💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠شما با عمل خودتان(در اردوهای جهادی) مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت میکنید.
🔸 این خدمترسانی است؛ خدمترسانی مادی و خدمترسانی معنوی.
🔹 از این مهمتر، خدمتی است که شما به خودتان میکنید؛
♦️ استعدادهای درونی خودتان را فعال میکنید؛
🔸به بالقوههایی که در وجود شما هست، فعلیت میبخشید. ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠این از مسائل مهمی است که در درجۀ اوّل اهمیت واقع شده است که اشخاصی که اداره میکنند یک جایی را، از اوّل ارزیابی بشود که این اشخاص چه کاره بودهاند. سابقهشان چیست. تحصیلاتشان در کجا بوده. چه جور رویّهای در تحصیلات داشتند. و بعد از انقلاب چه جور وضعیتی اینها داشتند. قبل از انقلاب چه وضعیتی داشتند اینها. افکارشان قبلاً چی بوده. اگر یک کسی افکارش قبلاً منحرف بوده، حالا بیاید به شما ادعا بکند که خیر، من برگشتهام، ما باید قبول کنیم، اما نباید او را مجلهنویس کنیم. آن دوتا با هم فرق دارند. خوب، بسیاری از اشخاصی که میآیند میگویند ما توبه کردیم، توبه قبول است، لکن نمیشود آنها را سر یک کاری گذاشت که آن کار اهمیت دارد. برای اینکه ما نمیدانیم که ـ به حسب واقع که ما نمیدانیم که ـ این آدم توبه کرده یا این آدم میخواهد با این کلمۀ «توبه» ما را بازی بدهد. ما باید از او قبول میکنیمکه در جامعۀ مسلمین مثل سایر مسلمانها با او عمل بکنیم، اما نباید رادیو و تلویزیون را به دست او بدهیم، یا او را راه بدهیم در رادیو و تلویزیون، یا مجلهای که برای تربیت افراد است، برای ترویج این مسیر اسلامی ملت است، ما به دست او بدهیم و یا نوشتههایش را به دست او بدهیم. این طور نباید که ما خوشباور باشیم. خیلی از اشخاص هستند که تمام حرفهایشان حرفهای اسلام است، تمام حرفهایشان حرفهای نهجالبلاغه است، و تمام حرفهایشان حرفهای قرآن است، لکن مسیرشان این نیست. در بین اشخاص همچو اشخاصی هستند که این راه را پیش گرفتند، برای اینکه، خودشان را در جامعه جا بزنند. آن مقصدی که دارند آن را عمل بکنند در بین مردم. در عین حالی که ما باید قبول کنیم یک کسی که قبلاً هم ـ فرض کنید که ـ عاصی بوده، این آدم حالا مسلمان است، و به او ترتیب اثر اسلام را بدهیم، اما نمیتوانیم جهاتی که داریم[به او بسپاریم]مثلاً فرض بفرمایید؛ یک دزدی بوده، حالا آمده توبه کرده، خوب، دزد توبه کرده، قبول است توبهاش. اما میتوانید شما مالیّات، آن چیزتان را، سرمایههایتان را دست این بدهید و بپرسید به این؟ نه، عُقَلایی نیست. برای اینکه ممکن است این دزد برای اینکه سرمایه دستش بیاید، بیاید توبه کند! ما هم که علم غیب نداریم، ما موظفیم که در ظاهر قبول کنیم. دزد نه، الآن توبه کرده است. حتی اگر یک توبهای کرد که همه ظواهرش هم درست بود، اقتدا هم به او بکنیم در نماز، اما نمیتوانیم ما یک چیزی که امانت لازم است در آن، دیانت لازم است در آن، دست این بدهیم. بدتر از همه همین مجلّات است، و همین مطبوعات است، و همین رادیو و تلویزیون است و همین چیزهایی است که برای تربیت جامعه است. یک نفر آدم قبلاً ـ فرض کنید ـ انحراف داشته، کمونیست بوده، حالا آمده میگوید که من دیگر برگشتم و خیر، حرفهای آنها درست نبوده، من برگشتم. بسیار خوب، شما برگشتید حالا آمدید باشد، اما نمیتوانیم ما این را در رادیو و تلویزیون راهش بدهیم که تو برو و مردم را تربیت بکن! ممکن است این کمونیست باز هم باشد لکن برای خاطر اینکه ما را بازی بدهد آمده این را گفته. ما مکلّفیم به اینکه در ظاهر با او اعمال مسلمانی ـ فرض کنید ـ بکنیم. در صورتی که در عقیده کمونیست نشده باشد، آن مسئلۀ دیگری است. اما نمیتوانیم ما یک چیزی که میخواهیم تربیت کنیم بچههای خودمان را، یک معلّمی که کمونیست بوده است، الآن آمده میگوید نخیر، من بسیار مسلمانم، و پیش ما نماز هم میخواند و روزه هم میگیرد، و بیشتر از شما و دیگران هم به آداب اسلامی تقیُّد دارد. بسیار خوب، شما مسلمان، بیایید بین مردم باشید، کسی کاری به شما ندارد. اما نمیتوانیم ما این را معلّم بچههایمان قرار بدهیم. برای اینکه، معلّم بچهها را ما باید مطمئن باشیم که این منحرف نمیکند بچههای ما را. نمیتوانیم سادهدلی به خرج بدهیم که خوب، حالا این آدم، اسلام گفته قبول کنید شما، ما هم قبول کردیم. اما اسلام نفرموده حالا که قبول کردید مقدّرات خودتان را دست این هم بدهید. دیگر این را اسلام نفرموده. اسلام فرموده قبول کنید که تو مسلمان و ترتیب آثار هم بدهید. اما مقدّرات یک مملکتی را ما بخواهیم دست یک کسی بدهیم که کمونیست بوده، حالا هم میگوید من آدم خوبی هستم و ترتیب آثارش را هم ما میدهیم، اما نمیتوانیم مقدّرات مملکتمان دستش بدهیم. نمیتوانیم مجلهنویسی اگر بخواهد بکند، او را آزاد بگذاریم که هر چه دلش میخواهد بنویسد. یک وقتی میبینید چه از کار در میآید. ۱۳۵۹/۱۰/۱۳
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠«تهاجمفرهنگی»، با«تبادلفرهنگی» متفاوت است.
🔸تبادل فرهنگی لازم است...
🔹 در تبادل فرهنگی، هدف، بارور کردن فرهنگ ملی و کامل کردن آن است. ۱۳۷۱/۰۵/۲۱
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠مع الأسف تبليغات سوء مبلغين خارجى در طول اين صدها سال به اندازهاى بوده است كه به همه ماها باوراندهاند كه در مقابل اين قدرتها نمىشود مقابله كرد،
🔸 ما را ترساندهاند از اينها،
🔹با #تبليغات ترساندند. ۱۳۶۴/۱۱/۲۲
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 نیاز مبرم داریم که روی آرمانها کار کنیم و مطالبه کنیم.
♦️اگر این تهاجم وسیع و پُرحجم ضد انقلاب به افکار عمومی، با روشنگری و مطالبهگری آرمانها روبهرو نشود، قطعاً ویرانگر خواهد بود.
♦️لشکر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبهی دائم و هوشیارانهی آرمانها و کمک به تحقق اهداف انقلاب شود و در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی و مدیریتی، سد ایجاد کند.
♦️احتیاج است به یادآوری آرمانها، با همان زبان جوان مؤمن انقلابی که خصوصیتش صراحت و شجاعت در گفتار است.
♦️بایستی ارزشها بهصورت صحیح مطالبه شود. باید در افکار عمومی، اشرافیگری و وابستگی فکری، نفی و طرد شود. ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 اگر قرار باشد که هر جمعیّتی، هر ملّتی فقط به خودشان، به مسائل کشور خودشان، به مسائل شهر خودشان بپردازند، به آنها فقط تکیه کنند و اهمّیّت بدهند، هَلَکوا؛ از بین میروند.
✏️ کشوری که جوانش، غیر جوانش، عالِمش، درسخوانش، کاسبش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشور، هرگز سرش کلاه نمیرود. ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠نبرد فرهنگی را با مقابلهی بهمثل میشود پاسخ داد.
🔸کار فرهنگی و هجوم فرهنگی را با تفنگ نمیشود جواب داد.
🔹تفنگ او، قلم است.
♦️ این را میگوییم، تا مسؤولان فرهنگ کشور و کارگزاران امور فرهنگی در هر سطحی و شما فرهنگیان عزیز اعم از معلم و دانشجو و روحانی و طلبه و مدرّستان، تا دانشآموزتان و تا کسانی که در بیرونِ این نظام آموزشی کشور مشغول کارند احساس کنید که امروز، سربازِ این قضیه شمایید و بدانید که چگونه دفاع خواهید کرد و چه کاری انجام خواهید داد. ۱۳۶۹/۰۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 اگر قرار باشد که هر جمعیّتی، هر ملّتی فقط به خودشان، به مسائل کشور خودشان، به مسائل شهر خودشان بپردازند، به آنها فقط تکیه کنند و اهمّیّت بدهند، هَلَکوا؛ از بین میروند.
✏️ کشوری که جوانش، غیر جوانش، عالِمش، درسخوانش، کاسبش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشور، هرگز سرش کلاه نمیرود.
👈 در #حج، از اروپا میآیند، از آفریقا میآیند، از سرتاسر آسیا میآیند، از کشورهای متمایل به فلان سیاست میآیند، از کشورهای متمایل به فلان سیاست دیگر میآیند، همهجور آدم میآید.
🔸 شما میدان دارید، مجال دارید، برای اینکه از مسائل جهان از نزدیک آشنا بشوید،
🔹نه از طریق فلان روزنامهی دروغگو و دروغنویس یا فلان خبرگزاری کذّاب خبیثی که در سطح دنیا اخبار پخش میکند، شایعاتِ دروغ پخش میکند، واقعیّات را وارونه میکند.
👈از نزدیک میتوانید بفهمید. ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠دشمن حقیقی آنها ملت ایران است،
🔸دشمن حقیقی آنها ایمان و بصیرت ملت ایران است،
🔹دشمن حقیقی آنها همین #غیرت_دینی جوانهاست که میجوشد.
🔸یک وقتی هم دندان روی جگر میگذارند، صبر هم میکنند، باید هم بکنند؛
🔹 اما یک وقت هم آنجائی که وقت حضور در صحنه است، میآیند توی صحنه. ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠آن روزى که توجه اهل علم به دنیا شد و توجه به این شد که خانه داشته باشم چطور، و زرق و برق دنیا خداى نخواسته در آنها تأثیر بکند، آن روز است که باید ما فاتحهی اسلام را بخوانیم.
🔸آن روزى که زرق و برق دنیا پیدا بشود و شیطان در بین ما راه پیدا کند و راهنماى ما شیطان باشد، آن روز است که ابرقدرتها مىتوانند در ما تأثیر کنند و کشور ما را به تباهى بکشند.
📗صحیفه امام، ج۱۷، صص ۳۷۷-۳۷۶
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠برنامههای پرورشی باید در مدرسه دیده بشود، در مدارس خبر چندانی نیست.
♦️باید امور پرورشی امتداد داشته باشد تا داخل مدارس. بسیاری از مدارس معاون پرورشی ندارند، مسئول پرورشی ندارند. باید حتماً تأمین بشود.
🔸باید کار پرورشی جذّاب باشد. بچهها را فراری نباید داد. باید جوری باشد که بچهها به طرف او جذب بشوند.
🔹تقویت و هویت ملی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی اینها در شمار اصلیترین کارهایی است که بایستی انجام بدهیم. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠رهزنانی هستند که نمیپسندند حادثهای مثل حادثهی اربعینِ بین نجف و کربلا را.
🔸نمیپسندند این حضور پرشور و شورانگیز مردم را؛ مشغول تلاشند، مشغول کارند.
🔹باید دلها آماده باشد و پای کار باشیم همهمان،
🔸هر کسی وظیفهای دارد، من هم وظیفهای دارم، شما هم وظیفهای دارید، مسئولین محترم کشور هم وظایفی دارند، هر کس وظیفهای دارد.
🔹سعی کنید جای خودتان را، وظیفهی خودتان را مشخص کنید برای خودتان. بدانید که چه کار باید بکنید.
♦️به نظر من امروز «وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» این دو جملهی حیاتی و اساسی و جاودانی قرآن برای ما همیشه دستورالعمل است و امروز بیش از همیشه.
🔸تواصی به حق یادتان نرود.
🔹تواصی به صبر یادتان نرود.
🔸صبر یعنی پایداری، یعنی ایستادگی، یعنی خستهنشدن، یعنی خود را در بنبست ندیدن؛ این معنای صبر است.
🔹راه حق را بروید، دیگران را هم به راه حق بکشانید. ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