فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حکم صریح مقام معظم رهبری را به تمام شیعیان و مسلمانان برسانید.
《 https://eitaa.com/women92 》
📍#مطالعات_اسلامی_زنان 📍
هیچ حرفی در مقابل این حکم باقی نمی ماند.
‼️ مگه میشه
*تو خونه بدون دستگاه* و *آنلاین* ورزش کرد؟! ‼️
✅ معلومه میشه!
من مائده شیری، کارشناس تربیت بدنی
طوری بهت تمرین میدم که جلسه اول متوجه بشی چقدر فوقالعاده میتونی رو بدنت تاثیر بذاری💪
✅ نگران شهریه هم نباش!
شهریه منعطف هست: از ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان
هر خانم باتوجه به وسع مالی پرداخت میکنند 👌
✅در تمام طول جلسه من همراه شما ورزش میکنم💪
🤸♀دیگه بهانه ای نداری!
برای شرکت در کلاس بادی فانکشنال مهرماه به آیدی زیر پیام بده:
👇👇👇👇👇👇
🆔 @admin_manafit
لینک کانال ورزش در خانه :
https://eitaa.com/joinchat/1108672820C66820aa500
♦️امیرالمؤمنین عـلـے عليهالسلام
اصطَنِعوا المَعروفَ بِما قَدَرتُم عَلَى اصطِناعِه؛ فإنَّهُ يَقي مَصارِعَ السُّوءِ.
تا جايى كه توانايى بر كار خوب داريد، خوبى كنيد؛ زيرا خوبى، (آدمى را) از مهلكهها و مرگهاى ناگوار نگه مىدارد.
《 https://eitaa.com/women92 》
📍#مطالعات_اسلامی_زنان 📍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهار وظیفه در مقابل پدر و مادر!
#سخنرانی📺
حجت الاسلام👇
#رفیعی🎙
...《 https://eitaa.com/women92 》
📍#مطالعات_اسلامی_زنان 📍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قهر خدا رو نخر
🎙️ سخنران : استاد مهدی دانشمند
《 https://eitaa.com/women92 》
📍#مطالعات_اسلامی_زنان 📍
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📿 قلبی که در شبانهروز جوشش و نگرانی برای امامش نداره، و فقط مشغول رفع مشکلات شخصی خودشه، عابدترین آدم هم باشه؛ وجودش جهنّم و فسقه !
《 https://eitaa.com/women92 》
📍#مطالعات_اسلامی_زنان 📍
#استوری | #استاد_شجاعی
20.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کمپوت پربرکت
داستانی زیبا از استاد مسعود عالی
مربوط به دوران دفاع مقدس《 https://eitaa.com/women92 》
📍#مطالعات_اسلامی_زنان 📍
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ❤️این نامه را لیلا فقط بخونه❤️
https://andishemoaser.ir/?p=1172465
🇮🇷به مناسبت هفته دفاع مقدس
🇮🇷به افتخار همهٔ مادران و همسران
میرجعفری
زنان ایرانی با تاسی و الگوگیری از اسطوره های مقاومت در صدر اسلام همچون حضرت خدیجه و حضرت زهرا س در پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و دفاع از ارزشهای اسلامی حضور گسترده و مستمری از خود نشان دادند که این را مدیون شور و عشق و خودباوری بیشتری بوده که امام خمینی(ره) در زنان پدید آورد و آنان به دعوت امام برای حضور سیاسی اجتماعی لبیک گفتند. وقتی حضرت امام ره در سال 42 فرمودند سربازان من در گهواره ها هستند در واقع برای فعالیت مفید زنان زمینه سازی می کردند چراکه گرداننده اصلی این گهواره ها زنان این مرزو بوم هستند، مادرانی که با عشق و محبت خود ارزشهای اصیل انقلابی را به نسل های بعد انتقال می دهند . پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان هنوز نیاسوده و خستگی یک مبارزه طولانی علیه رژیم پهلوی را از تن بیرون نکرده بودند که بار دیگر بر خود تکلیف دیدند برای دفاع از انقلاب، به ایفای نقش های تازه تر و مؤثرتر در عرصه های جدیدتر بپردازند، از این رو، شرکت در بحران هایی را که در گوشه و کنار کشور، بویژه در کردستان بر پا شد، جزء وظیفه خود دانستند، ولی آنچه بعد از حدود ۵/۱ سال پس از پیروزی، زنان را به کمک و مساعدت بیشتر طلبید، دفاع مقدس است که هشت سال نظاره گر رشادتهای زنان و مردان این مرز و بوم بود. زنان انقلابی همواره در سه عرصه انسان سازی، دگر سازی و تمدن سازی نقش مهمی را ایفا نموده اند.
https://andishemoaser.ir/?p=1172465
نقش زنان در دفاع مقدس
✍دکتر زاهره سادات میرجعفری
زنان ایرانی با تاسی و الگوگیری از اسطوره های مقاومت در صدر اسلام همچون حضرت خدیجه و حضرت زهرا س در پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و دفاع از ارزشهای اسلامی حضور گسترده و مستمری از خود نشان دادند که این را مدیون شور و عشق و خودباوری بیشتری بوده که امام خمینی(ره) در زنان پدید آورد و آنان به دعوت امام برای حضور سیاسی اجتماعی لبیک گفتند. وقتی حضرت امام ره در سال 42 فرمودند سربازان من در گهواره ها هستند در واقع برای فعالیت مفید زنان زمینه سازی می کردند چراکه گرداننده اصلی این گهواره ها زنان این مرزو بوم هستند، مادرانی که با عشق و محبت خود ارزشهای اصیل انقلابی را به نسل های بعد انتقال می دهند . پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان هنوز نیاسوده و خستگی یک مبارزه طولانی علیه رژیم پهلوی را از تن بیرون نکرده بودند که بار دیگر بر خود تکلیف دیدند برای دفاع از انقلاب، به ایفای نقش های تازه تر و مؤثرتر در عرصه های جدیدتر بپردازند، از این رو، شرکت در بحران هایی را که در گوشه و کنار کشور، بویژه در کردستان بر پا شد، جزء وظیفه خود دانستند، ولی آنچه بعد از حدود ۵/۱ سال پس از پیروزی، زنان را به کمک و مساعدت بیشتر طلبید، دفاع مقدس است که هشت سال نظاره گر رشادت های زنان و مردان این مرز و بوم بود. زنان انقلابی همواره در سه عرصه انسان سازی، دگر سازی و تمدن سازی نقش مهمی را ایفا نوده اند و این بدست نمی آید، مگر با خودسازی و تقویت ارزشهای معنوی عمیق روحی و ایثار همه جانبه و از خودگذشتگی های زیاد.
الگوهای فعالیت زنان در دفاع مقدس
1. الگوی همیاری و حرکت دسته جمعی
زنان در هشت سال دفاع مقدس در گروه های خود جوش از گروه های خانوادگی ، همسایگی ، هم محله ای، همشهری و... استفاده کرده و هرچه بزرگتر میشدند در مکانهای بزرگتر از خانه یکدیگر گرفته تا مسجد محل یا مسجد جمعه شهر حسینیه ها و بیمارستانها و.... گرد هم جمع شده و فعالیت جمعی خود را سریعتر پیش می بردند و این نشانگر نقش همیاری و کار جمعی در پیشبرد اهداف انقلاب می باشد.
2. الگوی فعالیت جهادی و داوطلبانه
تمایل به فعالیت های داوطلبانه و جهادی درمیان بانوان ایرانی با توجه به بافتهای سنتی زیاد است و اگر این فعالیت ها سامان دهی گردند به عنوان نیروهای پشتیبان در بحران های سیاسی اجتماعی می توان روی آن حساب کرد.
3. الگوی سوم زن مسلمان
زنان ایرانی با تاسی از الگوهای اسلامی زن موفق ، جلوه های جدیدی از زن فعال را خلق کردند که هم از سنگر خانواده و هم از سنگر جبهه های حق علیه باطل محافظت میکند. الگوی فعالی که شرایط و موقعیت خود را شناخته و تکالیف خود را به نحو صحیح با توجه به تناسبات ظرف وجودی خود به بهترین وجه انجام می دهد. زنی که درعین حال که توجه به همسر داری و فرزندآوری دارد درعین حال مشارکت سیاسی اجتماعی فعال هم دارد و حتی این تعاملات را به فرزند خود اموخته و اورا هم در این فعالیتها سهیم می کند . زنی که مردان خانواده خود را برای دفاع از کشور بسیج کرده وحتی محرک و مشوق آنها هم هست.
مصادیق مشارکت زنان در دفاع مقدس
از مشارکت سیاسی اجتماعی زنان معاصر ایران و از حضور آنان در دفاع از کشور، بسیار سخن گفته شده اما کمتر، مصداقی از آن ارائه گردیده است. حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس نیز از این قاعده مستثنی نیست. بی شک فعالیت های همه جانبه زنان در دفاع مقدس را می توان به مثابه یکی از مهم ترین مصادیق مشارکت زنان در دفاع از این مرز و بوم دانست.
یکی از عرصه هایی که زنان به خوبی در آن نقش خود را ایفا نمودند، حضور در دوران دفاع مقدس است. با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ زنان به عنوان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور، وظیفه خود را برای حفظ میهن از تجاوز دشمن به نحو مطلوب انجام دادند و با توجه به شرایط موجود به ایفای نقش خود پرداختند. اینان سربازان گمنامی بودند که بار سنگین تدارکات جبهه جنگ و برخی وظایف دیگر را بردوش می کشیدند. هجوم یک باره دشمن به مناطق مرزی و هم چنین بمباران های هوایی به شهرها ایجاب می نمود که زنان به صورت مستقیم در مناطق جنگی حضور پیداکنند.
ا. نقش رزمی زنان در دفاع مقدس
اولین مسئولیتی که زنان در دفاع مقدس، به صورت خودجوش و همپای مردان بر عهده گرفتند، جنگیدن با دشمن بعثی در جنوب و مزدوران داخلی در کردستان بود، حتی آنان، کوکتل مولوتف ساختند، تا به جنگ تانک های عراقی بروند که قصد داشتند از مرز شلمچه بگذرند. البته تهیه و به کار بردن کوکتل مولوتف، ابتدایی ترین کار رزمی خواهران و زنان به شمار می آمد، بعدها آن ها خود را به سلاح مجهز کردند تا مردانه با دشمن بجنگند.
صحنه های رزم زنان، اگرچه اندک بود، ولی اولاً تا پایان دفاع مقدس کم و بیش ادامه یافت، و ثانیاً، تأثیر عمیقی بر روحیه رزمندگان داشت. به علاوه، زنان