eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
412 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
طوطی صفتی و لاف عرفان بزنی ای مور، دم از تخت سلیمان بزنی فرهاد ندیده ای و شیرین گشتی یاسر نشدی و دم ز سلمان بزنی امام خمینی🌻 @wittj2
پرسيد از قبيله که اين سرزمين کجاست؟ اين سرزمين غمزده در چشمم آشناست اين خاک بوي تشنگي و گريه مي دهد گفتند:«غاضريه» و گفتند:«نينوا»ست دستي کشيد بر سر و بر يال ذوالجناح آهسته زير لب به خودش گفت: کربلاست توفان وزيد از وسط دشت، ناگهان افتاد پرده، ديد سرش روي نيزه هاست گفتند:«غاضريه» و گفتند:«نينوا»ست دستي کشيد بر سر و بر يال ذوالجناح آهسته زير لب به خودش گفت: کربلاست توفان وزيد از وسط دشت، ناگهان افتاد پرده، ديد سرش روي نيزه هاست يحياي اهل بيت در آن روشناي خون بر روي نيزه ديد سر از پيکرش جداست توفان وزيد، قافله را برد با خودش شمشير بود و حنجره و ديد در «منا»ست باران تير بود که مي آمد از کمان بر دوش باد ديد که پيراهنش رهاست افتاد پرده ، ديد به تاراج آمده ست مردي که فکر غارت انگشتر و عباست برگشت اسب از لب گودال قتلگاه افتاد پرده، ديد که در آسمان عزاست 🌻 👇 @wittj2
فرود آیید یاران وعده گاه داور است اینجا بهارستان سرخ لاله های پرپر است اینجا چه غم گر از منا و وادی مشعر سفر کردی خدا داند که بهتر از منا و مشعر است اینجا زیارتگاه کل انبیاء تا با من محشر مزار قتلگاه عاشقان بی سر است اینجا فرود آیید ای یاران در این صحرا که می بینم ز بانگ العطش غوغای روز محشر است اینجا فرات از چار جانب موج زن اما خدا داند جواب العطش شمشیر و تیر و خنجر است اینجا رباب از اشک و خون دل دو چشم خویش دریا کن که آب تیر زهر آلوده شیر اصغر است اینجا به گل باران چه حاجت دشت و صحرا را که می بینم زمینش لاله گون از خون سرخ اکبر است اینجا مبادا نام آب آرید ای طفلان معصومم که سقّای حرم خود از شما تشنه تر است اینجا عَلَم افتاده، من تنها و اطرافم پر از دشمن سر و دست علمدارم جدا از پیکر است اینجا برادر با تن عریان به موج خون و می بینم که کعب نیزه عرض تسلیت بر خواهر است اینجا سزد که دعوت کنم در کربلا پیوسته میثم را که او را شور و حال و اشک و سوز دیگر است اینجا 🌻 👇 @wittj2
گر فاش شود عیوب پنهانی ما ای وای به خجلت و پریشانی ما ما غره به دین‌داری و شاد از اسلام گبران متنفر از مسلمانی ما هاتف اصفهانی🌻 👇 @wittj2
🔮🎷شخصیت های کربلا 👈👈 در حادثه کربلا با سه‌ نمونه شخصیت روبرو می‌شویم 💟 اول: امام حسین (ع) حاضر نیست تسلیمِ حرفِ باطل شود. تا آخر می‌‌ایستد. خودش و فرزندانش شهید می‌شوند. هزینه انتخابش را می‌‌دهد و به چیزی که نمی‌خواهد تن‌ نمی‌‌دهد. از آب می‌گذرد، از آبرو نه‌... ⭐️دوم: یزید همه را تسلیم می‌خواهد. مخالف را تحمل نمی‌‌کند. سرِ حرفش می‌‌ایستد. نوه‌ پیغمبر را سر می‌‌ٔبرد. بی‌ آبرویی را به جان میخرد تا به چیزی که می‌‌خواهد برسد ⭐️سوم: عمرِ سعد به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است. هم خدا را می‌خواهد هم خرما را، هم دنیا را می‌خواهد هم آخرت را هم می‌خواهد حسین (ع)را راضی‌ کند هم یزید را. هم اماراتِ ری را می‌خواهد، هم احترامِ مردم را. نه‌ حاضر است از قدرت بگذرد، نه‌ از خوشنامی. هم آب می‌خواهد هم آبرو. دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی‌ است که به هیچکدام از چیزهایی که می‌خواهد نمی‌‌رسد. نه سهمی از قدرت می‌‌برد نه‌ از خوشنامی ما آدمهایِ معمولی‌ راستش نه جرات و ارادهِ حسینی شدن را داریم، نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست! 👌✨من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم... 👇 @wittj2
کسوفی هست دایم آفتاب زندگانی را سیاهی لازم افتاده است آب زندگانی را مده چون غافلان سر رشته تار نفس از کف که بی شیرازه می سازی کتاب زندگانی را حیات جاودان بی دوستان مرگی است پا بر جا به تنهایی مخور چون خضر آب زندگانی را صائب تبریزی🌻 👇 @wittj2
✨✨✨مولاتى رقیه علیها السلام یاس کبود صورت او التهاب داشت معجراگرچه سوخته بود،اوحجاب داشت گرچه به سمت آن تن بی سر پناه برد هر گوشه رفت همره خود ،یک سپاه برد طفل سه ساله قامتش از غم خمیده بود بوی طعام شمر به صحرا رسیده بود بر روی نیزه اشک علمدار جاری است زجر لعین موظف یک سر شماری است در پای غرق تاول او خار رفته بود قد خمیده مجلس اغیار رفته بود اشک سه ساله در دل صحرا سرود بود ای عاشقان دو گونه ی سرخش کبود بود هر درد و قصه ای که بگویی چشید او باسیلی عاقبت به خرابه رسید او علی اصغر یزدی🌻 اللهم عجل لوليک الفرج🍀 بحق الزينب سلام الله علیها🌻✨ 👇 @wittj2
🔮🎷توجه به يک نکته اخلاقی به طور کلي بايد يک خصلت پسنديده را در خود تقويت کنيم ⭐️و آن اينکه مطلقاً از غير خدا انتظاري نداشته باشيم. از دوستانمان، از همسايگانمان، از هم محلي هايمان، از برادران و پدرانمان، حتي از فرزندان خود نيز انتظاري نداشته باشيم. به خود القاء نکنيم که فرزندانمان را بزرگ مي کنيم تا در هنگام پيري دستمان را بگيرند. اين خصلت انساني و مردانگي نيست. ⭐️مردانگي آن است که سر سوزني از ديگران انتظاري نداشته باشيم. اين امر باعث مي شود انسان هميشه راحت و آرام باشد و توقعي از ديگران نداشته باشد و اگر احياناً در ازاي خدمتِ او، خدمتي شد باز سعي کند در ازاي آن به ديگران خدمت کند واگر خدمتي نديد در دلش کينه اي نکند و ناراحت نشود. 👈رسيدن به اين مقام کار يک سال و دو سال نيست. انسان بايد خيلي اهل همت باشد تا به اين مقام راه يابد. بيائيد همة ما از امروز تصميم بگيريم اينگونه باشيم. 👇👇👇👇 اگر در ازاي خدمتي از ما تشکر کردند ممنونشان باشيم و اگر تشکر نکردند ممنونتر باشيم. 👌 بلکه بايد بالاتر رويم که نه تنها توقع خدمت نداشته باشيم بلکه خلاف آن را و نقطة مقابل آن را در انتظار بنشينيم. ⭐️اين باعث مي گردد که بر رزق معنوي انسان افزوده گردد و آنگاه است که مي بينيد چه وقايعي براي شما رخ مي دهد. 📗شرح مراتب طهارت استاد صمدی املی🌻 👇 @wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮امام حسین (ع)از نگاه اندیشمندان جهان 📗توماس کارلایل"فیلسوف اسکاتلندی":او نشان داد هنگام رویارویی حق با باطل برتری عددی اهمیت ندارد 👌✨پیروزی وی به رغم کم بودن نفرات باعث شگفتی من است. 👇 @wittj2
🔮🎷"تلفیقی برتر در ابعاد بالاتر" دو دیدگاه فلسفی کل نگری و جزءنگری، که به وضوح آشتی ناپذیرند را، باید از نقطه نظری وسیعتر مورد بررسی قرار داد. این دو تنها در حالت افراطی خود با هم در تضاد هستند. شاید تلفیق برتری از هر دو دیدگاه در ابعاد بالاتر وجود داشته باشد. هندسه بنا به تعریف، تقریباً نمی تواند از طرز فکر شایع اجزاءنگری پیروی کند. بنا به آنچه از لفظ ابعاد بالاتر تلویحاً دریافت می شود، باید دیدگاهی بزرگتر و همه جانبه تر بکار ببریم. به همین صورت، هندسه صرفاً کل گرا نیز نیست. بنابراین کل گرایی به تنهایی داده های لازم را برای تبدیل تئوری ده بعدی به یک تئوری مرتبط فیزیکی به ما ارائه نمی کند. به مفهومی، هندسه ابعاد بالاتر وادارمان می کند که اتحاد بین رویکردهای کل نگرانه و اجزانگرانه را تشخیص دهیم. این دو، تنها دو روش برای رسیدن به یک موضوع (هندسه) هستند. از دیدگاه هندسه هیچ فرقی نمی کند که از دید جزءنگری با آن روبرو شویم (با به هم پیوستن کوارک ها و گلئونها در فضای کالوزا-کلین) یا رویکرد کل گرایانه در پیش بگیریم (انتخاب یک سطح کالوزا-کلین و کشف تقارنهای کوارکها و گلئونها). ادامه دارد... علمی عرفانی👇 @wittj2