روز دانشجو، روز تأکید بر نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش
در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی
در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور است...
روز دانش و بصیرت بر شما دانشجویان عزیزِ جویای علم مبارک باد🌹
پویایی همیشگی در فکر و اندیشه
انگیزهای قدرتمند و مقدس برای رسیدن به هدف
و تلاشی مستمر و خستگی ناپذیر
برایتان آرزومندم...
ارادتمند محسن زاده💞
#روز_خوبی_داشته_باشید
#به_برکت_صلوات_بر_محمد_و_آل_محمد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم♥️
💞 #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
🍃 Mohsenzade.com/zm
💞 Womanfamily.ir
♥️ https://www.aparat.com/woman_family
💞 @woman_family
🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
در آزمون خوشبختی تو را پاس کردهام
و حالا من ماندهام و…
یک دو واحدی شیرینِ آذر ماهی
☺️
🤝 دعوت به همکاری: جذب پژوهشگر در اندیشکده نظامسازی در حقوق عمومی دانشکده معارف اسلامی و حقوق
📋 شرایط:
🔹 دانشآموخته یا دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری
🔹 داشتن روحیه جستجوگری و توانمندی در پژوهش
🔹 رعایت ملاحظات روشی اندیشکده در مسألهپژوهی
🔰 فعالیتها به صورت دورکاری و پروژه محور خواهد بود.
📝 جهت ثبتنام، رزومه خود را به رایانامه (ایمیل) dolatnezamisu@mail.ir ارسال نمایید.
🚦 جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۵۴۷۲۹۲۹۷ (آقای نعیمی) تماس بگیرید.
@ENOEnsani
💢 ثبت نام دوره تربیت مدرس طرح ولایت ویژه خواهران
💠 مرکز آموزشهای آزاد، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فراگیر شدن طرح ولایت و به منظور تکمیل کادر اساتید خواهران طرح ولایت، دوره تربیت مدرس مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) برگزار می کند.
♻️ جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇
🌐 https://maab.iki.ac.ir/node/1705
—————💠🍃🌺🍃💠—————
🔰لینک عضویت در کانال مرکز آموزشهای آزاد موسسه امام خمینی(ره) در پیام رسان های ایرانی:
🆔 @maab_iki
🔶کانال«دروس_ استاد کدخدائی»
رادر ایتا دنبال کنید:
.•°°•.🌺.•°°•.
🌸 🌸
http://eitaa.com/kadkhodaee
°•¸.•°
#کرسی_نقد_و_نظر
🔸موضوع نظریه جنسیتی با رویکرد دینی
ارایه دهنده: حجت الاسلام دکتر محمد رضا کدخدایی، مدیر گروه مطالعات جنسیت موسسه شناخت
ناقد : سرکار خانم استاد نجیبه کرمی، معاون پژوهش موسسه ریحانة الرسول سلام الله علیهما
دبیرعلمی: سرکار خانم استاد مرضیه شوکتی، سطح چهارفقه و اصول
▪️مکان : ساوه، سالن جلسات موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول سلام الله علیهما
▫️دوشنبه 1400.09.22 ، ساعت 9.30 تا 11.30
ورود غیر حضوری :
https://ac.whc.ir/ryzg5jrqndwy
🔸موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول سلام الله علیها و موسسه شناخت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🔶کانال«دروس_ استاد کدخدائی»
رادر ایتا دنبال کنید:
.•°°•.🌺.•°°•.
🌸 🌸
http://eitaa.com/kadkhodaee
°•¸.•°
زن، خانواده و سبک زندگی
#کرسی_نقد_و_نظر 🔸موضوع نظریه جنسیتی با رویکرد دینی ارایه دهنده: حجت الاسلام دکتر محمد رضا کدخدایی،
#معرفی_کانال
🌿 کانال استاد محترم حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر کدخدایی👌
حتما دنبال کنید...
از اساتید خوب و عالم حوزه و دانشگاه...
پژوهشگر و محقق در حوزه زن و خانواده...
http://eitaa.com/kadkhodaee
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
2️⃣ نقد آموزهها0️⃣1️⃣
❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن9️⃣
#برابري
🔰 نقد برابري تكويني (برابري طبيعي)
ب. تفاوت در استعدادها و مهارتها
1️⃣ شواهد زيستشناسان و روانشناسان
زيستشناسان و روانشناسان، استعدادها و مهارتهاي متفاوتي را به دو جنس نسبت ميدهند.
