eitaa logo
مرجع طب سنتی
40.5هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.9هزار ویدیو
40 فایل
محتوای این کانال تنها به منظور فرهنگسازی و آشنایی شما عزیزان با توانمندی‌های طب سنتی ایرانی اسلامی می‌باشد. (تبلیغ و تبادل نداریم😊) ارتباط با ادمین: @Iris_14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تشنج: علت و درمان ♻️ تشنج انواع و اقسام دارد ولی به طور کلی، ناشی از انسداد عروق مغز است. زمانیکه عروق مغز مسدود باشند، خون و یا روح نفسانی نمی‌تواند حرکت کند، در نتیجه قوه مدبره‌ی بدن (مدیر بدن) در بدن حرکت ایجاد می‌کند، که اصطلاحاً به آن تشنج گفته می‌شود. این حرکت موقتاً انسداد را برطرف می‌کند تا مغز از کار نیفتد. برای برطرف کردن کامل انسداد، و به دنبال آن تشنج، به طور کلی باید تغذیه و سبک زندگی اصلاح شود. همچنین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 🔸 تغذیه متناسب با مزاج فرد 🔹 استشمام عطرهای متناسب با مزاج مغز 🔸 پرهیز از غذاهای بسیار سرد، مانند ماست، کشک، پنیر و دوغ، انواع فست فود، مرغ صنعتی، کنسرو، ... 🔹 پرهیز از غذاهای بسیار گرم مانند فلفل، زنجبیل، و سیر و پیاز تند 🔸 رطوبت بخشیدن به مغز با روغن مالی ملاج سر با روغن بادام شیرین و یا چکاندن دو قطره‌ی آن در هر مجرای بینی 🔹 روغن مالی مسیر گردن تا انتهای مهره کمر با روغن زیتون یا بادام تلخ به مدت ۱۰ دقیقه شب هنگام 🔸 ورزش منظم روزانه و متناسب با مزاج 💢 برای درمان دقیق، به پزشک حاذق و با تجربه در این زمینه، مراجعه شود عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همانا او بسیار آمرزنده و مهربان است عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴ساده درمانی ♻️امام عسگری(ع) در دعای صبحگاهی خویش می‌فرموند: «ای آنکه شفا را در آنچه می‌خواهد، می‌نهد...ای آنکه به کمترین دارو، سخت‌ترین درد را درمان می‌بخشد»(حدیث۲۹ دانشنامه احادیث پزشکی) 🔹خدای مهربان گاه شفا را در غذا یا داروی ساده‌ای قرار می‌دهد، لذا ابتدا نباید به دنبال دارو‌های مرکب وچند‌ترکیب رفت. 🔹ابن‌سینا معتقد است غذا، باید درمان بیمار باشد. اگر پزشکی قبل از اصلاح غذا به بیمار دارو بدهد، یقیناً کمر به قتل او بسته است. 🔹درمان رازی نیز مبتنی بر سادگی و مداوا با داروهای مفرد بوده است. رازی اسراف در دارو را بسيار مضر می‌داند و می‌گويد" هر گاه طبيب بتواند بيمار خود را با غذا درمان كند به سعادت رسيده است ." عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 معضلات یائسگی و تدابیر مناسب آن ♻ همانطور که در پست‌های قبل اشاره شد، در اندام جنسی بانوان ️به علت ورود به سن سردی و رطوبت و یا غلبه ی زود هنگام سردی، انسداد ایجاد می‌شود که از دفع فضولات بدن جلوگیری می‌کند.این عدم تخلیه‌ی مناسب عوارضی را ایجاد می‌کند که به بیان تدابیر صحیح برای پیشگیری و درمان اصولی آن پرداختیم. از معضلات یائسگی، چیزی که بیشتر از آن شکایت می‌شود، گر گرفتگی است. 🔷️ گر گرفتگی در حقیقت نوعی عملکرد قوه‌ی مدبره‌ی بدن برای به تحرک در آوردن اخلاط است تا آنها را از راه‌های دیگری دفع کند. پس برای درمان اصولی آن، باید احتباس قاعدگی با رعایت مواردی‌که ذکر شد و زیر نظر طبیب حاذق رفع شود. اما برای کاهش گر گرفتگی و احساس حرارت درونی که بسیار آزاردهنده است، تدابیری ذکر می‌شود که رعایت آنها کمک کننده است. 1. قرار دادن پاها در آب نمک بسیار گرم: این کار باعث به حرکت در آمدن اخلاط تجمع یافته می‌شود. 2. حنا گذاشتن کف پا 3. حمام طبی: حمام بخار گرم همراه با کیسه‌کشی و استفاده از سنگ پا، این کار به اخراج فضولات بدن کمک می‌کند. 4. هفته‌ای دو بار نوره مالی کل بدن از گردن به پایین و سپس حنا گذاشتن 5. زیر نظر طبیب حاذق، با توجه به مزاج، حجامت عام انجام دهید. 6. پیاده روی کنید. 7. پرهیزات غذایی که در پست‌های قبل ذکر شد را رعایت کنید. 8. مصرف موادی مثل رب انار شیرین و شربت سرکه انگبین گرم نه تنها به کاهش احساس حرارت درون، بلکه به دفع فضولات هم کمک می‌کند. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
