eitaa logo
مرجع طب سنتی
40.5هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.9هزار ویدیو
40 فایل
محتوای این کانال تنها به منظور فرهنگسازی و آشنایی شما عزیزان با توانمندی‌های طب سنتی ایرانی اسلامی می‌باشد. (تبلیغ و تبادل نداریم😊) ارتباط با ادمین: @Iris_14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ولادت حضرت زینب سلام الله علیها بانوی صبر و روز پرستار مبارک باد. ♻️ پاداش پرستاری 🔹 پیامبر اکرم(ص): « هر کس در برآوردن نیاز بیماری بکوشد، خواه آنرا برآورد یا برنیاورد، گناهانش بخشیده می‌شوند همچون روزی که از مادر متولد شده است.» عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز ♻️ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ وَيَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ وَيَكْتُمُونَ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُّهِينًا نساء-۳۷ آنها کسانی هستند که بخل می‌ورزند، و مردم را به بخل دعوت می‌کنند، و آنچه را که خداوند از فضل (و رحمت) خود به آنها داده، کتمان می‌نمایند. (این عمل، در حقیقت از کفرشان سرچشمه گرفته؛) و ما برای کافران، عذاب خوارکننده‌ای آماده کرده‌ایم. ♻️ نکته ها: بخل، علاوه بر بخل ورزیدن در اموال و نبخشیدن به دیگران، شامل بخل نسبت به علم، آبرو، قدرت و امكانات نیز مى شود. ♻️ پیام ها: - امراض روحى انسان، گسترش یافتنى است. افراد بخیل و مریض، دوست دارند دیگران هم بخیل باشند. «یبخلون و یأمرون الناس بالبخل» - بخیل از محبّت خدا محروم است. «لا یحبّ كلّ مختال...الّذین یبخلون» - از نشانه هاى تكبّر و فخرفروشى، بخل كردن است. «مختال فخور الّذین یبخلون» - اظهار نعمت هاى الهى نوعى شكر، و كتمان آن یك نوع ناسپاسى و كفران است. «یكتمون ما اتاهم اللَّه» - بخیل، براى ترك احسان فقرنمایى مى كند. «یبخلون و یكتمون» - نعمت ها فضل خداست، نه تنها نتیجه ى تلاش وتدبیر ما. «آتاهم اللّه من فضله» - اگر بدانیم نعمت ها از اوست بخل نمى كنیم. «اتاهم اللَّه من فضله» - بخل، گاهى مى تواند زمینه ساز كفر باشد.[۲۷۷] «یبخلون ... كافرین» - كیفر تكبر در دنیا تحقیر در آخرت است. «مختال - مهین» ----- ۲۷۷) در آیه اى دیگر آمده است: «و ویل للمشركین الّذین لایؤتون الزكاة». فصّلت، ۷. عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز ♻️ الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُم بِالْفَحْشَاءِ وَاللَّهُ يَعِدُكُم مَّغْفِرَةً مِّنْهُ وَفَضْلًا وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ بقره-268 شیطان، شما را (به هنگام انفاق،) وعده فقر و تهیدستی می‌دهد؛ و به فحشا (و زشتیها) امر می‌کند؛ ولی خداوند وعده «آمرزش» و «فزونی» به شما می‌دهد؛ و خداوند، قدرتش وسیع، و (به هر چیز) داناست. (به همین دلیل، به وعده‌های خود، وفا می‌کند. 🌀 نکته ها: به هنگام انفاق، شیطان به سراغ انسان مى آید و القاء مى كند كه اگر امروز انفاق كنى فردا خودت فقیر خواهى شد، بهتر است اموالت را ذخیره كنى تا به هنگام پیرى و بیمارى و...