💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠... [یا] گاهی هست که انسان تربیت بد هم نمیکند بچه را،
🔺 لکن رها میکند، رها میکند؛
🔸خیلی از ماها گرفتار این معنا هستیم؛ نه اینکه بچّه را بد تربیت کنیم،
🔹 نه، اما رهایش میکنیم؛ احساس مسئولیتی کَأنّه نسبت به او نداریم.
🔸 گاهی اوقات برای درس خواندن و مشق نوشتنش صرف وقت میکنیم
🔹اما برای نماز خواندنش، برای آشنا شدنش با قرآن، با مسائل دینی، نه، هیچ انسان وقتی نمیگذارد.
🔸این رها کردن بچه است.
🔹اینها را نمیشود انسان به حساب خدا بگذارد؛
🔸یعنی بگوید خدایا این بچه را من تربیت کردم برای تو، در حساب تو؛ نمیشود.
✅آن فرزندی را میشود انسان به حساب خدا بگذارد که او را رها نکند و تربیت خوب هم بکند. ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ما با تمدن مخالف نيستيم،
🔸با تمدن صادراتى مخالفيم.
🔹 تمدن صادراتى ما را به اين روز نشانده است.
🔸آزادى صادراتى! آزادى است كه بچههاى ما را به فحشا كشاند
🔹 و مراكز فساد هرچه خواست زياد شد به اسم آزادى.
🔸 به اسم آزادى همه مطبوعات ما در خدمت آنها بودند.
🔹براى اينكه، اين بچههاى ما را، جوانهاى ما را از دانشگاه منصرف كنند و به فحشا بكشند. ۱۳۵۸/۱۰/۱۴
📚صحیفه امام؛ ج12؛ ص26
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 بنده در سخنرانيها مکرر اين روايت حضرت صادق را خواندهام كه بعد از واقعهى عاشورا همه کسانیكه دور و بر ائمه بودند از راه برگشتند و مرتد شدند
🔺 مگر سه نفر: ابوخالد کابلی، یحیی بن امطویل و جبیر بن مطعم؛
⚠️چه حادثه شگفتانگیزی، همه از #آرمانهای تشیع صرف نظر کردند
🔸و فقط به اینکه #در_دل_به_امامان_عقیده و محبت داشتند قناعت ورزیدند
🔹و اینگونه شیعیان همیشه در تاریخ بودهاند
🔸 و هنوز هم اکثریت مهم شیعه را تشکیل میدهند،
🏳️فقط اين سه نفر مذکور در اطراف امام سجاد ماندند
🔸که بعد با تلاش حضرت مردم تدريجا زياد شدند
🔹 و مجددا جمع شيعه -يعنى جمع مبارز- شكل گرفت! ۱۳۶۸/۰۲/۱۱
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠در ماه محرم، معارف حسینی و معارف علوی را که همان معارف قرآنی و اسلامی اصیل و صحیح است برای مردم بیان کنید. ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 ...و صحبتهایی که در بین راه، و در کوفه و در شام و اینها کردند و منبری که #حضرت_سجاد - سلام الله علیه - رفت و واضح کرد به اینکه قضیه، قضیه مقابله غیر حق با حق نیست؛
🔺یعنی، ما را بد معرفی کردهاند؛
🔸سیدالشهداء را می خواستند معرفی کنند که یک آدمی است که در مقابل حکومت وقت، خلیفه رسول الله ایستاده است.
🔹#حضرت_سجاد این مطلب را در حضور جمع فاش کرد و حضرت زینب هم. ۱۳۶۱/۰۷/۲۵
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 سیدالشهداء و اصحاب او و اهل بیت او [به ما] آموختند تکلیف را:
🔺فداکاری در میدان، تبلیغ در خارج میدان.
🔸همان مقداری که فداکاری حضرت ارزش پیش خدای تبارک و تعالی دارد و در پیشبرد نهضت حسین - سلام الله علیه - کمک کرده است، خطبههای #حضرت_سجاد و حضرت زینب هم به همان مقدار یا قریب آن مقدار تاثیر داشته است.
🔹 آنها به ما فهماندند که در مقابل جائر، در مقابل حکومت جور، نباید زنها بترسند و نباید مردها بترسند.
