eitaa logo
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
827 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
3.5هزار ویدیو
825 فایل
•| پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید/ رهبر |• 𑁍✨ #معاونت‌فرهنگی‌تبلیغی‌‌ #مدیریت‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌سمنان https://eitaa.com/whc_farhangi_semnan ارتباط با راهبر ← @Banoo_komshikamar
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: 🔆 هركس چهل صبح این عهد را بخواند : ✔از یاوران قائم ما باشد ✔و اگر پیش از آن حضرت بمیرد او را از قبر بیرون آورند ✔و در خدمت آن حضرت باشد ✔و حق تعالی به هركلمه از حسنه او را كرامت فرماید ✔ و هزار گناه از او محو كند. https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a ⬇️⬇️⬇️⬇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این‌قدر زن را تحقیر نکنید! 📌 : معنای خانه‌داری زن است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است. https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
👓 حوزه‏ علميه بايد نظام اسلامى، همين نظام جمهورى اسلامى را از خود بداند و براى تكميل و رفع نقص آن، همه ‏ى كوشش خود را مبذول كند... هيچ مصلحت و هيچ انگيزه‏ شخصى يا صنفى يا سياسى نميتواند و حق ندارد از حمايت حوزه نسبت به نظام مانع شود. ‼️ بدتر از حمايت نكردن و در صدد تكميل برنيامدن و كمر به اصلاح ضعفهاى نظام نبستن، اين است كه انسان به دشمنان نظام كمك كند! متأسفانه گاهى ديده ميشود كه پست‏ترين و رذلترين و بی ‏ارزشترين دشمنان نظام به وسيله‏ كسانى تأييد ميشوند. چرا؟! به چه بهانه ‏اى؟! چون در نظام، فلان وجود دارد؟ 🔹 وقتى نقص هست، بايد دشمن نظام را تأييد كرد يا بايد تلاش كرد تا آن نقص برطرف شود؟... حكومت كفّار و فسّاق و فجّار و اينها باشد، خوب است؟ اين‏كه منطقى نيست؛ 💬 امام خامنه ای، ۷۹،۷،۱۴ بیانات در مدرسه فیضیه ⭕️ @shenakhte_rahbari https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
درس اخلاق آیت الله جوادی آملی حفظه الله تعالی : بخش اول وجود مبارک امير المؤمنين(سلام الله عليه) انسان را تحليل مي‌کند به روح او و بدن او؛ فرمود روح انسان يک موجود ابدي است و هرگز از بين نمي‌رود و سال و ماه هم ندارد و آسمان و زمين عوض مي‌شود ولي روح انسان عوض نمي‌شود. ما از نظر ايمان يک حريم شخصي داريم که اين حريم شخصي ما قابل داد و ستد با هيچ چيزي نيست در سوره مبارکه «ابراهيم» فرمود کل نظام سپهري عوض مي‌شود ولي انسان همچنان باقي است ﴿يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيْرَ الْأَرْضِ وَ السَّماواتُ﴾[1] که اين ﴿وَ السَّماواتُ﴾ هم نائب فاعل آن ﴿تُبَدَّلُ﴾ است؛ يعني روزي که کل مجموعه عالَم عوض مي‌شود ولي انسان هم چنان باقي است. ما جاني داريم جاودانه و مانا و ابدي، بدني داريم که متغير مي‌شود هر بدني را که روح ما بپذيرد بدن ما است چه در دنيا چه در برزخ چه در آخرت. الآن مستحضريد که اگر کسي در جبهه حق عليه باطل تلاش و کوشش کرد در طي اين هشت سال مثلاً، هر سال در يکي