زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم 👤 #نظریه_پردازان برجسته فمینیسم 👩🎤#جودیت_باتلر Judith Butler (زاده 1956 )4️⃣ 🔰 #نظریه_ک
در رصد صفحات فمینیستی به این تابوشکنی در مورد نظریه ی #کوییر، خیلی برمیخوریم؛ لذا امروزه بیان می شود فمینیسم دیگر برابری زن و مرد نیست بلکه دیگر برابری خواهی نیست و پا را فراتر گذاشته و به حذف مباحث جنسیتی در تمام شئونات مخصوصا مباحث جنسی پرداخته است.
قبلا کلیپی در اینباره در کانال قرار دادم، باز هم اونو بازنشر میکنم تا دوستان به عمق تفکر فمینیستی پی ببرند.👇
👈 نقدهای بسیاری در اینباره وجود دارد هم درون دینی و هم برون دینی و با مباحث روانشناختی وجامعه شناختی...
🌺 با ما همراه باشید و کانال خودتون رو به کسانیکه دوستشون دارید معرفی کنید تا ان شالله به زودی نقد این نظریه را هم با هم دنبال کنیم👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فمینیسم فقط برابری خواهی نیست.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
😝 متاسفانه چند ساعت پیش
اولین قربانی واکسن برکت کرونا مردی حدود چهل و هشت ساله بود که پس از دریافت مرحله دوم واکسن کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد.
او ساعتی بعد از دریافت و تزریق واکسن دوز دوم
هنگام مراجعه به منزل با مواجهه با همسرش با خوشحالی گفته بود:
*من دومی رو هم گرفتم*
و ناگهان
با ضربهی سهمگین ماهی تابه چدنی به سر مواجه شد و در جا درگذشت.
آقایون لطفاً
توجه داشته باشید که جمله کامل
*من مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت نمودم* را بدون اشتباه بگویید☠️
😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 قبل از بردن #فرزندان به مراسم عزاداری #محرم حتما به این👆 توصیه های مهم تربیتی توجه کنید.
🌹🍃 همه پدر و ماورها #حتما ببینند و نشر دهند...
🌼 محسن پوراحمد خمینی|روانشناس
#محرم #صفر #امام_حسین #روضه
🌸🍃 کانال تربیتی همسران خوب
http://eitaa.com/joinchat/3451518976C471922bdf6
🖤 هوامو داشته باش آقا منو به تو سپردهاند... 😭
#محرم #امام_حسین #روضه
🌸🍃 کانال تربیتی همسران خوب 👇
http://eitaa.com/joinchat/3451518976C471922bdf6
هدایت شده از مجاز بانو
#موج_چهارم_فمینیسم
#فمینیسم_آنلاین
#همراه_با_اساتید
#پرسش_و_پاسخ (۱)
#دکتر_اسلامی_تنها
♨️امواج فمنیستی
1️⃣ موج اول فمنیسم بیشتر از نوع #جنبش_اجتماعی بود.
2️⃣ در موج دوم فعالان فمنیسم با شکل دهی به رشته مطالعات زنان وارد فضای آکادمیک شدند و به #نظریه_پردازی روی آوردند.
3️⃣ موج سوم با نگرش #پست_مدرنی در صدد واسازی نظریه های کلان و به رسمیت شناختن قرائت های مختلف برآمد.
4️⃣ هرچند برخی هنوز وجود موج چهارم را انکار میکنند ولی آنهایی که قائل به آن هستند از ورود فعالان فمنیستی به فضای #کنشگری خبر میدهند، یعنی کنشگری میدانی -مبنتی بر #فضای_مجازی و شبکه های اجتماعی- یک ویژگی برجسته این موج است. فعالان این عرصه مانند فعالان موج های قبلی شخصیت های علمی و آکادمیک نیستند.
✅در ادامه گفتگوی کوتاهی داشتیم با استاد علی اصغر اسلامی تنها، استادیار گروه ارتباطات دانشگاه باقر العلوم ع در مورد ماهیت موج چهارم که شما را دعوت میکنیم به مطالعه آن...
🔴 سوال:
از نظر شما ویژگی اصلی موج چهارم فمینیسم چیست؟
🔻پاسخ:
شاید بتوان ویژگی متمایز موج چهارم را حرکت از #ابژگی_جنسی به #سوژگی_جنسی دانست.
