eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
195 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم سرکارخانم زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
14.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عنایت امام حسین علیه السلام به ماشاءالله نجار...😭💔 آقا جانم قلب منم مریض و آلوده است خودت نظر کن...💔😭 @maktab_hajghasem 🏴 🖤 Mohsenzade.com/zm 🏴 Womanfamily.ir 🖤 https://www.aparat.com/woman_family 🏴 @woman_family 🖤 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
🔹 نوشتار سرکارخانم فاطمه رجبی (همشیره استاد رجبی دوانی): جناب آقای نصیری با سلام! مدتی است گفته‌ها و نوشته‌های شما و باز نشر مطالب دیگران توسط شما را پیرامون «آزادی بی حجابی» شنیده یا می‌خوانم. برآن شدم این مطلب را برایتان بنگارم. زن مسلمان بودن، عقیده به حجاب و عفاف داشتن، پافشاری برحفظ آن را برای من امری طبیعی و ضروری می‌کند به همان نسبت که برای شما غیر ضروری، غیر طبیعی و شگفت‌آور است. مقاله «شریعت بر دار»که در نشریه‌تان منتشر شد، فریاد واشریعتای شیخ شهید را محور داشت، فریادی که همیشه ماندگار است. اکنون برآن نیستم که درباره مشروطه و مشروعه یا هر بحث و مسأله سیاسی سخن بگویم. اما حجاب موضوعی است که مرا به عنوان زن مسلمان، به ویژه شیعه مدعی پیروی از حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها را موظف و مکلف به حضور می‌کند. نمی‌دانم چه شده که شما این‌گونه در ترویج و نشر، و پافشاری بر آزادی بی‌حجابی راسخ گشته‌اید؟ تغییر در نظر و عقیده حتی عمل، و علل و انگیزه و هدف آن به خودتان مربوط است. اما حضور پر رنگ یک آقا با وجهه دینی - مذهبی در مسأله آزادی بی حجابی زنان، با هر توجیه و تفسیر برای من زن مسلمان پذیرفتنی نیست. ابتدا بگویم چرا می‌نویسم «آزادی بی حجابی»یا همان «کشف حجاب»البته با اعلام حکومت؟! زیرا نظرات و ادله و هدف عملی که اظهار می‌دارید جز آزادی بی حجابی نیست. و نیز بدان جهت که وقتی حجاب به هر حال در جامعه رواج دارد، برداشتن قانونی و اعلانی آن می‌شود اعلان آزادی بی حجابی! چرا این مطلب را خطاب به شما نوشتم؟ به آن دلیل که سابقه همکاری در نشریه صبح دارم زمانی که اشتراک عقیده دینی و مذهبی با شمارا احساس می‌کردم. به آن دلیل دینی و شرعی که یک زن مسلمانم و نباید در چنین شرایطی سکوت کنم، حتی اگر همین یک نوشته باشد. به آن دلیل که یک زن هستم و به لحاظ عقلی تنها زنان حق دارند نسبت به وجود حجاب یا عدم آن اظهارنظر کنند. براستی به عنوان شیعه‌ای که پیش‌تر بر سیره اهل‌بیت علیهم السلام تأکید داشتید، کدام انگیزه یا هدف دینی، سیاسی، یا شخصی موجب چنین پشتکاری در ارایه نظرتان پیرامون بی‌حجابی شده است ؟آیا افزایش هر روزه زنان بدون روسری و لباس مناسب در خیابانها و بازارها و اماکن عمومی کافی نیست؟ حتماً باید حکومتی که پسوند اسلامی دارد در کشوری که به هرحال چند دهه به نوعی حجاب وجود داشته اعلان رسمی و قانونی بی‌حجابی کند؟ آیا منظورتان بی‌حجابی فراگیر است؟ می‌گویید دیگر ضروریات بر زمین مانده و... این مهم را می‌دانم و اندوه آن را به جان دارم. اما چرا یکی از آن ضروریات چون این مسأله اولویت شما نیست؟ شما یک مرد هستید از چه روی چنین سرسختانه حامی زنان مخالف حجاب شده‌اید؟ رفع این مسأله کدام مشکل همه مردان و زنان و جوانان و پیرها، از مسلمان و غیر مسلمان ما را حل می‌کند؟ فقر را؟ مسکن را؟ بهداشت و درمان را؟ یا تبعیض و... علاوه بر اینکه خوب می‌دانید که مشکلات ویرانگر اجتماعی و فردی بیشتری ایجاد می‌کند. مرحوم آیت الله طالقانی روحانی متفکر و روشن بین و البته دین‌مدار در خطبه‌ای خطاب به گروههایی که در حمایت از زنان به مخالفت با حجاب پرداخته بودند، فرمود: شما نمی‌خواهد از زنان دفاع کنید، زنها توان دفاع از حقوقشان را دارند و نیازی به حمایت شما نیست. آیا فکر کرده‌اید شما با قلم و زبان بیش از زنان مخالف حجاب پیش رفته‌اید، چرا؟ کدام «دربندی»را رهایی می‌یابید؟ و حمایت از کدام قشر ستم دیده‌ای را متصورید؟ همین جا یادآور شوم شما در کتاب «جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام »انسانیت زن را چنان تنزل داده‌اید که او را «انسان درجه دو» یا «شهروند درجه دو» (تردید از فراموشی من است) خوانده‌اید. یادتان هست تلفنی برسر این مسأله با شما بحث کردم و البته شما در دفاع سخت از نظرتان پا برجا! چه شده امروز اولویت اساسی‌تان حمایت از «آزادی بی‌حجابی زنان» شده است؟ مروری سطحی بر روند کشف حجاب در کشورهای اسلامی ،نشان می‌دهد مروجان و قلم‌زنان و تئوری‌سازان در مصر، ترکیه و ایران و... آقایان بوده‌اند، نه خانمها! و اینک دوباره تکرار؟ در گفتگویی با مجله «موعود» سال ۸۴ روایتی از حضرت ختمی مرتبت(ص) آورده‌اید که تأمل در آن برای ما و شما امروز ضروری است:(خلاصه) پیامبر(ص) به اصحاب فرمودند: زمانی خواهد آمد که امر به معروف و نهی از منکر را ترک خواهید کرد... بدتر روزی است که امر به منکر و نهی از معروف کنید... و بدتر روزی است که معروف را منکر و منکر را معروف می‌پندارید. در همانجا گفته‌اید: از روایات و واقعیات ملموس چنین بر‌می‌آید که آخرالزمان بیشترین و قوی‌ترین حجابها بین افراد و جوامع باحقیقت دین و وحی حایل می‌شود و بیش از هر مقطع زمانی دیگر ساحت نفس اماره فردی و جمعی، عرصه را بر ساحت دین و آموزه‌های وحیانی تنگ می‌کند... آیا امروز شما امر به منکر نمی‌کنید؟
و العاقبه للمتقین نکته اسفناک‌تر که با معذرت شما را به مثابه فردی عامی می‌نمایاند، نسخه‌ای است که از آزادی بی‌حجابی در مراکز وابسته به حزب الله لبنان برای ما پیچیده‌اید. واقعاً شگفت‌آور است چنین سطحی به مسأله می‌نگرید. آیا خواسته آزادی بی‌حجابی با هر دلیل و توجیه، اینگونه مانع نگاه واقع‌بینانه شما گردیده؟ می‌گویم: حزب الله لبنان سازمانی سیاسی - نظامی شیعی است که در مبارزه با صهیونیسم اشغالگر افتخارات بسیار آفریده است. سید حسن نصرالله رهبر این سازمان، روحانی مجاهدی است که با تکیه و تأکید بر آموزه‌های شیعی، حماسه سازی می‌کند. لبنان کشوری با اکثریت مسیحی است که سالهای طولانی شیعیانش به لحاظ مادی و معنوی در محرومیت شدید بوده‌اند. سید موسی صدر با تلاش و تدبیر همه‌جانبه آنان را ساماندهی کرد و علاوه بر رسیدگی به امور مادی آموزه‌های دینی و مذهبی‌شان را اعتلا بخشید. آیا کشور و ملت ایران باسابقه افتخارآمیز تشیع فراگیر صدها ساله، و به عنوان تنها کشور شیعه جهان باید از این سازمان درس آزادی بی‌حجابی بگیرد؟ مگر نه آنکه از ابتدای فراگیری گسترده و افتخارآفرین تشیع در ایران، کشور ما مرکز تجمع علما و دانشمندان دیگر نقاط بوده، و برخی علمای نامور لبنان نیز با سکنی گزیدن در ایران به ترویج تشیع پرداخته‌اند؟ ما خود مردان و زنانی داشته‌ایم که برای مبارزه با کشف حجاب حماسه‌ای چون گوهرشاد آفریده‌اند. در لبنان و هر کشور اسلامی دیگر چنین سابقه‌ای وجود دارد؟ از سید فضل الله نام برده و نظر و مشی او را هم نسبت به بی حجابی زنان یاد آور شده‌اید. عجیب است که از واکنش مراجع بزرگوار نسبت به نظرات دینی و مذهبی این فرد بی‌خبرید. بالاخره هم سید حسن نصرالله و هم سید حسین فضل الله در جایگاه مرجعیت که هیچ حتی در زمره مجتهدین شهره نیستند. چرا ما با وجود داشته‌های غنی در قم و نجف پیرو آنها باشیم؟ در پایان خاطره‌ای بگویم که رهنمود شما در الگو گیری از لبنان در مسأله حجاب زنان، برایم آن را تداعی کرد. سالهای پیش میزگردی دانشجویی با حضور من برای یک شبکه تلویزیون برگزار شد. موضوع آن حضور اجتماعی زنان بود. آقای کارگردان یا تهیه کننده پیش از شروع برنامه به من رهنمود می‌داد که الگوی رفتاری را از مالزی بگویید، که زنان مانند مردان در کنار هم بدون هر مراعاتی مشغول به کار هستند!!! انتظار نیست شما که سالها از آیات و روایات و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام در نوشته‌ها و گفته‌های‌تان استفاده می‌کردید، مانند آن آقای ناآگاه که با سفر به مالزی مجذوب جامعه «درهم»آنجا شده بود الگو ارائه کنید. آقای نصیری! بازهم می‌گویم بر خود واجب دانستم در جایگاه زن مسلمان در برابر پافشاری‌های شما بر آزادی بی‌حجابی سکوت نکنم، و از «حجاب اسلامی»که در واقع«حصار انسانی» مانع از تشکیل جامعه شبه حیوانی است، به اشاره دفاع کنم. ✍ فاطمه رجبی
دائم الذکر؛ دائم الوضو؛ دائم الاِستغفار؛ دائم الاَشک؛ دائم المُراقبه.. اینها ابزار شهادت است🌱 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🖤 🏴 🖤 Mohsenzade.com/zm 🏴 Womanfamily.ir 🖤 https://www.aparat.com/woman_family 🏴 @woman_family 🖤 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 ماجرای شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام به روایت رهبر انقلاب روحی له الفدا😔 🏴 🏴 علیه السلام 🏴 🖤 Mohsenzade.com/zm 🏴 Womanfamily.ir 🖤 https://www.aparat.com/woman_family 🏴 @woman_family 🖤 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
یـک تـیر ولی با دو نشـان آمد و آخر با کینه گلوی پسری را به پدر دوخت😭 ✍ زهره قاسمی
31.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آثار روان شناختی شرکت در مراسمات عزاداری و مذهبی 👤 استاد: حجت الاسلام دکتر محمد زارعی ❇️❇️ در این ویدئو ۵ اثر روان شناختی شرکت در مجالس مذهبی و معنوی به بیان ساده ذکر شده است. ✅ کانال روان شناسی و معنویت یوتیوب https://youtube.com/channel/UClIiQAuUIhQF-snarovJepw ✅ اینستاگرام http://instagram.com/dr_zarei.m @khanevadeh_eksearr 🏴 🖤 Mohsenzade.com/zm 🏴 Womanfamily.ir 🖤 https://www.aparat.com/woman_family 🏴 @woman_family 🖤 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
43.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این کار تحسین برانگیز یک سطح آغازین از اقدامات لازم برای احیای قدرت نرم‌افزاری است. ما قرار نیست هیئات زنانه و مردانه را به طور کلی از هم جدا کنیم. چه بسا به اجتماعات مشترک و بزرگ بسیار احتیاج داشته باشیم. اما این غرض دو مقدمه دارد: 1- اعتماد به نفس در زنان ۲- به رسمیت شناختن آنان توسط مردان. این دست اقدامات زنان را دست کم از سوم شخص به دوم شخص نزدیک می‌کند. زنان مورد خطاب واقع می‌شوند و از نامرئی بودن بیرون می‌آیند. این تکریم و مهربانی با زن از اولین سطوح نیازهای ماست. زنان باید به نحو نهادی و ساختاری مورد محبت‌ورزی واقع شوند و این یک راهبرد اساسی برای تنظیم زنان و مردان است. ✍ مهدی تکلّو @mahdi_takallou 🏴 🖤 Mohsenzade.com/zm 🏴 Womanfamily.ir 🖤 https://www.aparat.com/woman_family 🏴 @woman_family 🖤 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
🚨پیام تسلیت 📢پیام تسلیت موسسه به مناسبت در گذشت طلبه گرامی سرکار خانم «فاطمه خوش فهم» ره: 📃انالله و انا الیه راجعون روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، درگذشت طلبه دغدغه مند و با اخلاق و مومن سرکار خانم «فاطمه خوش فهم» را به خانواده محترم ایشان و خانواده بزرگ معصومیه خواهران تسلیت عرض می نماید. 🥀🏴 🌴 @masoumiyeh