از عمليات شرکت کرد عضوي از اعضاي خود را از دست داد هم‌زمان در بيمارستان صحرايي يا غير صحرايي يک مرگ مغزي پديد آمد فوراً عضو او را عوض کردند، در طي اين هشت سال مثلاً دو تا پا را، دو تا دست را، قلب را کليه را کلاً عوض کردند اين مجاهد «في سبيل الله» همان مجاهد است، اين دست همان دست است با اينکه تمام اعضا و جوارح عوض شد چون روح باقي است و روح اين بدن را پذيرفت بدن اوست؛ يعني اگر دست مسلماني در جبهه يا تصادف قطع شود و کسي در آستانه مرگ مغزي باشد و او کافر باشد، دست آن کافر را به بدن اين مجاهد و اين مسلمان مرتبط کنند، مادامي که روح نپذيرفت تحت درمان است اين دست چون عضو کافر است آلوده است، ولي وقتي روح اين عضو را پذيرفت و دست خود قرار داد اين دست مي‌شود طيّب و طاهر، دست يک مجاهد است دست يک مسلمان است. غرض آن است که بدن در حال تغيير و تبدّل است و عوض مي‌شود اما روح همچنان باقي است. مطلب دوم آن است که حقيقت ما همين روح است و آن ابزار کار ما است که در هر نشئه‌اي ذات اقدس الهي اين ابزار را به ما مي‌دهد تا در قيامت دوباره همان ابزار قبلي را مرحمت کند. چون روح يک موجود جاودانه و ابدي است چاره‌اي جز رهتوشه ابد ندارد هر چه گذشتني است و گذرا است غذاي روح ما نيست و هر چه مانا و پايدار است غذاي روح ما است؛ نتيجه اينکه ما ابدي هستيم، يک؛ موجود ابدي رهتوشه ابدي مي‌خواهد، دو؛ آنچه در قلمرو طبيعت است گذرا است و مانا نيست غذاي ما نيست، سه؛ اگر ما پايداري و ماندگاري و وجه‌ اللّهي تهيه نکنيم، بعد از مرگ گرسنه‌ايم و رنج براي هميشه است و هيچ آسايشي نداريم اما اگر ـ إن‌شاءالله ـ يک کالاي ماندني يک غذاي ماندني تهيه کرديم، چون روح ما ابدي است آن هم ابدي است، ما براي ابد راحت هستيم غرض اين است که دين يک حريم شخصي ماست، ما با فراز و فرود که از بهترين تعبيرات جناب شيخ عطار است[2] با فراز و فرود روزگار روبه‌رو هستيم. چيزي که رفتني است رهتوشه ما نيست، ما که ابدي هستيم کالاي ابد مي‌طلبيم؛ اين کالاي ابد را وجود مبارک حضرت امير به اين صورت بيان کرده است. فرمود: «إِنَّ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةَ عَدُوَّانِ مُتَفَاوِتَانِ» فرمود دنيا يعني آنچه براي غير خداست؛ خيانت است طمع است راه ديگران را بستن است بيراهه رفتن است، فرمود هر چه دنيا باشد اين نسبت به جان انسان سمّ است و هر چه مانا و پايدار باشد سخن خير، نيت خير، کار خير، توليد، مشکل جامعه را حلّ کردن و رونق دادن به توليد، فقرزدايي کردن همه اينها آخرت است و وجود مبارک زکرياي نبي به خداي سبحان عرض مي‌کند خدايا! من هيچ وقت نشد که از تو چيزي بخواهم تو رد کني، اين يک اصل کلي است يعني خدا اين است. «رَبِّ إِنِّي ... لَمْ أَكُنْ بِدُعائِكَ رَبِّ شَقِيًّا»؛[3] اين «لَم» که حرف جازم است وقتي روي فعل مضارع آمد دو تا کار مي‌کند: يکي مضارع را تبديل به ماضي مي‌کند، يکي مفيد استمرار است؛ يعني من در تمام مدت عمرم نشد از تو چيزي بخواهم تو ندهي. اين معنايش اين نيست که اختصاص دارد به منِ زکريا، اصلاً تو اين طور هستي منتها دو تا شرط دارد، يا يک شرط و يک مانع دارد.