🔸در مقابل یزید، حضرت زینب - سلام الله علیها - ایستاد و آن را همچو تحقیر کرد که بنی امیه در عمرشان همچو تحقیری نشنیده بودند،
🔹و صحبتهایی که در بین راه، و در کوفه و در شام و اینها کردند و منبری که #حضرت_سجاد - سلام الله علیه - رفت و واضح کرد به اینکه قضیه، قضیه مقابله غیر حق با حق نیست؛
🔺یعنی، ما را بد معرفی کردهاند؛
🔸سیدالشهداء را می خواستند معرفی کنند که یک آدمی است که در مقابل حکومت وقت، خلیفه رسول الله ایستاده است.
🔹#حضرت_سجاد این مطلب را در حضور جمع فاش کرد و حضرت زینب هم. ۱۳۶۱/۰۷/۲۵
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠وقتى استکبار جهانى، با رشد معنوى اسلام به برکت انقلاب اسلامى مواجه شد،
🔺وقتى دیدند در جبههی نظامى و در جبههی سیاسى نتوانستند انقلاب اسلامى را و جمهورى اسلامى را -که امروز مظهر و نمودار اسلام عملى است- بکوبند و شکست بدهند
🔺 و خواستند دست بزنند به تهاجم فرهنگى، مزدور خودشان(سلمان رشدی ملعون) را وادار کردند تا به شخصیّت رسول اکرم و نبىّ معظّم اهانت بکند. ۱۳۶۸/۰۷/۲۴
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 اینکه شما ملاحظه میکنید از سالهای دههی ۶۰ ، از دوران حیات بابرکت امام، چه دشمنان بیرونی و چه مزدوران یا نوکران بیمزد و منت آنها از داخل، مقدسات دینی را، حقایق دینی را، بیّنات اسلامی را مورد تردید و انکار قرار دادند، این یک چیز تصادفی نبوده است. ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 امامت یعنی پیشوایی جسم و دل؛ هردو.
🔸فقط حاکمیت بر اجسام نیست،
🔹اداره زندگی دنیایی و روزمره متعارف مردم نیست؛
🔸مدیریت دلهاست،
🔹 تکامل بخشیدن به روحها و جانهاست،
🔸 بالا بردن فکرها و معنویتهاست. ۱۳۸۶/۱۰/۰۸
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 یک مقایسهی کوتاه بین #زینب_کبری و بین همسر فرعون، #عظمت مقام زینب کبری را نشان میدهد.
در قرآن کریم، زن فرعون نمونهی ایمان شناخته شده است، برای مرد و زن در طول زمان تا آخر دنیا...
🔸آن وقت مقایسه کنید زن فرعون را که به موسی ایمان آورده بود و دلبستهی آن هدایتی شده بود که موسی عرضه میکرد،
🔺وقتی در زیر فشار شکنجهی فرعونی قرار گرفت... شکنجهی جسمانی او، او را به فغان آورد ...
🔺«و نجّنى من فرعون و عمله» من را از دست فرعون و عمل گمرهکنندهی فرعون نجات بده ...
🔸امّا در مقابل همه این مصائب[عاشورا]، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد: «ربّ نجّنى»؛
🔺 نگفت پروردگارا! من را نجات بده.
🔺در روز عاشورا عرض کرد: پروردگارا! از ما قبول کن. ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
👈 صوت سخنرانی
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠یکی از عوامل مولّد این روحیّه و این صبر در زینب کبری (سلاماللهعلیها) و در دیگر اولیاء اللّهی که اینجور حرکت کردند، صدق است؛
🔸صادقانه با پیمان خدای متعال برخورد کردن،
🔹 دل را صادقانه به راه خدا سپردن؛
🔸این خیلی مهم است. ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 پروردگارا! هیئتهای ما را، هیئتهای امام صادقپسند قرار بده؛
🔸 ما را سربازان جهادِ عظیمِ این روزگار که «جهاد تبیین» است، قرار بده. ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠امام_سجاد علیه السلام فرزند و پیام آور عاشورا و مبارز در مقابل کاخ ستم یزید است. ۱۳۷۶/۰۹/۱۳
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠این خون سیدالشهداست که خونهای همهی ملتهای اسلامی را به جوش میآورد
🔸و این دستجات عزیز عاشورا است که مردم را به هیجان میآورد
🔺 و برای اسلام و برای حفظ مقاصد اسلامی مهیا میکند.
📚صحیفه نور،جلد 15،صفحه 204
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠[در بین اصحاب سیدالشهدا در کربلا] وهب یک جوان مسیحی است که تازه مسلمان شده بود. ۱۳۶۲/۰۷/۰۲
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 ...هر سهى اینها در پیش پروردگار شریک جرمند، هم ظالم، هم ستمپذیر، هم تماشاچى بىتفاوت، این درس امام حسین است.
