💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 ...اینهمه بانک خصوصی! بانکها چرا مشکل نقدینگی پیدا می کنند؟ برای خاطر اینکه شعبه زیاد می کنند، برای اینکه آسایشگاه برای افراد خودشان [درست می کنند].
🔻... یک وقتی بنده در تهران با ماشین از یکجایی عبور می کردم، یک دیوار طولانی بود که همینطور که با ماشین رفتیم، دائم دیدیم این دیوار هست، هست، هست؛
من پرسیدم این مال کیست؟ چیست اینجا به این بزرگی؟ یک تشکیلات عظیمی [بود]!
گفتند بله، برای بانکِ فلان است.
🔻خب این بانک غلط می کند که یک چنین کاری را [کرده]، می خواهد چه بکند این را؛
🔻یعنی واقعاً این چیز مهمّی است،
پولهای مردم را می گیرند و اینجوری امکانات درست می کنند؛
حالا اینکه یک تشکیلاتی است که لابد برای تفریح و مانند این حرفها است؛
🔻نه، بانکها بنگاهداری می کنند.
🔻بنده همینجا در همین جلسه یک بار گفتم که جلوی بنگاهداری بانکها را بگیرید. ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 بانک برای بنگاهداری که نیست.
خب پولهای مردم اینجوری [صَرف میشود]؛
🔻کنترل قوی و مدیریّت قوی بانک مرکزی بر بانکها موجب می شود که به اینجا نرسند که بانک مرکزی بین دو محذور گیر کند؛
یا بدهد، یکجور مشکل برایش درست بشود؛
یا پول و نقدینگی را افزایش ندهد، یکجور دیگر محذور درست بشود.
یعنی این بالاخره جزو مسائل مهم است.
🔻به نظر من به وضع بانکها برسید و نقدینگی را بهطور جدّی اهمّیّت بدهید و دنبال بکنید. ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠بهترین شکل ادامهى یک نظام اجتماعى این است که در عین ثبات، تحول داشته باشد.
رکود بد است و ثبات خوب است.
ثبات یعنى استقرار؛ یعنى این چهارچوب، این هندسه، در جاى خود محفوظ باشد، مستقر باشد، ریشهدار باشد؛
در عین حال در داخل این چهارچوب، تحولات، مسابقات و رقابتها وجود داشته باشد.
این بهترین شکل است که کشتى نظام در دریاهاى طوفانى بتواند بدون دغدغه حرکت کند.
«وَ هِیَ تَجْرِی بِهِمْ فِی مَوْجٍ کَالْجِبالِ»؛ این استقرار بایست وجود داشته باشد.
البته در درون این استقرار، در درون این چهارچوب، تحول وجود دارد. ۱۳۸۸/۱۲/۰۶
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ما در گذشته، چند سال این سند تحوّل را گذاشتیم در کشو، درش را هم بستیم! هیچ تحرّکی انجام نگرفت، [لذا] ضرر کردیم... خب حالا بحمدالله شنیدم که سند، هم مورد بازنگری قرار گرفته، که رو به اتمام است و در حال نهایی شدن است، هم «نقشهی راه» برای اجرای آن آماده شده، که اینها همه مهم است.
✏️ بخصوص این نقشهی راه برای اجرای سند خیلی مهم است؛ بدانیم این سند را چه جوری بایستی عمل کنیم که در تمام سطوح آموزشوپرورش اثر خودش را ببخشد؛ این خبر خوبی است. نگذارید وقفه ایجاد بشود و کار را به طور جدّی پیش ببرید. ۱۴۰۳/۲/۱۲
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 یکی دیگر از مسائلی که مربوط به معاونت پرورشی است، تبیینِ مصالح بنیادی کشور و نظام جمهوری اسلامی است؛ اینها باید تبیین بشود، به جوانها گفته بشود.
✏️ اگر این میلیونها جوان و نوجوانی که ما در آموزشوپرورش، در مدارس داریم، مصالح بنیادی نظام را بشناسند، مصالح کشورشان را بشناسند، جبههی دوست و دشمن کشورشان را بشناسند، مسائل اساسی مورد نیاز کشورشان را بشناسند، دیگر تبلیغات دشمنان و اینهمه تلاش میلیاردیای که دشمنان برای تبلیغات و گمراه کردن افکار عمومی کشور دارند انجام میدهند، خنثی خواهد شد. ۱۴۰۳/۲/۱۲
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠توانمندسازی معلّمان دو جور است: یکی از لحاظ مسائل معیشتی و مادّی و مانند اینها است؛ این همیشه مورد تأکید ما بوده، و دولت در حدّ امکاناتش تلاش لازمی را در این زمینه باید انجام بدهد...
✏️ امّا توانمندسازی یک بُعد دیگر هم دارد که میخواهم روی آن تکیه بکنم؛ و آن عبارت است از اینکه معلّم از نیروی معنوی خود، یعنی آن عشقی که به طور طبیعی به تعلیم و به تربیت در درون وجود انسان هست استفاده کند، و از معلومات لازم و نیازهای لازم و تجربههای لازم استفاده کند برای اینکه کار معلّمی را قِوام بدهد؛ قوامیافتگی کار معلّم. ۱۴۰۳/۲/۱۲
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠اكنون كه فرصت است و سرمايه عمر عزيز در دست است و طريق سلوك إلى اللّه مفتوح است و درهاى رحمت حق باز است و سلامتى و قوت اعضاء و قوا برقرار است و دار الزّرع عالم ملك بر پا است،
🔻همتى كن و قدر اين نعم الهيّه را بفهم و از آنها استفاده نما و كمالات روحانيّه و سعادات ازليّه ابديّه را تحصيل كن،
🔻و از اين همه معارف كه قرآن شريف آسمانى و اهل بيت عصمت عليهم السلام در بسيط ارض طبيعت مظلمه بسط دادند و عالم را به انوار ساطعه الهيه روشن فرمودند تو نيز بهره اى بردار، و ارض طبيعت مظلمه خود را به نور الهى روشن كن و چشم و گوش و لسان و ديگر قواى ظاهره و باطنه را به نور حق تعالى منوّر كن.
🔸آداب الصلاة، متن، ص: 153-152
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠از خود قرآن شريف دستور عدم وقوف و قانع نشدن به يك حدّ معيّن- از مراتب فهم و کمال- استفاده شود. در قصص قرآنيّه اشارت به اين معنى بسيار است.
🔻حضرت موسى كليم با مقام بزرگ نبوّت قناعت به آن مقام نكرد و به مقام شامخ علم خود وقوف نفرمود، به مجرّد آن كه شخص كاملى را مثل خضر ملاقات كرد با آن تواضع و خضوع گفت:
«هَلْ اتَّبِعُكَ عَلى انْ تُعَلِّمَنِ مِمّا عُلِّمْتَ رُشْداً» و ملازم خدمت او شد تا علومى كه بايد استفاده كند فرا گرفت.
🔻حضرت إبراهيم عليه السلام به مقام بزرگ ايمان و علم خاصّ به انبياء عليهم السلام قناعت نكرد، عرض كرد:
رَبِّ ارِنى كَيْفَ تُحيى الْمَوْتى. از ايمان قلبى خواست ترقّى كند به مقام اطمينان شهودى.
🔻بالاتر آن كه خداى تبارك و تعالى به جناب ختمى مرتبت- اعرف خلق اللّه على الاطلاق- دستور مى دهد به كريمه شريفه وَ قُلْ رَبِّ زِدْنى عِلمْاً.
🔻اين دستورات كتاب الهى، اين نقل قصه هاى انبياء، براى آن است كه ما از آنها تنبّه حاصل كنيم و از خواب غفلت بر انگيخته شويم.
🔹آداب الصلاة، متن، ص: 196-195
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠آنان كه دين سازى كرده باعث گمراهى و انحراف جمعيت انبوهى شده اند بيشترشان اهل علم بوده اند؛ بعضى از آنان در مراكز علم تحصيل كرده رياضتها كشيده اند.
🔻رئيس يكى از فرق باطله در همين حوزه هاى ما تحصيل كرده است. ليكن چون تحصيلاتش با تهذيب و تزكيه توأم نبوده، در راه خدا قدم برنمى داشته، خباثت را از خود دور نساخته بود، آن همه رسوايى به بار آورده است.
🔻اگر انسان خباثت را از نهادش بيرون نكند، هر چه درس بخواند و تحصيل نمايد نه تنها فايده اى بر آن مترتب نمى شود بلكه ضررها دارد. علم وقتى در اين مركز خبيث وارد شد، شاخ و برگ خبيث به بار آورده شجره خبيثه مى شود.
🔻هر چه اين مفاهيم در قلب سياه و غير مهذب انباشته گردد، حجاب زيادتر مى شود. در نفسى كه مهذب نشده، علم حجاب ظلمانى است:
«العلم هو الحجاب الاكبر»
لذا شرّ عالم فاسد براى اسلام از همه شرور خطرناكتر و بيشتر است. علم نور است، ولى در دل سياه و قلب فاسد، دامنه ظلمت و سياهى را گسترده تر مى سازد.
▪️جهاد اكبر ؛ ص18
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠...مكايد شيطان و نفس به قدرى دقيق و باريك است و صراط انسانيت به طورى نازك و تاريك است كه تا انسان موشكافى كامل نكند نمى فهمد چه كاره است.
خودش گمان مى كند كارهايش براى خداست، ولى براى شيطان است.
🔻انسان چون مفطور به حب نفس است، لهذا پرده خودخواهى معايب او را بر خود او مى پوشاند.
🔻مثلا تحصيل علم ديانت، كه از مهمات اطاعات و عبادات است، انسان گاهى مبتلا مى شود در اين عبادت بزرگ به ريا، در صورتى كه خودش هم ملتفت نيست، به واسطه همان حجاب غليظ حب نفس.
انسان ميل دارد در محضر علما و رؤسا و فضلا مطلب مهمى را حل كند به طورى كه كسى ديگر حل نكرده باشد، و خود او متفرد باشد به فهم آن،
و هر چه مطلب را بهتر بيان كند و جلب نظر اهل مجلس را بنمايد بيشتر مبتهج است،
و هر كس با او طرف شود ميل دارد بر او غلبه كند و او را در بين جمعيت خجل و سرافكنده كند، و حرف خود را، حق يا باطل، به حلق خصم فرو ببرد،
و بعد از غلبه يك نحو تدلل و فضل فروشى در خود ادراك مى كند، اگر يكى از رؤسا هم تصديق آن كند نور على نور مى شود.
🔻بيچاره غافل از آنكه اينجا در نظر علما و فضلا موقعيت پيدا كرده،
ولى از نظر خداى آنها و مالك الملوك همه عالم افتاد، و اين عمل را به امر حق تعالى وارد سجّين كردند.
🔻در ضمن، اين عمل ريايى مخلوط به چندين معصيت ديگر هم بود،
مثل رسوا كردن و خوار نمودن مؤمن، اذيت كردن برادر ايمانى، گاهى جسارت كردن و هتك كردن از مؤمن،
كه هر يك از آنها از موبقات و براى جهنمى كردن انسان خود مستقل اند.
▪️شرح چهل حديث (اربعين حديث) ؛ ص49-48
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠...- بعد از - مشارطه - بايد وارد «مراقبه» شوى. و آن چنان است كه در تمام مدّت شرط، متوجه عمل به آن باشى؛ و خود را ملزم بدانى به عمل كردن به آن؛
🔻 اگر خداى نخواسته در دلت افتاد كه امرى را مرتكب شوى كه خلاف فرموده خداست، بدانكه اين از شيطان و جنود اوست كه مى خواهند تو را از شرطى كه كردى بازدارند.
به آنها لعنت كن و از شرّ آنها به خداوند پناه ببر؛ و آن خيال باطل را از دل بيرون نما؛
🔻و به شيطان بگو كه : من يك امروز با خود شرط كردم كه خلاف فرمان خداوند تعالى نكنم،
ولى نعمت من سالهاى دراز است به من نعمت داده، صحت و سلامت و امنيت مرحمت فرموده و مرحمت هايى كرده كه اگر تا ابد خدمت او كنم از عهده يكى از آنها برنمى آيم، سزاوار نيست يك شرط جزئى را وفا نكنم.
🔻اميد است- ان شاء اللَّه- شيطان طرد شود و منصرف گردد و جنود رحمان غالب آيد.
و اين مراقبه با هيچ يك از كارهاى تو، از قبيل كسب و سفر و تحصيل و غيرها، منافات ندارد.
🔻و به همين حال باشى تا شب كه موقع «محاسبه» است.
و آن عبارت است از اينكه حساب نفس را بكشى در اين شرطى كه با خداى خود كردى كه آيا بجا آورد، و با ولى نعمت خود در اين معامله جزئى خيانت نكردى؟
🔻اگر درست وفا كردى، شكر خدا كن در اين توفيق، و بدانكه يك قدم پيش رفتى و مورد نظر الهى شدى؛
و خداوند- ان شاء اللَّه- تو را راهنمايى مى كند در پيشرفت امور دنيا و آخرت، و كار فردا آسانتر خواهد شد.
▪️شرح چهل حديث (اربعين حديث)(موسوعة الإمام الخميني 46 )، متن، ص: 17-16
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 بسيار اتفاق افتد كه شخص رياكار خودش هم ملتفت نيست كه ريا در اعمال او رخنه كرده و اعمالش ريايى و ناچيز است،
زيرا كه مكايد شيطان و نفس به قدرى دقيق و باريك است و صراط انسانيت به طورى نازك و تاريك است كه تا انسان موشكافى كامل نكند نمى فهمد چه كاره است.
خودش گمان مى كند كارهايش براى خداست، ولى براى شيطان است.
🔻انسان چون مفطور به حب نفس است، لهذا پرده خودخواهى معايب او را بر خود او مى پوشاند.
🔻مثلا تحصيل علم ديانت، كه از مهمات اطاعات و عبادات است، انسان گاهى مبتلا مى شود در اين عبادت بزرگ به ريا، در صورتى كه خودش هم ملتفت نيست، به واسطه همان حجاب غليظ حب نفس.
انسان ميل دارد در محضر علما و رؤسا و فضلا مطلب مهمى را حل كند به طورى كه كسى ديگر حل نكرده باشد، و خود او متفرد باشد به فهم آن،
و هر چه مطلب را بهتر بيان كند و جلب نظر اهل مجلس را بنمايد بيشتر مبتهج است،
و هر كس با او طرف شود ميل دارد بر او غلبه كند و او را در بين جمعيت خجل و سرافكنده كند، و حرف خود را، حق يا باطل، به حلق خصم فرو ببرد،
و بعد از غلبه يك نحو تدلل و فضل فروشى در خود ادراك مى كند، اگر يكى از رؤسا هم تصديق آن كند نور على نور مى شود.
🔻بيچاره غافل از آنكه اينجا در نظر علما و فضلا موقعيت پيدا كرده،
ولى از نظر خداى آنها و مالك الملوك همه عالم افتاد، و اين عمل را به امر حق تعالى وارد سجّين كردند.
🔻در ضمن، اين عمل ريايى مخلوط به چندين معصيت ديگر هم بود،
مثل رسوا كردن و خوار نمودن مؤمن، اذيت كردن برادر ايمانى، گاهى جسارت كردن و هتك كردن از مؤمن،
كه هر يك از آنها از موبقات و براى جهنمى كردن انسان خود مستقل اند.
▪️شرح چهل حديث (اربعين حديث) ؛ ص49-48
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠اگر خداى نخواسته درس نخوانيد حرام است در مدرسه بمانيد.
🔻هر قدمى كه براى تحصيل علم برمىداريد،
قدمى هم براى كوبيدن خواستههاى نفسانى،
تقويت قواى روحانى،
كسب مكارم اخلاق،
تحصيل معنويات و تقوى برداريد.
🔻اگر اخلاص و قصد قربت نباشد، اين علوم هيچ فايدهاى ندارد.
🔻بكوشيد پيش از آنكه وارد جامعه گرديد
خود را اصلاح كنيد، مهذّب سازيد.
🔻از شما توقع است كه وقتى از مركز فقه رفتيد،
خود مهذّب و ساختهشده باشيد
تا بتوانيد مردم را بسازيد.
▪️جهاد اكبر، ص: 70-69
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠طورى نباشد كه از اوّل نظر و هدف شما از تحصيل ، گرفتن فلان مسند و به دست آوردن فلان مقام باشد، و بخواهيد رئيس فلان شهر يا آقاى فلان ده گرديد.
🔻ممكن است به اين خواسته هاى نفسانى و آرزوهاى شيطانى برسيد، ولى براى خود و جامعه اسلامى جز زيان و بدبختى چيزى كسب نكرده ايد.
🔻معاويه هم مدت مديدى رئيس بود؛ ولى براى خود جز لعن و نفرت و عذاب آخرت بهره و نتيجه اى نگرفت.
🔻لازم است خود را تهذيب كنيد كه وقتى رئيس جامعه يا طايفه اى شديد، آنان را نيز تهذيب نماييد.
براى اصلاح و ساختن جامعه قدم برداريد؛ هدف شما خدمت به اسلام و مسلمين باشد.
🔻اگر براى خدا قدم برداريد، خداوند متعال مقلب القلوب است، دلها را به شما متوجه مى سازد: «انَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّا»(مریم :96)
🔻شما در راه خدا زحمت بكشيد، فداكارى كنيد، خداوند شما را بى اجر نمى گذارد؛ اگر در اين دنيا نشد، در آخرت پاداش خواهد داد. اگر جزا و پاداش شما را در اين عالم نداد چه بهتر. دنيا چيزى نيست.
🔻اين هياهوها و شخصيتها چند روز ديگر به پايان مى رسد، مانند خوابى از جلو چشم انسان مى گذرد، لكن اجر اخروى لا يتناهى و تمام نشدنى خواهد بود.
🔸جهاد اكبر، ص: 25
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠(فرازهائی از نامه اخلاقی - عرفانى امام خمینی به آقای سيد احمد خمينى رحمة الله علیهما)
پسرم! براى ماها كه از قافله ابرار عقب هستيم، يك نكته دلپذير است و آن چيزى است كه به نظر من شايد در ساختن انسان كه درصدد خود ساختن است دخيل است.
🔻بايد توجه كنيم كه منشأ خوش آمد ما از مدح و ثناها و بدآمدنمان از انتقادها و شايعه افكنى ها حبّ نفس است كه بزرگترين دام ابليس لعين است.
🔻ماها ميل داريم كه ديگران ثناگوى ما باشند، گرچه براى ما افعال شايسته و خوبى هاى خيالى را صد چندان جلوه دهند، و درهاى انتقاد- گرچه به حق- براى ما بسته باشد، يا به صورت ثناگويى درآيد. از عيبجويى ها، نه براى آن كه به ناحق است، افسرده مى شويم و از مدحت و ثناها، نه براى آن كه به حق است، فرحناك مى گرديم، بلكه براى آنكه عيب من است و مدح من نيست.
🔻[من] است كه در اينجا و آنجا و همه جا بر ما حاكم است. اگر بخواهى صحّت اين امر را دريابى، اگر امرى كه از تو صادر مى شود، عين آن يا بهتر و والاتر از آن از ديگرى، خصوصاً آنها كه همپالكى تو هستند، صادر شود و مداحان به مدح او برخيزند براى تو ناگوار است،
🔻و بالاتر آنكه اگر عيوب او را به صورت مداحى درآورند، در اين صورت يقين بدان كه دست شيطان و نفسِ بدتر از او در كار است.
🔻پسرم! چه خوب است به خود تلقين كنى و به باور خود بياورى يك واقعيت را كه مدحِ مدّاحان و ثناى ثناجويان، چه بسا كه انسان را به هلاكت برساند و از تهذيب دور و دورتر سازد.
▪️ نامه هاى اخلاقى،ص: 88-87
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠یک سرفصل دیگر که این هم به نظر بنده مهم است، الگوسازی در جامعهی معلّمین کشور است... در جامعهی معلّمین، الگوها چه کسانی هستند؟ باید معرّفی بشوند. نهاد آموزشوپرورش نگاه کنند معلّمینی را که از لحاظ شاخصهای معلّمی یک برجستگیای دارند، در سراسر کشور پیدا کنند.
✏️ مثلاً فرض بفرمایید معلّمی هست که خوب تدریس میکند، تدریس برجستهای دارد. معلّمی هست که زمان طولانیای از عمر خودش را در تعلیم صرف کرده ... اینها قهرمانند؛ این افراد را در سراسر کشور پیدا کنند، به عنوان قهرمان معرّفی کنند. ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 به نظر ما تا وقتی که فلسطین به صاحبان خودش برنگردد، مشکل غرب آسیا حل نخواهد شد.
اگر بیست سال دیگر، سی سال دیگر هم تلاش کنند که این رژیم را سرپا نگه دارند ــ که انشاءالله نمیتوانند هم این کار را بکنند ــ مشکل حل نخواهد شد.
مشکل آن وقتی حل میشود که فلسطین برگردد به صاحبان خودش، یعنی مردم فلسطینی.
فلسطین متعلّق به مردم فلسطین است که در بین آنها مسلمان هست، مسیحی هست، یهودی هم هست؛ فلسطین مال آنها است؛
فلسطین را به آنها برگردانند، آنها رژیم خودشان را، نظام خودشان را تشکیل بدهند،
بعد آن نظام تصمیم بگیرد که با صهیونیستها چه جوری معامله کند؛
بیرونشان کند یا نگهشان دارد؛ تصمیم را آنها بگیرند؛
این راه حلّی است که چند سال پیش ما این را اعلام کردیم، در سازمان ملل هم ظاهراً ثبت شد؛
الان هم روی همین تکیه میکنیم؛
تا این اتّفاق نیفتد، مسئلهی منطقهی غرب آسیا حل نخواهد شد. ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠حقیقتاً در بین علمای دین -تا آنجایی که ما شناختهایم- از عصر اول، از دوران بعد از غیبت صغری تا امروز، ما هیچکس را مثل امام، به این برازندگی و به این برجستگی سراغ نداریم. همهی آنهایی که بودند، انصافاً از ایشان کوچکتر بودند.
🔹 البته از لحاظ علمی، مؤسسان و مجتهدان بزرگ هستند؛ اما #درمجموع_جهات ، آن چیزی که یک شخصیت را به وجود میآورد، از شیخ مفید و سیّد مرتضی و محقق و علامه و دیگران و دیگران، تا برسد به میرزای شیرازی و بقیهی علما، انصافاً هیچکدام با این بزرگوار قابل مقایسه نبودند.
🔸 ایشان یک عالَم دیگری بود؛ یک دریای عمیق و یک اقیانوس ناشناخته بود. خدای متعال میدانست که او چهقدر عمیق و حاوی غرایب است. ۱۳۷۰/۵/۳۰
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠نویسنده را عقیده آن است که مهم در علم اخلاق و شرح احادیث مربوطۀ به آن یا تفسیر آیات شریفه راجعۀ به آن، آن است که نویسندۀ آن با اِبشار و تنذیر و موعظت و نصیحت و تذکّر دادن و یادآوری کردن، هر یک از مقاصد خود را در نفوس جایگزین کند. و به عبارت دیگر، کتاب اخلاق، موعظۀ کتبیّه باید باشد و خود معالجه کند دردها و عِیبها را، نه آن که راه علاج نشان دهد.
🔸ریشه های اخلاق را فهماندن و راه علاج نشان دادن، یک نفر را به مقصد نزدیک نکند و یک قلب ظلمانی را نور ندهد و یک خُلق فاسد را اصلاح ننماید.
🔹کتاب اخلاق آن است که به مطالعۀ آن، نفس قاسی نرم، و غیر مهذّب مهذّب، و ظلمانی نورانی شود؛ و آن، به آن است که عالِم در ضمن راهنمایی، راهبر و در ضمن ارائۀ علاج، معالِج باشد و کتاب، خود، دوایِ درد باشد نه نسخۀ دوانما.
طبیب روحانی باید کلامش حکمِ دوا داشته باشد نه حکم نسخه.
📕 مقدمه کتاب "جنود عقل و جهل"
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 فضلا و مدرسان و اساتید و علمای بزرگ، جهت حوزه ها را در جهت ساختن انسانها و علمایی منطبق با معیارهای اسلامی قرار بدهند
و #عناصر_فولادین و #هوشیار و #خسته_نشو و #مؤمن تربیت کنند و نسخه های کامل امام بزرگوارمان را در حوزه ها به وجود آورند،
اسلام به این نیروها و عناصر احتیاج دارد.
اگر چه یک شخصیت آن چنانی میتواند ملتی را نجات دهد اما ملّتهای مسلمان و جهان و حرکت انقلاب و آینده ی تاریخ خودمان نیز احتیاج زیادی به این گونه عناصر دارد. ۱۳۶۸/۱۲/۰۲
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 (خطاب امام به نمايندگان منتخب مجلس خبرگان قانون اساسی: )
🔻... دمكراسى اين است كه آراء اكثريت،
و آن هم اين طور اكثريت، معتبر است؛
اكثريت هر چه گفتند آراى ايشان معتبر است و لو به خلاف، به ضرر خودشان باشد.
🔻شما ولىّ آنها نيستيد كه بگوييد كه اين به ضرر شماست ما نمى خواهيم بكنيم.
شما وكيل آنها هستيد؛
ولىّ آنها نيستيد.
🔻...شما آن مسائلى كه مربوط به وكالتتان هست
و آن مسيرى كه ملت ما دارد، روى آن مسير راه را برويد،
و لو عقيده تان اين است كه اين مسيرى كه ملت رفته خلاف صلاحش است.
خوب، باشد.
🔻ملت مى خواهد اين طور بكند، به ما و شما چه كار دارد؟
خلاف صلاحش را مى خواهد.
ملت رأى داده؛ رأيى كه داده متَّبع است. ۱۳۵۸/۰۵/۲۷
🔹صحيفه امام ؛ ج9 ؛ ص304
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ما میگوییم کسی که میخواهد یک مملکتی را اداره بکند، کسی که ما میخواهیم مقدراتمان را دستش بدهیم باید آدمی باشد که مردم انتخاب کنند و با انتخاب مردم پیش بیاید.
🔻قهراً وقتی با انتخاب مردم پیش آمد صالح است دنبال او .... ؛
🔻یک آدم صالح، یک انسان، یک مملکت را به سلامت میکِشد. ۱۳۵۷/۱۰/۱۰
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠آنهایی که در خانههای مجلل، راحت و بیدرد آرمیدهاند و فارغ از همه رنجها و مصیبتهای جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنههای محروم، تنها ناظر حوادث بودهاند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفتهاند، نباید به مسئولیتهای کلیدی تکیه کنند،
🔸که اگر به آن جا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یکشبه بفروشند. ۱۳۶۶/۰۵/۰۶
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠یکی از امور مهمهای که امروز همه ما به آن مبتلا هستیم و همه کشور، قضیه انتخابات است. از خارج چشم دوختهاند به اینکه این انتخابات -درست برگزار -نشود
🔻امروز دیگر مثل سابق نیست که یک لیستی درست بکنند و بفرستند هرجا، اینها باید بشود، غیر از اینها نباید بشود. یا یک دسته مامور بفرستند سر صندوقها هر کاری دلشان میخواهد بکنند.
🔻امروز اختیار دست خود شماهاست و احدی حق ندارد که تصرف بکند. بله، در تشخیص خودتان اگر میتوانید تشخیص بدهید و اگر خودتان نمیتوانید، خوب، اشخاص متدین صحیح هستند به آنها مراجعه کنید که آنها تشخیص بدهند، آن هم باید عمل بکنید. ۱۳۶۳/۰۲/۲۵
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠...چنانچه ما همهمان در صحنه نباشیم و همه به فکر این نباشیم که این کشور را از شرّ مفسدان نجات بدهیم،
🔻اگر به فکر نباشیم- خدای نخواسته- اگر در وضع حاضر هم خیلی تاثیر نکند، در وضع آینده ملت باز تاثیر میکند و- خدای نخواسته- دوباره ملت ما را گرفتار آن طور اشخاص میکند که بر صغیر و کبیر ما رحم نکنند. ۱۳۶۱/۱۰/۲۷
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