ماجرای شاه قاجار و جسد سالم 800 ساله شیخ صدوق
شیخ صدوق از علمای تراز اول شیعی در علم حدیث است که جسد او در زمان فتحعلیشاه قاجار طی یک سیل، پس از سالیان سال کشف شد.
آرامگاه شیخ صدوق، درگذر زمان به خاطر حمله مغولان و جنگهای خوارزمشاهیان و تیموریان و همچنین به علت حوادث مختلف چندین مرتبه خراب و ویران شد و سالها در زیر تودههای خاک پنهان شده بود، به گونهای که در زمان فتحعلی شاه در سال ۱۲۳۸ روی آن را کشتزار و باغی فراخ به نام «باغ مستوفی» پوشانده بود. ولی در آن سال باران زیادی بارید که بر اثر آن، سیل عظیمی آمد و تمام زمینهای کشاورزی و باغهای اطراف شهرری را آب فراگرفت و بعضی از مناطق را تخریب کرد؛ اطراف مقبره شیخ صدوق نیز فروریخت و شکافی ژرف در کنار آن پدید آمد. هنگامی که به اصلاح و مرمت این قسمت مشغول بودند، سردابی ظاهر شد که آب قسمتی از آن را تخریب کرده بود.
وقتی که برای بازرسی و جستوجو به آنجا وارد شدند، جسدی را مشاهده کردند که تمام اعضای بدنش سالم و تازه به نظر میرسید و هیچگونه عیب و نقصی در آن دیده نمیشد و با صورتی نیکو آرمیده بود! و هنوز اثر حنا بر ناخنهایش مشهود بود. ناخنهای یک دست را گرفته و ناخن دست دیگر را نگرفته بود، ریشش روی سینهاش ریخته شده بود و بدن چنان سالم و تازه است که چنین به نظر میآمد تازه از حمام بیرون آمدهاست و فقط رشتههای نخ پوسیده کفن که از هم گسسته شده بود در اطراف جسد بر روی خاک ریخته بود!
این خبر به سرعت در شهر ری و تهران پیچید تا آنکه به گوش فتحعلی شاه قاجار رسید. وی دستور داد سرداب را نپوشانند تا او شخصاً جسد را ببیند. شاه به همراه گروهی از علما و افراد سرشناس و صاحب نفوذ که در بین ایشان آقامحمد آلآقا کرمانشاهی و میرزاابوالحسن جلوه، حکیم گرانمایه آن روزگار و ملامحمد رستمآبادی و علامه سید محمود مرعشی نجفی حضور داشتند، برای بررسی وضعیت در منطقه حضور پیدا کردند و وارد سرداب شدند و پس از سالم یافتن پیکر و تأیید اصل قضیه، برای شناسایی جسد، شروع به بررسی و جستوجو کردند. با جستوجو و بررسیهای انجام شده در سرداب، متوجه لوح و سنگ قبری میشوند که بر روی آن چنین نوشته شده است: «هذا المرقد العالم الکامل المحدث، ثقة المحدثین، صدوق الطایفه، أبو جعفر محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی.»
پس از بررسیهای کامل و پیداشدن این سنگ نوشته و تأیید علما و امینان مردم، در صحت و شناسایی جسد شیخ صدوق، جای هیچگونه تردیدی باقی نماند، پس شاه دستور داد سرداب را بازسازی کنند، در آن را ببندند، حفره پدیدآمده را مرمت کردند و بنایی مناسب بر آن بسازند و به بهترین وجه تزیین و آینهکاری شود.
۱۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت شیخ صدوق
♦️📣بروز باش💯 ❌💯
با شبهات دانشجویی↙️👌
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا
╰┈➤@x_shobhe313
🖤 بسمه تعالی 🖤
♨️سومین جلسه هیئت هفتگی رایه المهدی شهید فیروزی در سال ۱۴۰۳
✅خطیب:
حجتالاسلام علی اکبرزاده
با موضوع : تبیین آموزه های تربیتی از مَنظَر امام جعفرصادق (علیه السلام)
✅با مداحی:
مادحین حسینی
💯زمان:سه شنبه _ ساعت 20/30
مورخ 1403/02/18
🕌مکان: نمازخانه شهید فیروزی
با#شبهات_دانشجو حاضرجوابباش 👇
┏⊰✾✾⊱━━─»»»━┓
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا
╰┈➤@x_shobhe313
┗━─»»»━━⊰✾✾⊱┛
⛔️ پاسخ به شبهات دانشجویی↘️
7⃣5⃣2⃣⬅️ از دیدگاه شیعه گفتن ((اشهد ان علیا ولی الله)) در اذان و اقامه چه حکمی دارد ⁉️
جهت مشاهده جواب شبهات به روی
کلمه 👈👈 پاسخ بزنید ❤️
👈درثواب نشر شریک باشید🙏🌹
ــــــــــــــــ
🚩 با#شبهات_دانشجو حاضرجوابباش 👇
┏⊰✾✾⊱━━─»»»━┓
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا
╰┈➤@x_shobhe313
┗━─»»»━━⊰✾✾⊱┛
جواب کامل شبهه ↘️↘️
👈از ديدگاه شيعه "اشهد انّ عليّاً ولىّ اللَّه" جزء اذان و اقامه نيست، بلکه به عنوان تبرک گفته مىشود.
اين مسئله هم در آغاز نبود. بعدها که بنى اميه و مخالفان سرسخت آن بزرگوار، در نماز و در منابر خود، امیرالمومنین حضرت علي (علیه السلام) را دشنام داده و لعن مىکردند، شيعه به عنوان مبارزه با اين اعمال زشت و ناپسند و غير شرعى، نام مقدّس حضرت را در اقامه و اذان گنجاندند .
به عنوان اين که نام مقدس حضرت مبارک است و شهادت به ولايت حضرت ، در تکميل شهادت به رسالت پيامبر صل الله علیه و آله است و اذان و اقامه با ذکر آن ثواب بيش ترى دارد، آن را در اذان و اقامه قرار داده اند .
در هر حال جزء اذان و اقامه نيست. اگر به قصد ثواب بگوييد اشکالي ندارد .
مقام معظم رهبری آيت الله خامنه اي فرموده اند: گفتن «اشهد ان علياً ولى اللَّه» به عنوان شعار تشيع خوب و مهم است . بايد به قصد قربت مطلقه گفته شود، ولى جزو اذان و اقامه نيست.(1)
منظور اين نيست که گفته نشود ،بلکه منظور اين است که جزء اذان و اقامه نمي باشد.
پي نوشت:
1 .آيت الله خامنه اي، أجوبة الاستفتاءات، ص 93 ،س 456:
خاک قم گشته مقدس از جلال فاطمه
نور باران گشته این شهر از جمال فاطمه
گر چه شهر قم شده گنجینه علم و ادب
قطرهای باشد ز دریای کمال فاطمه
🌸فرخنده میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، روز گرامیداشت دختر و آغاز دهه کرامت را تبریک میگوئیم.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه شبهات، مجهز باش...
✅ دنبال کن به نفعته👇
╭═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╮
🆔 @x_shobhe313
╰═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️
بارها سر در میارد از شب میلاد تو
تا که جبرائیل ازخورشید غافل میشود
گوئیا شأن نزولش میشود ایران ما
هرچه بر «موسی بن جعفر» سوره نازل میشود
#ولادت_حضرت_معصومه_مبارک✨
__________________________
╰┈➤@x_shobhe313
📸 #گزارش_تصویری
💠 جلسه روضه هفتگی سیدالشهداء علیهالسّلام
با سخنرانی: حجت الاسلام
والمسلمین اکبرزاده
با نوای مداحان اهل بیت:
مهدی تقی نژاد
امیر حسین بهرام پور
محمد امین عارف نیا
🗓️ سه شنبه ۱۸ اردبیهشت ماه ۱۴۰۳
🌐هیئت رایه المهدی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی
با#شبهات_دانشجو حاضرجوابباش 👇
┏⊰✾✾⊱━━─»»»━┓
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا
╰┈➤@x_shobhe313
┗━─»»»━━⊰✾✾⊱┛
بسم اللّه الرحمن الرحیم
جشن و مولودی خوانی به مناسبت ولادت امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیه
📜سخنرانی:
حجت الاسلام و المسلمین اکبرزاده
🎤 همراه با مولودی خوانی
💢ومسابقه و اعطای جوایز
⏰ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
ساعت ۲۰:۳۰
🕌نمازخانه ساختمان فیروزی
دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی
📣با شبهات دانشجویی↙️👌
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا
╰┈➤@x_shobhe313
⛔️ پاسخ به شبهات دانشجویی↘️
8⃣5⃣2⃣⬅️ عربها برای تحقیر اسم وطن ما به ما یاد دادند که به واق واق سگ پارس بگوییم ⁉️
جهت مشاهده جواب شبهات به روی
کلمه 👈👈 پاسخ بزنید ❤️
👈درثواب نشر شریک باشید🙏🌹
ــــــــــــــــ
🚩 با#شبهات_دانشجو حاضرجوابباش 👇
┏⊰✾✾⊱━━─»»»━┓
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا
╰┈➤@x_shobhe313
┗━─»»»━━⊰✾✾⊱┛
✅پاسخ کامل شبهه ↘️↘️
اول:عرب اصلا در حروف خودش حرف (پ) ندارد تا بتواند چنین حرفی را تلفظ کند. نهایتا عرب اسم وطن ما رو فارس یا بارس تلفظ میکرد که آن هم ربطی به پارس ندارد.
دوم: شباهت کلمه پارس و پاس باعث شده تا چنین اشتباهی رخ دهد.
کلمهای که برای صدای سگ به کار میبرند، پاس است نه پارس. پاس به معنای پاسبانی است، چون سگ با صدایش پاسبانی میکند.
سوم: در هیچ کتاب تاریخی نیامده که به صدای سگ پارس گفته باشند و معمولا در کتابهای تاریخی به صدای سگ عوعو و واق واق گفته شده است.
لفظ پارس کردن را اولین بار دهخدا در لغت نامهاش برای صدای سگ آورده و ممکن است از لهجه تهران گرفته باشد و آن کم کم در فارسی جا افتاده است.
چهارم: عرب به صدای سگ عوعو میگوید نه پاس که بخواهد آن را برای تحقیر ایرانی به کار برده باشد.
منبع:👇👇
فرهنگ واژههای اوستایی، احسان طبری جلد دوم صفحه 905
فرهنگ واژه های سغدی، بدرالزمان قریب واژه ی شماره 6467
تاریخ ماد ترجمه کریم کشاورز