مرحوم شيخ مفيد(رضوان الله تعالي عليه) در کتاب شريف أمالي از معصوم(سلام الله عليه) نقل کرد دعايي مستجاب است که دعا کننده موحّد باشد، بداند فقط از خدا چيزی مي‌خواهد و لاغير![4] اگر کسي بيماري داشته باشد چشمش هم به داروي خودش باشد به رهنمود طبيب باشد به دستگاه تغذيه و تجزيه و مانند آن باشد و خدا را هم يکي از اين علل و اسباب بداند چنين دعايي موحّدانه نيست يا بي‌اثر است يا کم‌اثر؛ ولي اگر کسي بگويد خدايا همه اينها فيض تو هستند، همه اينها را تو تدبير مي‌کني همه اينها دست اندرکاران تو هستند ﴿وَ ما يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلاَّ هُوَ﴾[5] من از تو مي‌خواهم که تو مسبّب اسباب هستي؛ فرمودند اين دعا يقيناً مستجاب است، دعاي موحّد ممکن نيست رد بشود. در بخش پاياني سوره مبارکه «يوسف» که دارد: ﴿وَ مَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَ هُم مُشْرِكُونَ﴾[6] يک زنگ خطري است که بسياري از مردم گرفتار يک شرک مرموز هستند. آنکه مي‌گويد خدا هست «ولي»! خدا هست «اما»! اين «ولي» و «اما» را شرک و شريک او قرار مي‌دهد؛ ولي اگر بگويد خدا هست و همه آنچه علل و اسباب هستند مأموران اجرايي خداي سبحان هستند چنين شخصي موحد است و دعاي او موحّدانه است و يقيناً اثربخش است. در اينجا فرمود: «فَمَنْ أَحَبَّ الدُّنْيَا وَ تَوَلَّاهَا أَبْغَضَ الْآخِرَةَ وَ عَادَاهَا»؛ کسي که گرفتار زودپسندي است نقدپسندي است از آينده نگران است و از آينده بريده است او کاري به آخرت ندارد. در قرآن کريم فرمود کساني که با دست پُر مي‌ميرند فرشتگان الهي به خدمت او مي‌آيند ﴿الَّذينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ طَيِّبينَ﴾ سلام مي‌کنند ﴿سَلامٌ عَلَيْكُمْ﴾،[7] با احترام روح او را قبض مي‌کنند. ما از جان دادن هراسناک هستيم و واقعاً هراس هم دارد چون آدم اگر خانه‌اي، يک سال در آنجا بود بخواهد فاصله بگيرد کمي نگران است، وقتي رفت ييلاق سه ماه در جايي ماند هنگام خداحافظي، يک نگاه منتظرانه به اين خانه مي‌کند، چون سه ماه در اين خانه بود؛ اين روح که تقريباً هفتاد يا هشتاد يا بيشتر سال در اين بدن بود حالا مي‌خواهد اين بدن را رها کند، جريان مردن سخت است؛ اما دو نظر است: يکي اينکه انسان چون به اين بدن مي‌رسيد اين بدن فرسوده شد او ناچار است اين خانه فرسوده را ترک کند اين درباره اهل دنيا. مردان الهي براي خود قصري ساختند چون آنجا قصر خوبي ساختند به اين خانه توجهي ندارند، کم‌کم اين خانه فرو مي‌ريزد. در مردن دو ديد است: عده‌اي مي‌گويند چون اين بدن تاب ندارد مثل خانه کلنگي دارد مي‌ريزد من رها مي‌کنم؛ عده‌اي مي‌گويند نه، چون قصر مجلل ساخته‌ام و اين خانه مورد علاقه من نيست سرکشي نمي‌کنم مرمّت نمي‌کنم تعمير نمي‌کنم، اين خانه دارد ويران مي‌شود. آنها که مي‌گويند چن خانه فرو مي‌ريزد من مي‌روم: جان عزم رحيل کرد گفتم که مرو ٭٭٭ گفتا چکنم خانه فرو مي‌آيد[8] اينها بدني زندگي مي‌کردند اما ديگران برخلاف اين شعر مي‌گويند. مي‌گويند ما چون خانه بهتري که ساختيم اين خانه مورد توجه ما نيست او را سرکشي نمي‌کنيم مرمّت نمي‌کنيم آن فرو مي‌ريزد؛ چون ما مي‌خواهيم برويم اين خانه کلنگي شد. آنها مي‌گويند چون خانه، کلنگي شد ما مي‌ميريم؛ اين دو ديد، دو تا کار و دو تا برنامه است. چرا يک عده به مرگ علاقهمند هستند يک عده از مرگ مي‌ترسند آن‌که گرفتار اين خانه است هرچه تلاش و کوشش مي‌کند مي‌بيند که اين قابل بازسازي نيست آن‌که قصر مجلّل ساخته است حور و مقصور به انتظار اوست چون خانه ديگر ساخته است سري به اين خانه نمي‌زند اين خانه فرو مي‌ريزد. حضرت فرمود دنيا و آخرت اين طور است اينها به منزله مشرق و مغرب هستند از هم خيلي فاصله دارند «وَ هُمَا بِمَنْزِلَةِ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ مَاشٍ بَيْنَهُمَا كُلَّمَا قَرُبَ مِنْ وَاحِدٍ بَعُدَ مِنَ الْآخَرِ»؛[9] اگر کسي به طرف شرق حرکت کرد از غرب مي‌ماند به طرف غرب حرکت کرد از شرق مي‌ماند به طرف آخرت حرکت کرد خيلي دنيازده نيست؛ اما مردان الهي کساني‌اند که دنيا را تعمير نمي‌کنند، خودشان را در دنيا تعمير مي‌کنند، کسي دنيا را تعمير کند بيگانه را دارد تعمير مي‌کند. مستحضريد اين بزرگان حکمت مي‌گويند درخت هرگز ترقّي نمي‌کند گرچه شاخه‌هاي فراواني دارد ميوه‌هايي هم مي‌دهد ولي هرگز درخت ترقي نمي‌کند؛ چون درخت از آن جهت که درخت است حيات او گياهي است سر آن در گِل است و خاک است و لجن؛ مغزش آنجاست اين فروعات اوست؛ آن‌که محصول کار او برج‌هاي فراوان است سر او در سنگ و گِل است؛ اين روايات نوراني را اهل بيت فرمودند فرمود آن کسي که دنياپرست است «سَلَّطَ اللَّهُ‏ عَلَيْهِ‏ الْبِنَاءَ وَ الْمَاءَ وَ الطِّين‏»[10] مغز او در گِل است شاخه‌ها و فروعات او بالا آمده بعد اين را تنها رها مي‌کند و مي‌رود.
در قبال مردان الهي که رادمردانه زندگي کردند و فرشته‌ها هنگام مرگ به استقبال آنها مي‌آيند و آنها اصلاً فشار مرگ ندارند راحت جان مي‌سپارند زيرا اين همه ملائکه آمدند کنار بستر او گفتند: ﴿سَلامٌ عَلَيْكُمْ﴾ اينها را به بهشت دعوت مي‌کنند؛ در قبال، در دو بخش از قرآن کريم خداي سبحان فرمود کساني‌اند که بيراهه رفتند يا راه ديگران را بستند ﴿إِذَا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلاَئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبَارَهُمْ﴾[11] اين مي‌شود فشار مرگ ما مي‌بينيم که مسلماني در يک بستري دارد جان مي‌دهد اما نمي‌دانيم چه مي‌چشد و چه مي‌خورد! اين دو تا آيه فرمود فرشتگاني هستند که با مشت و سيلي صورت‌ها و پشت‌هاي اينها را مي‌زنند ﴿إِذَا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلاَئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبَارَهُمْ﴾ ملائکه دنيا مي‌بينند عمري را به بطالت گذرانده چيزي را فراهم نکرده پشتش را محکم مي‌زنند او را بيرون مي‌کنند ملائکه آخرت مي‌بينند او با دست خالي و روي سياه دارد مي‌آيد محکم به صورتش مي‌زنند که اين عمر را در چه راهي صرف کردي؟ ﴿إِذَا تَوَفَّتْهُمُ الْمَلاَئِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبَارَهُمْ﴾ ملائکه دنيا ﴿أَدْبَارَهُمْ﴾ را و ملائکه آخرت ﴿وُجُوهَهُمْ﴾ را. اين بيان نوراني حضرت فرمود انسان مي‌تواند عاقلانه زندگي کند دنياي خوب و آخرت خوب، توليد خوب، حلّ مشکلات خوب، رسيدن به امور فقرا. مستحضريد رسيدن به امور فقرا در صدقه نيست، صدقه کمترين ثواب را دارد. شما که با فقه آشنا هستيد! در تابلوي بهشت اين نوشته است که صدقه يکي دَه تا، قرض الحسنه يکي هجده تا؛[12] با بانک ربوي هرگز راه بهشت طي نمي‌شود با قرض الحسنه راه بهشت هم براي خود آدم باز است هم براي جامعه. قرض دادن يکي هجده برابر است اما صدقه يکي ده برابر؛ چون دين نمي‌خواهد انسان در کنار سفره ديگري بنشيند مي‌خواهد هر کسي در کنار سفره خودش بنشيند؛ لذا مي‌بينيد مزدوري در اسلام مکروه است، چرا؟ ائمه فرمودند محصول کار انسان و نيروي انسان را خود انسان بايد ببيند اما تمام نيروي کارش را به ديگري بدهد چيزي به عنوان مزد دريافت کند اين منهي است؛ منتها حالا بزرگان فقهي ما اين نهي را بر تنزيه حمل کردند، وگرنه بار سنگين‌تري بعضي از نصوص دارد که انسان مکروه است يا بالاتر از کراهت که عمر خود را به ديگري بفروشد.[13] سرّش آن است که خدا نمي‌خواهد شکم مردم سير بشود مي‌خواهد کريمانه مردم زندگي کنند زندگي کريمانه در اين است که هر کسي در کنار سفره خودش بنشيند.