، خرج نمایى. اینها القائات و وعده هاى شیطانى است. نیاز ما در فرداى قیامت به مغفرت الهى، به مراتب بیشتر از نیاز ما در فرداى دنیاست. مبادا مغفرت الهى را با خیال رفاه در زندگى مبادله كنیم. زیرا: اوّلاً: شاید پیر نشدم و نیازمند نشدم، ولى در قیامت نیاز من قطعى است. ثانیاً: شاید مالى كه امروز براى فردا نگه مى دارم، باقى نماند، ولى انفاقِ امروز حتماً براى فرداى قیامت باقى است. ثالثاً: شاید از مال اندوخته ى امروز در فرداى پیرى نتوانم بهره مند شوم، ولى از انفاق امروز بهره مندى در قیامت قطعى است. رابعاً: بهره مندى انسان از اندوخته خود در دوران پیرى، موقّتى است، ولى بهره گیرى انسان از انفاق در قیامت ابدى است. [۷۴۵] ۷۴۵) تفسیر فخررازى، ذیل آیه. 🌀 پیام ها: - شیطان، انسان را از انفاق اموال مرغوب باز مى دارد. «انفقوا من طیّبات... الشیطان یعدكم الفقر...» - بخل شما، فقرا را به فساد وفحشا مى كشاند. «یعدكم الفقر ویأمركم بالفحشاء» - انسان در انتخاب راه خدا یا شیطان، آزاد است. «الشیطان یعدكم... واللّه یعدكم» - اطرافیانى كه انسان را از انفاق باز مى دارند و از آینده مى ترسانند، ولى نسبت به گناهان تشویق مى نمایند، شیطانند. «الشیطان یعدكم» - میان فقر و فحشا، رابطه است. بسیارى از گناهان بخاطر ترس از فقر است. «یعدكم الفقر ویأمركم بالفحشاء» - انفاق نكردن ویا انفاق از اموال نامرغوب، از نمونه هاى زشتى وفحشا مى باشد. «لا تیمموا الخبیث... الشیطان یعدكم...» - انفاق، مال را زیاد مى كند وسبب آمرزش گناهان است. «انفقوا... اللّه یعدكم مغفرة منه وفضلاً» - با موانع انفاق و افكار شیطانى، مبارزه كنید. در برابر ترس از فقر، به یاد فضل و لطف خدا باشید. «مغفرة منه و فضلاً...» - هر فكر و توهّمى كه براى شما تنگ نظرى، ترس و اثر منفى بیاورد، شیطانى است و هر فكر و الهامى كه براى شما حركت، نشاط و سعه صدر آورد، الهى است. «واللّه یعدكم مغفرة منه و فضلا...» عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برص یا بهق؟ ♻️ چگونه می‌توان بین این دو تشخیص داد و درمان هر کدام چیست؟ عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
10.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 خدا نکند کسی روزی بگوید که کاش این ویدئو را بیست سال پیش دیده بودم🚫 🧕بانوان محترم! خداوند طرفدار واقعی شماست، هیچکس مثل خود خداوندِ مهربان، مدافع حقوق زنان نبوده و نیست. به خدا قسم حلال و حرام خداوند به نفع خودتان و برای جلوگیری از بهره کشی و سوء استفاده مردان هوس باز و منحرف از شماست. 🥀صحبتهای بغض آلود یکی از هزاران زن آمریکایی را بشنوید که در فریب شعار آزادی، طعمهٔ مردان هوس باز شد که بعد از بهره کشی رهایش کردند و دو دختر روی دستش گذاشتند و بعد از آنکه او دخترانش را به تنهایی با سختی و بدبختی بزرگ کرد، آنها هم ترکش کردند و اکنون غمگین وتنها، بر زندگی به لجن کشیده شده اش مویه می کند و حسرت آن را می خورد که کاش زودتر با اسلام آشنا شده بود که به او بگوید حرام است! نکن! 🌹پدر عزیز، مادر گرامی! اگر زندگی و خوشبختی دخترتان برایتان مهم است مراقب عفت و حجابش باشید. عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز ♻️ أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّ اللَّهَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاءُ وَيَقْدِرُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ روم-۳۷ آیا ندیدند که خداوند روزی را برای هر کس بخواهد گسترده یا تنگ می‌سازد؟! در این نشانه‌هایی است برای گروهی که ایمان می‌آورند. 🌀 نکته ها: كلمه ى «یقدر» از «قدر»، هم به معناى اندازه گیرى است و هم به معناى سخت گیرى؛ امّا در اینجا چون در كنار «یبسط» آمده، مراد تنگى و سختى است. 🌀 پیام ها: - توجّه به این كه رزق به دست خداست، انسان را از یأس و ناامیدى باز مى دارد. «یقنطون اَوَلم یروا» - انسان باید براى كسب معاش تلاش كند، ولى بداند كه تقدیر معیشت به دست خداست. «اللّه یبسط - یقدر» - در همه ى قرآن توسعه ى روزى، قبل از تنگى آن مطرح شده است و این نشانه ى رحمت گسترده ى اوست. «یبسط - یقدر» - توسعه ى روزى را به خاطر زرنگى خود ندانیم. «ان اللّه یبسط الرّزق» - اگر توسعه و تنگى روزى به دست اوست، این همه حرص چرا؟ «انّ اللّه یبسط الرزق... و یقدر» - تنها اهل ایمان از دقّت در روزى رسانى خداوند، درس و عبرت مى گیرند. (ولى افراد غافل همه چیز را سطحى مى پندارند.) «لآیات لقوم یؤمنون» عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
🔴 تقویت مغز و اعصاب ♻️ قوه نفسانی یکی از قوای سه‌گانه بدن است که عهده دار نیروی حس، حرکت و ادراک است. مبدا قوه نفسانی مغز است و ابزار آن اعصاب است. پس مغز، یکی از اعضای رئیسه بدن است و دارای مزاج سرد و تر است تا بتواند با رطوبت و انعطافی که دارد اطلاعات را در خود نگه دارد، البته به شرطی که دچار غلبه نشود. 🔹امام صادق(ع): خداوند متعال مغز را که جسمی رقیق و لایه لایه است، در لابلای استخوانهای جمجمه محفوظ ساخته و موها را همچون پوستینی برای حفاظت سر از شدت سرما و گرما قرار داده است. 🔹 با مصرف مغزیجات بخصوص بادام، میوه های گرم و تر مثل انگور و سیب، عطرهای موافق مزاج، تنظیم ساعت خواب(زودخوابیدن و سحرخیزی) و تحرک کافی برای به جریان افتادن خون در مغز می توان به تقویت مغز و اعصاب و حافظه پرداخت. 🔹 آنچه در روایات عقل(مغز) را استحکام می‌بخشد و بر توان ذهن می افزاید: مویز، عسل، برگ چغندر، کرفس، کدو، کندر، گوشت گوسفند، خرفه و سرکه(البته در استفاده از این موارد باید مزاج فرد در نظر گرفته شود با مشورت طبیب حاذق) . در روایات رفتارهایی مثل قرائت قرآن، روزه گرفتن، مسواک زدن، روغن مالی بدن و حجامت(با تجویز طبیب) نیز باعث تقویت حافظه می‌شوند. 🔹 در روایات خوردن سیب ترش، گشنیز، پنیر، گوشت حیوانات وحشی و گاو و خواندن سنگ قبر فراموشی می‌آورد. 📚 دانشنامه احادیث پزشکی، فصل۲ عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز ♻️ اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَىَ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا اسراء- ۱۴ (و به او می‌گوییم:) کتابت را بخوان، کافی است که امروز، خود حسابگر خویش باشی! 🔹 نکته ها: امام صادق علیه السلام مى فرماید: انسان، اعمال خویش را در پرونده ى خود چنان واضح مى بیند كه گویى همان ساعت آن را مرتكب شده است.(۴۰) فخر رازى مى گوید: مراد از كتاب، صفحه ى روح است كه اعمال انسان در آن اثر مى گذارد و مراد از خواندن، درك و فهم آن است.(۴۱) در تفسیر المیزان، از كتاب، به نفس اعمال تفسیر شده است. در روایات بسیارى توصیه شده كه انسان پیش از قیامت، به حساب كار خود رسیدگى كند. «حاسبوا انفسكم قبل أن تُحاسبوا» (۴۲) و اینگونه محاسبه ها، زمینه ى بیدارى انسان و نبود آن نشانه ى غفلت اوست. در حدیث آمده است: هر كس در دنیا از خود حساب بكشد، حسابش در آخرت آسان است. پس باید در همین دنیا كتاب زندگى و پرونده ى اعمال خود را بخوانیم تا ضعف ها را جبران و از بدى ها توبه كرده و به اعمال نیك خود بیافزاییم.(۴۳) ۴۰) تفسیر نورالثقلین. ۴۱) تفسیر كبیر. ۴۲) بحار، ج ۷۰، ص ۷۳. ۴۳) پدرى از فرزندش خواست تمام كردار یك روزش را بنویسد، فرزند انجام داد. روز دیگر باز پدر همان تقاضا را تكرار كرد. فرزند به جزع افتاد كه این كار دشوار است، معافم بدار. پدر گفت: فرزند عزیزم! اینگونه تمام اعمالت ثبت مى شود و البتّه در قیامت كشف شده و از كردارت شرمنده خواهى شد. (تفسیر كشف الاسرار) 🔹 پیام ها: - در قیامت، همه ى مردم قادر به خواندن نامه ى اعمال خود مى شوند. «اِقرَء» - در قیامت، وجدان ها بیدار مى شود. «نفسك» - قیامت، تنها دادگاهى است كه مجرم علیه خودش حكم مى كند. «كفى بنفسك الیوم علیك حسیبا» عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ♻️ ورزشی که موجب و احتمال ابتلا به می‌شود، ورزشی معتدل و مداوم است. عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ زن زندگی آزادی ، از زبان لیدی گاگا 😔 ماجرای تجاوز و بارداری او در ۱۹ سالگی عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز ♻️ الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَهُمْ لَهْوًا وَلَعِبًا وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا فَالْيَوْمَ نَنسَاهُمْ كَمَا نَسُوا لِقَاءَ يَوْمِهِمْ هَذَا وَمَا كَانُوا بِآيَاتِنَا يَجْحَدُونَ اعراف-۵۱ همانها که دین و آیین خود را سرگرمی و بازیچه گرفتند؛ و زندگی دنیا آنان را مغرور ساخت؛ امروز ما آنها را فراموش می‌کنیم، همان گونه که لقای چنین روزی را فراموش کردند و آیات ما را انکار نمودند. 🔹 نکته ها: «لَهو»، به معناى غفلت انسان از كارهاى اساسى است و «لَعِب» آن است كه انسان هدفى خیالى و غیر واقعى داشته باشد. (۱۳۲) امام رضا علیه السلام فرمود: «ننساهم» یعنى آنان را ترك مى كنیم، چون آنان قیامت و آمادگى براى آن روز را رها كرده بودند، ما نیز در آن روز آنان را به حال خود رها مى كنیم. (۱۳۳) ۱۳۲) تفسیر المیزان ۱۳۳) تفسیر نورالثقلین 🔹 پیام ها: - مسخره كردن دین، مغرور شدن به دنیا، فراموشى آخرت و انكار آیات الهى، همه از نشانه هاى كافران است. «الكافرین الّذین اتّخذوا» - كفّار، احكام دین را كه جدّى است به بازى مى گیرند. «دینهم لهواً» و در عوض دنیا كه بازیچه اى بیش نیست را جدّى گرفتند. - تحقیر دین، ذلّت آخرت را به همراه دارد. كسانى كه دین را به بازى مى گیرند، در قیامت التماس مى كنند. «أفیضوا علینا - دینهم لهواً» - زندگى دنیوى فریبنده است. «غرّتهم الحیاة الدنیا» - فریفتگى به دنیا، زمینه ى بازى گرفتن دین است. «لهواً و لعباً و غرّتهم...» - كیفر الهى با اعمال ما تناسب دارد. «ننساهم كما نسوا» - انكار مستمرّ آیات الهى، موجب محرومیّت از بهشت و مواهب آن است. «ما كانوا بآیاتنایجحدون» - فراموش كردن خداوند در دنیا، سبب فراموش شدن انسان در قیامت مى شود. «ننساهم كما نسوا» چنانكه در جاى دیگر یاد خداوند را مایه ى یاد او از انسان مى داند. «فاذكرونى أذكركم» (۱۳۴) - انكارمستمرّ وبدون توبه، رمز بدبختى وهلاكت انسان است. «كانوا... یجحدون» ۱۳۴) بقره، ۱۵۲ عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir