادارای کوچک) و تعدادی از روستاهای دیگر را به دست گرفت. وستانیوز(فراخط)
🔸رئیس جمهور ارمنستان پس از درگیری روز گذشته در مرز باکو، فرمانده نیروهای مرزی شورای امنیت ملی را برکنار کرد
🔸پاکستان 230 کانتینر تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال می کند کانتینرها از بندر کراچی با دو کشتی MV Bokram و MV Kherson ارسال خواهند شد. وستانیوز(فراخط)
🔸ایالات متحده آمریکا رهبر گروه "حراس الدين" (سامي محمود محمد العريدي) را در زمره «تروریست های جهانی» طبقه بندی کرد؛ این گروه وابسته به القاعده است وزارت امور خارجه ایالات متحده: برنامه "پاداش برای عدالت" برای اطلاعاتی در مورد العریدی یا محل اختفای او تا 5 میلیون دلار جایزه ارائه می کند. سامی محمود محمد العریدی معروف به (ابومحمود الشامی)، تبعه اردن است وستانیوز
🔸وزارت دفاع روسیه: جنگنده Su-27 پس از نقض حریم هوایی بر فراز بالتیک یک هواپیمای آلمانی را تعقیب کرد. وستانیوز
🔸رئیس جمهور چین : برای نبرد واقعی آماده شوید شی جین پینگ از نیروهای ارتش کشور خواست برای «مبارزه و نبرد واقعی» آماده شوند. این سخنان تنها سه روز پس از رزمایش گسترده نیروهای چینی در تنگه تایوان، نگرانیهای زیادی را برای واشنگتن و تایوان ایجاد کرده است. وستانیوز(فراخط‌)
43.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مستند جنگ افغانستان 1979 🔺 بعد از پایان جنگ سرد در افغانستان چه اتفاقات مهمی افتاد؟ 🔸 جنگ داخلی در افغانستان چگونه آغاز شد؟ وستانیوز @amniatemeli
🔸در پی شلیک موشک از سوی کره شمالی  ژاپن به  مردم جزیره هوکایدو اعلام کرد به پناهگاه ها بروند وستانیوز(فراخط)
🔸واشنگتن پست: مسئول افشای اسناد محرمانه نظامی یک جوان آمریکایی است که در یک پایگاه نظامی کار می کرد و در حین کارش به آنها دست یافت. وستانیوز(فراخط)
🔸«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر مقابله با ورود جنبش‌های انحرافی از جمله همجنس‌بازی به این کشور، گفت که مردم کسانی را که از زلزله اخیر برای رأی‌جمع کردن استفاده کردند، نمی‌بخشند وستانیوز
🔸سامح شکری، وزیرخارجه ‎مصر پیش از سفر به آنکارا و اعلان احیای روابط دیپلماتیک میان مصر و ‎ترکیه با سفر به آتن با نیکوس دیندیاس، همتای یونانی خود دیدار کرد. وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان وزرای امور خارجه ایران، چین، روسیه و پاکستان به منظور برگزاری دومین نشست چهارجانبه درباره افغانستان با یکدیگر در سمرقند دیدار کردند وستانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 داستان حل شدن دغدغه آموزش زبان 🔹آکادمی زبان فراخط با افتخار روایتی از شروع به کارش را تعریف میکنه .... 🔹 می‌توانید به سادگی زبان را یاد بگیرید و لذت ببرید از این‌همه اتفاق خوب .... 🆔 @fra_hosh
🔹 اگه دوست داری با یک رفیق پایه هر روز چندتا لغت انگلیسی یاد بگیری، ما میتونیم این نفر را بت معرفی کنیم. 🔹تو لینگو رُد قراره با بچه‌هایی که پایه اند روزی چندتا لغت را با sms یاد بگیریم. 🔴به خاطر افتتاح آکادمی زبان فراخط، هزارنفر اولی که به سامانه اضافه می‌شوند، رایگان میتونند از این قسمت استفاده کنند. https://formafzar.com/form/vzfw6
👆👆حتما بخوانید.🤞