👈 ما این درس را در كلمات حسینبنعلى باید جستجو بكنیم، از خودمان حرفى نمىزنیم.
🔸 از اولى كه حسینبنعلى علیهالسّلام از مدینه حركت كرد تا لحظهى آخرى كه جان مقدس و مطهر او به اعلى علیین عروج كرد فرمایشات فراوانى امام حسین دارد كه همه ناظر به این مطلب است. ۱۳۶۵/۰۶/۲۱
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 ...و الا خطابهی #امام_حسین علیه السّلام خطاب به علما و بزرگان و صحابه و تابعین در منی - که در کتب حدیث ذکر شده است - یک سند تاریخی است؛ نامهی آن بزرگوار خطاب به علما و بزرگان و پایهها و ارکان دینی در زمان خودش - که در کتب معتبر حدیث نقل شده است - یک سند تاریخی مهم است؛ رفتارهای آن بزرگوار، برخوردش با معاویه، نامهاش به معاویه؛ حضورش در کنار پدر در دوران کوتاه خلافت امیرالمؤمنین علیه الصّلاة والسّلام؛ همهی اینها قدم به قدم درس است. ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 زندگی #حسینبنعلی علیه السّلام در طول تاریخِ زندگی پنجاه و چند سالهی آن بزرگوار، همه درس است: دوران کودکی او درس است، دوران جوانی او درس است، در دوران امامت امام حسن علیه السّلام رفتار او درس است، بعد از شهادت امام حسن علیه السّلام رفتار او همه درس است. اینجور نبود که کار #امام_حسین فقط در آن روز آخر باشد، لکن #حادثه_کربلا این قدر عظمت دارد، این قدر درخشنده است که مثل خورشیدی همهی نورهای دیگر را تحت الشّعاع قرار می دهد. ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 ... منتها #حادثه_عاشورا چیز دیگری است... باید از #حسینبنعلی درس آموخت؛ درس حسین بن علی علیه الصّلاة والسّلام به امّت اسلامی این است که برای حقّ، برای عدل، برای اقامهی عدل، برای مقابلهی با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد؛ در آن سطح و در آن مقیاس، کار من و شما نیست؛ امّا در سطوحی که با وضعیّت ما، با خُلقیّات ما، با عادات ما متناسب باشد چرا؛ باید یاد بگیریم. ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 زندگی #حسینبنعلی علیه السّلام در طول تاریخِ زندگی پنجاه و چند سالهی آن بزرگوار، همه درس است: دوران کودکی او درس است، دوران جوانی او درس است، در دوران امامت امام حسن علیه السّلام رفتار او درس است، بعد از شهادت امام حسن علیه السّلام رفتار او همه درس است. اینجور نبود که کار #امام_حسین فقط در آن روز آخر باشد، لکن #حادثه_کربلا این قدر عظمت دارد، این قدر درخشنده است که مثل خورشیدی همهی نورهای دیگر را تحت الشّعاع قرار می دهد؛
🔸و الا خطابهی #امام_حسین علیه السّلام خطاب به علما و بزرگان و صحابه و تابعین در منی - که در کتب حدیث ذکر شده است - یک سند تاریخی است؛ نامهی آن بزرگوار خطاب به علما و بزرگان و پایهها و ارکان دینی در زمان خودش - که در کتب معتبر حدیث نقل شده است - یک سند تاریخی مهم است؛ رفتارهای آن بزرگوار، برخوردش با معاویه، نامهاش به معاویه؛ حضورش در کنار پدر در دوران کوتاه خلافت امیرالمؤمنین علیه الصّلاة والسّلام؛ همهی اینها قدم به قدم درس است؛
🔹منتها #حادثه_عاشورا چیز دیگری است... باید از #حسینبنعلی درس آموخت؛ درس حسین بن علی علیه الصّلاة والسّلام به امّت اسلامی این است که برای حقّ، برای عدل، برای اقامهی عدل، برای مقابلهی با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد؛ در آن سطح و در آن مقیاس، کار من و شما نیست؛ امّا در سطوحی که با وضعیّت ما، با خُلقیّات ما، با عادات ما متناسب باشد چرا؛ باید یاد بگیریم. ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 (خطاب به مداحان) وظیفهی فرهنگسازی، وظیفهی ترویج، وظیفهی گستردن مبانی فکری و فرهنگی اسلام را جدّی بگیرید...
🔸فکر و پند و معرفت و بصیرت را با همین ابزارِ هنریِ برجسته[مداحی] منتشر کنید،
🔹با مهارتهایی که هر کسی بالاخره ابتکاراتی دارد و مهارتهایی دارد که به کار میزند. ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠هدف انقلاب چه بود؟
🔸 #هدف_انقلاب عبارت بود از ساختن یک ایرانی... مستقل، آزاد، برخوردار از ثروت و امنیت، متدین و بهرهمند از #معنویت و #اخلاق، پیشرو در مسابقهی جامعهی عظیم بشری در علم و بقیهی دستاوردها... برخوردار از آزادی با همهی معانی آزادی... و هم آزادی معنوی، که آن رستگاری انسان و تعالی اخلاقی انسان و عروج معنوی انسان است، که #هدف_اعلی، این است.
🔹همهی کارها #مقدمه برای #تکامل_انسان و #عروج_انسانی است.
🔸 این باید در جامعهی اسلامی خود را نشان بدهد. ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 میفرمايد: «مَن تَزَوَّجَ اَحرَزَ نِصفَ دينِهِ» کسی که #ازدواج بکند، نصف دينش را نگه داشته.
◀️ نصف دينی که نگه داشته کدام است؟
🔸يک مقدارش همان چيزی است که از ناحيه تمايلات جنسی انسان تهديد میشود.
⚠️ #تمايل_جنسی، دين را از خيلیها میگيرد، خيلیها را دچار اشکال میکند، دچار گمراهی میکند.
✅ راه جلوگيرياش هم اين است که اين تمايلات جنسی اشباع بشود، برآورده بشود، سرکوب هم نشود،
🔸 اما چطوری؟ با قاعده و قانون؛
🔹يعنی با ازدواج. ۱۳۶۲/۱۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠اسلام به معنای واقعی زن را تکریم کرده است.
🔸 اگر روی نقش #مادر و حرمت مادر در درون #خانواده تکیه میکند، یا روی نقش زن و تأثیر زن و حقوق زن و وظایف و محدودیتهای زن در داخل خانواده تکیه میکند، بههیچوجه به معنای این نیست که زن را از شرکت در مسائل اجتماعی و دخالت در مبارزات و فعالیتهای عمومی مردم منع کند.
🔹 عدهای بد و یا کج فهمیدند؛
🔸یک عدهی مغرض هم از این کجفهمی استفاده کردند؛
🔹کأنّه یا باید زن، مادر خوب و همسر خوبی باشد یا باید در تلاشها و فعالیتهای اجتماعی شرکت کند؛
🔺 قضیه اینطوری نیست؛
🔸هم باید مادرِ خوب و همسر خوبی باشد، هم در فعالیت اجتماعی شرکت کند.
🔹 #فاطمهی_زهرا (سلاماللَّهعلیها) مظهر چنین جمعی است؛
🔺 جمع بین شؤون مختلف.
🔸 #زینب_کبری نمونهی دیگر است.
🔹زن های معروف صدر اسلام و زن های برجسته، نمونه های دیگرند؛ این ها در جامعه بودند و حضور داشتند.
🔸 نفهمیدنِ مفهوم تکریم زن در اسلام، همراه شده است با بدآموزی های القاء شده به عنوان تکریم زن در تمدن غرب؛
🔹این ها با هم آمیخته شده و یک جریان غلط ذهنی و فکری به وجود آورده. ۱۳۸۴/۰۵/۰۵
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 در عصر عاشورا ببینید در خیمههاى سیدالشهداء با آن گرما با آن عطش با آن تشنگى چه مىگذشت به خاطر همین بچهى کوچک،
🔸بعضىها بودند شاید بیش از یک شبانهروز بود توى آن گرما آب ننوشیده بودند،
🔹یقیناً اینها به فکر خودشان نبودند وقتى علىاصغر را مىدیدند،
🔸من گمان مىکنم علت اصلى بردن علىاصغر به وسیلهى سیدالشهداء به مقابل لشگر دشمن که امید بسیار ضعیفى بود که اینها دلشان بسوزد این مردم وحشى و آب بدهند علت اصلى این بود که امام حسین راه چارهى دیگرى نداشت،
🔹کار دیگرى نمىتوانست بکند وقتى رفت طرف خیمهها دید غوغا و هیاهو در خیمهها همه را فرا گرفته
🔸و این بچهى کوچک عطشش، گرسنگىاش، ناراحتىاش، همه را تحتتأثیر قرار داده . ۱۳۶۵/۶/۲۱
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