🔮🎷انواع خوف
🍃ولِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ.🍃
⭐️هرکس از مقام خدای خود بترسد دو بهشت برای او آماده است.
(الرحمن 46)
🔑ترس از خدا بخاطر گناهانی که انسان کرده، ترس متعال و ارزشمندی است، برخی از خدا بخاطر گناهانی، که در آتش جهنم خواهند سوخت میترسند.
🔑طبق آیه، بهترین ترس آن است که، انسان از مقام خدا بترسد که در برابر دیدگان چه خالق مهربان و بزرگی گناه کرده و حرمت او را نگه نداشتهاست، این خوف بالاتر است.
⭐️خوف اول خوف نفس است و خوف دوم خوف حق است.
در آیه 33 سوره رعد می فرماید:
🍃 أفَمَنْ هُوَ قائِمٌ عَلي کُلِّ نَفْسٍ بِما کَسَبَت🍃
کسی است که بر بالای هر کسی ایستاده و آنچه کسب میکند را تماشا میکند.
🔑برای ترک گناه باید با درک حضور او، نگاه سنگین و متین خدا را هر لحظه بر روی خود حس کنیم.
علمی عرفانی👇
@wittj2
🔮🎷#دو_آفتی_که_اجر_صدقه_را_نابود_میکند
⭐️مالی که انفاق میشود هم باید از مال حلال باشد و از طریقی شرعی به دست آمده باشد و هم از نظر کیفیت باید حداقل به گونهای باشد که اگر به خود دهنده آن را بدهند با خوشحالی آن را بگیرد.
🍃یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تُبْطِلُواْ صَدَقَاتِکُم بِالْمَنِّ وَ الْأَذَی (264- بقره)🍃
🚨منت گذاشتن و اذیت کردن، دو خطر مهمی است که اجر صدقات را تهدید میکند. خداوند متعال در این آیه، مردم را از نابود کردن اجر صدقاتشان با منت و اذیت نهی میکند.
⭐️از این آیه به خوبی استفاده میشود که انفاق در راه خدا در صورتی در پیشگاه پروردگار مورد قبول واقع میشود که به دنبال آن منت و چیزی که موجب آزار و رنجش نیازمندان است نباشد. بنا بر این کسانی که در راه خداوند بذل مال میکنند ولی به دنبال آن منت میگذارند یا کاری که موجب آزار و رنجش اوست انجام میدهند در حقیقت با این عمل ناپسند، اجر و پاداش خود را از بین میبرند.در این بین کسی اجر میبرد که بتواند کار ارزشمند خود را از این دو آفت نابودگر حفظ کند.
علمی عرفانی👇
@wittj2
.
اگر جهان در آغاز #بیگبنگ با یک نقطه فوقِ چگال آغاز شده پس چرا آن نقطه به یک #سیاهچاله تبدیل نشده است؟
در حقیقت مقادیر بسیار زیادی ماده بر روی هم فرو ریخته و با گرانشی بینهایت منجر به شکلگیری سیاهچاله میشوند، ولی به خاطر داشته باشید این سیاهچاله فقط در صورتی میتواند شکل بگیرد که با یک #فضای_خالی محصور شده باشد.
در زمان بیگبنگ تمام فضا به صورت #یکنواخت از ماده و انرژی پر بوده، لذا هیچ فضایِ خالی و به تبع هیچ مرکز جاذبهای وجود نداشته تا این مواد بتوانند در آن نقطه فرو ریخته و با هم بیامیزند.
در این شرایط سیاهچاله هرگز نمیتواند شکل بگیرد.
علمی عرفانی👇
@wittj2
🔮🎷تفسیری شگفت از سوره زلزال
🔑مدیریت جامعه در عصر ظهور
ایرانیان به «قیام جامعه»، انقلاب می گویند، عرب ها به آن «ثوره» می گویند. قرآن آن را «زلزله اجتماعی» می نامد. در این گفتار مشکلی برای خودم ایجاد می کنم که به نظر خودم یک تکلیف است اما ممکن است برخی ها آن را تکلّف بدانند، و آن تفسیر سورۀ «زلزال» است که من آن را برخلاف نظر دیگران تفسیر می کنم:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها (۱) وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقالَها (۲) وَ قالَ الْإِنْسانُ ما لَها (۳) يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها (۴) بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحى لَها (۵) يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتاتاً لِيُرَوْا أَعْمالَهُمْ (۶) فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ (۷) وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ (۸).
زلزلۀ اجتماعی: تفسیر این سوره به پایان عمر زمین و معاد، هرگز درست نمی شود، موضوع سخنش زلزلۀ اجتماعی جهانی است؛ تا آن تاریخ، همۀ انقلاب های اجتماعی، موضعی هستند اما این یکی جهانی خواهد بود که همۀ کرۀ زمین را فرا خواهد گرفت. به آیه ها توجه فرمائید:
إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها: زمانی که زمین با زلزلۀ همه جائی و ویژۀ خود، لرزیده شود.
یعنی جامعۀ روی زمین متزلزل و دچار انقلاب گردد.
وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقالَها: و خارج کند زمین وزنه های خودش را.
یعنی در آن زلزلۀ اجتماعی، شخصیت های بزرگی ظاهر می شوند که تا آن روز شناخته نبودند. اینان هم رهبران آن انقلاب خواهند بود و هم مدیران آن.
وَ قالَ الْإِنْسانُ ما لَها: انسان ها از همدیگر می پرسند: چه شده بر جامعۀ روی زمین؟
يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها: آن روز سرتاسر زمین خبرهای خود را رد و بدل کرده و سرایش می کند.
یعنی جامعه پر از خبر شده، ومسئلۀ مهم روز، اخبار خواهد بود؛ انقلاب به کجا رسیده؟ کجا را فرا گرفته؟ چه حادثه هائی رخ داده؟ و…
بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحى لَها: به (محور) این که پروردگارت به آن وحی کرده است.
یعنی محور خبرها این است که این انقلاب، یک «انقلاب وحیی» و بر پایه نبوت و نبوت ها است.
پس؛ این انقلاب دو ویژگی دارد:
⭐️۱- جهانی است.
⭐️۲- وحیی است.
يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتاتاً لِيُرَوْا أَعْمالَهُمْ: آن روز مردم به صورت گروه هائی صادر می شوند که (برنامه) عملی شان به آنان ارائه شود.
یعنی از هر منطقه و ناحیه ای گروه هائی به مرکز می روند تا از نزدیک برنامۀ مدیریتی منطقه شان را تحویل بگیرند.
صدور یعنی حرکت از جائی به جای دیگر. هرگز به «خروج از زیر زمین» صدور گفته نمی شود، تا معنی خروج از قبرها را معنی دهد.
فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ: پس هر کس هموزن ذرّه ای عمل خیر داشته باشد، سزای آن را خواهد دید.
وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ: و هر کس هموزن ذرّه ای عمل شر داشته باشد سزای آن را خواهد دید.
این دو آیه اصل «عدالت» را در جامعۀ واحد جهانی مهدوی (عجل الله تعالی فرجه) فراز می کنند که در آن جامعه حق هیچ کسی ضایع نمی شود؛ قدرها شناخته می شوند؛ صلاحیت ها برای همگان روشن شده و کارها به کاردان ها سپرده می شود؛ جائی برای پارتی بازی ها نمی ماند. فقط ایمان و تخصص معیار می گردد. و این ویژگی سوم آن انقلاب است.
ادامه مطلب:👇
http://binesheno.com/مدیریت-جامعه-در-عصر-ظهور/
علمی عرفانی👇
@wittj2
دیالکتیک علم و عرفان ناب
🔮🎷تفسیری شگفت از سوره زلزال 🔑مدیریت جامعه در عصر ظهور ایرانیان به «قیام جامعه»، انقلاب می گویند، ع
دوستان با کمی اعتماد و احتیاط تفسیر رو می پذیریم...چون اطلاع ما از علم کلام محدود است لذا باید مشورت و تحقیق مجدد صورت گیرد.
.
زندگی حقیقی نه آغازی دارد و نه پایان، زندگی و ابدیت همواره برابرند.
👇
@wittj2
طبق تئوری نسبیت خاص، داخل قطاري كه با سرعتي نزديك به نور حركت مي كند همه چيز به شكل عادى سپرى مى شود زيرا مسافران با قطار سرعت يكسانى دارند و نسبت به قطار ساكن هستند درحالى كه در بيرون قطار چندين و چند سال گذشته است.
علمی عرفانی👇
@wittj2