اهدا جایزه به چهار نفر به قید قرعه از بین برندگان مسابقات دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب که در فضای مجازی پخش شده بود. شرکت کنندگان از شهرستان های سمنان، دامغان، شاهرود،سرخه،مهدیشهر برندگان از شهرستان های شاهرود خانم ها: مریم نوری، صدیقه علیمحمدی و فاطمه مهاجر ابرسجی وحوزه علمیه عصمتیه سمنان سرکار خانم معصومه ادیبی https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
جناب آقای دکتر صابریان "زیدعزه " با سلام و عرض ارادت محضر حضرتعالی به خاطر‌تمام زحماتی که طی این سالها مشفقانه ومدبرانه برای پیشبرد اهداف مقدس خود که همانا اعتلای نشر فرهنگ و معارف دین مبین اسلام است متقبل شده و تلاش نموده اید سپاسگزاریم وازخداوند متعال برایتان سلامتی، بهروزی و توفیق استمرار تلاش های ارزشمند تان را مسالت داریم کادر اساتید و طلاب موسسه آموزش عالی امام جعفر صادق (ع) خواهران شاهرود https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی نجم "زیدعزه" سلام علیکم با احترام، انتصاب حضرتعالی به مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان سمنان؛ که نشان از شایستگی شماست را تبریک عرض می نماییم خدمت صادقانه و تلاش مخلصانه در عرصه های علمی و فرهنگی کشور توفیقی است که خداوند به شایستگان دراین راه عنایت می نماید. جنابعالی که از اساتید برجسته و خدوم جامعه حوزوی ودانشگاهی یکی از چهره های ارزشمند و فرهیخته عرصه علم و دانش بوده که همواره با تفکر علمی، مخلصانه در جهت اعتلای بار علمی و معنوی جوانان مومن گام برداشته و تلاش نموده اید. در این مسئولیت جدید از خداوند منان توفیق، سلامتی و بهروزی مسئلت می نماییم. مدیریت، کادر ،اساتید و طلاب موسسه آموزش عالی خواهران امام جعفر صادق "ع" شاهرود https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
محضر استاد گرانمایه جناب آقای دکتر صابریان(زید عزه) سلام علیکم 🍀خدمت بی منت به طلاب ، نعمتی است که تنها شایسته خادمان مخلص می باشد. به حسب وظیفه وبه پاس مدیریت مدبرانه،دلسوزانه وموثر حضرتعالی که موجبات تربیت صدها طلبه، مبلغ و پژوهشگر فرهیخته را فراهم نمودید، بر خود لازم می دانیم از زحمات وتلاشهای ۹ ساله جنابعالی که افتخاری ماندگار برای حوزه های علمیه خواهران استان سمنان می باشد تقدیر وتشکر نموده، سلامتی وسعادت وتوفیقات روز افزون حضرت مستطاب عالی را از درگاه ایزد منان مسئلت خواستاریم. اساتید، کادر، طلاب مدرسه علمیه نجمیه سرخه https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
🔻تشکر مدیر جدید حوزه علمیه خواهران سمنان از پیام‌های تبریک 🔹حجت الاسلام نجم، از ابراز لطف و محبت و پیام تبریک اساتید، طلاب، مدیران و کادر مدارس حوزه علمیه خواهران و برادران در انتصاب خود تشکر کرد. hawzahnews.com/news/911577 🔸 @HawzahNews_smn https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
🔻تشکر مدیر جدید حوزه علمیه خواهران سمنان از پیام‌های تبریک 🔹حجت الاسلام نجم، از ابراز لطف و محبت و پیام تبریک اساتید، طلاب، مدیران و کادر مدارس حوزه علمیه خواهران و برادران در انتصاب خود تشکر کرد. hawzahnews.com/news/911577 🔸 @HawzahNews_smn https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
در طول تاریخ چندبار مراسم حج تمتع تعطیل شده است؟ https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
اعمال شب🌙و روز☀️ عرفه مخصوص اعضای گل کانال☺️🌹 التماس دعا.. https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
