eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
418 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🌴 یاوران قرآن
base.apk
26.27M
#نرم_افزار اندروید اطفال القران اموزش قران با صدای زیبا و کودکانه همراه با سرگرمی و بازی
هدایت شده از 🌴 یاوران قرآن
سرود آموزش نماز| کودک قرآنی.mp3
468.4K
🔻 پویش #کودک_قرآنی ✅ آموزش مفاهیم دینی در قالب شعر و موسیقی 👦 ویژه کودکان 7 ساله ✅ سرودی برای آموزش نماز ⏰ مدت: 03:23 #تربیت #کودک_قرآنی #نماز #وضو @yavaranQoran
🔮🎷 بخشی از تفسیر سوره تین بعد می‌فرماید قسم به خوراک معنوی «وَ طُورِ سینینَ» تین/2 قسم به طور سینا. ما مسلمانیم طور سینا مرکز وحی موسی(علیه السلام) است، فرق نمی‌کند ما به موسی(علیه السلام) هم عشق می‌ورزیم به عیسی(علیه السلام) هم عشق می‌ورزیم. ستایشی که قرآن از عیسی(علیه السلام) کرده خیلی بهتر از ستایشی است که انجیل از مسیح کرده یعنی قرآن ما سیمای عیسی(علیه السلام) را بهتر از انجیل نشان داده. ما انصاف داریم می‌گوئیم قسم به طور سینا بعد می‌گویم «وَ هذَا الْبَلَدِ الْأَمینِ» تین/3 قسم به مکه چون سابقه موسی(علیه السلام) بحسب ظاهر از پیغمبر(صلی الله علیه و آله) بیشتر است. احترام به مراکز عبادت همه‌اش برای ما ارزش است. قرآن می‌فرماید «وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ» حج/40 اگر عده‌ای بپا نشوید با انقلابی مجاهد و جهادگرانه جلوی مفسدین را بگیرید، کلیسا خراب می‌شود مرکز عبادت مسیحی‌ها خراب می‌شود. بعد می‌فرماید «وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ» مرکز عبادت مسلمانها هم خراب می‌شود. غیرت اسلام مخصوص غیرت دین اسلام نیست و لذا پیغمبر(صلی الله علیه و آله) فرمود «تَعالَوْا إِلى كَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَیْئاً» آل عمران/64 یهودی‌ها، مسیحی‌ها بیائید با همدیگر متحد شویم در مقابل کسانی که اصل خدا را قبول ندارند شما خدا را که قبول دارید پس ما چند درصد اهداف مشتر ک با هم داریم. خیلی زیباست اول به طور سینا قسم می‌خورد بعد به مسجد الحرام. 150 کلمه دنیا و 150 کلمه آخرت در قرآن هست، این پیداست که اسلام می‌گوید دنیا و آخرت باید با هم باشد. به ادیان گذشته قسم به دین موجود قسم. کوه، کوه است اما وقتی تورات در آنجا نازل میشود و موسی(علیه السلام) در آنجا مناجات می‌کند به مناجات موسی(علیه السلام) کوه هم ارزش پیدا می‌کند. در مدینه رفتم قبر پیغمبر(ی الله علیه و آله) را ببوسم یکی از این وهابیی ما آمد و گفت شرک. گفتم چرا؟ گفت هذا حدید این آهن است آهن می‌بوسی؟ گفتم تو قرآن نمی‌بوسی؟ گفت چرا گفتم جلد قرآن چرم گاو است کفش من هم چرم است من هر چرمی را نمی‌بوسم چرمی را می‌بوسم بخاطر قرآن من خانه خودم هم آهن است اما این آهن را بخاطر قبر پیغمبر(صلی الله علیه و آله) می‌بوسم. باید به وهابیی‌ها بگوئیم طور سینا جماد است، خدا چرا به خاک قسم خورده این سنگ، سنگ نیست سنگی است که موسی(علیه السلام) روی آن عبادت کرده. 📚درسهایی از قرآن @wittj2
🍂 "کیفیت مراقبه" 💎هر گاه توانستی با چشم باز، جهان هستی را بنگری و واژگانی چون بزرگتر، کوچکتر، بالاتر، پایین تر، بهتر، بدتر، زیباتر، زشت تر، قوی تر، ضعیف تر، ... را از ذهنت دور بیندازی و از اسارت شان رها شوی، تو در کیفیت مراقبه بسر می بری. در چنین کیفیتی، جهان چهره ی واقعی اش را به تو نشان خواهد داد. 👇 @wittj2
قسمت اول🌟 🍀گر عزم سلوک راه حق خواهی کرد 🍀درهرحالی که‌هست با او*میگرد*۱ 🍀یک لحظه از او مباش در دل غافل 🍀میخوانده دل *با رقت و با درد*۲ ❇۱* "انابه"یعنی گردیدن بااو با او بودن، خواجه در کتابش فرمود" با خدای گشتن." ❇۲*با رقت نه با قساوت با درد نه با بی دردی. 📗 اوصاف الاشراف استاد رمضانی🌻
🌟 قسمت دوم) 🍀تا تو هوس خدایی از سر ننهی*۳ 🍀در هر دو جهان نباشدد روز بهی 🍀ور زان که به بندگی فرود آری سر*۴ 🍀زندیشه این و آن بکلی برهی ❇۳*از مرکب نفس پایین آمدن از مرکب شیطان پایین آمدن ❇۴*یکی از معانی انابه را که اینجا هم مورد نظر است "فرود آمدن" با نیت و اختیار از مرکب نفس و شیطان گفتیم. استادرمضانی 🌻 📗اوصاف الاشراف 👇 @wittj2
هدایت شده از یک جرعه معرفت🇵🇸
دیلی میل نوشت: ممنوعیت دست دادن و بغل کردن جنس مخالف در ادارات انگلستان برای کاهش آمار "#آزار_جنسی" ❗️❗️😔 به آنچه 1400سال پیش برای مسلمانان نهی شده، رسیدند... #پویش_حجاب_فاطمے
📗 آغاز مباحث تفسیر کوتاه ‌ ‌استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور👇👇👇
🚨 مقهور زمان بودن انسان و جهان ⭐ اگر انسان خودش را تحت سلطۀ نظم عالم نبیند، طغیان می‌کند! ⭐ توجه به «گذشت زمان» یک عنصر کلیدی در تربیت نسل جوان است (ج۱۴) 💎 ما در مسیر تربیتی‌مان برای بچه‌ها باید به آنها یاد بدهیم که این جهان، جهان عمل و عکس‌العمل است و نتیجۀ بی‌نظمیِ ما در این جهان، به خود ما برمی‌گردد. 🔸 نظم حاکم بر عالم، واقعاً وحشتناک است و به طبعِ ما انسان‌ها نمی‌خورد، لذا خیلی‌ها سعی می‌کنند آن را فراموش کنند تا راحت باشند؛ چون انسان دوست دارد هرکاری دلش می‌خواهد انجام بدهد و هیچ نظمی بر او حاکم نباشد! 💎 قرآن می‌فرماید: انسان تا خودش را مستغنی می‌بیند طغیان می‌کند! (علق/۶) پایۀ اول، برای از بین‌بردن حالتِ استغنای انسان، توجه به نظم حاکم بر طبیعت است! 💎 انسان باید ضعف خودش را در مواجهه با طبیعت و نظم عالم ببیند. قبل از اینکه انسان را تسلیم خدا کنید، اول او را تسلیم طبیعت و نظم حاکم بر جهان کنید! 💎 توجه به «حرکت بی‌وقفه و بی‌رحمانۀ زمان» به‌عنوان زیرمجموعۀ نظم حاکم بر جهان-که انسان، مقهور آن است- یک عنصر کلیدی و پایه‌ای در تربیت نسل جوان محسوب می‌شود. 💎 امیرالمؤمنین(ع) وقتی می‌خواهد به نسل جوان، آموزش دین بدهد-در ابتدای نامۀ ۳۱ نهج‌البلاغه- می‌فرماید: این نامه از جانب یک پدر فانی است که اقرار دارد به زمان؛ به قاهریت زمان! کسی که تسلیم روزگار است... یعنی من نتوانستم بر این روزگار سلطه پیدا کنم. روزگار هم یعنی چرخش ایام و همین طبیعت تغییر‌ناپذیر! علیرضا پناهیان🌻 🚩مسجد امام‌صادق(ع)- ۹۸.۲.۲۹ علمی عرفانی👇 @wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥🎥 پاسخ به تمام #شبهات و دروغهایی که در مورد #فلسطین شنیده ایم؛ ❌ فلسطینی ها خودشون زمینا رو فروختن ❌ ضد #شیعه و دشمن #اهلبیت هستن ❌ برای #صدام عزا گرفتن ❌ تیم فوتبالشون با ما بازی نکرد ❌ و ... ♻️ #نشر_حداکثری 🍓🍃| @adrenaline110
هدایت شده از فروشگاه کتاب جان