فمینیستهای نسل چهارم، حیث التفاتی به جنبه سیاسی بدن زنانه پیدا کرده اند و فهمیده اند که بدنشان ابزاری کارآمد برای به چالش کشیدن قدرت مرد سالاری و بسط گفتمان فمینیستی در جهان است و اینترنت و شبکه های اجتماعی امکان مناسبی برای بسط گفتمانی آن فراهم اورده است. از این رو در این موج استفاده و توجه ویژه ای به رسانه ها وجود دارد.
ادامه دارد...
〰️〰️〰️〰️
🌱 مجازبانو (جستارهایی در باب بانوان، خانواده و فضای مجازی)
هدایت شده از مجاز بانو
#موج_چهارم_فمینیسم
#فمینیسم_آنلاین
#همراه_با_اساتید
#پرسش_و_پاسخ (2)
#دکتر_اسلامی_تنها
🔴سوال:
با این فرض، معنای گزارش آزارهای جنسی فمینیستهای موج چهارم چیست؟ در حالی که گزارش از آزار جنسی بیان یک ضعف است.
پاسخ:
🔻به نظر می رسد که معنا و دلالت ضمنی این #افشاگری آن است که ” زنان مدیریت بدن و مالکیت تن خود را دارند” پس مجاز به استفاده از آن به هر سبک و سیاقی در شبکه های مجازی و فضای عمومی هستند و کسی حق مقابله با آنها را ندارد.
چرا که از نظر #فمینیستهای_افشاگر ، در صورت مواجهه زنان با آزار، باید روشنگری صورت گیرد تا قربانی مقصر جلوه نکند و بدین طریق با جریان های مرد سالاری مبارزه شود.
پس برای فمینیستهای موج چهارم، #بدن به عنوان یک ابراز سیاسی برای #شکستن_هژمونی های گفتمانی است. البته با نقد جامعه شناختی مبتنی بر نظریه درهمتنیدگی و و عمل اجتماعی بر اساس دادخواستهای اینترنتی که این روزها در دنیا به یکی از ابزار قدرمتند دموکراسی تبدیل شده است.
آنان در #فضای_مجازی و شبکه های اجتماعی #افشاگری می کنند و دادخواستها و طومارهای مجازی جمع می کنند تا مطالبات جنسی و فمینیستی به عنوان مطالبات عامه مردم معرفی کرده و در نتیجه امکان بسط گفتمان عمومی فمینسیم در کل نظام اجتماعی و درسطح نظام جهانی فراهم شود. چارچوبی تحلیلی آنان رویکرد #درهمتنیدگی(Intersectionality) است.
ادامه دارد...
〰️〰️〰️〰️
🌱 مجازبانو (جستارهایی در باب بانوان، خانواده و فضای مجازی)
هدایت شده از مجاز بانو
#موج_چهارم_فمینیسم
#فمینیسم_آنلاین
#همراه_با_اساتید
#پرسش_و_پاسخ (3)
#دکتر_اسلامی_تنها
🔴سوال:
پس از نظر شما فمنیسم موج چهارم با مبنای نظری #اینترسکشنال، موجب تعمیم گفتمان و کنشگری خود میشوند؟
🔻پاسخ:
بله نظریه اینترسکشنالیتی در نظر میگیرد که اشکال گوناگون لایههای اجتماعی همچون طبقه، گرایش جنسی، سن، دین، آیین، ناتوانی و جنسیت جدا از یکدیگر وجود ندارند بلکه در هم تنیدهاند.
#فمینیسم_اینترسکشنال ادعا میکند که همه جنبههای تبعیض آمیز هویت اجتماعی و سیاسی (جنسیت، نژاد، طبقه، جنسیت، معلولیت و غیره) با هم همپوشانی دارند. به عنوان مثال، یک زن سیاهپوست، بهطور همزمان مورد تبعیض نژادی و تبعیض جنسیتی است.
فمینیسم اینترسکشنال با تأیید این واقعیت که همه زنان تجربیات و هویتهای متفاوتی دارند، خود را متمایز میکند. اینترسکشنالیتی یک چارچوب فکری است که تأثیر در هم تنیدگی روابط قدرت را بر قشرهای آسیبپذیرتر جامعه بررسی میکند.
