eitaa logo
مطالعات اسلامی زنان
23هزار دنبال‌کننده
17.7هزار عکس
21.4هزار ویدیو
432 فایل
𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦𝐢𝐜 𝐰𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 📍فرصتی‌ویژه‌برای‌ارتقاوتعالی‌اندیشه‌وباورها 📍در حوزه تخصصی زنان 📍خانواده 📍سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری عضو هیئت علمی دانشگاه انقلاب اسلامی تبلیغات @Zahraahmadi2002 🖇استفاده ازمطالب کانال با ذکرلینک
مشاهده در ایتا
دانلود
18.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداحی پسر برای مادر شهیدش 😭 🥀سید داود میر طالبی پسر شهیده سیده صغری حسینی فرد🥀 استان فارس شهرستان مُهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حاج حسین یکتا: دیروز پشت دیوارهای بصره و تنگه هرمز می جنگیدیم، امروز به پشت دیوار های بیت المقدس و تنگه باب المندب رسیدیم. ♦️‌پارسال میخواستند ایران را به آتش بکشند امروز تمام سرزمین های اشغالی به آتش کشیده شده است. https://eitaa.com/women92 👌حتما ببینید
20.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتقام‌سخت میگویند داعش این کار را انجام داده ما با بچه کار نداریم؛ 🔺ما پدر صاحب بچه رو درمیاریم! https://eitaa.com/women92 «حجت الاسلام و المسلمین سنجری نمازجمعه چهاردانگه |
تغییر لباس از مطالبات اصلی فمینیست‌های موج اول بود. همچنین رواج استفاده از دوچرخه به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل ارزان در اروپا، با موج اول فمینیسم و مطالبات آن‌هم زمان شد. هم‌زمانی این دو اتفاق موجب شد که دوچرخه نویدبخش آزادی برای زنان باشد. در سال ۱۸۹۵ فرانسیس ویلارد از رهبران موج اول فمینیسم کتابی منتشر کرد با عنوان «چرخی میان چرخ‌ها: چگونه دوچرخه‌سواری را یاد گرفتم.» او در این کتاب در مورد دوچرخه‌سواری زنان، هموار کردن این مسیر و لزوم تغییر لباس زنان برای دوچرخه‌سواری می‌گوید. او پس از توصیف شرایط دست و پاگیر لباس زنان در آن دوره، نقل‌ می‌کند: « زنان برای دوچرخه‌سواری باید لباس مناسب‌تری بپوشند و درصورتی‌که این کار را انجام دهند بسیاری از تعصبات بیجا به همراهش از بین خواهند رفت.» بیان او نشان‌دهنده وجود حساسیت جامعه نسبت به لباس زنان و دوچرخه‌سواری آنان بوده است. . 🔼همان‌گونه که ویلارد پیش‌بینی کرده بود، رواج دوچرخه‌سواری موجب تغییر لباس زنان شد و پوشیدن شلوارهای خاص، به‌جای پیراهن و دامن‌های بلند چین‌دار مرسوم شد. در ادامه دوچرخه‌سواری تبدیل به تجسم فردیت زنان برای جنبش «حق رأی» شد علاوه بر این، به آنان آزادی بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزانه و مسافرت داد. . رفته‌رفته دوچرخه به‌عنوان نماد «زن نوین» (new woman) در قرن نوزدهم مطرح شد. زنی جوان، تحصیل‌کرده، ورزشکار، علاقه‌مند به اشتغال، به دنبال ازدواج مبتنی بر برابری و سوار بر دوچرخه، تصویری بود که به‌عنوان «زن نوین» در آن روزگار ارائه شد. در سال ۱۸۹۵، الیزابت کدی استنتون یکی دیگر از رهبران جنبش فمینیسم در موج اول ادعا کرد «دوچرخه‌سواری موجب الهام بخشی زنان برای شجاعت بیشتر، احترام و اتکا به خود خواهد شد.» او سپس پیش‌بینی کرد دوچرخه زندگی زنان را تغییر خواهد داد، آنان به استقلال خواهند رسید و این اختراع به رشد جنبه‌های دیگر شخصیتشان کمک خواهد کرد. آن‌ها از این طریق توانایی اتکا به خود را برای اولین بار در زندگی‌شان به دست خواهند آورد. سوزان آنتونی دوست استنتون و یکی دیگر از رهبران جنبش فمینیسم در مورد دوچرخه‌سواری زنان می‌گوید: «فکر می‌کنم دوچرخه‌سواری بیشترین تأثیر را برای رهایی زنان در جهان داشته است. دوچرخه‌سواری به زنان احساس آزادی و خوداتکایی می‌دهد. هر وقت زنی را در حال رکاب زدن می‌بینم، می‌ایستم و شاد هستم. تصویری از یک زنانگی آزاد و نامحدود.» . سوزان آنتونی و الیزابت کدی استنتون توأمان اظهار داشته‌اند که: «زنان سوار بر دوچرخه به سمت حق رأی رکاب می‌زنند.» سرخطی که بارها در هنگامه تغییر قرن در روزنامه‌ها چاپ شد. سوزان آنتونی و الیزابت کدی استنتون توأمان اظهار داشته‌اند که: «زنان سوار بر دوچرخه به سمت حق رأی رکاب می‌زنند.» سرخطی که بارها در هنگامه تغییر قرن در روزنامه‌ها چاپ شد. . ◀روزنامه کلمبیا در مورد دوچرخه‌سواری زنان نوشت: «زنان به سمت آزادی بیشتر، برابری حقوقی با مردان، عادت به مراقبت از خود و به سمت دیدگاه‌های جدید در مورد فلسفه پوشش، رکاب می‌زنند.» . ◀دوچرخه‌سواری نیاز به دوری از پوشش محدودکننده و باحیای عصر ویکتوریا و ورود به دوره جدیدی از پوشش و نمایش مچ پاها داشت! این تغییرات به‌گونه‌ای بود که توجه روزنامه‌نگاران مرد آن زمان را به خود جلب کرد! این مطالبات درنهایت منجر به شیوع دوچرخه‌سواری میان زنان، تغییر لباس و ادامه‌دار شدن آن تا به امروز شده است. . 🔼جنبش‌های ترویج دوچرخه‌سواری برای زنان که در کشورهای مختلف وجود دارند نیز دارای چنین پشتوانه تاریخی‌ای هستند. مطالباتی که در کشور ایران پیرامون این مسئله مطرح می‌شود جدای از این پیشینه تاریخی نیست. دوچرخه‌سواری روش فمینیست‌ها برای مطالبه حقوقشان است و در حقیقت آغازی است برای تغییرات گسترده در جهت رسیدن به آزادی‌های بیشتر. تغییر و آزادی پوشش و دامن زدن به حیازدایی در عرصه فردی و اجتماعی، تغییر در هویت زنانگی و تغییر ساحت عمومی جامعه برای نوع نگاه به زنان. . 🔼دوچرخه سواری زنان یک مطالبه ساده نیست، بلکه مجموعه‌ای از مطالبات است که به تغییرات گسترده در ساحت‌های گوناگون زندگی زنان منجر خواهد شد.https://eitaa.com/women92 برای نوشتن این مجموعه مطالب از این دو مقاله استفاده شده است. . 📝Pedaling the Path to Freedom . 📝How the Bicycle Paved the Way for Women's Rights ✍مهدیه منافی
🔰 کرسی ترویجی 💠 واحد برگزار کننده: دانشگاه آزاد اسلامی یزد با مشارکت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین علیه السلام 📋 عنوان: بایسته های مشارکت اجتماعی بانوان در فقه اسلامی و اسناد بین المللی 🔸 اساتید ارائه دهنده: دکتر منصوره شاکری و دکتر زاهره سادات میرجعفری 🔸 اساتید ناقد: دکتر کمال خواجه پور- دکتر سعید دریایی 🔸 مدیر جلسه: دکتر محمدعلی دهقان تفتی 📆 زمان برگزاری: پنجشنبه، ۲۱ دیماه، ۱۴۰۲ 🕤 ساعت برگزاری: ۹:۳۰ صبح 🏢 آدرس برگزاری جلسه: دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ساختمان اداری (طاهری)، سالن کنفرانس سردار شهید سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مادر شهیدان خالقی‌پور (مادر سه شهید دفاع مقدس): فاصله کمی با محل حمله تروریستی کرمان داشتم، چند روز قبل از حادثه کرمان، جنوب لبنان بودم لیاقت نداشتم وگرنه الان پیش بچه‌هام بودم اگه کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» درباره زندگی این مادر بزرگوار رو نخوندید، نصف عمرتون بر فناست؛ واقعا فوق‌العاده است https://eitaa.com/women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 ۲۰ دی‌ماه سالروز شهادت میرزا محمد تقی خان فراهانی معروف به امیر کبیر را گرامی می‌داریم
خزعلی: پیگیر گواهینامه موتور برای بانوان هستیم معاون زنان رئیس‌جمهور: 🔹برای گواهینامه موتورسیکلت برای زنان در حال پیگیری هستیم؛ هم در بحث بیمه بانوان پیک موتوری و هم اینکه صدماتی متوجه آنها نباشد، در حال بررسی هستیم. 🔹چون در این زمینه قانون داریم باید از مسیر لایحه یا طرح آن را جلو برد. ↙️چشم و دلمان روشن!! طبق هدف پنجم میبایست کلیه موانع تبعیض جنسیتی رفع شود. https://eitaa.com/women92
هروقت‌کسی‌ناراحت‌تون‌کرد‌به‌ساعت نگاه‌کنید،ببینیدساعت‌چنده؟! به‌فرض‌مثال‌اگرساعت۳بودیانزدیک‌این عدد،بگیدیاامام‌حسین'علیه‌السلام'به‌خاطر شمامی‌بخشم...🤍 ایده‌ی‌قشنگی‌بود می‌شه‌برا‌هرچیزی‌استفاده‌اش‌کرد! مثلاًهروقت‌خواستیم‌گناه‌کنیم نگاه‌به‌ساعت‌کنیم‌وبه‌معصوم‌پناه‌ببریم.. یامثلاًهروقت‌دلمون‌گرفت به‌ساعت‌نگاه‌کنیم‌وباهاشون‌دردودل‌کنیم.. مثلاً‌هروقت.... می‌شه‌این‌جوری‌هم،‌همیشه‌ به‌یاد باشیم..🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آیا واقعا دل بايد پاک باشه پوشش مهم نیست ؟؟؟؟ 👌بسیار ساده و منطقی https://eitaa.com/women92 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅✅✅
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اضافه کاری در آمريکا با پیاده‌روی در تهران ✏️اگر چه بخش مهمی از فساد و بی بنده باری جامعه ناشی از فقر یا ناامیدی جوانان می باشد اما همه اینها نمی تواند مجوزی برای زیرپا نهادن هنجارهای اخلاقی و قوانین جامعه باشد . ارزش ها و قوانین برای استحکام و دوام جامعه و خانواده ضروری می باشد. افرادی که با هنجارشکنی ، عامدانه در مسیر فاسد نمودن اخلاق و هنجارهای جامعه تلاش می کنند مستحق مجازات سنگین می باشند. در حالی که دولت های غربی در اجرای قوانین ضد دینی و ضد اخلاقی خود با جدیت عمل نموده و با قاطعیت پیش می روند ، متاسفانه در کشور مانظارت بر اجرای قوانین پوشش و هنجارهای اخلاقی گویا با موانع و چالش همراه می باشد!! منشاء چالش ها و گره های اجتماعی و فرهنگی هرچه باشد، راه حل این مساله اجرای مر قانون است. اجرای نظارت قانونمند و سیستماتیک و بدون برخورد قهری همچون محرومیت و یا محدودیت های اجتماعی یا کسب و کار و یا تحصیل و.... بسیار کارآمد می باشد... باید قبول نمائیم ، کسانی که به راحتی قوانین پوشش و حیاء زنانگی را در کشور اسلامی نادیده می گیرند ، آنقدر جسور هستند که در آینده در مشاغل دولتی و غیر دولتی قانونمند نبوده و بخواهند مسیر هوا و هوس فردی را پیش ببرند و به جامعه آسیب برسانند... https://eitaa.com/women92 با تعیین بعضی قوانین کارآمد و قابل اجرا و حتی آسان به راحتی می توان جلوی بسیاری از مظاهر بی حجابی را گرفت و یا به میزان بسیاری کاهش داد . در یک طرح ساده؛ با تخصیص درصدی از امتیاز کنکور به میزان انضباط اجتماعی هم می توان به کمک سلامت جامعه آمد