eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
412 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮🎷آفرينش ازواج اعجاز علمی قرآن 🌻{سُبْحَانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنْفُسِهِمْ وَمِمَّا لَا يَعْلَمُونَ} منزه است خدايى که همه را جفت آفريده است، از آنچه در زمين ميرويد، و از خود شان و از آنچه نميدانند (يس ۳۶) ⭐️زوج يا جفت به معنى زن و مرد مستعمل بوده در حاليکه در مورد ساير چيز هايی که مردم نمى دانستند، اين کلمه معنى وسيعترى دارد. واقعا در آنوقت صرف يک معنى اين کلمه دانسته شده بود. فیزيکدان انگليسى به 👈نام پال ديرک با کشف اينکه ماده به قسم جفت آفريده شده، در سال ۱۹۳۳ ميلادى جايزه نوبل را نصيب گرديد. او پديدهء زوجيت دوگانگى يعنى ماده و ضد ماده داراى خصوصيات مخالف را آشکار ساخت. مثلا ضد ماده براى الکترون مثبت و براى پروتون منفي ميباشد. هر ذره، ذرهء مخالف خود را که حاوى چارج هاى مخالف است، دارا ميباشد. نظريه (Uncertainty Rotation) ميگويد كه همه جا و همه وقت خلقت جفت ها و نيستى جفت ها در خلا واقع ميشود، مثال ديگر جفت ها نباتات اند، نبات شناسان صد سال قبل تفاوت جنس را در نباتات دريافته بودند. در حاليکه الله (ج) چهارده صد سال قبل اين موضوع را بيان کرده بود. 🌻{وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنْبَتْنَا فِيهَا مِنْ كُلِّ زَوْجٍ كَرِيمٍ} و از آن تمام زوج هاي پرمنفعت رويانيديم (لقمان ۱۰) علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷حقيقت تقدير (اشاره به لوح محفوظ و علم ازلی) 🌻{وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا} و نميخواهند جز آنچه الله (ج) بخواهد، الله (ج) عالم ترين و خردمند ترين همه است (الانسان ۳۰) پروفسور بينامين ليبت در سال ۱۹۷۳ در پوهنتون کالیفورنيا تحقيقاتى نمود که نشان ميداد که تمام تصاميم ما قبلا در دماغ تنظيم گرديده است. و شعور نيم ثانيه بعد از تصميم گرفته شده در ميان ميآيد. يک متخصص ديگر اعصاب موضوع را طور ذيل شرح ميدهد: "ما اصلا در گذشته زندگى ميکنيم و شعور ما مثل يک مانيتور (صفحه تلويزيون) است که همه چيز را براى ما نيم ثانيه بعد نمايش ميدهد". بنابراين هيچ يک از تجربيات ما مربوط زمان حال نبوده و همه نيم ثانيه مؤخر تر از اصل حادثه ميباشد. داکتر ليبت تحقيقات خود را با استفاده از عمليات جراحى بالاى دماغ بدون ضرورت به انستيزى در حاليکه شخص کاملا بيدار بود، پيش برد. ليبت قسمت معين دماغ شخص تحت عمليات راتوسط برق تحريک نمود به طوريکه فکر کند به دستش چيزى تماس کرده است. شخص زير عمليات گفت که نيم ثانيه قبل به دست وى چيزى تماس کرد. با اين اندازه گيرى ليبت به نتيجه رسيد که تمام ادراکات به دماغ انتقال داده ميشود چون هر ادراک در تحت شعور تحليل و تعبير ميشود، من يا Ego از آن واقف نميشود. براى اينکه معلوماتى را که قبل از تفکر ما واضح شده بدانيم، آن معلومات بعداز يک تّّأخير به قشر دماغ ما انتقال مى يابد. يعنى، تصميم براى حرکت دادن يک عضله قبل از آن گرفته ميشود که شعور ما ضرورت به آنرا بداند. هميشه يک تأخير بين روند عصبى ادراکى و با خبرى ما از آن فکر، احساس درک و يا حرکت وجود دارد. به عبارهء ديگر ما وقتى از يک تصميم خود آگاه ميشويم که قبلا فيصله شده است. در تجربيات پروفسور ليبت اين تاخير از ۳۵۰-۵۰۰ ملى ثانيه فرق ميکند. در حاليکه نوع تصميم به مدت تاخير ارتباطى ندارد. نظر به دريافته هاى ليبت اين تاخير چه کم باشد چه زياد، چه نيم ثانيه باشد چه يک ساعت، در هر صورت زندگى اصلى ما هميشه درگذشته است. اين نشان ميدهد که هر فکر، عاطفه، احساس و حرکت قبل از اينکه شعور ما آگاه گردد، واقع ميشود. و اين ثابت ميسازد که آينده مطلقا از کنترول ما خارج است. در يک تجربه ديگر پروفسور ليبت اشخاص مورد تجربه را مخير گذاشت تا انگشتان خود را در مقابل هم بلند کنند. و خود دماغ آنها را زير مشاهده قرار داد. در واقعيت فعاليت حجرات دماغ براى اجراى عمل قبل از اينکه شخص تصميم خود را بگيرد آغاز شد. به عباره ديگر قومانده "بکن يا نکن" به شخص رسيد، بعدا دماغ وى قومانده را خواند و شخص اين را نيم ثانيه بعد دانست. شخص تصميم نميگيرد که چه بکند بلکه تصميم قبلا گرفته شده را عملى ميکند. البته دماغ تعديلى مى آورد و آن اينست که هر نوع شواهدى را که نشان بدهد که اين همه در گذشته واقع شده، از بين مى برد. به همين دليل زمانى را که ما حال ميگوئيم در حقيقت طورى زندگى ميکنيم که در گذشته تعيين شده است. اين تجربه نشان ميدهد که همه چيز مطابق خواست الله (ج) صورت ميپذيرد. علمی عرفانی👇 @wittj2
پندانه🍂 ⭐️شکار کردن معارف و حقايق بدون تصفيہ و تزکیہ و تجليہ و تخليہ و تحليہ ممکن نمی شود. 👈نيک بخت آنکہ کتاب وجود خود را مواظب باشد و کلمات هرزه در اين دفتر الهي ننويسد و اين صنعت و كارخانہ الہي را حفظ بنمايد تا درست حروف چيني شود و نقش بگيرد و درست معارف را کسب کند. 📗شرح اسفار اربعه/جلدسوم علامہ حسن زاده ے آملي روحی فداه علمی عرفانی👇 @wittj2
برعاشقان فریضه بود جست و جوی دوست بر روی وسرچوسیل دوان تا بجوی دوست خود اوست جمله طالب و ما همچو سایه‌ها ای گفت وگوی ماهمگی گفت وگوی دوست مولانای جان🌻 @wittj2
✨إن لربكم فى أيام دهركم نفحات، ألا فتعرضوا لها.✨ 🍀نفحات رحمانى گهگاهى مى وزد، مهم اين است كه ما خود را در معرض آن قرار دهيم. علمی عرفانی👇 @wittj2
برگی از معرفت🍂 خداوند می فرماید : هرچه دیدی هیچی مگو ! من هم هرچه دیدم هیچی نمیگم ... یعنی تو در مصائب صبور باش و چیزی نگو، منم در خطاهایت چیزی نمیگم ! هرچه درد را آشکارتر کنی، دوا دیرتر پیدا میشود. اگر با ادب بودی و چیزی نگفتی راه را نشانت میدهد ... باید زبانت را کنترل کنی ولو اینکه به تو سخت بگذرد ؛ چون با بیانش مشکلاتت رو چند برابر میکنی ! ⭐️صبور باش راه باز میشود ... "حـــاج اسماعیــل دولابـی" علمی عرفانی👇 @wittj2
علامه مروجی سبزواری🌻 🔮🎷 بشنو از نی چون حکایت میکند مراد مولانا از 'نی' چیست؟ همانگونه که نی، زمانی که از مواد چوب پنبهایِ داخلش خالی میشود، قابلیت پیدا میکند که بر لب های نوازنده گذاشته شود و از دَمهای او پر گردد، انسان هم اگر از زواید نفس حیوانی و رذایل نفسانی و توجهات به دنیا و غفلات از خدا پاک شود، به جایی میرسد که خداوند او را قابل میبیند که نَفَس خود را در او جاری کند و سخنان و پیامهای خود را از طریق او به خلقش برساند. در اینجا به قول مولانا، این انسان دو دهان دارد. یک دهانش بر دهان خداست و دهان دیگرش به سوی مردم است؛ درست مثل نی که دارای دو دهنه است. یک دهانش بر لبهای نوازنده است و دهان دیگرش به سوی مردم است که نفسهای نوازنده از طریق این دهان به مردم میرسد. البته نی (فقر انسان)، عرضی عریض و دامنهای وسیع دارد. ابتدای آن از زمانی آغاز میشود که انسان خودش را مالک هیچ چیز نداند. نه مالک عَرَض خود و نه مالک جوهر خودش. هیچ استقلالی برای خودش نبیند و خود را بالکل مملوک خدا و عبد خدا بداند: « لایقدر علی شیء و هو کَلٌ علی مولاه» بر هیچ چیزی قدرت ندارد. نه مالک حیات خودش است و اگر حیّ و زنده است، از خداست که حیات را در او بر پا نگه داشته، نه خودش را قادر بر نگاه کردن میبیند و نه حتی نگاه کردن خودش را به اختیار خودش میداند و کاملا ادراک میکند که اگر نگاه میکند به اذن الله نگاه میکند، یعنی با قدرتی که خدا در او نهاده قدرت نگاه کردن دارد. این است که عبد عبارت است از اینکه: « لایقدر علی شیء» « هو کَلٌ علی مولاه» و او به طور تام و بالکل، کَلّ(۱) بر مولایش و متوجه خدایش است که خدایش به او قدرت نگاه کردن بدهد. قدرت فکر کردن بدهد، قدرت بر ادامۀ حیات و ادامۀ وجود بدهد. اینجاست که کاملا احساس میکند که اگر نگاه میکند، خداست که نگاه میکند. اگر میشنود، خداست که میشنود و اگر نطق میکند، خداست که از زبان او نطق میکند. لذا بالله میبیند. بالله میشنود و بالله سخن میگوید. این همان 'قرب نوافل' است. چنین انسانی میشود نی؛ و نی هر چه گوید و هر صدایی از او خارج می شود، از خودش نیست و از نوازنده است. (۱) کَل: سربار، تحت تکفل، نان خور علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷دلیل احترام گذاشتن به ائمه چرا ائمه ی ما عظمت دارند، خیلی بزرگ و دارای مقامند و باید به ایشان احترام بگذاریم؟ سرّ اینکه ما به ائمه اطهار احترام می گذاریم این است که ایشان مظاهر قوی ذات خداوند هستند. خداوند وجود مطلق است و این وجود مطلق ظهوراتی دارد؛ چهارده مظهر دارد که اقوی المظاهرند (قویترین مظاهرند)، یعنی خداوند با تمام اسماء و صفاتش خودش را نمایانده است، این مهم است. خداوند در چهارده جا خودش را با جمیع کمالات نشان داده است. علت عظمت این چهارده نور همین است. و بدانید اگر ما داریم ائمه را احترام میکنیم در واقع داریم خدا را احترام می کنیم. در محضر 🌻 صدوق ۹۲/۲/۷ علمی عرفانی👇 @wittj2