🔸مجله تایمز: در میان افشاگری‌های اطلاعاتی که از ناتو و ایالات متحده در فضای مجازی منتشر شد، فهرستی از اسامی بود که نمی‌توان آن‌ها را احراز کرد و ادعا میشود که مربوط به عوامل اطلاعاتی سیا است که در اوکراین کار می‌کنند. وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸منصور حقیقت پور که در جنگ اول آرتساخ مستشار نظامی ایران در باکو بود، سطح دانش نظامی باکو در آن جنگ را بیان می‌کند. به گفته وی، نظامیان باکو به اشتباه به جای مین گذاری در طرف ارمنستان، مواضع خود را مین گذاری کردند و ارمنی ها نیز با پخش صدای تانک از بلندگو، سربازان باکو را مجبور به فرار کردند. وستانیوز(فراخط)
🔸شخص پشت پرده افشای اطلاعات ناتو و ایالات متحده کاربری با نام مستعار "OG" در ابتدا اسناد طبقه بندی شده ایالات متحده را پست کرد. گفته میشود این اسناد در گروه Discord پست شده است. این فرد (OG) اظهار داشت که او در یک "پایگاه نظامی" کار می کرد. گفته می شود او کمی بیش از 20 سال سن دارد که در میان برخی از اعضای گروه با نام واقعی اش شناخته می شود. وستانیوز
🔸تحریم آمریکا علیه ترکیه با موضوع حمایت تسلیحاتی از روسیه آمریکا اعلام کرد: چهار نهاد ترکیه را به خاطر صادرات اقلام ممنوع شامل سلاح و مهمات به روسیه تحریم کرده است. این بزرگترین اقدام اجرایی ایالات متحده علیه ترکیه از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته است. وستانیوز(فراخط)
🔺 جنگ اوکراین، نبرد سرنوشت‌ساز سیاره است؟ قسمت (۱) استفان والت 🔸 غربی‌ها - مانند ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو - که طرفدار سطوح بیشتر حمایت از اوکراین هستند، گاهی اوقات به این نکته اشاره می‌کنند که تحمیل شکست قاطع به روسیه از جنگ‌های آینده در جاهای دیگر جلوگیری می‌کند. اگر روسیه قاطعانه شکست بخورد، یا حداقل هر گونه دستاورد قابل توجهی را از کف بدهد، غرب نشان خواهد داد که "تهاجم به درد نمی خورد." نه تنها ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درس خود را می آموزد و دیگر هرگز چنین چیزی را امتحان نخواهد کرد، بلکه سایر رهبران جهان که ممکن است به استفاده از زور فکر کنند - مانند رئیس جمهور چین، شی جین پینگ - قبل از امتحان چیزی مشابه، دوباره فکر می کنند. 🔹 استدلال‌هایی از این دست برای دهه‌ها جزء اصلی گفتمان تندرو (و به‌ویژه نومحافظه‌کاران) بوده‌اند. مانند تئوری دومینو که هر چقدر هم که رد شود از مردن خودداری می کند، چنین ادعاهایی نتیجه یک درگیری واحد را به مبارزه برای سرنوشت کل سیاره تبدیل می کنند. 🔸 واقعیت تلخ شکست آلمان در جنگ جهانی اول به آدولف هیتلر یاد نداد که 20 سال بعد برای هژمونی اروپا تلاش نکند. همچنین کشتار جنگ جهانی اول به امپراتوری ژاپن یاد نداد که تلاش برای ایجاد امپراتوری خود در آسیا ایده بدی است. 🔹در واقع، این افسانه که آلمان از پشت خنجر خورده بود و صلح خشن تحمیل شده در ورسای، به ظهور نازیسم کمک کرد و زمینه را برای دور دیگری از جنگ فراهم کرد. 🔸 مطمئناً پوتین می دانست که ایالات متحده با تأمین مجاهدین به شکست اشغال شوروی در افغانستان کمک کرده است، همانطور که سوریه و ایران هر کدام به نیروهای عراقی کمک کرده بودند تا تلاش ایالات متحده در عراق را شکست دهند. درس این دو درگیری بسیار واضح به نظر می رسد، اما به نظر می رسد پوتین خود را متقاعد کرده است که این در مورد اوکراین صدق نمی کند. منبع https://foreignpolicy.com/2022/06/02/will-teaching-aggressors-a-lesson-deter-future-wars/ @amniatemeli