به پویش قدمهای روی پرچم بپیوندید...
همزمان به سخنرانی آکنده از کینه و خشونت رئیس جمهور آمریکای جنایتکار به پویش قدمهای روی پرچم بپیوندید...
فقط کافیست با لگدمال کردن پرچم آمریکای جنایتکار از آن عکس و فیلم گرفته و یا تصاویر لگدمال کردن پرچم آمریکا را و با عنوان #تقدیم_به_ترامپ در فضای مجازی منتشر کنید
شرکت طلاب مدرسه علمیه فاطمیه دامغان در راهپیمایی حمایت از سپاه
به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمیه دامغان مدیر، اساتید، کادر، مبلغین و طلاب مدرسه علمیه فاطمیه دامغان همگام و همدل با مردم عزادار دامغان به حمایت از سپاه انقلاب اسلامی و محکوم نمودن جنایات استکبار جهانی و اشوبگران در راهپمایی امروز چهارشنبه ۲۵ دیماه ۹۸ شرکت کردند و با رهبر معظم انقلاب و شهدای بویژه سپهبد حاج قاسم سلیمانی تجدید عهد کردند.
#سمنان
#مدرسه_علمیه_فاطمیه_دامغان
برگزاری مراسم ایام فاطمیه و یادبود سردار سلیمانی و شهدای سانحه هوایی
به همت مسئولین مدرسه علمیه فاطمیه دامغان مراسم ختمی بمناسبت ایام فاطمیه و یادبود شهیدسردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و مسافران شهید سانحه هوایی با سخنرانی و مداحی حجت الاسلام و المسلمین آقای میرعلی اکبری، روز سه شنبه مورخ ۲۴ دیماه در مرکز تخصصی آموزشی نورالرضا با حضور بانوان این شهرستان برگزار شد.
#سمنان
#مدرسه_علمیه_فاطمیه_دامغان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"ببینید و نشر حداکثری دهید"
تو را میخوانند...
حجتالاسلام علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه مقام معظم رهبری درگفتگوی خبری دراین باره اظهار داشت: نحوه جذب وگزینش معینهها در راستای بهرهمندی بیشتر از ظرفیت بالای حوزههای علمیه سراسر کشور و استفاده از توان علمی و عملی خواهران مبلغه واجد شرایط در چرخه حج وزیارت طی اطلاعیه ای به استان ها ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه دراین اطلاعیه شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان ذکر شده است، افزود: قراراست آزمون کتبی به صورت متمرکز روزجمعه 29 فروردین ماه سال آینده در شهر مقدس قم برگزار شود.
بگفته وی ازمیان افرادی که حد نصاب لازم را در آزمون کسب کنند برای مصاحبه دعوت بعمل می آید و پذیرفته شدگان در مرحله مصاحبه شفاهی ملزم به ارایه یک لوح فشرده ( CD ) از جدیدترین سخنرانی خود برای ارزیابی به دفتر نمایندگی بعثه در استانها یا مناطق می باشند.
مدیر جذب و سازماندهی بعثه با اشاره به اینکه داوطلبانی که موفق به کسب حداقل 60٪ امتیاز در مرحله ارزیابی نوار شوند برای گذراندن آموزش بدو خدمت معرفی خواهند شد، گفت: یکی از شروط اعزام، کسب حداقل معدل 70% از مجموع آزمون کتبی، مصاحبه، ارزیابی سخنرانی و آموزش میباشد.
حجت الاسلام پروانه درپاسخ به سوالی درباره نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون اظهار داشت: کلیه مراحل ثبت نام آزمون و پرداخت هزینه ثبت نام بصورت اینترنتی از طریق پایگاه مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس azmoon.hajj.ir صورت خواهد پذیرفت.
وی با بیان اینکه هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون 000/500 ریال بوده و با استفاده از کارت های عضو شتاب و ازطریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی صورت می پذیرد، افزود: ثبت نام برای آزمون بصورت اینترنتی و همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) از 11الی 25 دی ماه امسال و در پایگاه مدیریت جذب و سازماندهی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بارگذاری تصویر مدارک همزمان با ثبت نام در سامانه آزمون ضروری است، اضافه کرد: کلیه متقاضیان میبایست حداکثر یک هفته بعد از ثبت نام به دفترنمایندگی بعثه محل سکونت خود مراجعه و اصل و کپی مدارک خواسته شده را تحویل دهند؛ تا پس از تأیید و صحت سنجی، مجوز شرکت در آزمون برای آنان صادر شود.
وی در پایان اظهار داشت: مدارک لازم جهت بارگذاری در ثبت نام اینترنتی و ارائه به دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و منابع آزمون کتبی در اطلاعیه جذب وگزینش معینهها ذکر شده و این اطلاعیه در سایت azmoon.hajj.ir برای متقاضیان قابل دسترس می باشد.
۰۲-۰۱-۲۰۲۰-۰۹.۱۵.۳۵.pdf
331.7K
شرایط ثبت نام و جذب نیروی «معینه» کاروانهای حج از میان خواهران مبلغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین صحبتهای امام خمینی(ره) بعد از فرار شاه در مصاحبه با خبرنگاران خارجی در نوفل لوشاتو
#محتوای سوره #ابراهیم
سوره به پنج بخش تقسیم می¬شود:
1. آیات 1- 4: مأموریت جدید پیامبر9؛ اقدام عملی برای بیرون بردن مردم از تاریکیها
این بخش بیان مأموریت پیامبر اکرم9 در بیرون بردن مردم از تیرگی¬ها و واردکردن ایشان به روشنایی¬هاست؛ روشنایی¬هایی که به مدد قرآن، با اجازۀ پروردگار و با عنوان راه خدای غلبه ناپذیر و ستوده، که مالک آسمان¬ها و زمین است، شناخته می¬شود. همچنین در این آیات به مقابلۀ کافران توجه داده می¬شود، که نه تنها به دنبال آن هستند جلو حرکت مردم در راه خدا را بگیرند؛ بلکه میخواهند آن را کج نیز نشان دهند. بنابراین آیات، دو گونه اقدام عملی در جامعۀ مکه در حال شکل گرفتن بود: الف) اقدام پیامبر9 برای اصلاح مردم؛ ب) اقدام منفی کافران برای ناکام گذاشتن اصلاحات پیامبر اکرم9 موافق برنامۀ وحی.
2. آیات 5- 18: راهبری پیامبر9 در این مرحله با تبیین همین مرحله در رسالت موسی7
بخش دوم آیات، به مشابهت این مرحله از رسالت پیامبر9 با رسالت موسی7 توجه می¬دهد: وی نیز مأمور هدایت مردمش برای خارجشدن از تیرگی¬ها و رفتن به سوی نور بود. او این اقدام را با یادآوری نعمت¬های خدا به قومش در دفع بلاهای فرعونیان انجام داد. موسی7 همچنین از عبرت دعوت دیگر انبیا و آزاری که کافران قومشان متوجه آنها کردند و سعی در ناکام گذاشتن اقدامات اصلاحی داشتند، سخن گفت. وی بیان داشت این مقابله تا مرز تهدید انبیا به تبعید پیش رفت، اما خدا در نهایت با اقدام بهموقع، پیامبرانش را پیروز و دشمنانشان را نابود کرد؛ چنانکه در رستاخیز آنها را با جهنم سوزان عذاب خواهد کرد. خدای متعال با تشبیه اقدامات بی¬حاصل کافران به خاکسترهایی در مسیر تندباد، این بخش از سوره را به پایان می¬برد.
3. آیات 19 – 30: تبیین سرانجام پیروی مستضعفان از مستکبران
این بخش در مقام تبیین سرانجام پیروی مردم عادی و ضعیف از کافران مستکبری است که برای گمراهکردن مردم میکوشند. خدای متعال پس از بیان قدرت خود در نابودی انسان¬ها و آوردن مخلوقات جدید، از درگیری مردم ضعیف با این مستکبران و شیطان در رستاخیز پرده برمی¬دارد و توضیح می¬دهد این بحث¬ها حاصلی ندارد و همگی گرفتار آتش و در عذابند؛ در حالی که او مؤمنان شایستهعمل را در بهشت داخل، و با کرامت و سلامت با آنها برخورد می-کند. به دنبال این معنا و در جهت تبیین قوت و ثبات جریان ایمان و ناپایداری جریان کفر، آن دو را به دو درخت تشبیه می¬کند که اولی بسیار ریشه¬دار و سربلند و پرثمر است و دومی بی¬ثبات و سست در پایان این بخش به نقش ناسپاسان نعمت¬ها در کشاندن دیگران به سوی هلاکت، سخن گفته است. برای این گروه که اعمالشان دقیقاً در مقابل پیامبران است، فرجامی سخت را یادآور می¬شود.
4. آیات 31- 41: دستور مؤمنان به نماز و انفاق
خدای متعال در این بخش پیامبر9 را مأمور ابلاغ دو دستور به مؤمنان می¬کند: اقامۀ نماز و پرداخت صدقه. آنگاه برای راهنمایی مردم، پایه¬های کلامی و اعتقادی این دستور را توضیح میدهد؛ از نقش¬های خدا در آفرینش آسمان¬ها و زمین، از رزاقیت وی به مردمان و از تسخیر پدیده¬ها به سود انسان یاد می¬کند. چون مردم مکه بهطور ویژه مشمول عنایات ربانی بوده¬اند و با وجود ناامنی فراوان دیگر مناطق، از آرامش و امنیت برخوردار بودند، و با وجود قرار داشتن در منطقۀ غیرقابل کشاورزی، روزی بهتری نسبت به دیگر مناطق کسب می¬کردند، و ریشۀ این داشته¬ها را ابراهیم و اسماعیل8 می¬دانستند، در آیات، به این بخش از نعمت¬های خدا به این گروه از مردم مکه و دعاهای ابراهیم7 در حق آن منطقه یاد می¬کند، تا با بر¬انگیختن روح شکرگزاری در مردم مکه، آنها را برای اجرای فرمان¬های مذکور آماده کند.
5. آیات 42-52: دلداری پیامبر9 و مؤمنان
این بخش در مقام دلداری پیامبر9 و مؤمنان است. آیات از عذاب قطعی کافران مورد اشاره در سوره سخن می¬گوید و اینکه تأخیر در عذاب به معنای نادیدهگرفتن تنبیه آنها نیست. در نهایت سوره با بیان مقصود، در بخش مقصود سوره گذشت، پایان می¬پذیرد.
سوره ابراهیم.pdf
270.3K
باسمه تعالی
با توجه به سخنان حکیمانه حضرت آقا در امروز در نماز جمعه باشکوه تهران و اشارهشان به سوره ابراهیم و آیات اول آن، توجه شما تحلیلگران عرصه راهبری فرهنگی مردم را به خلاصه محتوای سوره ابراهیم با توجه به کتاب شناخت نامه تنزیلی سوره های قرآن مفسر قرآن حضرت استاد حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور جلب میکنم. امید که با تمرکز بر این سوره و محتوای ذیل، بتوان راهکار مناسب جهت پاسخ به ندای رهبری را بدست آورد.
حرف پیرامون این سوره و اینکه در چه فضایی این سوره بر پیامبر نازل شد، زیاد است. علاقه مندان را به پیگیری مباحث استاد محترم حجت الاسلام بهجت پور در کتاب شناخت نامه تنزیلی سوره های قرآن و کتاب همگام با وحی ارجاع می دهم.
با سلام واحترام همکاران محترم با تعاملی که با مرکز تحقیقات زن و خانواده صورت گرفت با تخفیف بسیار بالایی پک و دوره برای خواهران طلبه لحاظ شده است لذا خواهشمندم در گروه ها تبلیغ حداکثری برای این دوره بفرمایید چون دوره خوب و پر محتوایی است . با تشکر