دلم مادر می خواهد بوی گل های🌸🌸 چادر نمازش و طنین صدای دلنواز ش....
دلم مادر می خواهد تا عطر یاس را به ایوان خانه میهمان کند ....
دلم مادرم را می خواهد تا حول حالنا ی دلم را با دعای اجابت شده اش از خدا ی طلب نماید .
مادر وقتی تو می آمدی حیاط پر میشد از عطر ترنج ها🍀🍀🍀
حالا که تو رفته ای خانه ی مان پر شده از رنج ها .🍀🍀🍀🍀
با خبر شدیم همکار وخواهر عزیزمان #سرکارخانم فریدون در غم از دست دادن مهربان ترین انسان #مادر به سوگ نشسته اند این فراق را خدمت ایشان و خانواده محترم تسلیت عرض می نماییم وبرای آن سفر کرده علو درجات وبرای باز ماندگان صبر آرزو می کنیم ..
#مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد س بسطام 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هدایت شده از بی نظیر
#سمنان
#شاهرود
#مدرسه_علمیه_خواهران_امام_جعفر_صادق_ع
#کانون_خانواده_رضوی_امام_صادق_ع
با همکاری کانون های خانواده رضوی آموزش عالی و سطح دو امام جعفر صادق علیه السلام
کارگاه تخصصی زندگی به سبک رضوی
با موضوع" سازگاری و مدارا در زندگی، فرزند آوری و فرزند پروری "
با حضور مشاور خانواده دکتر حسن رستمی
با شرکت مزدوجین سال 97 به بعد
برگزار شد.
هدایت شده از پایگاه خبری تحلیلی بانوان آنلاین
مجموعه آموزشهای فیلمنامه نویسی
قسمت اول: فیلم نامه چیست؟👇👇👇
هدایت شده از پایگاه خبری تحلیلی بانوان آنلاین
مجموعه آموزشهای فیلمنامه نویسی
قسمت اول: فیلم نامه چیست؟
برای ساخت فیلم به خیلی چیزها نیاز است. مهمترین و اولین قدم در راه ساخت فیلم، وجود داستانی است که فیلم در مورد آن ساخته میشود. این قصه یا داستان را در سینما به شکل فیلمنامه مینویسند که قواعد خاصی دارد.
به فیلمنامه «سناریو» هم میگویند و این واژه از زبان ایتالیایی گرفته شده است.
فیلمنامه را ممکن است خود کارگردان یا کس دیگری غیر از کارگردان بنویسد و بعد کارگردان از روی آن فیلم را بسازد. در کتابهایی که به مسائل نظری سینما پرداختهاند، برای فیلمنامه تعریفهای زیادی میبینیم. مثلا یکی از این کتابها فیلمنامه را «طرح داستان» فیلم میداند که صحنه به صحنه و فصل به فصل به دنبال هم آمده و نمودار وقایع و شخصیتهای ماجراست. یا در کتابی دیگر میخوانیم که فیلمنامه: «دستورالعمل فیلم است که فیلمساز (کارگردان) یا شخص دیگری تنظیم کرده است و برای ساخت به کارگردان تحویل میشود؛ اما از همه این تعریفها کاملتر، تعریفی است که در کتاب چگونه فیلمنامه بنویسیم؟ اثر «سید فیلد» آمده است.»
او فیلمنامه را راهنما یا طراحی برای فیلم میداند که در بردارنده مجموعهای از صحنههاست که همراه با توضیحات و گفتگو (دیالوگ) بیان میشود یا تصویرهایی که روی کاغذ سر هم شدهاند یا مجموعهای از ایدهها یا دورنمای یک رویاست. در واقع فیلمنامه، داستانی است که به وسیله تصویرها بیان میشود. پس فیلمنامه، داستان یا توضیحی در مورد شخص یا اشخاصی در مکان یا محلهایی در حال انجام کار یا کارهایشان است.
فیلمنامه نویس باید اولاً قدرت تخیل برجسته ای در طراحی صحنه ها و کنش های داستانی داشته باشد؛ در ثانی به بیان تصویری در روند پیشبرد داستان و شخصیت پردازی اهمیت ویژه ای بدهد. تفاوت فیلمنامه با یک داستان یا رمان این است که داستان و رمان برای خواندن نوشته می شود و بنابراین گاه سعی می شود تا بار توصیفات، جهت فضا سازی به دیالوگ ها محول شود، در حالیکه در فیلمنامه، هر چه از حجم گفتار غیرضروری در فیلم کم شود و انتقال پیام از طریق تصویر انجام شود فیلم به جوهره خود که تصویر است نزدیک تر شده و بالطبع نتیجه کار از یک کار رادیویی فاصله خواهد گرفت.
بر این اساس چه بسیار فیلم ها و فیلمنامه هایی که با رعایت فرمول های موفق و امتحان پس داده راهی زباله دان تاریخ شده و چه معدود فیلم هایی که بر خلاف آنچه کارشناسان و کاربلدان تصور می کردند، با اقبال مخاطب عام روبرو شده و منتقدین و تاریخ سینما را غافل گیر کرده اند.
از این رو و با درنظر داشتن مطالب مذکور امید است مجموعه مطالب آموزش فیلمنامه نویسی که از این پس به صورت منظم در این مجال ارائه میگردد، مورد استفاده علاقه مندان قرار گرفته و زمینه ورود دوست داران این عرصه هنری را به فعالیت حرفهای مهیا سازد.
مجموعه مطالب آموزش فیلمنامه نویسی به صورت منظم و هر هفته در کانال اطلاع رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران در پیام رسان ایتا منتشر میگردد.
https://eitaa.com/farhangi_whc
سرکار خانم فریدون مدیریت محترم مدرسه علمیه فاطمیه (س) گرمسار
انا لله وانا الیه راجعون
غم فقدان مادرمهربانتان را که عمری در مسیر تربیت و تعالی فرزندان و خانواده سپری کرده به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض کرده و از خداوند تبارک و تعالی برای آن بانوی در گذشته رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر می طلبیم.
منصوره سعیدی مسئول شعبه ایوان کی