eitaa logo
** مطالعات اسلامی زنان **
22.8هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
19.3هزار ویدیو
400 فایل
𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦𝐢𝐜 𝐰𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 📍فرصتی ویژه برای ارتقاوتعالی اندیشه و باورها 📍در حوزه تخصصی زنان 📍خانواده 📍سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری هماهنگی کارگاه‌ها،دوره های آموزشی،مشاوره تبلیغات: @Zahmadi85 🖇استفاده از مطالب کانال با ذکرلینک
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای زیبایی نژاد در نشست «نقش کنشگران فمینیسم بر وضعیت حجاب در ایران» که در مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد، با بیان اینکه نخستین چالش انقلاب اسلامی بعد از پیروزی، حجاب بود، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در صبح ۱۵ اسفند در فیضیه این را یادآور شدند که زنان باید با حجاب اسلامی به محیط کار بروند. وی افزود: این مطلب را کیهان منعکس کرد و در دو روز مانده به روز جهانی زن، در بین زنان نگرانی ایجاد کرد، طرفداران سلطنت و تعدادی از زنان مارکسیست هم موضوع مناسبی برای ایجاد چالش پیدا کردند. رئیس مرکز تحقیقات گفت: در دهه ۱۳۳۰ گروهی از دانشجویان و دانش آموزان ایرانیان خارج از کشور کنفدراسیونی راه انداختند که مرکب از افراد ملی گرا و افراد چپ بود. حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد مطرح کرد: در اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ که اوج جریانات فمینیستی موج دوم در اروپا و آمریکا بود، این زنان کنفدراسیون پیشنهاد دادند که موضوع زنان در کشور را در اولویت قرار دهیم و در سال ۵۵ اولین ویژه نامه این ها درباره وضعیت زنان ایران منتشر می شود. وی تاکید کرد: از چند ماه قبل از پیروزی انقلاب تا چند ماه بعد، کمونیست ها وارد کشور شده بودند تا کار را به دست بگیرند، این نگرانی در بین انقلابیون وجود داشت که نکند انقلاب به بیراهه رود. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده خاطرنشان کرد: تعدادی از زنان چپ مارکسیست به طور جداگانه از تشکل های خود گروه هایی با دغدغه های زنانه راه انداختند. - حساس شدن فمینیست های داخلی بعد از سخنرانی ۱۵ اسفند امام خمینی(ره) حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد با بیان اینکه بعد از سخنرانی امام در ۱۵ اسفند اعضای خانم اتحادیه ملی زنان حساس می شوند، مطرح کرد: بعد از این واقعه خبرنگاران فمینیست غربی وارد کشور می شوند تا وضعیت لحظه به لحظه مبارزه زنان علیه حکم امام را منعکس کنند. وی ادامه داد: در ۱۷ اسفند تعدادی از دانشجویان علیه حجاب اجباری تحصن کردند و در روز بعد هم ادامه پیدا می کند که تعداد این افراد طبق گزارش ها قریب به ۸ هزار نفر بود. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده تصریح کرد: برخی از شخصیت ها مانند آیت الله طالقانی در ۱۹ اسفند ماه به فلسفه حجاب پرداخت و در نهایت بیان کرد که قرار نیست حجاب توسط حکومت اجباری شود، در روز بعد امام این بحث آیت الله طالقانی را تایید کردند، اما توجه ها را به فلسفه حجاب جلب کردند، اما اینگونه منکس می شود که امام گفتند حجاب اجباری نیست. حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد اضافه کرد: در این زمان فمینیست های خارج از کشور برای متقاعد کردن دولت ایران برای نبودن حجاب اجباری وارد کشور شدند. وی ابراز کرد: ذهنیت فمینیست های غربی از ایران همان ذهنیت متاثر از شرق شناسی است و نمی توانند تصور کنند که با اینکه حجاب برای زنان ایرانی وجود دارد، اما بعد از انقلاب بر خلاف قبل از انقلاب زنان به عرصه اجتماعی ورود جدی می کنند. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بیان کرد: بعد از دو سال مسکوت ماندن مسئله، در سال ۵۹ گزارشی به امام می رسد که زنان به صورت برهنه در تفرج گاه ها حضور پیدا می کنند، بعد از این واقعه امام به صورت جدی ورود می کنند که شورای زنان قانون ورود با حجاب زنان به ادارات را تصویب می کند و دادستانی هم دنباله این جریان را می گیرد. حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد اظهار داشت: در پاییز ۵۹ سفارتخانه های ایران در کشورهای غربی اعلام می کنند که از این پس گذرنامه هایی که فاقد عکس با حجاب باشند، باطل می شوند، این مسئله برای زنان خارج نشین حساسیت ایجاد کرد، این زنان در جلسه ای که تعداد آن به ۳۰۰ نفر می رسید گرد هم آمدند. - رهبر معظم انقلاب نخستین فردی بود که به مسئله زنان حساسیت نشان داد وی عنوان کرد: از نخستین شخصیت های اسلامی که مسئله زن برای او اولویت داشت، رهبر معظم انقلاب بود که در زمان ریاست جمهوری دستور تشکیل مرکزی برای زنان را صادر کردند. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده افزود: پروین پایدار، افسانه نجم آبادی، هاله افشار و غیره از زنان برجسته چپ فمینیست بودند و این افراد در حال حاضر به فمینیست عملگرا معتقد هستند که بیان می کنند زنان مسلمان و غیرمسلمان ایرانی باید علیه حجاب اجباری متحد شوند. حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد گفت: در سال ۵۹ که امام درباره حجاب تند و تیز برخورد می کنند، حزب توده به دلیل خطر امپریالیسم از نظر امام حمایت کرد. وی بیان کرد: در دهه ۱۳۷۰ در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بخش دفتر حقوق زنان در ریاست جمهوری راه اندازی می شود، یکی از کارهای این دفتر، ایجاد اینجیوهای زنانه بود، این حرکت متاثر از ورود سیاست های نئولیبرال بود. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده تاکید کرد: در این مقطع برخی از زنان فمینیست به بهانه کمپین های غیر فمینیستی وارد کشور و دولت شدند و اهداف فمینیستی را دنبال کردند. @women92
- ورود فمینیست ها به مراکز تصمیم ساز در دوران سازندگی حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد اضافه کرد: در این زمان با چرخش گفتمان توسعه نئولیبرالی به جای گفتمان انقلابی مواجه بودیم، همچنین سیاست نشریه های باز نیز در راستای شاخص های توسعه دنبال شد، به حدی که فمینیست های سکولار مانند مهرانگیز کار بلندگوی فمینیست ها در مجله زنان می شوند. وی ادامه داد: با آمدن دولت اصلاحات فضای جامعه بازتر می شود و این امکان بوجود می آید که از سال ۷۷ تشکل های مستقل راه اندازی شوند که نوشین احمدی یکی از این تشکل ها را رهبری می کرد. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده تاکید کرد: قیام پرشور جنسی در ایران توسط یکی از زنان خارجی منتقل می شود، اینکه رابطه آزاد در بین جامعه جوان ما جا می افتد و فضای باز در کشور او را به نوشتن این اثر ترغیب می کند. حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد اظهار داشت: از سال ۸۲ نواندیشان دینی وارد بحث حجاب می شوند و در دهه ۹۰ بحث های مربوط به همجنس گرایی مطرح می شود. وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۳ جایزه صلح نوبل به شیرین عبادی تعلق می گیرد، در حالی که سابقه کار خانم عبادی حقوق کودک و بعضا حقوق زنان بوده و هیچ فعالیتی مربوط به صلح نداشت؛ توجیهی که اعطا کنندگان داشتند این بود که ایشان برای کودکان کار می کند و اگر کودکان به سروسامان برسند صلح حاکم می شود که این توجیه تنها یک بهانه بود. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده مطرح کرد: اعطای جایزه صلح نوبل به شیرین عبادی باعث شد که موضوع زنان در ایران برجسته تر شود، این موجب شد که زنان با اختلافات عمیق اعتقادی و انقلابی دور هم جمع شده و حول محور زنان به اشتراک رسیدند. حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد یادآور شد: در حوالی سال ۸۳ یا ۸۴ درباره این موضوع بحث می کنند که آیا حجاب با محوریت جنبش های فمینیستی دنبال شود یا خیر که به تصویب نمی رسد. - ورود جدی گشت ارشاد به میدان از زمان دولت احمدی نژاد وی تاکید کرد: از سال ۸۳ با انتقاد رهبر انقلاب از وضع حجاب، گشت ارشاد وارد میدان می شود و با آمدن دولت آقای احمدی نژاد این ورود گشت ارشاد جدی تر می شود. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده عنوان کرد: از سال ۸۵ جنبش های فمینیستی ایران به این نتیجه می رسند که از مسیر تشکیلات نمی توانند اهداف خود را دنبال کنند. حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد اضافه کرد: با راه افتادن اینترنت در ایران کمپین یک میلیون امضا توسط فمینیست ها فعال می شود که مخاطب عموم مردم است، در این کمپین نیز قرار گرفتن حجاب در محور کلیدی مبارزات فمینیستی رای نمی آورد. وی یادآور شد: از دهه ۶۰ ما با شیوع ویدئو ها مواجه بودیم و ۵۰ درصد از کسانی که تلویزیون داشتند، ویدئو هم داشتند، در دهه ۷۰ ماهواره وارد شده و اینترنت وارد کشور می شود. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده ابراز کرد: از نیمه دهه ۸۰ ما وارد بحث شبکه های اجتماعی شده ایم که ابتدائا فیس بوک است و از اوایل ۹۰ به اینستاگرام و دیگر برنامه های می رسد. حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد افزود: بحث حجاب به طور جدی از انتخابات سال ۸۸ تبدیل به مطالبه فمینیستی شده و با همسران کاندیداهای اصلاح طلب عدم اجباری بودن حجاب مطرح می شود. - ظهور زنان فمینیست در قامت فتنه گران سال ۸۸ وی گفت: در جریان ۸۸ معلوم می شود که تعداد زیادی از معترضین فتنه سبز از زنان فمینیست هستند؛ تحلیل ما این بود که جنبش های فمینیستی در حال احیای خود هستند و می خواهند به جنبش ۸۸ خدمت کنند. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده ادامه داد: در انتخابات ۸۸ اجماعی بین فمینیست ها شکل گرفت که جریان زنان باید خود را در خدمت جنبش زنان قرار دهد تا پیروزی این جنبش بعدا خود را در خدمت جنبش زنان قرار دهد، پس از وقایع ۸۸ تعدادی از این زنان دستگیر و بعد از آزادی روانه خارج شدند که این موجب تضعیف جریان فمینیستی داخل ایران شد. حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد ابراز کرد: انجمن عدالت برای حقوق ایرانیان بعد از ۸۸ در خارج از کشور راه می افتد که هدف اصلی آن ها دفاع از حقوق جنسی زنان بود. - فضای مجازی تحرکات فمینیستی را وارد فاز جدیدی کرد وی اضافه کرد: از اوایل دهه ۹۰ که فضای مجازی فعال تر شده، اقدامات گروه های فمینیستی هم وارد یک فضای جدید شده است. رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده با بیان اینکه در برخی از تحلیل ها حجاب به عنوان پاشنه آشیل جمهوری اسلامی مطرح شده است، یادآور شد: کمپین های کشف حجاب و ارسال تصویر آن ها به رسانه های غربی توسط مسیح علی نژاد کلید خورد و پس از این جریان نهادهای بین المللی از این جریان حمایت کرده و به او جوایز بین المللی را اهدا می کنند. در سال ۹۵ مسیح علی نژاد کمپین چهارشنبه های سفید را راه اندازی می کند که تحت عنوان آزادی های یواشکی با رنگ سفید مطرح شد، انتخاب رنگ سفید به معنای صلح با زنان محجبه بود،........ ادامه دارد... @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 💟 داستان شدن بانو «صنم دمیر» در اتریش از زبان خودش 💟 👌 همه چیز از یک شروع شد. .کانال مطالعات اسلامی زنان women92@
-1348395263_-215234.pdf
175.8K
اعتراض ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده ، به عملکرد ستاد ملی زن و خانواده ⬆️
معاون رئیس جمهوی در امور زنان و خانواده از تصویب شاخص‌های خانواده در دولت خبر داد و گفت: در مرحله بعد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده باید با مرکز آمار ایران برای هرکدام از شاخص‌های خانواده شناسنامه‌ای به دست بیاورد و بنابراین با پایش این شاخص ها وضعیت خانوارهای هر استان از لحاظ سلامت، معیشت، مسکن و ... به طور جداگانه مشخص می‌شود. معصومه ابتکار پایش وضعیت معیشت و مسکن ایرانیان یکی از ماموریت‌های معاونت امور زنان و خانواده را توان‌افزایی و تحکیم خانواده عنوان کرد و گفت: ما باید خانواده ایرانی را در برابر آسیب‌ها محافظت کنیم، این مهم به موضوعات مختلفی مانند قوانین، رصد و پایش، توان‌افزایی و چالش های خانواده‌ مرتبط است. وی در ادامه به دو طرح «پیمایش ملی خانواده» و طرح «گفتگوی ملی خانواده» اشاره کرد و افزود: پیمایش ملی خانواده طرحی بود که با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا و ویژگی‌های خانواده ایرانی به وسیله این طرح مشخص شد. طرح گفتگوی ملی خانواده نیز یکی دیگر از کارهای این معاونت است که مرحله اول آن مسئله‌یابی مشارکتی است و در ۳۱ استان کشور اجرا شده و ۳۱ کتاب نیز در ارتباط با شرایط اجتماعی خانواده‌های استان‌ها به دست آمده است. در مرحله دوم این طرح نیز به بحث گفتگوی ملی خانواده و توان‌افزایی خانواده‌ها پرداخته شد، بنابراین از نظر پشتوانه علمی و مطالعاتی در حوزه خانواده پژوهش‌ها و مطالعات جامع و کافی را در سطح ملی داشته‌ایم و داریم و مهم ترین مسائل را شناسایی کرده‌ایم. ابتکار با بیان اینکه طرح‌ «پیمایش ملی خانواده» و مسئله‌یابی مشارکتی در طرح «گفتگوی ملی خانواده» به عنوان سند پشتیبان شاخص‌های خانواده است، تصریح کرد: پس از آن که گزارش‌های دو طرح مذکور به دست آمد معاونت براساس این گزارش‌ها، در کارگروه‌های ستاد ملی زن و خانواده نشست‌هایی را برای تدوین شاخص‌های خانواده برگزار کرد. معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده معتقد است که اگر بتوانیم درک کارشناسانه‌ و آماری از وضعیت خانواده داشته باشیم، می‌توان فرصت‌ها و هم تهدیدات پیش روی خانواده ایرانی را تبیین کرد و در کنار آن برنامه‌ریزی خوبی برای وضعیت خانواده داشت و در این راستا نیز مسئولیت دستگاه‌ها را تعریف و وضعیت خانواده را به طور مستمر رصد و پایش کرد، زیرا در حال حاضر هرچقدر درباره خانواده صحبت می‌کنیم کلی‌گویی است و آمارها چندان دقیق نیست، اما شاخص‌های خانواده به ما این امکان را می‌دهد که در سطح هر شهرستانی بتوانیم وضعیت خانواده‌ آن شهرستان را بررسی کنیم. به گفته وی، شاخص‌های خانواده دارای ۱۰ محور اصلی شامل سلامت، اقتصاد- معیشت- امور رفاهی و مسکن، روابط و مناسبات خانوادگی و خویشاوندی، آموزش- مشاوره و اطلاع‌رسانی، دین و ارزش‌های اخلاقی، مشارکت در امور جامعه، موانع- ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها، فرزندآوری- تربیت و تامین آینده فرزندان، نظام حقوقی خانواده و تشکیل خانواده است. از این ۱۰ محور، ۴۵ مولفه به دست آمده و ۱۷ دستگاه حقیقی و حقوقی عضو ستاد ملی زن و خانواده هستند. ابتکار درباره اینکه شاخص‌ها با چه منطقی تدوین شده است، نیز بیان کرد: براساس مطالعاتی که به دست آمد و همچنین چند سند بالادست مانند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که در موضوع خانواده ابلاغ کردند، ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم و همچنین اولویت‌های تخصصی رئیس جمهوری در ارتباط با خانواده تدوین شده است. معاون رئیس جمهوی در امور زنان و خانواده تاکید کرد: معاونت یک سال بر روی شاخص‌های خانواده کار کرد و به اجماع رسید که در جلسه ستاد ملی زن و خانواده این شاخص‌ها با حضور رئیس جمهوری نهایی و نظرات دستگاه‌ها گرفته شد و در نهایت در روز گذشته در دولت به تصویب رسید و رسما برای همه دستگاه‌های دولتی ابلاغ می‌شود. بنابر اظهارات وی، در مرحله بعد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده باید با مرکز آمار ایران برای هرکدام از شاخص‌های خانواده شناسنامه‌ای به دست بیاورد و وضعیت هر استان را به طور جداگانه مشخص کند. بنابر اظهارات ابتکار، این اولین بار است که در کشور شاخص‌هایی برای پایش وضع خانواده ها تدوین می‌شود. @women92 منبع: ایسنا
**سند توسعه هزاره جایگزین اسناد بالادستی و منابع اسلامی نقدی بر شاخص های معرفی شده از سوی امور زنان خانواده از آنجا که شاخص‌های عدالت جنسیتی بنابر تصریح ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه،باید بر اساس منابع اسلامی تنظیم شود؛ نگاهی به منابع این شاخص‌ها نشان می‌دهد نه تنها از منابع اسلامی استفاده نشده بلکه صرفا گرته برداری از اسناد بین المللی بوده و شاخص‌های توسعه هزاره از جمله مهم‌ترین منابع مورد استفاده در تهیه این شاخص‌ها بوده است. حوزه زنان و خانواده با مسائل مهمی همچون تهدید کیان خانواده، مسئله بحران سالمندی واجرای سیاست‌های جمعیتی و… دست در گریبان است و ستاد ملی زن و خانواده با توجه به فرابخشی بودن می‌تواند کارکرد مثبتی در سیاستگذاری برای رفع این مشکلات داشته باشد اما دستاورد ستاد ملی زن و خانواده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، شاخص‌هایی است که پراشکال و غیرکارشناسی هستند. بسیاری از وظایف مهم ستاد ملی زن و خانواده معطل تشکیل جلسه است، جلساتی که باید مستمراً با دستور جلساتی که مسائل مهم حوزه زنان و خانواده را در بر می‌گیرد تشکیل شوند اما به نظر می‌رسد نگاهی که دولت تدبیر به تشکیل ستاد‌های فرابخشی از جمله شورای عالی جوانان و ستاد ملی زن و خانواده دارد، نگاهی از سر رفع تکلیف است . @women92
نمی دانم هم اكنون در كجا مشغول لبخندی! @women92 فقط يک آرزو دارم: كه در دنیای شیرینت، میان قلب تو با غم، نباشد هیچ پیوندی
⭕️معرّفی 🔹کتاب ، شاملِ خاطرات عاشقانه از همسر حمید‌سیاهکالی مرادی است، که به خیلی از جوان‌های امروزی، خوب زیستن در این آلودگی‌های دنیوی را، کاملا می‌آموزد. انتشارات: @women92
🔴جمعیت ایران کم می‌شود! کاهش عجیب رشد جمعیت 🔹قاسمی کارشناس تحولات جمعیت: سال ۱۳۹۸ تا به اینجا دو رکورد را به نام خود ثبت کرده است. نخست ثبت رکورد کاهش بیش از ۱۷۰.۰۰۰ تولد فقط در یک سال و رسیدن آمار تولدهای کل کشور به رقم ۱.۱۹۶.۰۰۰ تولد و دوم اینکه نرخ رشد جمعیت ایران برای نخستین بار در تاریخ کشورمان در سال ۱۳۹۸ به کمتر از یک درصد کاهش یافت. 🔹با تداوم روند کنونی، پیش بینی می‌شود تا حدود ۲۰ تا ۲۵ سال آینده نرخ رشد جمعیت ایران به عدد صفر درصد سقوط کند. ✅ @women92
🌷 تقدیر رهبر انقلاب از نقش زنان ایرانی در مدیریت خانواده در روزهای کرونایی 🎥 رهبر انقلاب در ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با کرونا: وقتی که یک چنین حادثه‌ای پیش می‌آید خب طبیعی است که نگرانی‌هایی برای مصارف زندگی و مسائل عمومی پیش می‌آید که خب نمونه‌هایش را شما در تلویزیون مشاهده کردید و در کشورهای دیگر حمله‌ی به فروشگاه‌ها.. در کشور ما مطلقاً این معنا دیده نشد و مردم متانت به خرج دادند و صبر و حوصله به خرج دادند، سراسیمه نشدند؛ خیلی با ارزش است. 👨‍👩‍👧‍👦 ضمناً نقش خانواده هم مشخص شد. در این دوران خانه‌نشینی نقش خانواده و حضور خانواده اثر خودش را نشان داد. در آن کشورهایی که خانواده پایه‌ی درستی ندارد، معنای درستی ندارد، این خانه‌نشینی‌ها به این شکل اتفاق نمی‌افتد یا لااقل به این شکل قابل تحمل و قابل فهم و قابل قبول نیست. 🌺 بخصوص باید به نقش زن خانواده تکیه کرد و تأثیر بسیار زیادی را که صبر و حوصله و زحمت‌کشی و حِلم زن خانواده ایفا میکند در اداره‌ی خوب خانواده این را حتماً بایستی از نظر دور نداشت. 🌍 @women92
کودک همسری آری یا نه؟!!!! نشست تخصصی مجازی پیرامون مسئله مهم کودک همسری همراه با خانم دکتر فرشته روح افزا ( استاد دانشگاه و کارشناس ارشد زن و خانواده ) به صورت زنده در لایواینستاگرامی https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 در پیج (اکانت) https://instagram.com/fereshtehrouhafza?igshid=jeou9begoft7 @women92 زمان ساعت 21:30 یکشنبه 21 و دوشنبه 22 اردیبهشت ماه 1399
مرد به زن گفت: چرا زنها در هر کاری کمتر از مردها موفق میشوند؟ جواب داد: برای اینکه خانمها خودشان زن ندارند تا در کارها کمکشان کند... @women92
الهی ..؛ ای که قرار بیقراری‌های دلهایی ، ما را که دلتنگیم ، ما را که غریبیم ، ماهایی که حرف دلمان به زبان نمی‌آید ،،، و دردهایمان بی‌درمان شده ... ماهایی که جز تو کسی را نداریم تو_انیس_و_همدم_باش ؛ ... تو ...♡ @women92
💢کارتان را برای خدا نکنید...! @women92
دعای روز هفدهم ماه رمضان التماس دعا💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ بسیار زیبا🍃 💐محمد حسین پویانفر💐 سلام علیک🍃💐 @women9w
🌙سخن نگاشت | معراج مؤمن 🔻 شب قدر معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم 🌸 پيامک ويژه سحرهای ماه مبارک رمضان؛ هر روز در👇 @Khamenei_ir
هدایت شده از Dr z.mirjafari
وزیر بهداشت: درباره بازگشایی مساجد با رعایت «دستورالعملهای محکم» در شب‌های قدر، به راهکار مناسبی رسیدیم. @women92
بسمه تعالی 📎به نام زنان به کام دولت شعار! 📌 به بهانه اعلام مصوبات ستاد ملی زن و خانواده (99/2/14) ❇️م سائل «زنان و خانواده» یکی از موضوعات مهمی است که دغدغه بسیاری در میان دوستداران فرهنگ این کشور ایجاد نموده است و به تبع آن سیاست گذاری های و برنامه ریزی هایی صورت گرفته اما به نظر می رسد حل مسائل این حوزه نیازمند داشتن نگاهی ملی، عمیق،مستمر و مهمتر از آن فارغ از برند بازی های سیاسی باشد آرمانی که به نظر می رسید با تشکیل«ستاد ملی زن و خانواده» دسترسی بدان میسر تر گردد. ⏪ آیین‌نامه تشکیل ستاد ملی زن و خانواده، بهمن ماه ۸۹ با شش ماده در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و مصوبه این آیین‌نامه نیز در ۲۶ شهریور ۹۰ تصویب گردید. هدف از تشکیل این ستاد این طور عنوان گردید: «تقویت و تحکیم نهاد مقدس خانواده و پاسداری از قداست آن و استوار ساختن روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی و حفظ و ارتقای جایگاه زنان در تراز جمهوری اسلامی» .این ستاد جهت حذف تمام موازی‌کاری‌هایی که در حوزه‌های مختلف در زمینه فعالیت‌های امور بانوان وجود داشت تشکیل و بنا گردید این ستاد تمام فعالیت‌های مختص زنان را از روی کاغذ به میدان عمل بیاورد. ⏹ در دولت دهم شاهد برگزاری ده جلسه این ستاد بودیم و مصوباتی نظیر؛ تصویب کلیات طرح بیمه زنان خانه‌دار و تشکیل جلسه کارگروه تخصصی به منظور بررسی نحوه اجرایی‌شدن طرح بیمه زنان خانه‌دار و افزایش مدت مرخصی زایمان برای مادران از شش ماه به ۹ ماه و در نظر گرفتن دو هفته مرخصی برای همسرانشان و..بود هر چند که این مصوبات عملیاتی نگردید اما مطالبات اصلی بسیاری از زنان از دل این ستاد بیرون آمد. 🛑 با روی کار آمدن دولت یازدهم نه تنها مصوبات قبلی این ستاد پیگیری نشد بلکه در طول دوره پنج ساله این دولت این ستاد حتی یک جلسه هم تشکیل نداد! گویا صرفا تمرکزمعاونت زنان ریاست جمهوری بر مشکل اصلی زنان که همان ورود به ورزشگاه ها بود متمرکز گردید این طنز تلخ واقعیتی است که نباید درکارنامه این دولت از آن غفلت نمود! ✴️ با شکل گیری دولت دوازدهم تا کنون ستاد ملی زن و خانواده فقط به دو جلسه ی 5/3 ساعته در تاریخ های 15/12/96 و 26/11/98و به فاصله زمانی دو سال در سکوت خبری و بدون حضور افرادی که مطابق قانون جهت رسمیت دادن به جلسه حضورشان الزامی بود بسنده نمود! هر چند دستور کار این ستاد نیزبه دلیل لایحه26 احکام مورد نیاز برنامه ششم توسعه به سمت «عدالت حنسیتی» منحرف گردید.واژه «عدالت جنسیتی » از جمله مفاهیمی است که تفسیر پذیری گسترده ای دارد همچنین از آنجا که واژه «عدالت جنسیتی» یا همان«برابری جنسیتی» در بسیاری از اسناد بین المللی متاثر از تفکر فمنیستی درج گردیده اهمیت پرداختن دقیق تر بر این موضوع دوچندان به نظر می رسد. ❓حال این سوال مطرح است با توجه به برگزاری جلسات غیر مستمر این ستاد و عدم حضور اعضا حقوقی ستاد در جلسات و دخیل نشدن نظرات و انتقادات اعلام شده توسط اعضا آیا مصوبات این ستاد از جایگاه حقوقی برخوردار است؟ ⛔️ نکته قابل تامل در این مصوبه همه کاره بودن دبیرخانه این ستاد در تصمیم گیری و نهایی نمودن مصوبات است به طوری که نظرات اعضا در مصوبه نهایی لحاظ نگردید! همین امر منجر به اعتراض اعضا علی الخصوص رئیس شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده گردید.فارق از نقدهای بیشمار محتوایی مصوبه ی اخیر ستاد ملی زن و خانواده به نظر می رسد جایگاه این ستاد از یک ستاد فراقوه ای به هیئت دولت تنزل پیدا نموده است. ⬅️ همچنین بر اساس مصوبه ی این ستاد دستگاههای اجرایی موظفند اعتبارات لازم را در قالب بودجه سنواتی در نظر بگیرند با توجه به بودجه هنگفتی که جهت استخراج شاخصه ها در نظر گرفته شده بدون توجه به اوضاع اقتصادی کشور و با محرز شدن بسیاری از مشکلات حوزه«زن و خانواده» همچون ازدواج جوانان،تهدید کیان خانواده،کهنسالی جمعیت و...اساسا درگیر شدن دستگاهها به رصد و پالایش شاخص ها چقدر در الویت کاری این حوزه قرار دارد؟! 🔹بر اساس ماده 102قانون برنامه ششم توسعه، ستاد ملی زن و خانواده را موظف است که با تشکیل جلسات مستمر، برای تحقق سیاست های ابلاغی بر برنامه های مربوط به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ذی ربط نظارت و ارزیابی نماید و گزارش آن اقدامات هر شش ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارائه شود بر این اساس امیدواریم در مجلس یازدهم شاهد مطالبه نمایندگان محترم بر اساس وظیفه ی نظارتی خود در خصوص برگزاری منظم ،شفاف و بدور از برند بازی های سیاسی در ستاد ملی زن و خانواده باشیم . 🖊 زهرا عباسپور فعال حوزه زن و خانواده @women92
حاج اسماعیل دولابی می فرمودند: " خداوند متعال برای این که انسان ها را در دنیا جذب کند، سه شاخص دارد": ۱- تار خدا، ۲-تور خدا، ۳- تیر خدا. ۱- تار خدا: تار خدا، صداها و نغمه های زیبا و ملکوتی است که خداوند متعال برای جذب انسان ها خلق کرده است. تلاوت زیبای قرآن، صدای زیبای مداحی، صدای زیبای دعا و مناجات، قلب انسان را صیقل و جلا می دهد. ۲- تور خدا: تور خدا، آن مناسبت هائی است که خداوند برای جذب انسا پهن می کند، مانند، ماه رجب، ماه مبارک رمضان، شب های قدر، دوست خوب، همسر خوب، فرزند خوب، همسایه خوب، کتاب خوب، مجلس خوب. این مفاهیم تورهای خدا هستند که انسان ها در این تور خدا گرد هم می آیند و مشتری برای خدا می شوند، انسان ها وقتی که در ماه محرم در مساجد حضور پیدا می کنند، در این محافل انسان جذب خدا می شود، اینها تورهای خداست که خداوند متعال برای خودش مشتری جذب می کند. ۳- تیر خدا: تیر خدا، بلاهایی است که از جانب خدا نشانه گیری شده است، در این بلاها خداوند دقیقاً نشانه گرفته است و این گونه نیست که خداوند تیری در تاریکی رها کرده و به یک نفر اصابت کرده است، اصلاً این گونه نیست، به همین دلیل است که در فرهنگ قرآنی، در سوره مبارکه بقره، آیات شریفه ۱۵۵ و ۱۵۶ خداوند می فرماید: " بشر الصابرین" "اذا اصابتهم مصیبه قالوا..." بلا به عنوان "مصیبت" نامگذاری شده است. مصیبت، یعنی تیری که اصابت کرده است، دقیقاً نشانه گیری شده است. مثال، شکارچی وقتی به شکار می رود، شغال، گرگ و کفتار را نشانه گیری نمی کند، بلکه آهو را نشانه می گیرد. خداوند متعال با خلق انسان بلا را در این عالم برای او فرستاده است. خداوند متعال می توانست عالمی را خلق کند که بلائی در آن نباشد و یا رنجی در آن نباشد، خداوند متعال عالم را با همین بلاها و مصیبت ها آفرید، اما عالم ملائکه و عالم بهشت را بدون بلا و مصیبت آفرید و کاملاً حکیمانه است، این بلاها ازسوی خداوند ابزاری برای ابتلا و امتحان انسان هاست. در قرآن کریم به بلای حضرت یوسف (ع)، بلای حضرت ایوب (ع)، بلای حضرت یونس (ع) و بلای حضرت یعقوب (ع) اشاره می کند. خداوند در سوره مبارکه یوسف آیه شریفه ۱۸ می فرماید: " فصبر جمیل و الله المستعان علی ما تصفون" من صبر خواهم کرد، صبری جمیل و زیبا، من از خدا در برابر آنچه شما می گویید، یاری می طلبم، هرگز سخنی که نشانه ناشکری و جزع و فزع باشد، بر زبان جاری نکرد. امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه می فرماید: " خدایا، شکر من را بر بلاها و مصیبت ها بیش از شکر بر نعمت ها قرار بده " اللهم اجعل شکرا....." اهل کرامت و اهل معرفت برای این مصیبت ها و بلاها شکر گذاری می کردند، انسان های عادی هنر کنند، صبر می کنند و هنر می کنند که کفر نگویند. تیر خدا همان بلاهاست، عالمان و خوبان اهل معرفت و عرفان، اگر مدتی دچار بلا نمی شدند، می ترسیدند، که نکند مشکلی داریم و خداوند ما را نمی بیند، این تیر و مصیبت و بلا از جانب خداوند برای ما نیامد. شیخ بهایی در یکی از شعرهایش، بسیار زیبا می گوید: شد دلم آسوده، چون تیرم زدی ای سرت گردم، چرا دیرم زدی @women92
✨نکات کلیدی جزء هفدهم ✨ ♦️اگر ظلم کردن به همدیگر در جامعه‌ای رواج پیدا کند، خدا مردمش را مجازات می‌کند. @women92
اَینَ آوینی؟! فدای رهبر @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اثر هرزه نگاری بر روی مغز مانند اثرمواد مخدر است! ❌ ترین تولیدکننده و صادر کننده ی محصولات .. # @women92