فراهم بودن شرایط اجتماعی برای کسب یک تجربهی زیستی با کمترین هزینه؛
اغلب مخالفین این حجاب چون احساس میکنند وجاهت اجتماعیشان تهدید میشود با آن مخالفند.
اما به دلیل لزوم پوشاندن صورت توسط همهی افراد اعم از زن و مرد در شرایط همهگیری کرونا، اصل پوشش صورت که قبلا ما را متمایز از دیگران میکرد، اکنون برای همه الزامی شده و فقط شکل پوشش را باید به سلیقهی خود برگزینید. پس کار در این ایام خیلی ساده شده و وجاهت اجتماعی کسی تهدید نمیشود و باید از این فرصت مغتنم استفاده کرد.
تأمین سلایق شخصی اکثر افراد
مثل هماهنگی رنگ و زیبایی دوخت ماسک مشکی نسبت به ماسک سفید در ایام عزا که خود میتواند یک دلیل همه فهم و قابل طرح برای توجیه اطرافیان باشد. مثلا میتونید بگویید ماسک مشکی میزنم چون هماهنگی بیشتری با لباس مشکی دارد یا زیباتر از ماسک سفید است و ...
اگر چهل روز ظاهر زینبی داشته باشیم و دلهامان با داغ اسارت ایشان در آن ایام صیقل یابد، باطنمان هم کمکم شبیهشان میشود انشاءالله...
بعضی از دوستان در باره طرح صحبت های ما درمورد حجاب انتقاد دارند که چرا به وضع عمومی جامعه توجه نمیکنید و برای کسانی که اصلا حجاب ندارند یا حجابشون کمتر از حد شرعیه کاری نمیکنید و ...؟!
اولا: اگر کسی بخواهد دربارهی حجاب در جامعه قدمی برداره صرف نظر از اینکه مخاطبینش در چه سطحی از حجاب باشند بنده سعی میکنم همراهی و تقویتش کنم. چون در این زمینه هرچه کار کنیم باز م جا داره. پس اگر دوستانی هستند که میخواهند برای تقویت حجاب در سطوح دیگر جامعه تلاش کنند طرحشون رو بفرمایند و ما هم همراهی و تبلیغ میکنیم.
ثانیا در بحث اولویتبندی من شخصا فکر میکنم تا خوبها خوبتر نشند
نمیشه از دیگران انتظار تغییر داشته باشند...
پس اول باید خودمون حرکت کنیم تا بقیه هم دنبالمون بیان...
به علاوه
حجاب یکنواخت سنتی اگه تغییر و تحول و حرکت نداشته باشه در برابر پوششهای متنوع و رنگبه رنگ کم میاره.
کلا همیشه «سنت» ایستا و متوقف
در برابر «بدعت» پویا، متحرک و متنوع
محکوم به شکسته!
مگر اینکه خودمون «نهضت» پویا، متحرک و متنوع را در برابر بدعت علم کنیم...
در نهضت حجاب هم باید سطح کار را گسترده کرد.
دیالکتیک علم و عرفان ناب
انصافا نظرات بسیار زیبا و دلنشینی برای ما رسیده
آری...اولین نکته ی مورد نظر همین است که اینگونه حجاب ،همراه با ماسک بسیار شبیه حجاب زهرایی.س.است و عادی سازی میشود و کسی معذور و خجلت زده نمیشود که همرنگ جماعت نیست و انگشت نما نمیشود...و این فرصت بسیار عالی است که قبلا هم بدان اندیشیده بودم و اکنون در این وضعیت کرونایی موقعیت اش به سهولت فراهم شده است.
سپاس از همکاری شما همراهان گرامی🙏🌸🍃
یا مهدی ادرکنی🌼
اجزای ما بمرده در این گورهای تن
کو صور عشق تا سر از این گور برکنند
مستیست شهوت تو و اکسیر نور عشق
از نور عشق مس وجود تو زر کنند
مولانای جان🌻
👇
@wittj2
4_5958461262781220549.mp3
2.1M
صدق در عشق💫💚
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
علمی عرفانی👇
@wittj2
1_401619780.pdf
434K
صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی💚💫
آداب روز جمعه در اوایل مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی🕊
🌸اللهم عجل لولیک الفرج🌸
علمی عرفانی👇
@wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرائت دعاى هفتم صحیفه سجّاديه
با نواى حاج محمود كريمى
(اين دعا به هنگام خوف از شدائد، رفع بلا و گرفتاریها توصيه شده است.)
در تاریخ هنر ایران عرض ارادت به پیامبر اسلام و ائمه اطهار دارای سابقهای طولانی است. هنر نگارگری اسلامی با این مضامین گره خورده و در دورههای گوناگون تاریخی، نقاشان سعی در به تصویر کشیدن وقایع مرتبط با این پیامبر و اهل بیت داشتهاند. پیامبر اسلام (ص) یکی از شخصیتهای مورد توجه در هنر و ادبیات ایران است و حضور ایشان در جنگها و فتوحات، میلاد آن حضرت و معراج ایشان از جمله مضامینی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و با قلمهای مختلف به تصویر کشیده شده است.
سلطان محمد نقاش، نقاش معروف مکتب دوم نگارگری تبریز یکی از مطرحترین هنرمندان این حوزه است که تابلوی او از صحنه معراج حضرت محمد (ص) جایگاه بالایی در هنر نگارگری ایران دارد. این اثر که در موزه لندن نگهداری میشود در میان آثار مرتبط با پیامبر اسلام (ص) از جایگاه خاصی برخوردار است. در نقطه مرکزی این تابلو تصویر حضرت محمد(ص) سوار بر براق که مَرکبی آسمانی است دیده میشود، در حالی که چهره ایشان با نوری سفید پوشیده شده و درخشش نور طلایی در اطراف پیکر ایشان دیده میشود. در حول این نقطه مرکزی و بر روی محوری بیضی شکل، فرشتگان بالداری دیده میشوند که با ادوات موسیقی در حال ابراز شادمانی از حضور آن حضرت در آسمان و بر فراز ابرها هستند.