💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠حقیقت این است که دو جریان عظیم نظام اسلامی و در دل آن، جریان حوزههای علمیه دو جریانی هستند که به هم مرتبطند، به هم متصلند، سرنوشت آنها یکی است؛ این را همه بدانند.
🔻امروز سرنوشت روحانیت و سرنوشت اسلام در این سرزمین، وابسته و گره خوردهی به سرنوشت نظام اسلامی است.
🔻نظام اسلامی اندک لطمهای ببیند، یقیناً خسارت آن برای روحانیت و اهل دین و علمای دین از همهی آحاد مردم بیشتر خواهد بود.
🔻البته نظام زنده است، نظام سرپاست، نظام قوی است و با اطمینان کامل عرض میکنم نظام بر همهی چالشهائی که در مقابلش قرار دارد، فائق و پیروز خواهد شد. ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠آیا حمایت نظام اسلامی از حوزههای علمیه می تواند به استقلال حوزههای علمیه خللی و لطمهای وارد کند یا نه؟
آیا این کار مجاز است یا نه؟
این بحث مهمی است.
🔻اولاً حوزههای علمیه همیشه در طول تاریخ مستقل بودند؛
نه فقط در دوران حکومتهای معارض با تشیع،
بلکه حتّی در دوران حکومتهای شیعی.
یعنی آن وقتی که صفویه در رأس کار قرار گرفتند
و علمای بزرگی مثل محقق کرکی و پدر شیخ بهائی و بزرگان زیادی به ایران آمدند
و در مناصب گوناگون دینی قرار گرفتند،
هرگز این علما و شاگردان و تربیت شدگان آنها مقهور سیاست صفویه نشدند
و در اختیار آنها قرار نگرفتند.
🔻بله،
کمک می کردند، همکاری می کردند،
از آنها تعریف و تجلیل می کردند؛
اما در قبضهی آنها نبودند،
به اختیار آنها نبودند.
در بخشی از دوران قاجاریه هم همین جور بود.
🔻میرزای قمی در منزل خود در قم مورد احترام و تجلیل پادشاه زمان خودش قرار میگیرد؛
اما زیر بار خواستهی او نمی رود. ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 شاخص عمده در حکومت علوی، یکی عدالت است،
یکی پارسایی و پاکدامنی است،
یکی مردمی بودن و با مردم بودن است؛
🔸 حکومت علوی اینها است دیگر؛
زندگی امیرالمؤمنین مظهر عدل است، مظهر زهد است، مظهر مردمی بودن و پاک زیستن است.
باید اینها را معیار قرار بدهیم. ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠خدای متعال در قرآن دربارهی بیعت با پیغمبر میفرماید: لَقَد رَضِیَ اللهُ عَنِ المُؤمِنینَ اِذ یُبایِعونَکَ تَحتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ ما فی قُلوبِهِم فَاَنزَلَ السَّکینَةَ عَلَیهِم؛
🔸 ای پیامبر ما! آنهایی که با تو بیعت کردند -خدای متعال میدانست که در دلهای اینها چیست- این بیعت با آن انگیزهی صادقانه موجب میشود که خدای متعال سکینه و آرامش را بر دلهای آنها نازل کند.
🔹وقتی سکینه بر دلها نازل شد، دغدغهها از بین خواهد رفت، نگرانیها از بین خواهد رفت، ناامیدی از بین خواهد رفت...
🔸آنکسی که امروز با امام خمینی بیعت میکند، با پیغمبر بیعت کرده.
🔹وقتی شما #خطّ_انقلابی_امام را زنده نگه میدارید و نمیگذارید مندرس بشود، نمیگذارید رنگ کهنگی بگیرد، در واقع با پیغمبر بیعت کردید؛
🔸 با پیغمبر که بیعت کردید، آنوقت: اَنزَلَ اللهُ سَکینَتَهُ عَلی رَسولِه وَ عَلَی المُؤمِنینَ؛ [این] در یک آیهی دیگر [است]؛ در این آیه: فَاَنزَلَ السَّکینةَ عَلَیهِم؛ خدای متعال آرامش را به دلها خواهد داد.
🔹وقتی آرامش داشتید، اطمینان قلب داشتید، آنوقت در عرصهی مقابلهی با دشمن دچار حیرت نمیشوید، دچار ناامیدی نمیشوید، دچار تزلزل نمیشوید؛
🔸 امروز براساس این سکینه و این آرامش، انسان میتواند یقین کند که ملّت ایران بر آمریکا و توطئههایش قطعاً پیروز خواهد شد. ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
صوت
صوت
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ما مبارزه با فساد را با دايره امر به معروف و نهى از منكر
كه يك وزارتخانه مستقل بدون پيوستگى به دولت،
با يك همچو وزارتخانه اى كه تأسيس خواهد شد ان شاء اللَّه
مبارزه با فساد مى كنيم؛
فحشا را قطع مى كنيم؛
🔻مطبوعات را اصلاح مى كنيم؛
راديو را اصلاح مى كنيم؛
تلويزيون را اصلاح مى كنيم؛
سينماها را اصلاح مى كنيم.
🔻تمام اينها به فرم اسلام بايد باشد.
تبليغاتْ تبليغات اسلامى
🔻 وزارتخانه ها وزارتخانه هاى اسلامى،
احكامْ احكام اسلام.
🔻حدود اسلام را جارى مى كنيم؛
🔻خوف از اينكه غرب نمى پسندد نمى كنيم.
غربْ ما را خوار كرد؛ غرب روحيات ما را از بين برد. ما را غربزده كردند؛ ما اين غربزدگى را مى زداييم.
ما با ملت ايران، با همراهى ملت ايران، با پشتيبانى ملت ايران، تمام آثار غرب را- تمام آثار فاسده، نه آثارى كه تمدن است- تمام اخلاق فاسده غربى را، تمام نَغَمات باطله غربى را خواهيم زداييد.
ما يك «مملكتِ محمدى» ايجاد مى كنيم. ۱۳۵۷/۱۲/۱۰
▪️صحيفه امام ؛ ج6 ؛ ص274
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠در روایتی از امام صادق و علیهالصّلاةوالسّلام نقل شده است که فرمود: «انّ بنیامیّة اطلقوا تعلیم الایمان، و لمیطلقوا تعلیم الکفر، لکی اذا حملوهم علیه لمیعرفوه»(١)
🔸یعنی بنیامیّه اجازه دادند که مردم ایمان را یاد بگیرند و بفهمند ایمان چیست؛ اما اجازه ندادند که مردم بفهمند کفر و فسق چیست!
🔹چرا نگذاشتند مردم این را درست بفهمند؟
🔸برای اینکه اگر خودشان رفتاری کردند که مردم را به سمت کفر و فسق سوق دادند، مردم نفهمند اینها چه کار میکنند، و مشتشان جلوِ مردم باز نشود.
♦️ این، رفتار بنیامیّه است؛ رفتار طاغوتهاست.
🔸گاهی برای خاطر دل مردم، یا تظاهر به همایمانی با مردم، اسمی از خدا میآورند؛ اما نمیگذارند در زندگی آنها، نبایدها بر طبق نظر خدا و اسلام، اندکی محو و نابود شود. زندگیشان آلوده است.
🔹 این، رفتار طاغوتها و نقطه مقابل تعلیمات ائمّه علیهمالسّلام است. ۱۳۷۴/۰۱/۰۳
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
۱) إِنَّ بَنِیأُمَيَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِيمَ الْإِيمَانِ وَ لَمْيُطْلِقُوا تَعْلِيمَ الشِّرْكِ لِكَيْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَيْهِ لَمْيَعْرِفُوهُ.
ترجمه:
حضرت صادق عليه السّلام فرمود: همانا بنىاميه براى مردم تعليم ايمان را آزاد گذاردند و تعليم شرك را آزاد نگذاشتند، بخاطر اينكه اگر مردم را بر آن وادار كنند آن را نشناسند.
منبع: الكافی، ثقةالاسلام كلینی، ج ۲، ص ۴۱۵؛ بحارالأنوار،مجلسی،ج۱۲،ص۳۷۵.
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠[دشمنان] یک #بذرِ_فاسدِ سلّولِ سرطانیای را در این منطقه به وجود آوردند به نام #رژیم_صهیونیستی که اینجا پایگاهِ غربِ #دشمنِ_اسلام باشد؛
🔸چون آن روز دولت وسیع عثمانی را متفرّق کردند، نابود کردند، به چندین کشور تقسیم کردند، یک پایگاهی هم باید اینجا می داشتند که بتوانند دائماً تصرّف کنند، نگذارند در این منطقه مقاصد عالی حاصل بشود؛
🔹این پایگاه همین #فلسطین_مظلوم بود که آوردند این #صهیونیست های #خبیث و #فاسد و #قاتل و بیرحم را اینجا مستقر کردند، یک #حکومت_جعلی تشکیل دادند، یک #ملّت_جعلی درست کردند برای این کار. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠حضرت(#امام_علی علیهالسلام) نامه نوشت به مردم کوفه که: بیایید که میخواهیم برویم با کسانی که بیعت را شکستند بجنگیم.
مردم اهل کوفه راه افتادند آمدند به لشکر امیرالمؤمنین پیوستند.
این کوفیها که شما میگویید: کوفیها! کوفیها! همهاش هم اینطور نبوده که امتحانهای بد داده باشند. نه! یک جاهایی هم امتحان خیلی خوب دادند، یکیاش همینجا بود.
در جنگ جمل، اهل کوفه آمدند اطراف امیرالمؤمنین را محکم گرفتند، مگر یک عدۀ معدودی؛ یعنی بعضی از قبایل نیامدند، بسیاری از قبایل آمدند. حضرت آمدند بصره را محاصره کردند...
🔸البته این جنگ را امیرالمؤمنین شروع نکرد، مگر وقتی که حجت را تمام کرده بود. ۱۳۶۵/۰۳/۰۹
📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»]
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠فاطمۀ زهرا سلاماللَّهعلیها در فعالیتهاى عظیم اجتماعى شرکت فعال و حضور قاطع دارد،
از لحاظ معرفت و اندیشۀ اسلامى و عمق فکرى اسلامى یکى از پیشروان فکر اسلامى است،
معلم است براى بزرگان صحابه،
آموزگار است براى شاگردان پدرش پیغمبر،
و خود او یک شاگرد بسیار پیشرفتۀ پدر بزرگوارش محسوب مىشود.
🔸 درعینحال به خانهدارى، به تربیت فرزندان، به شوهردارى هم بهصورت یک وظیفۀ اصلى نگاه مىکند:
فرزندان خودش را تربیت مىکند،
آنها را با محیط اسلامى، با اندیشۀ اسلامى آشنا مىکند،
فضاى خانه را یک فضاى معنوى و روحانى قرار مىدهد
🔹و فضاى زندگى او یک فضاى جهاد همهجانبه است. ۱۳۶۴/۱۱/۴
📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»]
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 روز ولادت فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) را روز زن و روز مادر نامگذاری کردهاند؛ میشد گفت روز رهبر یا روز والاترین انسان، اشکالی نداشت؛
🔸امّا امروز نیاز جامعهی ما به این است که بداند مادری یعنی چه؟
🔻زنِ خانه بودن و کدبانو بودن یعنی چه؟
🔸 فاطمهی زهرا با آن مقام و عظمت، یک خانم خانهدار است؛
🔻 یکی از شئون همین عظمت عبارت است از همسر بودن یا مادر بودن و خانهداری کردن. ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠در دعاهای ائمه معارفی وجود دارد که در روایات نیست
🔸تمام این دعاهایی که از ائمه علیهمالسّلام به ما رسیده است، پر است از معارف اسلامی دربارهی توحید، دربارهی نبوت، دربارهی حقوق، دربارهی وضع جامعه، دربارهی اخلاق، دربارهی حکومت و دربارهی همهی مسائلی که انسان احتیاج دارد از اسلام بداند.
🔹در این دعاها، برای ما مطالبی هست که به زبان دعا، معارف بیان شده است و ائمهی ما علیهمالسّلام، در دوران حاکمیت طواغیت، توانستهاند این معارف را از این راه به مردم برسانند.
بیانات در خطبههای نمازجمعه ۱۳۷۱/۱۲/۰۷
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠امروز شیوههای گوناگون سنتىِ قدیمی ما دارد در دنیا شناخته میشود؛
🔻بعضی یا از روی تقلید یا از روی ابتکار دارند همین شیوهها را رائج میکنند.
🔻ما شیوههای دانشگاهی خودمان را که برگرفته و نسخهنویسیشدهی از شیوههای قدیمی غربی است، بیاوریم در حوزه حاکم کنیم؛
🔻 نه، ما این را تحول نمیدانیم. ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠جوان دانشجوی امروز باید بداند در یک نظام انقلابی چشم باز کرده، قد کشیده، به دانشجویی رسیده، به محیط علمی دست پیدا کرده، تا اینجا پیش آمده.
✏️ این نظامی که شما دارید در آن زندگی میکنید این نظام با مبارزه با سختی، با تلاش به وجود آمده. اصلیترین واقعیتهای زندگی ما الان این است. نظام، نظام انقلابی است.
✏️ خیلی از خواستههای انقلابی تحقق پیدا نکرده، این درست است. اما نظامی که الان در آن زندگی میکنیم نظامی است که این توقعات از او هست، چرا؟ چون یک نظامی انقلابی است. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠امسال بحمداللّه ماه رمضان، ماه رمضان خوبی بود بخصوص رواج قرآن، تلاوت قرآن برای بنده خیلی خرسندکننده بود اینکه در شهرهای مختلف افراد متعددی گاهی حتی نوجوانهایی به این خوبی، به این روانی، گاهی از حفظ قرآن تلاوت میکنند، این یکی از آرزوهای بزرگ این بنده بود که بحمداللّه میبینم دارد تحقق پیدا میکند، تحقق پیدا کرده.
🔸بارها خدا را شکرگزاری میکنم. با قرآن هرچه میتوانید مأنوس بشوید. همه چیز در قرآن هست. با تدبر در قرآن، البته این تدبر با راهنمایی باید همراه باشد.
✏️ بجا است از کتابهای مرحوم آقای مصباح (رضواناللّهعلیه) استفاده بشود. حقاً و انصافاً فکر این مرد بزرگ فکر کمککنندهی به حرکت درست فکری جوانها است.
✏️ هیئتهای فعال در این ماه، افطارهای خیابانی در این ماه، اینها همهاش چیزهای باارزشی است. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠بعضی از گناهها هست که انسان توجه ندارد به اینکه اینها گناه است. خیلی از حرف زدنهای ما، خیلی از اظهاراتی که در فضای مجازی میکنیم اینها پاسخ لازم دارد بالاخره مراقبت باید کرد.
✏️ رفتارهای نادرست خودمان اگر شناخته شد اصلاحش ممکن میشود، توبهی از آنها ممکن میشود، استغفار از آنها ممکن میشود، اگر نادرستی شناخته نشد انسان توبه هم نمیکند میماند متراکم میشود، دل را از نورانیت میاندازد حیف است شماها واقعاً دلهایتان نورانی است.
✏️ توصیهام این است که دقت کنید که چه میگویید، فکر این را بکنید که در این بیان، در این گفتار، در این نوشتار مرتکب عملی نشویم که بعد نتوانیم برایش جوابی داشته باشیم. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠از لحاظ علمی و فناوری ببینید پیش از انقلاب بیش از ۴۰ سال در این کشور دانشگاه بود، کدام فکر علمی جدید از این دانشگاه دورهی پهلوی بیرون آمد
🔻در حالی که اساتید خوبی هم داشتند، اساتیدی داشتند که اینها تعدادی البته از اساتیدشان تحصیلکردههای دانشگاههای معروف دنیا بودند، درس خوانده بودند، بلد بودند؛
🔻 دکتر حسابی بود، دکتر ریاضی بود، مرحوم دکتر مهندس بازرگان بود، بودند افرادی از این قبیل تحصیلکرده،
🔻خب از لحاظ استاد مشکلی نداشتند اما هیچ فرآورده نداشت این دانشگاه،
🔻نه یک فرآوردهی علمی داشت، نه یک پیشرفت فناوری و صنعتی داشت، نه یک فکر جدید مدیریتی برای کشور ارائه کرد، این دانشگاه وضع علمی و صنعتی این بود.
✏️ این مطلب که ایرانی امکان ندارد که به فناوریهای بالا و دقیق دست پیدا کند جزو بدیهیات بود، جزو مسلمات بود که ایرانی قادر نیست به مقامات عالی علمی برسد، به خط مقدّم علم دست پیدا کند. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠باید دنبال آرمان باشیم. جمهوری اسلامی میتواند آرمانهای خودش را در ذیل دو عنوان کلّی خلاصه کند: یک عنوان عبارت است از ادارهی کشور به شیوهی اسلامی؛ عنوان دوم ارائهی یک الگو به مردم جهان برای ادارهی خوب یک کشور.
🔸 این دو آرمان است. شما باید برای این دو آرمان تلاش کنید. شما باید برای راههایی که میتواند این دو عنوان کلّی را تحقّق ببخشد روی این باید فکر کنید، روی این باید کار کنید.
✏️ محافل دانشجویی، نشستهای فکری دانشجویی، مطالعات دانشجویی، ارتباطات دانشجویی با صاحب نظرانی که معتقد به انقلابند باید در این جهت باشد. فکر کنید ببینید برای تحقّق این دو عنوان چهکار باید کرد. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ادارهی اسلامی یک کشور، یعنی هم در جنبهی مادّی، هم در جنبهی معنوی باید در مسیر پیشرفت بیوقفه و بدون عقبگرد واقع بشود. یعنی از لحاظ رفاه عمومی، امنیّت جسمی و اخلاقی، عدالت.
✏️ عدالت را باید درست فهمید. عدالت یعنی نفی فاصلهی طبقاتی در استفاده از فرصتها، فرصتهای عمومی. همهی فرصتها بایستی بالسویه در دسترس مردم قرار داده بشود. امتیاز استفادهی از فرصتها این ظلم است، این خلاف عدالت است.
✏️ عدالت فقط در مسئلهی مالی که نیست. مسائل آبرویی، مسائل کاری، شغلی، حیثیّتها، بقیهی چیزها، اینها هم چیزهایی است که در آن باید رعایت عدالت بشود. عدالت. پیشرفت علمی، گسترش سلامت، جوان نگه داشتن جمعیّت، انواع سازندگیها و نوآوریها؛ ادارهی اسلامی کشور که میگویم یعنی اینها باید تحقّق پیدا کند. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠اگر بخواهیم دانشگاه را تعریف کنیم، رکن اصلی تعریف دانشگاه علم است، دانش.
سه وظیفهی اصلی دانشگاه دارد. اول عالم تربیت کند، دوم علم تولید کند، سوم به تربیت عالم و تولید علم جهت بدهد.
✏️ دانشگاههای دنیا عالم تربیت میکنند، علم هم تولید میکنند، اما در این رکن سوم لنگند.
🔸نتیجه چه میشود؟ نتیجه این میشود که محصول تربیت علم و تولید علم و تربیت عالم میشود ابزار دست قدرتهای صهیونیستی و قدرتهای استکباری دنیا.
🔹همهی ارکان دانشگاه باید به این سه نقطه توجه کنند. مدیر، استاد، دانشجو، متن درسی، فرایندهای آموزشی، همه باید در خدمت این سه جهت باشند. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠اگر از لحاظ نظری تشکلها خودشان را تقویت نکردند اشکال در کارشان بوجود میآید نه اینکه نمیتوانند تفکر انقلابی را گسترش بدهند خودشان هم حتی ممکن است به تحلیل بروند
🔻کما اینکه این اتفاق افتاده در مواردی زیر اسم اسلام بر خلاف فکر اسلامی کار میشود، حرف زده میشود، اطلاعیه داده میشود.
✏️ نگاه نقادانه را داشته باشید اما نگاه سرافرازانه را هم در قبال پیشرفتهای کشور داشته باشید.
در بخشهای مختلف کشور پیشرفتهای زیادی اتفاق افتاده.
✏️ انتقادها را باید بگویید شکی نیست، اما افتخار کنید، سرافراز باشید که در بخشهای مختلف کارهای مهمی انجام گرفته، کارهای خوبی انجام گرفته. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠تشکلها یکی از فرصتهای بزرگ کشورند؛ تشکلهای دانشجویی. بنده تشکلهای دانشجویی را، همهتان را جزو فرصتهای بزرگ میدانم، میدانم اختلاف نظر هم دارید، اختلاف ممشا هم دارید اشکالی هم ندارد،
🔸اختلاف فکری غیر از یقهگیری و دعوا کردن است آنی که بنده اول سال هم گفتم، تکرار هم کردم، باز هم تکرار میکنم و نهی میکنم از آن: آن عبارتست از دعوا کردن،
🔻 اختلاف نظر به دعوا نباید منتهی بشود، به گریبان یکدیگر را گرفتن نباید منتهی بشود. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 بجا است از کتابهای مرحوم آقای مصباح (رضواناللّهعلیه) استفاده بشود.
🔸حقاً و انصافاً فکر این مرد بزرگ فکر کمککنندهی به حرکت درست فکری جوانها است. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠[دربارهی] حضرت زهرا (سلاماللهعلیها)؛ مقامات معنوی ایشان که خب خیلی بالاتر از مبلغ تفکّر ما و تفکّر معمولی انسانها است؛
🔸بله، اهلالله و خواص، در عالَم معنا یک چیزهایی را درک میکنند، [ولی] ماها خب انصافاً بیگانه هستیم و آن مقامات قدسی را، آن «وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها» را نمیفهمیم، واقعاً نمیتوانیم درک بکنیم
🔹لکن رفتارهای معمولی زندگی را میبینیم، مشاهده میکنیم، استفاده میکنیم، درس میگیریم؛
🔸خب، آن چیزی که از این بزرگوار شایع و رایج است در زمینهی مسائل فرهنگی، مسئلهی حجاب، مسئلهی ایستادگی در مقابل باطل برای اثبات حق، دفاع از ولایت، چیزهایی است که مشاهده میشود و تکرار هم میشود؛
🔹لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئلهی کمک به دیگران است که من میخواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جملهای عرض بکنم.
🔸 وقتی [فرزند ایشان] میپرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب میشنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛ اوّل همسایه، بعد خودمان؛
🔸این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری میکند.
🔹 یا در قضیّهی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سورهی هلاتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد میکند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است.
🔸و یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا * اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ این حادثه، یک حادثهی نمادین است؛
🔹بله، آنجا این بزرگوارها بر گرسنگی خودشان و همهی اعضای خانوادهشان صبر کردند و به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند، عملاً این اتّفاق افتاد، امّا این نمادین است؛
🔸خب حضرت زهرا میتوانست آنجا بگوید که بروید مسجد پیغمبر، آنجا حکومت اسلامی است دیگر -حالا هم بعضیها میگویند که چرا گداپروری میکنید، خب حکومت اسلامی است و باید انجام بدهد- نه، وظیفهی حکومت، وظیفهی جامعه را نفی نمیکند.
🔹 انسانها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمکها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 ... لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئلهی کمک به دیگران است که من میخواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جملهای عرض بکنم.
🔸 وقتی [فرزند ایشان] میپرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب میشنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛ اوّل همسایه، بعد خودمان؛
🔸این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری میکند.
🔹 یا در قضیّهی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سورهی هلاتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد میکند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است.
🔸و یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا * اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ این حادثه، یک حادثهی نمادین است؛
🔹بله، آنجا این بزرگوارها بر گرسنگی خودشان و همهی اعضای خانوادهشان صبر کردند و به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند، عملاً این اتّفاق افتاد، امّا این نمادین است؛
🔸خب حضرت زهرا میتوانست آنجا بگوید که بروید مسجد پیغمبر، آنجا حکومت اسلامی است دیگر -حالا هم بعضیها میگویند که چرا گداپروری میکنید، خب حکومت اسلامی است و باید انجام بدهد- نه، وظیفهی حکومت، وظیفهی جامعه را نفی نمیکند.
🔹 انسانها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمکها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠نامها و عنوانها و جایگاهها و کرسیها به انسان تشخص نمیدهد؛
🔻 تشخص واقعی و شرف واقعی در معانی دیگری است.
🔸 اشرافیت در نظامهای مادی معنایی دارد،
🔻ولی در نظام اسلامی اشرافیت معنای دیگری دارد. ۱۳۸۷/۰۶/۰۲
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