🔸بین خودمان و خدا از گناهانمان توبه کنیم 📝« را قدر بدانید. در روایتی دیدم که «عرفه و عرفات را بدین خاطر چنین اسمی داده‌اند که در این روز و آن مکان، موقعیّتی برای اعتراف به گناه در نزد پروردگار پیش می‌آید.» اسلام، اعتراف به گناه را در پیش بندگان، مجاز نمیداند. کسی نباید گناهی را که انجام داده است بر زبان آورد و پیش کسی به آن اعتراف کند. اما پیش خدا، چرا. بین خودتان و خدا، بین خودمان و خدا، خلوت کنیم و به قصورهایمان، به تقصیرهایمان، به خطاهایمان و به گناهانمان که مایه روسیاهی ما، مایه بسته شدن پروبال ما و مانع پرواز ماست، اعتراف نماییم و از آنها توبه کنیم. اگر فردی بخواهد اصلاح شود، باید گناه و عیب خود را بپذیرد و در پیش خود و خدا، به آن عیب و گناه اعتراف کند.» ۱۳۷۳/۰۲/۲۸ https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
💢اعمال شب و روز عرفه ✅عبادت در این شب، بسیار سفارش شده است. 1⃣ خواندن دعایی که با عبارت «اَللّهُمَّ یا شاهِدَ كُلِّ نَجْوى وَ مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوى وَ عالِمَ كُلِّ خَفِیَّةٍ وَ مُنْتَهى كُلِّ حاجَةٍ یا مُبْتَدِئاً» آغاز می‌شود(کل دعا در مفاتیح‌الجنان آمده است) كه روایت شده هر كس آن را در شب عرفه یا در شب‎هاى جمعه بخواند خداوند او را بیامرزد؛ 2⃣ خواندن تسبیحات عشر هزار مرتبه؛ 3⃣ خواندن دعای «اللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاَ وَ تَهَیَّاَ» 4⃣ زیارت امام حسین(ع) توصیه شده‌ترین اعمال این شب است. البته با توجه به اینکه امسال امکان تشرف به کربلای معلی وجود ندارد خواندن زیارت نامه امام حسین(ع) از بعید را باید جایگزین زیارت امام حسین(ع) کنیم. ✅ اعمال روز عرفه 1⃣ روزه گرفتن براى كسى كه ضعف پیدا نكند و مانع دعا خواندن او نشود 2⃣ غسل که مستحب است قبل از زوال انجام شود. 3⃣ زیارت امام حسین(ع) كه از هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد بالاتر است. 4⃣ بعد از نماز عصر پیش از آنكه مشغول به خواندن دعاى عرفه شود در زیر آسمان دو ركعت نماز بجا آورد و نزد حق تعالى به گناهان خود اعتراف و اقرار کند تا به ثواب عرفات رستگار شود و گناهانش آمرزیده شود. کیفیت نماز: در ركعت اول بعد از حمد، توحید و در دوم بعد از حمد، قُل یا اَیُّهَا الْكافِروُنَ خوانده شود. 5⃣ صلوات بر محمد و آل محمد (ص) 6⃣ خواندن دعای عرفه و ام داوود. https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
برگزاری سومین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدرسه علمیه فاطمیه گرمسار به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمیه گرمسار این رزمایش که در لبیک به رهبری و همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت همراه بود، با حضور امام جمعه محترم شهرستان گرمسار حجت الاسلام والمسلمین آرامی اجرا شد. ایشان در این رزمایش این نکته را خاطر نشان کردند که حوزه علمیه خواهران این شهر مانند همیشه در لبیک به رهبری پیش قدم بوده و با وجود اینکه طلاب از کم درآمد ترین اقشار جامعه هستند، در این وضعیت سخت اقتصادی پای کار آمدند و برای سومین بار در این مدت کوتاه به یاری نیازمندان شتافتند. در این رزمایش توزیع ۵۰ بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۲۰۰ هزار تومان و قربانی یک راس گوسفند، صورت گرفت. https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a
درست مثل عمو که غریب بود اینجا غریب مانده ام ای نور دیده ی زهرا نیا به کوفه تو را جان فاطمه،ای عشق! نیا به کوفه تو را جان زینب کبری کسی به تو برساند پیام من را کاش نیا به کوفه نیاور رقیه را آقا... نوشته ام که بیایی ولی پشیمانم خداکند که نبینی پیام مسلم را 🥀 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2813067281Ca1f19b915a