کتاب امام بزرگوار ما متن بیانات حضرت آیت الله خامنه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره از سال 1369-1393 ۴۶۷صفحه|۱۶۰۰۰ تومان توضیحات بیشتر و خرید👇 https://basalam.com/sahifehnoor/product/47217?ref=830y #توجه #توجه اگر تا به حال از ما خرید نکردید این کتاب رو با ۱۰ هزار تخفیف از طریق لینک بالا خریداری کنید ارتباط با ما: @milad_m25 👥 مرجع تهیه کتاب فعالان فرهنگی👇 http://eitaa.com/joinchat/2469003274Cd50c7fd530
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از سَمتِ بِهِشت
▪️سالگرد ارتحال (ره) و قیام خونین 15 خرداد را تسلیت عرض می نماییم
🔮 🎷 کیهان، کوانتوم و آگاهی: نقاط کوری که محدودیت‌ های علم را بیشتر به رخ می‌کشند0 👈 توسط طناز محمدی اکبری در۱۳ خرداد ۱۳۹۸تازه ترین اخبار کوانتومی فلسفه ی کوانتوم فیزیک کوانتومی دانشمندان معتقدند جهان قابل شناخت است، زیرا قوانینی وجود دارد که بر رفتار ماده و تحول جهان، حکمفرمایی می‌کند، اما در واقع جهان پر از پدیده‌هایی است که با قوانین ساده‌ی علمی قابل توضیح نیستند. آیا علم به تنهایی برای شناخت جهان کفایت می‌کند؟ برخی دانشمندان به این سوال،‌ پاسخ منفی می‌دهند، آنها علم را سرشار از نقاط کوری می‌بینند که هیچگاه نوری بر آنها تابیده نخواهد شد. در ادامه گزارشی از یک کارگاه دو روزه با موضع محدودیت های علم را خواهیم خواند که به قلم دن فالک نگاشته شده و در وب سایت معتبر ساینتفیک امریکن منتشر گردیده است. فیزیکدانان و فیلسوفان بحث می کنند که آیا تحقیقات می‌تواند اسرار خاصی از جهان و ذهن انسان را حل کند. من به عنوان یک روزنامه‌نگار علمی، در طول این سال‌ها، در کنفرانس‌های علمی بی‌شماری شرکت کرده‌ام و خبر‌های زیادی از آخرین اکتشافات، درباره‌ی تلسکوپ‌های جدید یا شتاب‌دهنده‌ی ذراتبرای یافتن بینش‌های جدیدی در مورد نحوه‌ی کار طبیعتشنیده‌ام. من چند هفته‌ی گذشته در یک نشست کوچک، اما به روز در دانشکده دارتموث در کنفرانسی کاملا متفاوت شرکت کردم. دانشمندان و فیلسوفان زیادی که آنجا بودند، برای جشن گرفتن به تحقق پیوستن ایده‌هایشان جمع نشده بودند، بلکه به دنبال استدلال این نکته بودند که آیا خود علم ناکافی است یا خیر. آنها می‌گفتند همان‌طور که این اصل غیر‌قابل انکار است که علم در طول سالیان گذشته چقدر موفق بوده، اما نمی‌تواند تمام پاسخ‌هایی که ما برای شناخت جهان به دنبالش هستیم را ارائه دهد. اشتباه نکنید، آنها اعتراف می‌کنند نوع خاصی از علم وجود دارد که به طرز باورنکردنی، خوب کار می‌کند، بخشی که دانشمندان، بیرون از ناحیه‌ی به دقت تعریف شده‌ی تحت مطالعه، قرار گرفته‌اند. گالیله اغلب با این نوع روش فکری فوق‌العاده شناخته می‌شود، به گونه‌ای که گفته می‌شود روش وی، مسیر را برای علم مدرن و جدید هموار کرده است. مشاهدات او از یک آونگ دارای نوسان تا توپ‌هایی که از سطح شیبدار به پایین می غلتند، نمونه‌های فیزیک کلاسیک به حساب می‌آیند. اما وقتی نتوانیم بین ناظر و مشاهدات ناظر، مرز مشخصی قائل شویم، چه اتفاقی می‌افتد؟ طبق نظر مارسلو گلایزر فیزیکدان دانشگاه دارتموث (Marcelo Gleiser) و برخی از همکارانش، این مساله، جدی است و از آنجایی که این موارد به برخی از مهم‌ترین سوالات بی پاسخ در فیزیک مربوط هستند، این ایده را که علم می تواند «همه چیز» را توضیح دهد، به طور بالقوه مورد شک قرار می‌دهند. گلایزر این استدلال را در اوایل سال جاری در یک جستار برانگیزاننده در آئون (Aeon)، همراه با آدام فرانک (Adam Frank) اخترفیزیکدان دانشگاه راچستر و ایوان تامپسون (Evan Thompson) فیلسوف دانشگاه کلمبیای بریتانیا منتشر کرد که تمرکز اصلی آن بر روی کارگاهی دو روزه بود که با عنوان🚨 «نقطه کور: تجربه، علم و جستجوی حقیقت» در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آوریل در شهر‌ هانوفر، توسط گلایزر برگزار شد. گلایزر می گوید: 🌟 «هر آنچه که در علم انجام می‌دهیم، مشروط به نوع نگاه ما به جهان است و نحوه‌ی نگاه کردن ما به جهان، لزوما محدود است.» گلایزر، فرانک و تامپسون سه بخش رام نشدنی ویژه را معرفی ‌می‌کنند: 💥 کیهانشناسی (ما نمی‌توانیم جهان را از «بیرون» ببینیم)؛💥 آگاهی (پدیده‌ای که ما تنها از درون خود تجربه می کنیم) و آنچه که آن را💥 «ماهیت یا طبیعت ماده» نامیدند که بیشتر به این ایده اشاره دارد که مکانیک کوانتومی، عمل مشاهده را به نحوی در خود دارد که به طور واضح، درک نمی‌شود. در نتیجه آنها می گویند، ما باید برخی از رازهای علمی را بپذیریم، رازهایی که ممکن است هرگز حل نشوند. به عنوان مثال، ممکن است هرگز نتوانیم یک👈 «نظریه همه چیز» برای توضیح کل جهان پیدا کنیم. این دیدگاه کاملا با ایده‌آلی که شلدون گلاشو (Sheldon Glashow) فیزیکدان برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در دهه ۱۹۹۰ بیان کرد، متناقض است: ما معتقدیم جهان قابل شناخت است، زیرا قوانینی ساده وجود دارد که بر رفتار ماده و تحول جهان، حکمفرمایی می‌کند. ما تصدیق ‌می‌کنیم که 👈 حقایق ابدی، عینی، فوق‌ تاریخی، اجتماعی، بیرونی و بی‌طرفی وجود دارد. مجموعه‌ای از این حقایق به همراه اثبات ادعایمان، همان چیزی است که ما آن را علم می‌نامیم. آنچه که گلایزر و همکارانش از آن انتقاد می‌کنند مفهوم پیروزی علمی است که می‌گوید: فقط به ما به اندازه‌ی کافی زمان بدهید. هیچ مساله‌ای نیست که علم نتواند آن را حل کند. 🚨 در واقع این ایده، صحیح نیست، زیرا مسائل زیادی در دنیا وجود دارد که ما قادر به حل آنها نیستیم. بحث آنها به این پرسش منجر می‌شود که: آیا جهان از طریق مطالعات علمی بی‌طرف یا پر از نقاط کور و ... @wittj2
وابسته به دیدگاه‌های ناامیدکننده، قابل شناخت است؟ البته فیلسوف‌ها هم، وارد این بحث شدند. یک دیدگاه که تلاش می‌کند «این نقطه کور» را به طور جدی مورد توجه قرار دهد و در عین حال هنوز به یک دنیای واقعی که مستقل از ماست، اعتقاد دارد؛ موضع نسبتا جدید فلسفی است که👈 واقع‌ گرایی چشم‌ اندازی (Perspectival realism) نام دارد. بخشی از واقع‌ گرایی چشم اندازی ، واکنشی است به «جنگ‌های علم» دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی. 🚨 جنگ‌های علم (science wars) مجموعه‌ای از چالش‌های اعمال شده بر علیه علم، به وسیله‌ی مورخان علم، فیلسوفان و جامعه‌شناسانی است که به بحث در این باره می‌پردازند که اکتشافات علمی توسط فرهنگ‌هایی متعلق به آن مکان شکل می‌گیرند. میشلا ماسیمی (Michela Massimi)، فیلسوف دانشگاه ادینبورگ و یکی از سخنرانان کارگاه دارتموث می‌گوید: 💥 واقع گرایی چشم اندازی قبول می‌کند که محدودیت‌هایی برای علم وجود دارد، اما موفقیت‌های چشمگیر آن در توضیح طبیعت را نیز،‌ نادیده نمی‌گیرد. به طور خلاصه، واقع گرایی چشم اندازی می‌گوید ما باید باور داشته باشیم که علم به ما یک داستان واقعی از طبیعت می‌گوید؛ اما سوال اساسی این است که این داستان را چگونه با وجود محدودیت‌های ابزاری، فناوری‌ها، نظریه‌ها و مدل سازی‌هایی که حاصل جوامع علمی خاصی در دوران تاریخی خاصی، به ویژه در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند، به ما می‌گوید. 💥 این ایده، جریان اصلی کارگاه را منعکس می‌کند اگرچه علم کار می‌کند، اما هرگز نمی‌توان امیدوار بود که طبیعت را «آنگونه واقعا هست» نشان دهد، 🚨 یعنی هرگز نمی‌تواند «دیدی از چشم خدایی» (God’s eye view) از جهان تولید کند. در عوض، ما تنها می‌توانیم جهان را از دید خود بشناسیم. با این حال، برای پیچیده‌تر کردن موضوع، یک جنبه حیاتی از آن چشم انداز یعنی همان 👈 تجربه آگاهانه، تمایل دارد تا جدا از تعریف علمی ما از جهان باشد. ما جهان را با تجربه کردن آن می‌شناسیم، اما علم تقلا می‌کند که این تجربه ما را توضیح دهد. گلایزر می‌گوید: من واقعا نمی‌دانم که علم چگونه می‌تواند این مشکل را حل کند. اما جنن اسمائیل (Jenann Ismael) فیلسوفی از دانشگاه کلمبیا، معتقد است اینکه علم، 👌 مشاهده‌ کننده را نادیده می‌گیرد، باعث اختلال در شناخت روش کار و هدف آن می‌شود. جنن می‌گوید: یک نقشه می‌تواند مثال مفیدی در این زمینه باشد: اگر در اطراف یک شهر نا آشنا سرگردان باشید، نقشه‌ای با علامت «شما اینجا هستید» می‌تواند بسیار مفید باشد؛ اما ما انتظار نداریم نقشه‌ای را که از یک شرکت گردشگری برمی‌داریم چنین علامتی داشته باشد. چرا؟ زیرا آن نقشه‌ها برای همه طراحی شده‌اند و نه تنها برای کسی که در یک نقطه خاص قرار دارد؛ و این همان چیزی است که علم می‌نامیم: یعنی بهترین تلاش ما برای ساختن «نقشه ای» از جهان، نه تنها برای «یک نفر» بلکه برای «همه». اما همه معتقد نیستند که «نقطه کور» مشکلی واقعی باشد.سابین هوسنفلدر (Sabine Hossenfelde) فیزیکدان مؤسسه مطالعات پیشرفته فرانکفورت، تردید خود را در یک ایمیل به آدام فرانک ابراز کرد و گفت: تجربه، می‌تواند مانند هر پدیده‌ی دیگری مورد مطالعه قرار گیرد. شما می‌توانید مدل‌های مفیدی برای آن پیدا کنید. این کاری است که علم انجام می‌دهد. اگر یک مدل پیش‌بینی کننده داشته‌ باشید، می‌گویید که آن را «توضیح می‌دهد». من نمی‌فهمم چرا چیزی در مورد تجریه‌ وجود دارد که علم نمی‌تواند آن را توضیح دهد. همانطور که به پایان این کارگاه نزدیک می‌شدیم، من به چیزی فکر کردم که دو روز پیش راننده تاکسی در مسیر فرودگاه به من گفت: من یک چیز در مورد علم می‌دانم و آن اینکه شما هرگز نمی‌توانید صد درصد از همه چیز مطمئن باشید. من فکر می‌کنم حتی گالیله هم با این نظر، موافق است. @wittj2🎷
هدایت شده از .
4_5940592493727842576.mp3
50.21M
دعاے وداع با ماه مبارک رمضان (دعای ۴۵ صحیفه سجادیه)
هدایت شده از .
#آخرین_روزهاے_ماه_مبارک_رمضان با روزه و با نماز نشناختمت با آن همه رمز و راز نشناختمت یک ماه اگر چه میهمانت بودم بگذشت مجال و باز نشناختمت #الوداع_ای_ماه_خدا