تحقيقات نشان ميدهد: دختران در #روانی_بيان و مهارتهاي كلامي، برتري خاصي از خود نشان ميدهند؛
همچنين مطالعات زيستشناسان نشان ميدهد:
نرونهاي (سلولهاي عصبي) مغز زنان ـ كه وظيفة تشخيص و درك واژگان را به عهده دارند ـ 11 درصد بيشتر از مردان است؛
همچنين ارتباط بيشتر دو نيمكرة مغز زنان و تأثير هورمون زنانه (استروژن) در افزايش تعداد اتصالات ارتباطي ميان سلولهاي عصبي، باعث تقويت مهارتهاي كلامي ميگردد.
مردان نيز در سه نوع توانايي #فضايي (تجسم فضايي، درك فضايي و چرخش ذهني) برتر از زنان عمل ميكنند؛ همچنين مردان از #بينايي بهتري برخوردارند و در تشخيص جهت و هدفگيري برترند؛ درحاليكه حس #لامسه، #شنوايي و #بويايي زنان، قويتر است و آستانة حس در دختران پايينتر از پسران است.
هورمونهاي مردانه و زنانه نيز نقش بسزايي در تفاوتهاي رفتاري دو جنس ايفا ميكنند. شواهد نشان ميدهد:
تستوسترون (هورمون اصلي مردانه) با تمايل مردان به كسب قدرت و مقام، مرتبط است. تستوسترون، با تحت تأثير قراردادن #مغز پسران در دوران جنيني، باعث بروز خصوصيتي در آنها ميشود كه به آن #برتريطلبي مردانه ميگويند.
اين فرایند موجب ميگردد مردان بيش از زنان براي كسب قدرت و مقام، طالب مبارزه باشند.
#روانشناسی_اختلافی_زن_و_مرد
📚 ژانت هايد؛ روانشناسي زنان؛ ترجمة بهزاد رحمتی؛ ص 154. هلن فيشر؛ جنس اول: تواناییهای زنان برای دگرگونی جهان؛ ترجمة نغمه صفاریانپور؛ ص 103.
ادامه دارد👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
2️⃣ نقد آموزهها1️⃣1️⃣
❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن2️⃣1️⃣
#برابري
🔰 نقد برابري تكويني (برابري طبيعي)
ب. تفاوت در استعدادها و مهارتها
2️⃣ شواهد روانشناختي و جامعهشناختي
مطالعات روانشناسان و جامعهشناسان حاكياز آن است كه فرهنگ و جامعه، نقش بسزايي در تقويت تفاوتها و حتي گاه، ايجاد و ساخت تفاوتهاي جديد دارند.
در فاصلة زماني هجده ماهگي تا دوسالگي، كودكان به مفهوم هويت جنسي دست مييابند. ز
ماني كه دختربچه درمييابد مؤنث است و در آينده زن خواهد شد، اين مسئله جزء مهمي از هويت شخصي او ميشود. ازآنپس، اين فرهنگ حاكم است كه به او ميگويد چه كاري براي زن خوب است و چه كاري بد؛ و دختر، نقش زنان را در جامعه پذيرا ميشود و با الگويي كه جامعه از زن معرفي ميكند، همانندسازي ميکند.
روانشناسان، تأثير جامعه بر شكلگيري #هويت_جنسي را شرطيسازي مينامند؛ به اين معنا كه دختران و پسران، براساس تشويقها، تنبيهها و انتظارات جامعه، رفتارهاي متفاوتي بروز ميدهند؛ دختران بهواسطة حرفشنويهايشان پاداش ميگيرند؛ اين در حالي است كه از پسران خواسته ميشود رفتارهاي متهورانه و مردانه داشته باشند تا خود را از جنس ضعيف ممتاز سازند.
بدينترتيب، سنخبندي جنسي در اجتماع، شكل ميگيرد و هریک از دو جنس، تلاش ميكنند رفتارهاي خويش را در چارچوب فرمهاي جامعه بگنجانند تا مطرود و مغضوب نشوند.
#تقليد نيز عامل ديگري است كه به تشديد اين تفاوتهاي جنسيتي دامن ميزند. كودك، رفتارهاي خود را با نمادهاي قدرت، منطبق ميكند. اين نمادها ميتوانند والدين يا اشخاص بزرگسال همجنس باشند. دختربچه بيشتر به رفتارهاي مادر و همجنسان او نظر دارد و بدينترتيب، بسياري از ويژگيهاي جنسي را كسب ميكند.
نكته ديگری كه به يافتههاي بالا اضافه ميشود، تأثير متقابل هورمونها و عوامل اجتماعي است. تحقيقات نشان داده است همانطوركه تغييرات هورموني ميتواند باعث رفتارهاي مختلف جنسيتي شود، خود رفتار هم ميتواند عملكرد هورموني را تحت تأثير قرار دهد.
#روانشناسی_اختلافی_زن_و_مرد
📚 ژانت هايد؛ روانشناسي زنان؛ ترجمة بهزاد رحمتی؛ ص 43-78.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#تحلیل_شواهد در پست های بعدی👇👇👇
با ما همراه باشید و کانال خودتان را به کسانیکه دوستشان دارید معرفی کنید💞
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
2️⃣ نقد آموزهها2️⃣1️⃣
❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن3️⃣1️⃣
#برابري
🔰 تحلیل شواهد
الف. همهی تفاوتها ساختگي نيستند
جمعبندي شواهد زيستشناختي، روانشناختي و جامعهشناختي در تفاوتهاي دو جنس نشان ميدهد گرچه عوامل اجتماعي (جامعهپذيري و شرطيسازي، تقليد، كليشههاي اجتماعي و...) ميتواند باعث ايجاد #تفاوتهايي_اكتسابي شود، اما تفاوتهاي بنيادين زيستشناختي دو جنس كه در رفتارها، استعدادها و تواناييهاي آنها، مستقيماً تأثير ميگذارد، قابل انكار نيست؛ بهطوريكه زنان و مردان بهرغم داشتن #تشابهات بسيار زياد روانشناختي و فيزيكي، در جهان اجتماعي، جايگاهي بس متفاوت دارند و بهعبارتديگر اگر اوضاع اجتماعي، موجب تفاوت زن و مرد ميشود، فقط آنچنان را آنچنانتر ميكند.
در واقع تفاوتهاي طبيعي زن و مرد، فارغ از تأثيرگذاري هر عامل ديگري، نوع متفاوتي از زيستن را براي آنها رقم ميزند. نظريات مردمشناسان در باب زندگي انسانهاي نخستين نيز نشان ميدهد حتي آنجايي كه نقش اقتصادي زنان در جوامع اوليه، وضعيت مطلوبي براي آنان به ارمغان آورده بود (جوامعي كه فمينيستها از آن، به جوامع مادرسالار ياد ميكنند) خصوصيات طبيعي زنان، عامل دست و پاگيري براي فعاليتهاي اقتصادي، از جمله شكار و بهخصوص جنگ بوده و بنابراين آنها را تاحدي ملزم به ماندن در خانه کرده است و خلاصه اينكه حتي در اين جوامع نيز نوعي تقسيمِ كار جنسي براساس تفاوتهاي طبيعي ديده ميشود.
بنابراين تلاش فمينيستها براي #تفكيك_جنس_و_جنسيت و ساختگي دانستن #نقشهاي_جنسيتي مبتنيبر تفاوتها و نفي هرگونه صفات زنانه، نهتنها هيچ مبناي علمياي ندارد، بلكه مخالف شواهد علمي است.
از سوي ديگر، اگر تمام صفات بهاصطلاح زنانه را مصنوعي و ساختگي بدانيم، بهراستي چه تعريفي ميتوان براي زن ارائه داد⁉️ زن، منهاي صفات زنانه چه ميتواند باشد⁉️ hنسان بدون جنسيت⁉️ نفي تمام صفات زنانه به نفي زن ميانجامد؛ وقتي زني وجود ندارد، فمينيستها از حقوق چه كساني صحبت ميكنند⁉️... به نظر ميرسد فمينيسم با نفي هرگونه زنانگي، بيش از هر چيز سعي در نابودي زن دارد و به نام دفاع از حقوق زنان به جنگ با زنان ميپردازد.
همچنين نفي تفاوتها و در نتيجه، #نفي_هويت_زن، زنان را دچار بحران هويت ميسازد و ناديده گرفتن شرايط خاص زنان، زندگياي نامتناسب و ناخوشايند، همراه با مشكلاتي جديد در زندگي زنان به وجود ميآورد.
📚 حمزه گنجي؛ روانشناسي تفاوتهاي فردي؛ ص 190. ر. ك به: اميليا نرسیسیانس؛ مردمشناسي جنسيت؛ ویراستة بهمن نوروززاده چگینی؛ ص 43.
ادامه دارد👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
2️⃣ نقد آموزهها3️⃣1️⃣
❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن4️⃣1️⃣
#برابري
🔰 تحلیل شواهد
ب. همهی تفاوتها طبيعي نيستند
در وهلة بعد، نبايد از نظر دور داشت که هرچند انکار تفاوتها ممکن نيست، اما #طبيعي دانستن تمام تفاوتها نيز، خطايي مسلم است. محروميت از فرصتهاي آموزشي و پرورشي و عدم حضور فعال در عرصههاي فرهنگی و اجتماعي ميتواند باعث ايجاد خصوصيات منفي در هر انساني اعم از زن و مرد گردد؛
ديگر اينکه نبايد #تفاوتهاي_جنسی، آنچنان بزرگنمايي شود که شباهتهاي انسانی آن دو را تحتالشعاع قرار دهد.
چنانچه مشاهده ميشود، از قديمالايام محورهاي مشترک انساني زن و مرد حتي توسط انديشمندان غرب ناديده انگاشته ميشد و تمام احکام و صفاتي که به زنان نسبت داده ميشد، ناظر به جنبة زنانگي وجود وی بود و همين امر، يعني بزرگنمايي تفاوتها و غفلت از پايههاي مشترک انساني، سبب فرودستي زنان شد و عکسالعمل افراطي فمينيستها (نفي هرگونه تفاوت) را در پي داشت.
مطالعات نشان ميدهند: زيادهروي نامعقول و اصرار بيش از حد #فمينيستها بر نفي هرگونه تفاوت بين دو جنس، ناشي از هراس و دلهره از #پیامدهايي است که قبول هرگونه تفاوت در جامعه و فرهنگ غرب بهدنبال داشته است.
چنانچه خواهد آمد، تفاوتهاي جنسي زنان در بستر فرهنگي غرب، همواره نقطة شروع و منشائي براي محروميت و #تحقير_زنان بوده است؛ بهگونهاي که در آن بستر فرهنگي، قبول تفاوتها بهمنزلة پذيرش بسياري از محروميتها و تحقيرها بهشمار ميرفت و همين امر، فمينيستها را به انکار تفاوتهاي بديهي دو جنس سوق داده است؛ لذا بايد ريشة فساد را در بعضي از آموزههاي فاسد حاکم در فرهنگ و فلسفه غرب جستجو نمود.
چنانچه در توضيح خواهد آمد، فمينيستها به جاي نقد اين آموزهها و به زير سؤال بردن آنها، با #نفي_تفاوتها، خود را از درگيري با اين اصول، آزاد ساختند و در واقع، به جاي حل مسئله، صورت مسئله را پاک کردند.
#ماديگرايي و #تحقير_زنانگي دو محور موجود و مندرج در فرهنگ غرب است که به نوعي در شکلگيري اين دسته از نظريات فمينيستي تأثيرگذار بوده است؛ که انشاءالله در جلسه ی بعدی به آن می پردازیم.
ادامه دارد👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
💞 هرچیزی
ممکن است
در چشم
برهم زدنی تغییر کند،
اما ناراحت نباش
خدا پلک نمیزند
پس به او توکل کن...
#سلام_بر_مهدی_روحی_و_ارواحنا_لتراب_مقدمه_الفدا
#روز_خوبی_داشته_باشید
#به_برکت_صلوات_بر_محمد_و_آل_محمد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم♥️
💞 #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
🍃 Mohsenzade.com/zm
💞 Womanfamily.ir
♥️ https://www.aparat.com/woman_family
💞 @woman_family
🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم #نقد_فمینیسم 2️⃣ نقد آموزهها3️⃣1️⃣ ❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن4️⃣1️⃣ #برابري 🔰 تحلی
قبل از ورود به دو تحلیل دیگر، لطفا مقاله ی زیر را مطالعه بفرمایید👇👇👇
مسئلگی جنسیت در اندیشه طباطبایی- کدخدایی.pdf
179.5K
#معرفی_مقالات
📃 مسئلگی جنسیت در اندیشه علامه طباطبایی رحمه الله علیه
✍ حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر کدخدایی
📃 #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
📃 Mohsenzade.com/zm
📃 Womanfamily.ir
📃 https://www.aparat.com/woman_family
📃 @woman_family