eitaa logo
مرجع طب سنتی
40.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.8هزار ویدیو
40 فایل
محتوای این کانال تنها به منظور فرهنگسازی و آشنایی شما عزیزان با توانمندی‌های طب سنتی ایرانی اسلامی می‌باشد. (تبلیغ و تبادل نداریم😊) ارتباط با ادمین: @Iris_14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴ساده درمانی ♻️امام عسگری(ع) در دعای صبحگاهی خویش می‌فرموند: «ای آنکه شفا را در آنچه می‌خواهد، می‌نهد...ای آنکه به کمترین دارو، سخت‌ترین درد را درمان می‌بخشد»(حدیث۲۹ دانشنامه احادیث پزشکی) 🔹خدای مهربان گاه شفا را در غذا یا داروی ساده‌ای قرار می‌دهد، لذا ابتدا نباید به دنبال دارو‌های مرکب وچند‌ترکیب رفت. 🔹ابن‌سینا معتقد است غذا، باید درمان بیمار باشد. اگر پزشکی قبل از اصلاح غذا به بیمار دارو بدهد، یقیناً کمر به قتل او بسته است. 🔹درمان رازی نیز مبتنی بر سادگی و مداوا با داروهای مفرد بوده است. رازی اسراف در دارو را بسيار مضر می‌داند و می‌گويد" هر گاه طبيب بتواند بيمار خود را با غذا درمان كند به سعادت رسيده است ." عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 معضلات یائسگی و تدابیر مناسب آن ♻ همانطور که در پست‌های قبل اشاره شد، در اندام جنسی بانوان ️به علت ورود به سن سردی و رطوبت و یا غلبه ی زود هنگام سردی، انسداد ایجاد می‌شود که از دفع فضولات بدن جلوگیری می‌کند.این عدم تخلیه‌ی مناسب عوارضی را ایجاد می‌کند که به بیان تدابیر صحیح برای پیشگیری و درمان اصولی آن پرداختیم. از معضلات یائسگی، چیزی که بیشتر از آن شکایت می‌شود، گر گرفتگی است. 🔷️ گر گرفتگی در حقیقت نوعی عملکرد قوه‌ی مدبره‌ی بدن برای به تحرک در آوردن اخلاط است تا آنها را از راه‌های دیگری دفع کند. پس برای درمان اصولی آن، باید احتباس قاعدگی با رعایت مواردی‌که ذکر شد و زیر نظر طبیب حاذق رفع شود. اما برای کاهش گر گرفتگی و احساس حرارت درونی که بسیار آزاردهنده است، تدابیری ذکر می‌شود که رعایت آنها کمک کننده است. 1. قرار دادن پاها در آب نمک بسیار گرم: این کار باعث به حرکت در آمدن اخلاط تجمع یافته می‌شود. 2. حنا گذاشتن کف پا 3. حمام طبی: حمام بخار گرم همراه با کیسه‌کشی و استفاده از سنگ پا، این کار به اخراج فضولات بدن کمک می‌کند. 4. هفته‌ای دو بار نوره مالی کل بدن از گردن به پایین و سپس حنا گذاشتن 5. زیر نظر طبیب حاذق، با توجه به مزاج، حجامت عام انجام دهید. 6. پیاده روی کنید. 7. پرهیزات غذایی که در پست‌های قبل ذکر شد را رعایت کنید. 8. مصرف موادی مثل رب انار شیرین و شربت سرکه انگبین گرم نه تنها به کاهش احساس حرارت درون، بلکه به دفع فضولات هم کمک می‌کند. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
مرجع طب سنتی
🔴 ۴۰% تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی به مناسبت دهه دوم ماه مبارک رمضان ♻️ تمام دوره ها به صورت آفلاین د
🔴 کمتر از یک هفته باقی است تا پایان تخفیف ♻️ این فرصت عالی را از دست ندهید
🔴 تقویت حافظه و روزه داری ♻️ پیامبر خدا(ص): ۵ چیز فراموشی را از میان می‌برد، حافظه را می‌افزاید و بلغم را از بین می‌برد: ۱_ مسواک زدن ۲_ روزه گرفتن ۳_قرائت قرآن ۴_ عسل ۵_کندر 🔹 مغز یکی از اعضای رئیسه‌ی بدن است که مزاج آن سرد و تر است و اگر این گونه نبود نمی‌توانست حجم زیادی از اطلاعات را دریافت و پردازش کند. علت فراموشی اغلب ازغلبه سردی و رطوبت در مغز است. 🔹 مواردی که روایت به آنها اشاره کرده، بدن را گرم می‌کنند، مثلا مزاج روزه گرم و خشک است و باعث افزایش صفرای بدن و به تبع آن گرمی مغز می‌شود. 🔹 قرآن نیز گرمابخش به تن است و تلاوت آن باعث از بین رفتن بلغم بدن می‌شود. 🔹 عسل و کندر نیز صفرازاست ولی نکته مهم این است که هر کس متناسب با مزاج خود باید از این موارد استفاده کند تا تعادل مزاجی خود را حفظ کند. 🔹 گاهی در اثر غلبه صفرا نیز فراموشی رخ می‌دهد که صفرا تبدیل به سودا می‌شود. برای رفع سودای مغز، سرکنگبین، شربت سرکه‌شیره و انار موثر است. 🔹 اسطوخودوس نیز مغز را از سودا جارو می‌کند البته سودایی که از بلغم (سردی وتری) پدید آمده باشد. 🔹 تقویت مغز و حافظه هم می‌تواند با مصرف مغزها (بخصوص بادام)، مویز، ماساژ سر و شانه چوبی کشیدن به سر باشد و هم می‌توان با استشمام عطریات طبیعی متناسب مزاج که غذایی لطیف‌تر از غذای خوراکی است، باشد. مثلا گل محمدی، گلاب، نرگس، مریم، دود اسفند... که گلاب و گل محمدی رو به اعتدال است ولی نرگس، مریم و دود اسفند گرم هستند. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
هدایت شده از سبک زندگی
✨✨✨✨✨ جز از حسن اینقدر کرامت که شنیده است این قدر کرامت که شنیده است و که دیده است احمد روش و فاطمه رفتار و علی خو روی مَلک از وصف رخش رنگ پریده است اولاد علی اکرمُ مِن کلّ کریمند نسبت به حسن اقربُ مِن حبل وَرید است شاعر: مهدی جهاندار 🎉💐 ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) مبارک 🎉💐 @Live_Islamically ✨✨✨✨✨
🔻 مجلس از معرکه گریخت: فرار مجلسیان از موقعیّتِ «تعارض منافع» مهدی جمشیدی [1]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ 22/4/1399 گفتند: «اولویّت» را به «مسائل کلیدی» بدهید؛ مسئلۀ «مدیریّت فضای مجازی»، جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئلۀ «کوتاه‌مدّت» و «میان‌مدّت» و جزو مسائل نزدیک ما است. این سخن بدان معنی بود که: اوّلاً، مدیریّت فضای مجازی، از جمله «مسائل کلیدی و دارای اولویّت» است؛ ثانیاً، در «کوتاه‌مدّت» باید چاره‌ای برای آن اندیشید؛ ثالثاً، این تکلیف بر عهدۀ «مجلس» است. بااین‌حال، پس از گذشت نزدیک به دو سال از این تأکید واضح رهبر انقلاب، طرحی که در مجلس نگاشته شد، چندین بار ویرایش شد و با مخالفت‌های درونی از سوی خود نمایندگان مجلس مواجه گردید و به سرانجام نرسید. [2]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام در تاریخ 23/1/1401 نیز در لفافه، به این تعللِ غیراخلاقی انتقاد کرد و گفت: در مجلس کلمۀ «تعارض منافع»، مدام تکرار میشود. تعارض منافع، فقط در اقتصاد نیست؛ بلکه در بخش‌های دیگر هم تعارض منافع هست. اگر من و شما در «توجّه مردم به ما»، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم «منفعت عمومی کشور» است، اینجا تعارض منافع است؛ کدام را «مقدّم» خواهیم کرد؟ اگر ما «آبرو و توجّه مردم به خودمان» را مقدّم دانستیم بر آنچه «نفع کشور» در آن است، این مصداقِ تعارض منافع است؛ باید «خدا» را در نظر داشته باشیم. رهبر انقلاب در این تذکّرِ اخلاقیِ پنهان، دوگانۀ «آبرو و توجّه مردم به خودمان/ منفعت عمومی کشور» را به صورت تلویحی بر اتّفاقی در مجلس تطبیق داد که گویا مصداقی جز «مدیریّت فضای مجازی» ندارد؛ چراکه هیچ مسأله‌ای در مجلس به اندازۀ این طرح، به مایۀ «تعارض منافع» تبدیل نشد. بنابراین، هرچند شاید این گفته، مصداق‌های دیگری نیز داشته باشد، امّا به نظر می‌رسد که مدیریّت فضای مجازی، نمونۀ تمام‌عیار آن باشد. [3]. چند روز بیش از این گفتۀ آیت‌الله خامنه‌ای نگذشته که امروز در خبرها خواندیم رئیس مجلس، طی نامه‌ای طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده و از رئیس آن درخواست کرده که سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی، نگاشته شود. امّا اوّلاً، آیا مجلس پس از چند سال دریافته که ما نیازمند «سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی» هستیم و طرحی که در مجلس نوشته می‌شود باید در چهارچوبِ سیاست‌های کلّی باشد؟! ثانیاً، چرا رهبر انقلاب به این ملاحظه توجّه نداشته و خواستار پرداختن «مجلس» به فضای مجازی، آن هم در کوتاه‌مدّت، شده بود؟! ثالثاً، آیا مسألۀ امروز و فوری ما، سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی است؟! رابعاً، می‌دانیم که نگارش و تصویب چنین سیاست‌هایی، بسیار طول خواهد کشید و در این مدّت، دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیرِ بسیار بیشتری خواهیم شد. [4]. مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضع‌گیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخاب‌نکردن» است. ازاین‌رو، رئیس مجلس، راهی جز این ندیده که طرح را به بهانۀ تعریف سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دهد تا از «هزینۀ اجتماعیِ طرح» بگریزد یا دست‌کم، هزینۀ آن را میان مجلس و شورای عالی فضای مجازی، توزیع کند. قصّۀ انداختن توپ به زمینِ بی‌صاحبِ شورای عالی فضای مجازی در میان است.حججی برای انقلاب، «سر» می‌دهد، ولی اینان حاضر نیستند حتّی اندکی، «اعتبار و منزلتِ اجتماعی»شان گزند ببیند. گویا درس اخلاقِ اخیرِ رهبر انقلاب نیز بر اینان مؤثّر نیفتاد. ایشان در آن سخنرانیِ آغشته به موعظه و حکمت، از «استغفار نسبت به گناهِ ترکِ فعل» گفت و اینان در اوّلین فعلِ خویش پس از آن محفل، «ترک فعل» را برگزیدند. خصوصیّتِ تعلّقاتِ دنیایی، همین است که بضاعتِ «فاعلیّت» را از انسان می‌ستاند تا مبادا منافع مادّی، در خطر افتند. «محافظه‌کاران»، نه‌فقط کربلایی نیستند، بلکه حتّی حسین را نیز به «نرفتن» – یا همان «ترک فعل» – فرامی‌خوانند. قافلۀ حسین، در دریایی از خون، غوطه‌ور خواهد شد و این دین‌دارانِ عافیت‌طلب، در مردابِ منافعِ خویش. این است هویّتِ اخلاقیِ شبه‌اصول‌گرایان ... عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
مصوبه نظام پزشکی را ببینید: ویزیت پزشک عمومی: بیش از یک روز کار کارگر ساختمانی هتلینگ: گرانتر از هتل‌های ۵ ستاره اینها دقیقا به معنای واقعی کلمه به دنبال منفعت صنف خودشان هستند. صنفی که با فشار همین‌ها به عده‌ای محدود منحصر شده. همین‌ها صندلی‌های دانشگاهی را محدود نگه‌می‌ دارند و بعد از هر اتفاقی از نظام باج خواهی می‌کنند که اگر باج ندهی ما می‌رویم. خوب بروید. مگر ایران عزیز دانشمند و دانشورز و نخبه کم دارد؟ جایگزین شما می‌شوند و بهتر از شما هم اداره می‌کنند. هرچند می‌دانیم، منفعت شما در ماندن است. این که بمانید و با زدن جیب ملت شریف ایران، شش ماه از سال را در ایران باشید و شش ماه دیگر را به بهانه کار در فلان بیمارستان خارجی (که معمولا هم دروغ است) از ایران خارج شوید برای گشت و گذار. شما ترجیح می‌دهید شش ماه کار کنید و شش ماه استراحت. پس باید با مردم دو برابر حساب کنید. اگر زورتان می‌رسید که سه ماه کار و نه ماه استراحت را انتخاب می کردید. البته این نکات ناظر به انبوهی از پزشکان باشرافت نیست که به ناچار در تنظیمات انحصارگران قرار گرفته‌اند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
🔴 استفاده از خمیردندان در طب سنتی ♻️ در طب سنتی خیلی استفاده از خمیردندان توصیه نمی‌شود، مگر معدود مواردی مانند نمکی که کاملاً پودر شده و یا عسل که می‌توان به‌عنوان خمیردندان استفاده کرد. آنچه توصیه شده است، استفاده از مسواک چوبی است که از درخت اراک یا درخت زیتون تهیه شده باشد، چراکه هم به تقویت دندان کمک می‌کند و هم به تقویت لثه‌ها. 💢 ولی اگر خواستید خمیردندان استفاده کنید، خمیردندانی توصیه می‌شود که از ترکیب پودر زاج سوخته، جو سوخته و کف دریا تهیه شده باشد. اگر پودر ذغال درخت بید هم اضافه شود، خوب است. حتما باید کاملاً پودر شوند. از این ترکیب بیشتر از هفته‌ای یک‌بار استفاده نشود، چراکه استفاده زیاد آن موجب از بین رفتن مینا و ضعف دندان می‏شود. ✍ استاد صادقیان 🚨در انتشار این مطالب کوشا باشید😊 عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
🔴 انتخاب نوع غذا و معرفی غذای معتدل ♻ _کُلوا وَاشرَبوا وَ لا تُسرِفوا_ اگر بگوییم که تمام طب دراین آیه از قرآن کریم جمع شده است گزافه گویی نکرده‌ایم. 🔷️ چیزی که مرز اسراف در خوردن و آشامیدن را تعیین می‌کند، نیاز بدن به جایگزین موادی است که طی افعال مختلف مصرف کرده است. مقدار بَدل مایتحلَل (جایگزین مواد تحلیل رفته) به عوامل زیادی بستگی دارد؛ از جمله: مزاج جنس، مزاج سن، مزاج فصل، مزاج اقلیم و همچنین مزاج بیماری، که برای تعیین آن چه برای معتدل المزاج، چه فرد بیمار باید نکاتی را مدنظر قرار داد. 🔷️ باید در انتخاب نوع غذا دقت شود که غذای مصرفی غالب از نوع غذای دوایی نباشد. چرا که باعث فاصله گرفتن از اعتدال مزاجی و غلبه‌ی خلطی از اخلاط می‌شود. ♻️ در اینجا برای فهم بهتر موضوع به معرفی غذای مطلق و غذای دوایی می‌پردازیم. 🔷️ غذای مطلق: غذای خالصی است که در اثر هضم، در مزاج بدن تغییری ایجاد نمی‌کند بلکه خود جذب بدن می‌شود و انرژی بدن را تامین می‌کند و به اصطلاح بدل مایتحلل می‌شود ولی مزاج را تغییر نمی‌دهد. 🔷️ غذای دوایی: غذایی است که کار دارو را نیز انجام می‌دهد چراکه پس از هضم و جذب، خودش نیز جسم را تغییر می‌دهد (تغییر مزاج) مثل میوه ها و سبزیجات. ♻️ پس با این تفاسیر قوتِ غالب مورد استفاده فرد معتدل المزاج نباید از جنس غذای دوایی باشد. 🔷️ در پست بعدی با ذکر ادامه ی تدبیرات خوردن با ما همراه باشید. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 احسنت به تو که با این صحنه قشنگی که با اخلاق خَشُد خلق کردی ... عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 خوراکی‌های قرآنی: خرما ♻️ فِيهِمَا فَاكِهَةٌ وَنَخْلٌ وَرُمَّانٌ (در آنها میوه‌های فراوان و درخت خرما و انار است) آیه 68 سوره الرحمن خرما میوه‌ای بهشتی است که بیش از ۲۰ بار در قرآن‌ کریم از آن یاد شده است و دارای آثار شگرفی در سلامت جسم و روح انسان است. 🔹 امام علی(ع): «خرما بخورید زیرا خرما بر هر درد شفاست» 🔹 امام صادق(ع): خانه‌ای که در آن خرما نباشد، اهل آن خانه گرسنه‌اند. 🔹 امام صادق(ع): بهترین سحری ها سویق و خرما است. 🔹 پیامبر اکرم(ص): باید نخستین چیزی که زن زائو می‌خورد، خرمای تازه باشد و اگر خرمای تازه در اختیار نبود، خرمایی دیگر؛ چرا که اگر چیزی برتر از آن وجود داشت، خداوند آن را به مریم، هنگامی که عیسی (ع) را زاد، می‌خوراند. 🔹 نبی اکرم(ص): خرما را ناشتا بخورید که کرم (انگل ) را می‌کشد. 🔹 پیغمبر اکرم(ص): زن را در ماهی که می زاید، خرما بخورانید که فرزندش بردبار و پاکدامن خواهد بود. 🔹 طبع خرما گرم و تر است اما طبع خرمای خشک که تمر گویند گرم و خشک در درجه دوم است و افراد صفراوی باید در مصرف آن احتیاط کنند. 🔹 غذائیت خرما زیاد و لطیف است (مواد زاید آن کم و وقتی بدن روی آن اثر می‌کند، به سرعت هضم و جذب بدن می‌شود) و جهت فالج و لقوه و اِعيا (کوفتگی و خستگی) و تقويت کلیه و تقویت قوای جنسی و بیماری‌های ناشی از سردی و بیماری‌های بلغمی و درد كمر و نرمی مفاصل و رشد کودکان و افزایش قد آنها مفید است. طبق روایات تعداد خرمایی که افراد میخورند فرد باشد بهتر است ۱ ،۳ ، ۵... عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 پخش زنده با موضوع ♻️ روز چهارشنبه مورخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، برنامه پخش زنده با موضوع «بهترین تاریخ برای حجامت» با حضور پژوهشگر و مدرس طب سنتی استاد علی فراهانی، در همین کانال برگزار خواهد شد. این فرصت عالی را از دست ندهید. عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روش‌های چاق شدن ♻️ افراد لاغر دو دسته‌اند: 🔹افرادی که تنشان گوشت کمی دارد 🔹 افرادی که تنشان چربی کمی دارد در این پست، برای افراد گروه اول راهکار ارائه می‌شود. این افراد، معمولا مزاج جبلی سرد و خشکی دارند. این سردی باعث می‌شود دستگاه گوارش نتواند غذا را به خوبی هضم کند، در نتیجه خون لطیف و متینی برای تغذیه بافت و رشد گوشت، تولید نمی‌شود. بنابراین، برای چاق شدن این افراد، باید متضاد مزاجشان را داد، یعنی خوراکی‌های گرم و تر. ♦️ یکی از بهترین چاق کننده‌ها، که مزاج گرم و تری نیز دارد، سرشیر محلی است. توصیه می‌شود سرشیر به همراه عسل یا یکی از شیره‌ها در وعده صبحانه، و حتی گاهی در وعده ناهار، میل شود. باید توجه داشت که زیاده‌روی در مصرف آن، موجب پدید آمدن مشکلات متعدد دیگری می‌شود. سرشیر، علاوه بر اینکه چاق کننده‌ی خوبی است، نرم کننده‌ی سینه نیز هست، چرا که سینه را نرم کرده، خلطی را که به جداره آن چسبیده و باعث سرفه خشک شده، به نضج و پختگی می‌رساند و آماده می‌کند برای خروج. ♦️ چاق کننده‌ی دیگری که می‌توان به این افراد توصیه کرد، ارده به همراه عسل یا یکی از شیره‌هاست. ♦️ علاوه بر توصیه‌های خوراکی، توصیه می‌شود این افراد از ورزش‌های شدید خودداری کنند، چراکه باعث از بین رفتن رطوبت و در نتیجه ذوب یکم گوشت و چربی‌ای که فرد دارد و جلوی چاق شدن او را می‌گیرد. بهترین ورزش برای این افراد، پیاده‌روی بر روی سنگریزه‌هایی که خیلی زبر نیستند، چراکه موجب گردش خون مناسب و افزایش اشتها می‌شود. عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهترین تاریخ برای حجامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روایت تکان دهنده تلوزیون مصر از ضربت خوردن آقا امیرالمومنین علی ابن ابیطالب( ع) ... حتما ببینید ... عضویت درکانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چاقی شکم ♻️ در این کلیپ با عوارض و درمان چاقی شکم آشنا می‌شوید عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فرمانروایی آسمانها و زمین تنها برای اوست عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴زخم پای دیابتی، علت و درمان ♻️تغذیه نامناسب و سبک زندگی غلط، موجب افزایش عنصر خاکی(خلط سودا)، در بدن می‌شود. این خلط ابتدا در قسمت تحتانی کبد و سپس در قسمت تحتانی لوزالمعده (پانکراس)، رسوخ می‌کند وسپس به تمامی بدن منتشر می‌شود. 🔹صفرا، باحرارت خود مسیر ورود خون به بافت را هموار می‌کند که خون وارد بافت شود، بافت تغذیه شده و‌ سپس خون‌ غلیظ تجزیه و مواد زائد آن خارج و تبدیل به مو و ناخن شود. 🔹تبلورخلط سودا، در اندام انتهایی (پاها) خود را نشان می‌دهد، زیرا صفرا، که عامل گذر خون به اندام انتهایی است، به پاها نمی‌رسد و موضع سرد می‌شود. عدم وجود صفرا و انسداد ایجاد شده بخاطر غلبه سودا باعث می‌شود خون به بافت نرسد، بافت بمیرد و با کمتر بهانه‌ و ضربه‌، بافت (پا) تاول زده و زخم شود و تا جایی پیش می‌رود که طب جدید راهکاری جز قطع پا ندارد. 🔹درمان: 🔸 مصرف غذاهایی که بیشتر صفرا و دم تولید کند، مثلا رژیم انگور که خون را اصلاح و سودا را می‌زداید. شنبلیله، گزنه، سرکنگبین و دوسین طبق تشخیص طبیب، شکننده سوداست. در دیابت گرم که معدود هم هست به پخته شده در سرکه بسیار مفید است. 🔸استفاده از ضماد نمک و عسل، نمک و روغن زیتون و آلوورا روی زخم، باعث جذب عفونت‌ها و رطوبت‌های آن ناحیه شده و بافت را تغذیه و به بهبودی نزدیک می‌کند، چنانچه افرادی با این روش درمان شده و پایشان را از دست نداده‌اند. 🔸بزاق دهان، انسولین طبیعی‌ است، پس خوب غذا را بجوید و با پیاده روی، مانع تجمع و بلور سودا در اندام انتهایی شوید. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir