👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
─═┅┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
◉◁
🗯👤پیام های خطبه فدکیه برای همه زمانها است، همه اهل بیت این پیام را گرفتهاند، همانطور که امام حسن عسکری فرمود : مادر ما فاطمه حجّت خدا بر ما است.
💤توضیحات ؛
💔ده روز بعد از رحلت نبی اکرم (ص)، خلیفه اول مأموران خود را به فدک فرستاده و با اخراج نماینده حضرت زهرا (س) در آمد آنجا را تحت تصرّف قرار میدهد، خلیفه دوم با حضرت زهرا (سلام الله علیها) برخورد کرده، میپرسد نوشتهای داری؟
📜حضرت سند فدک را به او و خلیفه اول نشان میدهند، در اینجا آنها نه تنها به این سند اعتناء نکرده بلکه دومی سند را میگیرد، پاره می کند(«سیره حلبی»، ج ۳، ص ۴۰۰ ـ ۳۹۹) و جلوی چشم مردم آب دهان به آن میاندازد.
❤️🔥و آنها با جعل حدیث از پیغمبر اکرم (ص) که فرموده است: ما گروه انبیاء ارث نمیگذاریم و گرفتن شواهد دروغین اینجا به گونهای مخالفت خود را با کار نبی اکرم (ص) نشان میدهند.
🗯👤حجّت بودن ائمّه (ع) بر ما به عنوان امام و رهبر روشن است که کلمات آنها و اعمال آنها هر کدام جنبهی الگویی و لزوم طاعت و تسلیم در برابر آنها را دارد.
🔺امّا زهرای مرضیه بر حسب ظاهر مقام امامت را نداشتند، امّا مقام ولایت را دارا بودند.
🔺این حجّت بودن حضرت زهرا (س) برای اهل بیت (ع) به لحاظ آن مقام ولایت است که مقام ولایت ایشان متّصل به ولایت الهی است.
✍ لذا در یک فرمایش نبی اکرم (ص) به علی (ع) فرمود: ای علی، هر چه زهرا امر میکند، اطاعت کن، این جنبه شخصی ندارد. قطعاً زهرای مرضیه (س) اگر امری با امیر المؤمنین (ع) داشته باشد، در حیطهی دین و شئون دینی است.
#خطبه_فدکیه
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
🔮شباهتهاي حضرت عيسي(ع) و امام مهدي(عج)
🎊مهدي(عج) و مسيح(ع) نوادگان دختري «يسّي»
🗯👤حضرات عيسي(ع) و مهدي(عج) هر دو از جانب مادر بزرگوارشان، نواده دختري «يسّي»؛ پدر حضرت داود(ع) هستند، چنانچه حضرت نرجس خاتون(س) از نسل داود پيامبر(ع) بودند.
🔦مسئله مهدويت، انتظار مصلح و موعود منتظر، از ويژگيهاي دين اسلام نيست، بلكه همه اديان و مذاهب آن را پذيرفتهاند و تنها اختلاف موجود بين آنها در نامگذاري است. پيامبران الهي، كه هر يك از آنها مصلح دوران خود بودهاند، از ظهور كسي خبر ميدهند كه جهان را به تسخير خود در ميآورد و بر همه كره زمين حكمراني خواهد كرد و گسترده عدالتش اقطار زمين را فرا ميگيرد.
🔦در كتاب اشعياي نبي درباره ظهور حضرت حجتبنالحسن(ع) آمده است: و نهالي از تنه «يسّي» بيرون آمده، شاخهاي از ريشههايش خواهد شگفت و روح خداوند بر او قرار خواهد گرفت... مسكينان را به عدالت داوري خواهد كرد و به جهت مظلومان زمين، به راستي حكم خواهد نمود... كمربند كمرش، عدالت خواهد بود و كمربند ميانش، امانت.
🌱منظور از نهالي كه از تنه يسّي خواهد روييد، ممكن است يكي از چهار نفر ـ يعني حضرت داود، سليمان، عيسي و مهدي(ع) باشد، ولي دقت و برسي كامل آيههاي گفته شده، نشان ميدهد كه منظور از اين نهال، هيچ يك از آن پيامبران نيستند، بلكه همه آن بشارتهاف ويژه قائم آلمحمد(ع) است، زيرا حضرت داود و سليمان(ع) فرزندان پسري يسّي هستند و حضرت عيسي(ع) نواده دختري او و مهدي(ع) نيز از جانب مادرش، نواده دختري يسّي است.
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
🌀 تفسیر آیه ۵۲ سوره توبه
📖 (اى پيامبر! به منافقان) بگو: آيا براى ما جز يكى از دو نيكى (فتح يا شهادت) را انتظار داريد؟
🔺ولى ما منتظريم كه عذاب خداوند يا از سوى خودش يا به دست ما به شما برسد. پس شما منتظر باشيد، ما نيز با شما در انتظار مىمانيم.
💤نکته ها
✍ اين آيه، توضيحى بر آيهى قبل است كه خدا را مولاى مؤمنان دانست، خدايى كه جز خير نمىنويسد و حتّى اگر شهادت هم مقرّر كند، خير وخوبى است.
🔮امام باقر عليه السلام در تفسير «إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ» فرمودند: مراد يا مرگ در راه خدا و يا درك ظهور امام زمان عليه السلام است. «1»
💤پیام ها
🔦 بايد ديدگاه «إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ» را براى دوست ودشمن، تبيين وتبليغ كرد. «قُلْ»
🔦 ارزشها و ملاكهاى ارزشگذارى، در بينش مؤمنان و منافقان متفاوت است. «إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ» در ديد اهل ايمان، عمل به وظيفه مهم است، رفتن يا ماندن مهم نيست، مهم در خط بودن است، لذا فتح يا شهادت، هر دو پيروزى است.
🔦 منافقان، اگر در جنگ ودرگيرى با نظام اسلامى كشته شوند، دوزخىاند و اگر بدون جنگ هم بميرند، اهل دوزخاند. پس به دست مؤمنان، يا از سوى خدا گرفتار عذاب مىشوند. «مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَيْدِينا»
🔦 مؤمن، به هدف ونتيجهى كار يقين دارد. «فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَكُمْ مُتَرَبِّصُونَ»