🔰برگزاری سومین نشست هم اندیشی و رصد آخرین وضعیت اتفاقات اخیر هند.
⭕واحد بین الملل شبکه فراگیر مردمی حجاب و عفاف کشور در هفته جاری میزبان دخترانی از کشورهای هند، لبنان، کشمیر بود.
🔶در این نشست با تشکیل سه پنل تخصصی درخصوص سیاست های ضد حجاب کشور هند و مقاومت دختران محجبه و مسلمانان این کشور بررسی و اقدامات لازم، همفکری گردید.
❇لازم به ذکر است در نشست دوم نیز رصد میدانی و اقتضائات طراحی عملیات در این خصوص با حضور مدعوینی از هند و کشمیر و تیم رسانه و حقوق بین الملل برگزار شده بود.
#allahoAkbar
#Youarenotalone
#hand_off_my_hijab
#هندوستان
#ظلم_به_زنان
#سکوت_مدعیان
#ما_از_غرب_طلبکاریم
#حجاب
#تو_تنها_نیستی
چرا باید در وقایع اخیر هند فعالانه ورود کنیم؟ فرصتی که شاید از دست برود
این روزها در هند خبرهایی است که اگر مراقبت نکنیم در هیجانات رسانه ای مفقود خواهد شد و فرصت تاریخی را که خداوند برایمان گشوده از دست خواهیم داد. به تعبیر حاج قاسم عزیز که معتقد بود میزان فرصتی که در تهدیدها است در خود فرصت ها نیست.
تا اینجا خبرهایی خوبی از هند نمیرسد. در کشوری که گاو پرستش میشود! در قرن ۲۱ هنوز بت پرستی رونق دارد! آلت پرستی مجاز است! و شنیع ترین رفتارها به نام آزادی مذهب و عقاید مورد حمایت دولتی قرار میگیرد! اما چند گرم پارچه نمیتواند بر سر دختران مسلمان بماند؟! برخلاف تمامی حقوق اولیه انسانی و آزادی، دختران از حق تحصیل محروم میشوند و مورد حمله هندوهای افراطی با همراهی حاکمیت آن کشور قرار میگیرند.
چرا باید در قبال این وقایع اقدام کنیم؟
۱) توقع به حق مسلمانان هند از کشورها و امت اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ايران در دفاع از ظلم گسترده ی سازمان یافته و دولتی وابسته به صهیونیستها به زنان و دختران مسلمان هند و سیاست اسلام زدایی حزب حاکم BJP آن هم در رنگی ترین کشور ادیانی که با انواع فرقه ها مدارا و حتی امنیت آنها را فراهم و ترویج میکند.
خاطرم هست در سیل سال ۱۳۹۸ خوزستان از همین هند، مردم مسلمان و دوستدار انقلاب اسلامی هزاران روپیه جمع آوری و برای ایران فرستادند که نتیجه آن ساخت چندین خانه برای سیل زدگان شد. حال چرا باید زمانی که به همین عضو ظلم میشود و فریاد نجیبانه اش بلند است دگر عضوها قرار داشته باشند؟!
۲) امروز توجه به مسئله ممنوعیت حجاب برای دانش آموزان مسلمان هند و مقاومت و حماسه عظیم این دختران که حکایت از روح بلند آنان و خانواده هایشان در پایبندی به ارزش ها و حجاب دارد، به شدت برای ما کارکرد داخلی و ترویجی در ایران دارد. تا جایی که میتوان شهامت و استواری دخترانی را که همچون جبل راسخ در برابر عواصف ایستاده اند، به داستان رایج محافل دخترانه تبدیل و آنها را ستود و میوه های شیرین شجره ی طیبه ی اسلام را به رخ فرهنگ ضد زن و خانواده در غرب کشید.
۳) ضرورت خروج از حالت تدافعی و پدافندی به آرایش تهاجمی و آفندی در مقابله با تمدن غرب و مکاتب سست غیر اسلامی مانند جریانهای به اصلاح زنان و فمنیستی، حقوق بشر، مدعیان آزادی. امروز بهتر از هر زمانی میشود تمدن غرب را به چالش کشید. امروز نوبت این سوال جدی است که چرا کاسبان خبیث حجاب اجباری در برابر این خشونت فاحش علیه دختران و ظلم ساکت هستند؟! چرا فمنیست ها، چرا مدعیان دفاع از حقوق بشر و آزادی و حقوق زنان در این ظلم وسیع ساکت هستند؟ امروز فرصت حمله و بی آبرو کردن آنها است.
و البته جا دارد یک تلنگر هم به خودمان بزنیم که آیا ما هم باید مانند جبهه باطل در این موضوع ساکت باشیم؟! مگر بارها رهبر حکیم انقلاب در حوزه حجاب و مسئله زن نفرمودند که «سیاست ما باید تهاجمی باشد. در مسئله زن، این ما نیستیم که بدهکاریم بلکه ما در مسئله ظلم به زن و ارزش او از غرب طلبکاریم.» آیا مواجه ما در روزهای اخیر به طلبکاران میخورد؟! یا بیشتر به بدهکاران نگران مسکوت، شبیه است؟! امروز باید پنجره ها را بگشاییم و صدای حق را فریاد بزنیم.
طبیعی است که در پی این راهبرد بسیار مهم ولی امر، نباید در وقایع اخیر هند ساکت باشیم و در جهاد تبیین و کبیر ، فرصت را برای حمله به تمدن پوشالی غرب و جریان های وابسته به آن زنده نگه داریم. باید از این تهدید، فرصت ساخت و مرزهای مبارزه را جابجا و جبهه ی مقاومت فرهنگی را گسترش داد.
۴) برخی دوستان هند و تحلیل گران شبه قاره هند معتقد هستند که حکم اخیر دادگاه ایالتی هند هر چند ممکن است بهره سیاسی و انتخاباتی در آن کشور با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی داشته باشد اما با توجه به سرسپردگی حزب حاکم به صهیونیست ها و جمعیت ۲۰۰ میلیونی مسلمانان در هند و گسترش اسلام با نماد حجاب زن مسلمان، خطر جدی برای آنان محسوب میشود و این مرحله یک مرحله آزمایشی برای گامهای ضد اسلامی و گسترش بی حجابی اجباری و جنگ با آن در سطح فرا ایالتی و ملی و حتی نسل کشی مسلمانان به ویژه دختران و زنان است. و کمترین نقشه آنان، کوتاه آمدن مسلمانان از حجاب به عنوان درگاه زدودن سایر احکام اسلامی و یا داشتن حجاب اما با محرومیت از حق تحصیل و سواد است. به عبارتی دیگر نقشه راه آنان وجود دختران مسلمان بدون پایبندی به احکام دینی و حجاب است یا دختران و مادران آینده مسلمانی که باحجاب هستند اما بدون سواد و تحصیل و کارکرد اجتماعی خواهند بود.
1⃣بخش اول
2⃣ ادامه...
رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: «در جنگ شناختی و نرم مانند یک شطرنج باز ماهر که حرکت های بعدی طرف مقابل را پیش بینی و متناسب اقدام میکند، باشید». دولت صهیونیستی هند در حال استمزاج برای برداشتن گام های بعدی اسلام ستیزی و نسل کشی های احتمالی بعدی است. اقتضاء این است که با اقدام هوشمندانه و حساسیت به موقع ما نه تنها میتواند سبب لغو این قانون شود بلکه از تکرار وقایعی مانند میانمار نیز جلوگیری خواهد کرد. اگر اکنون مقابل این ظلم و اسلام ستیزی نایستیم بعدها با موج گسترده ضدحجاب و حتی اسلام گریزی مواجه خواهیم شد و باید کاملا واکنشی و منفعلانه برخورد نماییم.
۵) ضرورت جبهه گستری و ارتقاء جایگاه انقلاب اسلامی در حفظ نقش محوری خود در بین امت اسلامی و دولت های اسلامی میطلبد که به دیپلماسی عمومی نسبت به وقایع اخیر هند بیشتر اهمیت بدهیم. یقینا دل های امت اسلامی به ویژه زنان مسلمان و مردان غیور که نگران این وقایع، با اولین و رساترین فریاد همراهی خواهند کرد. نباید مرجعیت انقلابی را از دست داد و از فرصت وحدت و تالیف قلوب و تجمع اصحاب حق جهان ذیل مفهوم بلند حجاب و دفاع از حقوق زنان بهره جست. امروز، عصر امپراطوری حجاب و پاکدامنی است و حکومت بر قلب ها در نسبت دفاع از فطرت و پاکی و حجاب رقم میخورد.
واضح است که مرزهای انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی است و علت هراس مستکبران عالم و امید مستضعفان عالم همین است. دیپلماسی دولتی و حکومتی باید با درک مقیاس های دیپلماسی عمومي از عمق راهبردی انقلاب اسلامی در بین مستضعفین عقب نماند و با همان منطق که حضرت امام خمینی در مسئله قدس ورود پیدا کرد و امام خامنه ای عزیز از ظرفیت جبهه مقاومت حمایت کرد، به همان منطق مردم و نخبگان انقلابی و مسئولین نیز با اقتدا به مکتب حاج قاسم از مستضعفین و مظلومین هند و هر جای عالم که خاکریز حجاب برپا است باید فعالانه دفاع نمایند.
مرز انقلاب اسلامی آنجا است که تصاویر امامین انقلاب و حاج قاسم بر سر دست ها است و خاکریر حجاب آنجا زده شده. پس باید از مرزها و خاکریزهایمان جانانه دفاع کنیم و نگذاریم این دست ها را بشکنند و گره های روسری ها را بگشایند.
۶) مبنای دیگر ورود به مسئله اخیر هند، بنابر تکلیف مسلمانی و وظیفه بشری میباشد. امر پیامبر اسلام بر این است که اگر فریاد یا للمسلمین را شنیدید و به فریادش نرسیدید مسلمان نیستید.
فرمایش مولای مومنین علی در خطبه 27 نهج البلاغه شریف این است که وقتی شنیدند جواهرات و خلخال از زنان سرحدات که حتی در بین آن بانوان یک زن یهودی هم بود، فرمودند: اگر آزادمردی از این غصه دق کرد و مرد که پس مردان و غیرتمندان کجا بودند و کاری نکردند، او را ملامت نکنید.
پس نباید ساکت ماند...
✍سجاد زینعلیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗞 *از هند چه خبر؟*
گزارش واحد مرکزی خبر از کارناتاکا و بررسی برخی ابعاد بی حجابی اجباری علی رغم صراحت قانون اساسی مبنی بر حق حجاب در شبه قاره هندوستان
🥦 ای کسانی که دائم از حقوق زن فریاد میزنید کجایید؟
🗽#وقتی_مدعیان_حقوق_بشر_متوقف_میشوند
#allahoAkbar
#You_are_not_alone
#hand_off_my_hijab
#heiab_is_our_right
#هندوستان
#ظلم_به_زنان
#ما_در_حقوق_زن_طلبکاریم
#حجاب
#تو_تنها_نیستی
🔻 وزیر کشور هند: مخالف حجاب در مدارس هستم؛ اما به حکم دادگاه پایبندم
▫️ وزیر کشور هند اعلام کرد، هر حکمی که دستگاه قضا در خصوص پرونده ممنوعیت حجاب در موسسات آموزشی در ایالت کارناتاکا بدهد، میپذیرد. امیت شاه، وزیر کشور هند توضیح داد: ترجیح میدهد دختران در مدارس و دانشگاهها به جای پوشیدن هرگونه لباسی دینی یونیفرمی یک شکل بپوشند؛ اما موضعم طبق رای دادگاه در خصوص جزئیات پرونده ممنوعیت ححاب احتمالا تغییر میکند.
@RaaviOnline1
🌐 raavi.news
🔸پلیس در جنوب هند یک بازیگر سینما را به اتهام انتقاد از یک قاضی، که بخشی از هیئتی است که ممنوعیت حجاب مسلمانان در کالج ها و مدارس را بررسی میکند، دستگیر کرده است.
🔺چتان کومار در ایالت کارناتاکا به دلیل بازنشر توییت قدیمی خود علیه قاضی که اظهاراتش در مورد یک زن قربانی تجاوز جنسی در پرونده قبلی زن ستیزانه تلقی میشد، بازداشت شد.
🔺در اوایل این ماه، در حالی که دادخواستهایی برای به چالش کشیدن ممنوعیت حجاب در جریان بود، دادگاهی پوشیدن لباسهای مذهبی را در مؤسسات آموزشی در این ایالت ممنوع کرد.
🔺ایالت کارناتاکا توسط حزب هندو-ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا اداره میشود و مسلمانان ممنوعیت حجاب را تلاش دیگری برای به حاشیه راندن آنها در این کشور عمدتا هندو میدانند.
🔺هند بیش از ۲۰۰ میلیون مسلمان دارد که حدود ۱۵ درصد جمعیت این کشور را
تشکیل میدهند.
https://bbc.in/3pbFGhz
@bbcpersian
*زخم نیلی*
در روز جمعه ۱۸ فوریه سال ۱۹۸۳ بالغ بر ۴۰ هزار تن ۱۴ روستاهای مسلمان نشین منطقه نیلی را در مرکز ایالت آسام هند محاصره کردند. حدفاصل ۹ صبح تا ۳ بعد ظهر طبق آمار رسمی منتشره بالای ۲ هزار نفر قتل عام شدند. آمارهای غیر رسمی رقم قربانیان را تا ده هزار نفر هم ذکر کرده است. جنازه ها به داخل رودخانه کوپیلی پرتاب شدند. عمده قربانیان زنان و کودکان بودند. خانه ها و مساجد به آتش کشیده شدند. تا بعد ظهر ۱۱ روستا به شکل کامل تخریب شدند.
از سال ۱۹۷۹ موجی از حرکت های ضد مهاجرین در منطقه آسام آغاز شد. معترضین مخالف حضور مهاجرین مسلمان از بنگلادش در این منطقه بودند. به این بهانه، تمامی مسلمانان ساکن در منطقه آسام مورد آزار می گرفتند. با نزدیک شدن زمان انتخابات، سازمان دانشجویی آسام (AASU) در اعتراض به آنچه حضور مهاجرین می نامید، اقدام به تحریم انتخابات پیش رو کرد اما در منطقه نیلی مردم مسلمان در انتخابات شرکت کردند. این اقدام خشم جریانات ضد مهاجرین را شعله ور ساخت.
گزارشات حاکی از تحرکاتی از قبل برای این حمله است. اعضای گروه های مختلف ضد اسلامی از جمله سازمان آر اس اس (RSS) در این تحرکات نقش داشته اند. با این وجود پلیس هیچ اقدامی برای جلوگیری از وقوع این قتل عام نکرد حتی طبق برخی شواهد اعضای پلیس در کشتار نقش داشتند.
این کشتار در زمان حاکمیت حزب کنگره بر هند رقم خورد و علی رغم شکل گیری پرونده ای ۶۰۰ صفحهای، هیچ فرد یا گروهی تا کنون در ارتباط با این قتل عام بازداشت و دستگیر نشده است. دولت به خانواده برخی از کشته شدگان مبلغی معادل ۵ تا ۱۰ هزار روپیه پرداخت کرد.
🔹🔹🔹
ببینید:
👇👇👇
https://youtu.be/ciFxvXiTcA0