این رویکرد مطرح میکند که نمیشود برای توضیح اینکه ستم موجود بر زنان از کجا میآید، فقط به یک تحلیل تکمحور بسنده کنیم، چراکه در واقع افراد به گروههای اجتماعی، قومی، مذهبی، نژادی، و جنسی و جنسیتی مختلف تعلق دارند و این باعث کنش و واکنش روابط اجتماعی با همدیگر میشود. در نتیجه تحلیل باید #چند_بعدی باشد.
ادامه دارد...
〰️〰️〰️〰️
🌱 مجازبانو (جستارهایی در باب بانوان، خانواده و فضای مجازی)
هدایت شده از مجاز بانو
📌مجازبانو: بله استاد ظاهرا نظریه در همتنیدگی که به تقاطع هم معروف است تلاش دارد زنان را به مبارزات در چند جبهه به صورت همزمان تشویق کند.
در حالی که درگذشته مثلا #فمنیستهای_مارکسیست برخی مبارزات جنسیتی خود را به نفع مبارزات طبقاتی معلق میکردند و حتی با مردان متحد میشدند، اینها معتقدند هرگز نباید چنین اتفاقی بیفتد و باید در هرچند جبهه (نژادی، طبقاتی، جنسیتی) همزمان مبارزه کرد.
لذا بسیاری از #فعالان_فمنیست در ایران هم #مبارزه_با_حاکمیت را بعنوان یک اصل جدایی ناپذیر در مبارزات جنسیتی شان قرار داده اند. البته این تا به جایی پیش میرود که مبارزات جنسیتی بهانه ای برای مبارزات علیه حاکمیت میشود. مصداقش هم فعالیت #مسیح_علی_نژاد با کلیدواژه حجاب اجباری بر علیه حاکمیت.
هدایت شده از مجاز بانو
#موج_چهارم_فمینیسم
#فمینیسم_آنلاین
#همراه_با_اساتید
#پرسش_و_پاسخ (4)
#دکتر_اسلامی_تنها
🔴سوال:
منظور حضرتعالی از سوژگی در حوزه فمینیسم انلاین، چیست؟
🔻پاسخ:
سوژگی یعنی آزادی در خودآگاهی و توانایی در خود شکوفایی، آزادی در تعریف و اعتراف. سوژه یعنی موجود #خودآگاه_و_توانا.
جریان موج چهارم فمنیست در این اندیشه است که اینک دوران شعار برابری در حقوق، یا آزادی در جامعه و تفاوت در ذات نیست بلکه باید طرحی برای شکستن قفس تن ارائه دهند تا بتوانند آزادانه خود را با بدن متفاوت و هویت چند بعدی تعریف کنند.
〰️〰️〰️〰️
🌱 مجازبانو (جستارهایی در باب بانوان، خانواده و فضای مجازی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 سلام بر محرّم
#محرم
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.🏴.•°°•.
🏴 🏴
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°
تحویل سال به وقتِ مُحَرّم است
حَوّل قلـُوبَنا بِه بُکاءُ عَلی الحُسَین✋
برای سلامتی قلب نازنین و داغدار آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صدقه فراموش نشود😔
التماس دعای فرج🥀
#محرم
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.🏴.•°°•.
🏴 🏴
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°
زن، خانواده و سبک زندگی
#جلسه_چهل_و_نهم 🔰🔰🔰🔰🔰 #زن_در_ادیان #زن_در_اسلام #الگوی_سوم_زن #نه_شرقی_نه_غربی #زن_مسلمان ╲\╭┓ ╭
#باز_نشر
#زن_مسلمان
#نقش_زنان_در_کربلا
جلسات 49 تا 55 #الگوی_سوم_زن با موضوع حماسه آفرینی زنان در کربلا #باز_نشر🖤
#التماس_دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 میدونم روز اول محرمه ولی عجییییب دلم هوای اربعین کرده 😔
کل محرم یه طرف، پیاده روی اربعینشم یه طرف🥀
پس از همین روز اول ازشون بعد از تعجیل در فرج امام غریبمون، زیارت اربعینشونو میخوام😭
#التماس_دعا
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.🏴.•°°•.
🏴 🏴
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°