مرجع طب سنتی
🔴 ۴۰% تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی به مناسبت دهه دوم ماه مبارک رمضان ♻️ تمام دوره ها به صورت آفلاین د
🔴 کمتر از یک هفته باقی است تا پایان تخفیف ♻️ این فرصت عالی را از دست ندهید
🔴 تقویت حافظه و روزه داری ♻️ پیامبر خدا(ص): ۵ چیز فراموشی را از میان می‌برد، حافظه را می‌افزاید و بلغم را از بین می‌برد: ۱_ مسواک زدن ۲_ روزه گرفتن ۳_قرائت قرآن ۴_ عسل ۵_کندر 🔹 مغز یکی از اعضای رئیسه‌ی بدن است که مزاج آن سرد و تر است و اگر این گونه نبود نمی‌توانست حجم زیادی از اطلاعات را دریافت و پردازش کند. علت فراموشی اغلب ازغلبه سردی و رطوبت در مغز است. 🔹 مواردی که روایت به آنها اشاره کرده، بدن را گرم می‌کنند، مثلا مزاج روزه گرم و خشک است و باعث افزایش صفرای بدن و به تبع آن گرمی مغز می‌شود. 🔹 قرآن نیز گرمابخش به تن است و تلاوت آن باعث از بین رفتن بلغم بدن می‌شود. 🔹 عسل و کندر نیز صفرازاست ولی نکته مهم این است که هر کس متناسب با مزاج خود باید از این موارد استفاده کند تا تعادل مزاجی خود را حفظ کند. 🔹 گاهی در اثر غلبه صفرا نیز فراموشی رخ می‌دهد که صفرا تبدیل به سودا می‌شود. برای رفع سودای مغز، سرکنگبین، شربت سرکه‌شیره و انار موثر است. 🔹 اسطوخودوس نیز مغز را از سودا جارو می‌کند البته سودایی که از بلغم (سردی وتری) پدید آمده باشد. 🔹 تقویت مغز و حافظه هم می‌تواند با مصرف مغزها (بخصوص بادام)، مویز، ماساژ سر و شانه چوبی کشیدن به سر باشد و هم می‌توان با استشمام عطریات طبیعی متناسب مزاج که غذایی لطیف‌تر از غذای خوراکی است، باشد. مثلا گل محمدی، گلاب، نرگس، مریم، دود اسفند... که گلاب و گل محمدی رو به اعتدال است ولی نرگس، مریم و دود اسفند گرم هستند. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
هدایت شده از سبک زندگی
✨✨✨✨✨ جز از حسن اینقدر کرامت که شنیده است این قدر کرامت که شنیده است و که دیده است احمد روش و فاطمه رفتار و علی خو روی مَلک از وصف رخش رنگ پریده است اولاد علی اکرمُ مِن کلّ کریمند نسبت به حسن اقربُ مِن حبل وَرید است شاعر: مهدی جهاندار 🎉💐 ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) مبارک 🎉💐 @Live_Islamically ✨✨✨✨✨
🔻 مجلس از معرکه گریخت: فرار مجلسیان از موقعیّتِ «تعارض منافع» مهدی جمشیدی [1]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ 22/4/1399 گفتند: «اولویّت» را به «مسائل کلیدی» بدهید؛ مسئلۀ «مدیریّت فضای مجازی»، جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئلۀ «کوتاه‌مدّت» و «میان‌مدّت» و جزو مسائل نزدیک ما است. این سخن بدان معنی بود که: اوّلاً، مدیریّت فضای مجازی، از جمله «مسائل کلیدی و دارای اولویّت» است؛ ثانیاً، در «کوتاه‌مدّت» باید چاره‌ای برای آن اندیشید؛ ثالثاً، این تکلیف بر عهدۀ «مجلس» است. بااین‌حال، پس از گذشت نزدیک به دو سال از این تأکید واضح رهبر انقلاب، طرحی که در مجلس نگاشته شد، چندین بار ویرایش شد و با مخالفت‌های درونی از سوی خود نمایندگان مجلس مواجه گردید و به سرانجام نرسید. [2]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام در تاریخ 23/1/1401 نیز در لفافه، به این تعللِ غیراخلاقی انتقاد کرد و گفت: در مجلس کلمۀ «تعارض منافع»، مدام تکرار میشود. تعارض منافع، فقط در اقتصاد نیست؛ بلکه در بخش‌های دیگر هم تعارض منافع هست. اگر من و شما در «توجّه مردم به ما»، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم «منفعت عمومی کشور» است، اینجا تعارض منافع است؛ کدام را «مقدّم» خواهیم کرد؟ اگر ما «آبرو و توجّه مردم به خودمان» را مقدّم دانستیم بر آنچه «نفع کشور» در آن است، این مصداقِ تعارض منافع است؛ باید «خدا» را در نظر داشته باشیم. رهبر انقلاب در این تذکّرِ اخلاقیِ پنهان، دوگانۀ «آبرو و توجّه مردم به خودمان/ منفعت عمومی کشور» را به صورت تلویحی بر اتّفاقی در مجلس تطبیق داد که گویا مصداقی جز «مدیریّت فضای مجازی» ندارد؛ چراکه هیچ مسأله‌ای در مجلس به اندازۀ این طرح، به مایۀ «تعارض منافع» تبدیل نشد. بنابراین، هرچند شاید این گفته، مصداق‌های دیگری نیز داشته باشد، امّا به نظر می‌رسد که مدیریّت فضای مجازی، نمونۀ تمام‌عیار آن باشد. [3]. چند روز بیش از این گفتۀ آیت‌الله خامنه‌ای نگذشته که امروز در خبرها خواندیم رئیس مجلس، طی نامه‌ای طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده و از رئیس آن درخواست کرده که سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی، نگاشته شود. امّا اوّلاً، آیا مجلس پس از چند سال دریافته که ما نیازمند «سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی» هستیم و طرحی که در مجلس نوشته می‌شود باید در چهارچوبِ سیاست‌های کلّی باشد؟! ثانیاً، چرا رهبر انقلاب به این ملاحظه توجّه نداشته و خواستار پرداختن «مجلس» به فضای مجازی، آن هم در کوتاه‌مدّت، شده بود؟! ثالثاً، آیا مسألۀ امروز و فوری ما، سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی است؟! رابعاً، می‌دانیم که نگارش و تصویب چنین سیاست‌هایی، بسیار طول خواهد کشید و در این مدّت، دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیرِ بسیار بیشتری خواهیم شد. [4]. مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضع‌گیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخاب‌نکردن» است. ازاین‌رو، رئیس مجلس، راهی جز این ندیده که طرح را به بهانۀ تعریف سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دهد تا از «هزینۀ اجتماعیِ طرح» بگریزد یا دست‌کم، هزینۀ آن را میان مجلس و شورای عالی فضای مجازی، توزیع کند. قصّۀ انداختن توپ به زمینِ بی‌صاحبِ شورای عالی فضای مجازی در میان است.حججی برای انقلاب، «سر» می‌دهد، ولی اینان حاضر نیستند حتّی اندکی، «اعتبار و منزلتِ اجتماعی»شان گزند ببیند. گویا درس اخلاقِ اخیرِ رهبر انقلاب نیز بر اینان مؤثّر نیفتاد. ایشان در آن سخنرانیِ آغشته به موعظه و حکمت، از «استغفار نسبت به گناهِ ترکِ فعل» گفت و اینان در اوّلین فعلِ خویش پس از آن محفل، «ترک فعل» را برگزیدند. خصوصیّتِ تعلّقاتِ دنیایی، همین است که بضاعتِ «فاعلیّت» را از انسان می‌ستاند تا مبادا منافع مادّی، در خطر افتند. «محافظه‌کاران»، نه‌فقط کربلایی نیستند، بلکه حتّی حسین را نیز به «نرفتن» – یا همان «ترک فعل» – فرامی‌خوانند. قافلۀ حسین، در دریایی از خون، غوطه‌ور خواهد شد و این دین‌دارانِ عافیت‌طلب، در مردابِ منافعِ خویش. این است هویّتِ اخلاقیِ شبه‌اصول‌گرایان ... عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
مصوبه نظام پزشکی را ببینید: ویزیت پزشک عمومی: بیش از یک روز کار کارگر ساختمانی هتلینگ: گرانتر از هتل‌های ۵ ستاره اینها دقیقا به معنای واقعی کلمه به دنبال منفعت صنف خودشان هستند. صنفی که با فشار همین‌ها به عده‌ای محدود منحصر شده. همین‌ها صندلی‌های دانشگاهی را محدود نگه‌می‌ دارند و بعد از هر اتفاقی از نظام باج خواهی می‌کنند که اگر باج ندهی ما می‌رویم. خوب بروید. مگر ایران عزیز دانشمند و دانشورز و نخبه کم دارد؟ جایگزین شما می‌شوند و بهتر از شما هم اداره می‌کنند. هرچند می‌دانیم، منفعت شما در ماندن است. این که بمانید و با زدن جیب ملت شریف ایران، شش ماه از سال را در ایران باشید و شش ماه دیگر را به بهانه کار در فلان بیمارستان خارجی (که معمولا هم دروغ است) از ایران خارج شوید برای گشت و گذار. شما ترجیح می‌دهید شش ماه کار کنید و شش ماه استراحت. پس باید با مردم دو برابر حساب کنید. اگر زورتان می‌رسید که سه ماه کار و نه ماه استراحت را انتخاب می کردید. البته این نکات ناظر به انبوهی از پزشکان باشرافت نیست که به ناچار در تنظیمات انحصارگران قرار گرفته‌اند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi