💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠یکی از مشکلاتی که ما در انتخاباتها مکرّر با آن مواجه شدهایم و دائم به ما شکایت کردهاند این است که گاهی از یک نقطهای میگویند که آقا تعرفه نیست، یا فرض کنید ساعت ۸ یا ۷ انتخابات شروع میشود و تعرفه هنوز نرسیده؛ این مشکل را برطرف کنند؛ نگذارند که جایی بدون برگههای تعرفهی رأی بماند، یا دیر برسد، یا نرسد، یا کمبود داشته باشد؛ این هم مطلب دوّم که باید پیشاپیش به این فکر بشود ... [و برخورد با تخلّفات] با هر تخلّفی هم برخورد کنند. این عرایض ما است. ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠وصیت مـن به ملت شریـف آن اسـت که در تمام #انتخابات چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصی ڪه انتخاب میڪنند روے ضوابطی باشد ڪه اعتبار میشود.
🔷مراجع و علمای بزرگ تـا طبقه بازاری و کشاورز و ڪارگر و ڪارمند، هـمـه و همـه #مسئول_سرنوشت کشور و اسلام میباشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آتیه؛ و چه بسا که در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد، و الاّ کار از دست همه خارج خواهد شد.
📕صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۴۲۱
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 بایـد به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان مۍرود راۍ ندهنـد، چہ احتمال انحراف عقیدتی، اعمالی یا اخلاقۍ سبب مۍشود که به چنین افرادی اعتمـاد نشود و رای به آنان موجب مسئولیت است.
📕صحیفہ امام، ج ۱۲ ص ۷۵
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 در قضیه رئیسجمهور، تعیین رئیس جمهور یکی از چیزهایی است که بر همه مسلمانهای ایران، بر همه مکلّفهای ایران واجب است که در این امر دخالت داشته باشند.
🔹اگر دخالت نکنند و یک صدمهای به #اسلام برسد، هر یک یک ما در محکمه عدل الهی #مسئولهستیم؛ یک یک ما. کسی بگوید: «به من چه ربطی دارد؟» این است که بگوید:
🔹اسلام به من چه ربطی دارد. مگر میتوانی بگویی: اسلام به من چه ربطی دارد؟! تو مکلفی حفظ کنی. #امانتخداست و حفظش امروز به این است که رئیس جمهورش یک #رئیسجمهورصحیح باشد. ۱۳۶۰/۰۴/۱۰
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠اگر یک کسی افکارش قبلاً منحرف بوده، حالا بیاید به شما ادعا بکند که خیر، من برگشتم، ما باید قبول کنیم، اما نباید او را مجله نویس کنیم.
🔸 آن دوتا باهم فرق دارند.
🔹خوب، بسیاری از اشخاصی که میآیند میگویند ما توبه کردیم، توبه قبول است، لکن نمیشود آنها را سر یک کاری گذاشت که آن کار اهمیت دارد.
🔸برای اینکه ما نمیدانیم که -به حسب واقع که نمیدانیم که- این آدم توبه کرده یا این آدم میخواهد با این کلمه «توبه» ما را بازی بدهد.
🔹ما باید از او قبول کنیم که در جامعه مسلمین مثل سایر مسلمانها با او عمل بکنیم، اما نباید رادیو و تلویزیون را به دست او بدهیم یا او را #راه بدهیم در رادیو و تلویزیون! ۱۳۵۹/۱۰/۱۳
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠شما (جوانان و نوجوانان) مظهر بهار انسانیّت هستید؛
🔸چون در بهار عمر قرار دارید. از این بهار معنویّت هرچه میتوانید استفاده کنید.
🔹یاد خدا، ذکر خدا، دعاهایی که وارد شده، توجّه به مضامین این دعاها، تلاوت قرآن، نماز اوّل وقت، پرهیز از گناه و اخلاق نیک، در این ماه (رجب) فرصتهای بزرگی است که در اختیار همه ما هست. ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 یکی از خطاهائی که خود ما کردیم، بنده خودم هم در این خطا سهیمم، این مسئلهی تحدید نسل از اواسط دههی ۷۰ به این طرف باید متوقف میشد. البته اوّلی که سیاست تحدید نسل اتخاذ شد، خوب بود، لازم بود، لیکن از اواسط دههی ۷۰ باید متوقف میشد. ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠در فضای زندگی سیاسی بنیعباس هیچ غباری دیگر وجود نداشت. در یکچنین شرایطی که منصور در کمال قدرت و در اوج سلطۀ ظاهری زندگی میکند، نوبت به امامت موسیبنجعفر علیهالصلاةوالسلام رسید که یک جوانی است تازهسال و با آنهمه مراقب.
🔸بهطوریکه کسانی که میخواهند بعد از امام صادق بفهمند که دیگر حالا به چه کسی باید مراجعه کرد با زحمت میتوانند راه پیدا کنند و موسیبنجعفر را پیدا کنند و موسیبنجعفر به آنها توصیه میکند که مواظب باشید اگر بدانند که از من حرف شنیدید و از من تعلیمات دیدید و با من ارتباط دارید، «اَلذِّبح» کشتن هست، مراقب باشید.
🔹در یکچنین شرایطی موسیبنجعفر به امامت میرسد و مبارزه را شروع میکند. ۱۳۶۴/۰۱/۲۳
📚 کتاب [حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله»]
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 فرصتطلبان از سويي و مفسدهجويان از سوي ديگر ميخواهند وانمود كنند كه نهضت از پشتيباني عظيم ملّت- پس از پيروزي- برخوردار نيست؛ و با اين حيله شيطاني، مردم ناآگاه را به ترديد بكشانند و به خيال خام خود از آب گلآلود، ماهي بگيرند؛
🔸لهذا براي اثبات وحدت ملّي و ابطال باطل و احقاق حق و خاتمه دادن به دروغپردازيها و فتنه انگيزيهاي مخالفين با اسلام و نهضت مقدس اسلامي، مقتضي است.... عموم اقشاري كه به اسلام و قرآن مجيد و جمهوري اسلامي و استقلال كشور علاقه دارند، در راهپيمايي شركت كنند تا حساب گروههايي كه برخلاف مسير انقلاب اسلامي هستند، روشن شود.
♦️در حقيقت اين مانور اسلامي ملي، عرضه جنود حق و حزب اللَّه است در مقابل جنود شيطاني. از خداوند متعال عظمت اسلام و ملت را خواهانم.
📚صحیفه امام خمینی ره جلد9ص107
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠توجّه بشود در ایّام فاطمیّه، بهمناسبت ذکر مناقب آن بزرگوار، ذکر شهادت آن بزرگوار، مسائل اختلافافکن مطرح نشود.
🔻امروز سیاستهای مُدهش و اهریمنی بینالمللی جدّاً درصدد این است که بین شیعه و سنّی اختلاف بیندازد.
🔻امروز جنگهایی در منطقه هست؛
🔻من به شما عرض میکنم که هیچکدام از این جنگها جنگ اعتقادی نیست؛
جنگهای سیاسی و با انگیزههای گوناگون سیاسی و قومی و مانند اینها است و ربطی به مذهب ندارد،
🔻لکن دشمن یعنی آمریکا، یعنی صهیونیست، یعنی انگلیس سعی میکنند این دعواها را، این اختلافها را تبدیل کنند به اختلاف مذهبی؛
چون میدانید که اختلاف مذهبی به این آسانیها تمامشدنی نیست. ما نباید به این هدف کمک کنیم. ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 [خاطره رهبر انقلاب از زندان زمان شاه]
🔻من خاطره یی را برای شما نقل کنم. شماها واقعاً یادتان نیست، چون در آن زمان نبودید؛ اما افرادی که بودند، می دانند اختناق چه بود؛ اصلاً قابل تصویر نیست.
🔻سال ۴۲ بنده را به زندان قزل قلعه بردند. در همان زمان، چند جوان تهرانی را هم آوردند. من از پشت درِ سلول شنیدم که دارند حرف می زنند؛ فهمیدم اینها را تازه دستگیر کرده اند. قدری خوشحال شدم؛
🔻گفتم چند روزی که بگذرد و بازجویی ها تمام شود، داخل زندانِ انفرادی هم گشایشی پیش می آید؛ با اینها تماس می گیریم و حرفی می زنیم و بالاخره یک هم صحبتی پیدا می کنیم.
🔻شب شد؛ دیدیم یکی یکی آنها را صدا کردند و بردند. یک ساعت بعد من در همان سلول مشغول نماز مغرب و عشا شدم. بعد از نماز دیدم یک نفر دریچه ی روی درِ سلول را کنار زد و گفت: حاج آقا! ما برگشتیم.
🔻دیدم یکی از همان تهرانی هاست. گفتم در را باز کن، بیا تو. در را باز کرد و آمد داخل سلول.
گفتم چرا زود برگشتی؟ معلوم شد آنها را پای منبر مرحوم شهید باهنر گرفته بودند.
🔻شهید باهنر ماه رمضان سال ۴۲ در شبستان مسجد جامع تهران منبر رفته بود؛ ساواکی ها هجوم می آورند و عده یی را همین طوری می گیرند؛ این پنج شش نفر هم جزو آنها بودند. خود شهید باهنر را هم همان وقت گرفتند و به زندان قزل قلعه بردند.
از این افراد بازجویی می کنند، می بینند نه، اینها کاره یی نیستند و فعالیت مهمی ندارند؛ لذا آنها را رها می کنند.
🔻وقتی وسایل جیب آنها را می گردند، تقویمی از این شخصی که او را باز گردانده بودند، پیدا می کنند که در یکی از صفحات آن با خط بدی یک بیت شعر غلطِ عوامانه نوشته شده بود:
جمله بگویید از برنا و پیر
لعنت اللَّه رضا شاه کبیر
🔻او نه شعار داده بود، نه این شعر را چاپ کرده بود، نه جایی آن را نقل کرده بود؛ فقط در تقویم جیبی اش این شعر عوامانه را نوشته بود.
به همین جرم، او را شش ماه به زندان محکوم کردند!
🔻بحث این نبود که کسی در جایی شعار بدهد، حرفی بزند یا در تریبونی اظهارنظری بکند.
🔸بنده سال ۵۰ در مشهد برای دانشجوها درس تفسیر می گفتم و اوایل سوره ی بقره - ماجراهای بنی اسرائیل - را تفسیر می کردم.
🔻بنده را به ساواک خواستند و گفتند چرا شما راجع به بنی اسرائیل حرف می زنید؟ گفتم آیه ی قرآن است؛ من دارم آیه ی قرآن را معنا و تفسیر می کنم. گفتند نه، این اهانت به اسرائیل است!
درس تفسیر بنده را به خاطر تفسیر آیات بنی اسرائیل - چون اسم اسرائیل در آن بود - تعطیل کردند.
🔻اختناق در آن زمان عجیب بود؛ اما نه از طرف دولت امریکا، نه از سوی دولت فرانسه، و نه از طرف دولت های دیگر مطلقاً رژیم طاغوت به مخالفت با آزادی و دمکراسی متهم نشد. ۱۳۸۴/۰۲/۱۹
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠عدل امریکایی یعنی چه؟
🔸 یعنی هر کس خاضع به من شد، آن یک چیزی است که ما او را قبولش داریم،
🔺هر کس منافع مملکتش را به ما داد ما او را قبول داریم!
🔸 از آن ور شوروی هم همین است،
🔹همه این قدرت های بزرگ این طوری هستند و ما باید در مقابل تمام اینها بایستیم. ۱۳۶۷/۰۱/۰۱
صحیفه نور، جلد 21، صفحه 4
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠#بسیج بیش از آنکه یک سازمان باشد، یک #فرهنگ است، یک تفکّر است. بنابراین، همه کسانی که این فرهنگ را پذیرفتهاند، در این راه حرکت کردهاند، این #تفکّر را ممشای خودشان قرار دادهاند، و لو داخل سازمان نباشند، #بسیجیاند؛
🔸و این یک جمع کثیری از ملّت ایران را شامل می شود، در حالی که در سازمان بسیج هم نه اسمشان هست، نه رسمشان هست. این فرهنگ چیست؟ فرهنگ بسیج #مردمی_بودن است، #متعهّد_بودن است، #احساس_مسئولیّت کردن است،
🔹در مقابل قضایای جاری کشور و مؤثّر در آیندهی کشور #بیتفاوت_نبودن است؛ فرهنگ بسیجی #انقلابی_بودن است، قدر انقلاب را دانستن و معنای انقلاب را دانستن است؛ فرهنگ بسیجی قانونگریز نبودن است، نظمناپذیر نبودن است، هنجارشکن نبودن است؛
🔸اینها #فرهنگ_بسیجی است. بسیجی ممکن است به یک مطلبی، به یک واقعیّتی، به یک شخصی معترض باشد؛ هیچ اشکالی ندارد، امّا هنجارشکنی نمیکند، با دشمن ــ قبلاً هم گفتهام ــ مخرج مشترک پیدا نمی کند. ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠متنی برگزیده از بیانات حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله پیرامون حضرت فاطمهٔ زهرا سلاماللهعلیها
📆 در ایام فاطمیهٔ سالهای اول دهه پنجاه شمسی
🕌در مسجد امام حسن علیهالسلام در مشهد مقدس
📖قسمت اول
👈 قسمت دوم
♦️ از عبادت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) سخنها گفته شده و میدانیم. از وفاداری به شوهرش، از خانهداریاش، از فرزندداریاش، از احساس مسئولیتش در مقابل فرزندان، از دانشش، آگاهیاش، از محبت رسولالله به او، از ازدواج ساده و بی آلایشش، از جهیزیهی کمش، از پشت پا زدنش به یک خصلت اصلی در وجود زن یعنی تجملطلبی و زیورخواهی، این زهد عجیبش، از اینها چیزهایی شنیدهاید. یک بُعد دیگر در زندگی فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) هست که اگر ما همهی آن ابعاد دیگر را فراموش کنیم، این بُعدْ خود نمایشگر شخصیتی بس عظیم و بسیار باشکوه و فوقالعاده با عظمت است و آن "جهاد فاطمهٔ زهرا" است، "جهاد".
♦️این دختر جوان بعد از پدر عظیمالشأنش یک مدتی، چند هفتهای بیشتر، زنده نمانده است و این چند هفته، همهاش مبارزه است. این که شنفتید از آمدنِ پشت درِ خانه، این آغاز همان مبارزه است. پشتِ در خانه بیاید؟ با بیگانههای کدام خانه؟ آن عرب غیور، آنی که حاضر نیست به زنش، به ناموسش کمترین اهانتی بشود و این غیرتی که با تعالیم و آموزشهای اسلام به اوجِ شدت میرسد در یک فردِ عرب مسلمان. آنهم مسلمانی مثل امیرالمؤمنین، آن تن بدهد که زن جوانش بیاید پشت در؟ رجاله دنبال در، پشت در جمع شوند و با هم یک و دو بکنند؟ این عادی است این قضیه؟ (...) تصادفي است یا حساب شده است؟ این دو رهبر نشستند کارها را با هم تقسیم کردند. ای زهرای اطهر! ای دختر آبرومند پیامبر! از موقعیت خود استفاده کن، اکنون که حکومت و زمامداری قرار است به دست نااهلان بیفتد برو بگیر، این بازوان زنانه را حائل کن میان دست غاصب و دست متجاوزِ آنان که شایسته این پست نیستند و تا ابد در تاریخ ثبت کن که این است اسلام؛ زن جانش را فدا میکند برای این که حکومت به نااهل نرسد.
♦️اگر فاطمهٔ زهرا، زن امیرالمؤمنین هم نبود قضیه همین بود. از شوهرش دفاع نمیکرد، از زمامدارِ به حق دفاع میکرد. مسألهٔ زن و شوهری نیست. مسالهٔ دختر عموْ پسرعمویی نیست. مسألهٔ دوستی و رفاقت نیست. مسالهٔ وظیفه است. مسالهٔ هدف است. آنوقت میآید از پشت در شروع میشود، تهدیدها تأثیر نمیکند، نمیگوید من حالا باردارم، مصلحت نیست درافتم، بماند چندروز دیگر آتششان فروکش کند، بماند شاید من فارغ بشوم، بعدْ بروم به میدانشان. نه، لطفش در همین است که در شدیدترین موقعیتها، بزرگترین وظیفهها انجام بگیرد و شدیدترین لطَمهها بر جسم و جان وارد بیاید؛ لذا شروع کرد مبارزه. آن پشت در آمدن. آن محسن ششماهه سقط شدن.(...) آن مقاومت عجیب که منجر میشود به این که دختر پیغمبر را بزنند. یک زن را کی میزند؟ چرا میزنند؟ مگر این که ایستاده، مقاومت میکند. نمیتوانند در این موقعیت حساسْ این عیّاری را انجام بدهند مگر این که خار راه را از میان بردارند. (...) همه نقشه ها را نقش بر آب میکند. مردان و ریشسفیدان و قدرتمندان مهاجر و انصارْ زیر بار رفتهاند، بعضی فریب خوردند، بعضی کوتاهی کردند، این زن نه فریب میخورد، نه تنبلی میکند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت بدهد. این است ک زدند. (...) بیهوش شد. وقتی که به هوش آمد دید مثل اینکه قضیه در شرف انجام است، نگفت مریضم. عصا، یا شخصی را عصاکردن، بهمسجد رفتن، به گریه بسندهنکردن.
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
صوت
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠متنی برگزیده از بیانات حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله پیرامون حضرت فاطمهٔ زهرا سلاماللهعلیها
📆 در ایام فاطمیهٔ سالهای اول دهه پنجاه شمسی
🕌در مسجد امام حسن علیهالسلام در مشهد مقدس
📖قسمت دوم
👈 قسمت اول
♦️بریده باد زبانی که شأن زهرا را از خطبهخوانی به نوحهسرایی تبدیل میکند. اگر خطبه زهرا را نگفتید، گریه زهرا هم معنی پیدا نمیکند. اگر نفهمیدیم که زهرا آنجا چگونه سخن گفته است، نمیفهمیم گریهی او به چه معناست. میرود در مسجد می ایستد و در مقابل چشمهای مبهوت حاضران بنا میکند خطابهای عجیبْ ایرادکردن. (...) اینجا این قسمت کار انجام گرفته است. انصار را آماده کرده است اما باز به همین هم اکتفا نمیکند. به گفتهای چهل شب، مرتب درِ خانهی این مرد،(...) درِ خانهی آن چهرهی سرشناس میرود، بیایید، کار کنید، تشکیلات، همدستی، همبستگی، یک اقدام بهجا با همدیگر.(...) تا هنوز کار از دست در نرفته است. چهل شب هم دنبال این فکر میدود و که؟ آن زنی که به آن صورتْ سقط جنین کرده، آن زنی که ضربت دیده، آن زنی که آسیب خورده است.
♦️اینها را به خدا نشنفتید شما؟
اینها که خیلی گفته میشود. اما بدانید که این کارها همه یکسره یک مبارزهی ممتد هست، مبارزهای از چند نوع با چند جلوه، مبارزهی مثبت، مبارزهٔ با جسم که اگر شمشیر هم دستش بود شاید میزد، مبارزهٔ با زبان، مبارزه با تلاشهای پنهانیِ نیمهشبانه، مبارزهی با سخنگفتن با زنان. مصاحبهی فاطمه زهرا با زنان انصار عجیب است. (...) با زنها مصاحبه، با مردها حرفزدن، آخرش هم مبارزهی منفی. در شبدفنشدن. غوغاست. عجیب است این عمل. این کار موجب میشود که این عمل زهرا تا ابد از صفحه تاریخ پاک نشود، یک عمل سملبلیک هست. یک عمل رمزی. یک عملی که در هر نسلی میتوانند کسانی روی این عمل فکر کنند. یک کلمه حرف نیست که به آسانی معنا شود و چون معما حل شد آسان شد، از ذهنها برود. یک عملی است که به شیوه سلمبلیک همینطور، بصورت ابهامآمیز و رمزی انجام شده است و تا ابد خواهد ماند. یعنی آن کسانی که در رأس کار قرار داشتند اینها نااهل بودند، همین. میخاست این مطلب اثبات شه. خوب نااهل بودن که چی؟ برای اینکه در تاریخ (...) ثبت کنیم فلانی نااهل[بود]، خدا لعنتش کند. همین و بس؟ برای اینکه بدانیم یک انسان مسلمان، یک زن بزرگ، یک قرآن مجسم مثل فاطمه زهرا در مقابل تیپِ نااهل چگونه عمل میکرده است.
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
صوت
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠#مسئله_امامت، یک مسئلهی مخصوص مسلمان ها یا مخصوص شیعیان نیست؛ #امامت یعنی یک #فردی، یک #گروهی بر یک جامعهای #حکمرانی می کنند و جهت حرکت آنها را در امر #دنیا، و در امر معنویت و #آخرت مشخص می کنند. این یک #مسئله_همگانی است برای همه جوامع بشری. خوب، این #امام دو جور می تواند باشد: یک امامی است که خدای متعال در قرآن می فرماید: «و جعلنا هم #ائمّة یهدون بأمرنا و اوحینا الیهم فعل الخیرات و اقام الصّلوة و ایتاء الزّکوة و کانوا لنا عابدین؛ و آنان را #پیشوایانی قرار دادیم که به فرمان ما، (مردم را) هدایت می کردند؛ و انجام #کارهای_نیک و برپاداشتن نماز و ادای زکات را به آنها وحی کردیم؛ و تنها ما را عبادت میکردند».
🔸این #امامتی است که به امر پروردگار، مردم را #هدایت میکند؛ مردم را از خطرها، از سقوط گاه ها، از #لغزشگاهها عبور می دهد؛ آنها را به #سرمنزلمقصود و مطلوب از حیات دنیوی انسان - که خداوند این حیات را به انسان داده، برای رسیدن به آن مقصود - می رساند، و به آن سمت هدایت می کند. این یک جور #امام است که مصداق آن، #انبیای_الهی اند؛ مصداق آن، #پیغمبر_اکرم است که امام باقر (عليه السلام) در منا مردم را جمع کرد و فرمود: «انّ رسول الله کان هو الامام». اولین امام، خود #پیغمبر است. #پیغمبران الهی، #اوصیایپیغمبران، #برگزیدهترینانسانها، از این دسته امام های نوع اولند؛
🔹که اینها کارشان #هدایت است، از سوی خدای متعال رهنمایی می شوند، این #رهنمایی را به #مردم منتقل می کنند: «و اوحینا الیهم فعل الخیرات»؛ کارشان #کار_نیک است، «و اقام الصّلوة»؛ نماز را برپا می دارند - که نماز رمز ارتباط و اتصال انسان به خداست - «و کانوا لنا عابدین»؛ بنده خدا هستند، مانند همه انسان ها که بندگان خدا هستند. عزت دنیوی آنها کمترین آسیبی به بندگی خدا در وجود آنها و در دل آنها نمی زند؛ این یک دسته.
🔸یک دستهی دیگر: «و جعلنا هم #ائمّة یدعون الی النّار؛ و آنان [فرعونیان] را #پیشوایانی قرار دادیم که به #آتش (دوزخ) دعوت می کنند؛ و روز رستاخیز یاری نخواهند شد»؛ که در قرآن درباره #فرعون وارد شده است. فرعون هم #امام است. به همان معنا که در آیه اول #امام استعمال شده بود، در اینجا هم امام به همان معناست؛ یعنی دنیای مردم و دین مردم و آخرت مردم - جسم و جان مردم - در قبضه قدرت اوست، اما «یدعون الی النّار»؛ مردم را به #آتش دعوت می کنند، مردم را به #هلاکت دعوت می کنند.
🔹سکولار ترین حکومت های دنیا هم، علیرغم آنچه که ادعا می کنند، چه بدانند، چه ندانند، #دنیا و #آخرت مردم را در دست گرفتهاند. این دستگاه های عظیم فرهنگی که امروز #نسلجوانبشر را در چهار گوشهی دنیا به سمت #بداخلاقی و #فساد و تباهی دارند حرکت و سوق می دهند، همان #امامانی هستند که «یدعون الی النّار». دستگاه های قدرتاند که به خاطر #منافعخودشان، به خاطر حاکمیت های ظالمانه شان، به خاطر رسیدن به اهداف گوناگون سیاسی شان مردم را می کشانند؛ #دنیای_مردم هم دست آنهاست، #آخرت_مردم هم دست آنهاست، جسم و جان مردم در اختیار آنهاست. ۱۳۸۹/۰۹/۰۴
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠بسیج بیش از آنکه یک سازمان باشد، یک فرهنگ است... این فرهنگ چیست؟
🔸فرهنگ بسیج مردمی بودن است، متعهّد بودن است، احساس مسئولیّت کردن است، در مقابل قضایای جاری کشور و مؤثّر در آیندهی کشور بیتفاوت نبودن است؛
🔹فرهنگ بسیجی انقلابی بودن است، قدر انقلاب را دانستن و معنای انقلاب را دانستن است؛
🔸فرهنگ بسیجی قانونگریز نبودن است، نظمناپذیر نبودن است، هنجارشکن نبودن است؛
اینها فرهنگ بسیجی است. ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠پیغمبر با آن کسانی که با اسلام مبارزه میکنند، با هدف رهایی انسانها و تکامل انسانها که هدف غایی پیغمبر است میجنگند و راه پیغمبر را به سوی این هدف میبندند، با کمال شدّت رفتار میکند، خشونت هم میکند. البتّه این خشونت هم بدون این است که یک کینهی زیادی به خرج بدهد؛ در میدان جنگ وقتی دشمن افتاد و کشته شد، دیگر با او کاری ندارد. عربها این جور نبودند؛ در عربها، حتّی بعد از زمان پیغمبر هم در بین افرادی که ایمان ضعیفتری داشتند، این رایج بود؛ دشمن را کشتهاند، در میدان جنگ افتاده، میرفتند سراغش و چشمش را درمیآوردند، بینیاش را میبریدند، لبهایش را میبریدند، گوشش را میبریدند، که اصطلاحاً به این میگویند مُثله کردن. پیغمبر مُثله کردن را منع کرده؛ نه [مُثله نکنید]، دیگر چرا کینهورزی میکنید؟ دشمنی بود که سر راه شما را گرفته بود، مزاحم حرکت الهی شما بود، از سر راه دورش کردید، انداختیدش زمین، عبور کنید بروید. کینهورزی و انتقامگیری در مبارزهی پیغمبر [حتّی] آنجایی که شدّت و خشونت به خرج میداد، نبود؛ امّا در شدّت و خشونت هم پیغمبر سختگیر بود، مجامله و تعارف نداشت، رودربایستی با کسی نداشت؛ نزدیکان خودش، دوستان خودش، عموی خودش وقتی در میدان جنگ با او روبهرو میشدند و مقابل میشدند، از دم تیغ پیغمبر بیدریغ میگذشتند، که امیرالمؤمنین در خطبهی نهجالبلاغه به همین هم اشاره میکند: وَ لَقَد کُنّا مَعَ رَسولِ اللهِ نَقتُلُ آبائَنا وَ اَبنائَنا وَ اِخوانَنا وَ اَعمامَنا؛ در کنار پیغمبر که بودیم، برادرهایمان را، عموهایمان را، پدرهایمان را، پسرهایمان را اگر در جبههی مقابل بودند، میکشتیم و دریغ نمیکردیم و در دل هم با این کار احساس ضعف نمیکردیم: لا یَزیدُنا ذٰلکَ اِلّا ایماناً وَ تَسلیماً وَ مُضیّاً عَلَی اللَقَمِ وَ صَبراً عَلیٰ مَضَضِ الأَلَم؛(۱) ایمانمان بیشتر هم میشد. این روشِ خودِ پیغمبر بود؛ پیغمبر عموی خودش عبّاس را در جنگ اسیر کرد، عموی دیگرش را در جنگ کشت، کسانی از خویشاوندانِ خودش را که با او روبهرو میشدند بیدریغ از بین میبرد؛ چرا؟ چون دشمنِ راهِ خدا بودند، چون «صادّ عن سبیل الله» بودند؛ امّا در مقابل آن بیگانههایی که حتّی عرب هم نبودند امّا در راه هدف والای پیغمبر از جان و مالشان میگذشتند و مخلصانه فداکاری میکردند، خودش را کوچک میکرد، تواضع میکرد، خاکساری نشان میداد. نسبت به کوچکترین افراد مسلمان، پیغمبر تواضع میکرد؛ مهربانی و محبّت پیغمبر شامل حال همهی افراد جامعهی اسلامی میشد، از بزرگ و کوچک و کودک و زن و مرد، همه. ۱۳۶۵/۰۸/۱۰
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 پیامبر در خانوادهی خودش هم به عنوان یک پدر، مظهر عاطفه بود. این جوری نیست که حالا اگر ما اهل مبارزه و تلاش و کار و حرکت در میدان جنگ و تحمّل مصائب هستیم، باید از عاطفه و محبّت و نرمش و این پدیدارهای انسانی -که طبیعیِ انسان است- خودمان را معاف بدانیم؛ نه، پیغمبر در داخل خانه مظهر عاطفه و محبّت و احساس جوشان بود. در یک روایتی دیدم آن وقتی که این آیهی سورهی نور نازل شد که «لا تَجعَلوا دُعاٰءَ الرَّسولِ بَینَکُم کَدُعاٰءِ بَعضِکُم بَعضًا» - یعنی پیغمبر را وقتی صدا میزنید، آن جوری که همدیگر را صدا میزنید صدا نزنید؛ چون به پیغمبر میگفتند «یا محمّد»؛ اسم پیغمبر را میگفتند! -به گفتهی خود پیغمبر یا به گفتهی یکی از مؤمنین که حالا درست یادم نیست، بنا شد به پیغمبر بگویند «یا رسولالله» و دیگر اسم پیغمبر را نیاورند؛ پیغمبر وارد خانه شد، فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) تا دید پدرش وارد شد، مثلاً گفت یا رسولالله! سلامٌ علیکم؛ او هم پیغمبر را به عنوان رسولالله صدا کرد؛ پیغمبر دخترش را در آغوش گرفت، او را نوازش کرد، گفت دخترم! نه، تو به من بگو پدر، نگو «یا رسولالله» -همان جور که دیگران میگفتند- این برای دل من گواراتر است. هر وقت میخواست سفر برود، آخرین کسی را که میدید فاطمهی زهرا بود؛ از سفر هم که برمیگشت، اوّل به سراغ فاطمهی زهرا میآمد. و میدانید که تقریباً همخانه بودند؛ یعنی خانهی پیغمبر و خانهی امیرالمؤمنین در مجاورت مسجد بود و در کنار هم بود. با امام حسن و امام حسین، آن جور است که شنیدید که بر روی منبر، پیغمبر مشغول موعظه و بیان مطالب به مردم بود، مثلاً امام حسن مجتبیٰ وارد مسجد میشد، پایش میگرفت به یک چیزی و میافتاد و گریه میکرد، پیغمبر از منبر میآمد پایین، این کودک را در آغوش میگرفت و نوازش میکرد و او را آرام میکرد، بعد میرفت روی منبر؛ یا در بعضی از روایات دارد که گاهی این کودک در آغوشش بود و با او میرفت روی منبر؛ کارهایی که به نظرِ مردمِ عادّی عجیب میآید و با عرفیّات و تعارفات معمولی مردم نمیسازد -امروز که نمیسازد، شاید آن روز هم نمیساخت- امّا این عاطفهی شدید پیغمبر است. امّا با همین عاطفهی شدید به دخترش فاطمه زهرا میگوید اگر بشنوم که وسایل بیتالمال را به امانت گرفتهای و وارد خانه کردهای، تو را مثل دیگران مجازات خواهم کرد: اِنّی لَم اَغنی عَنکَ مِنَ اللهِ شَیئاً؛ ای فاطمه، دخترم! در روز قیامت من به درد تو نمیخورم. با همین علاقه و محبّت شدید نسبت به فرزندانش، اگر بنا بود که یک عدلی به وسیلهی آنها به هم بخورد، یک حقّی پامال بشود، در مقابل آن میایستاد. ۱۳۶۵/۰۸/۱۰
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠و من به شما عرض کنم، از نظر من کمترین تردیدی وجود ندارد که این بعثت به بیداری عمومی مسلمین منتهی خواهد شد؛ یعنی جمهوری اسلامی و این نظام دوبارهی اسلام و حیات دوبارهای که اسلام پیدا کرده و بعد از گذشت قرنهای متمادی، باز یک جامعهای با الگوی نبوی و با همان ضوابط به وجود آمده و به سمت تکامل انشاءالله روزبهروز به پیش میرود، یک مژده است برای اینکه دنیا با یک ایدهی جدید، با یک فکر جدید آشنا شده. البتّه اگر ما خوب حرکت بکنیم، خوب امتحان بدهیم و اسلام را ــ که در زندگی ما و در حرکت ما و در خصوصیّات برخوردهای ما امروز توسّط مردم دنیا مطالعه میشود -خوب ارائه بدهیم و نشان بدهیم، این بیداری موفّقتر و زودتر انجام خواهد گرفت. اگر ما هم بفرض نتوانیم راه خودمان را ادامه بدهیم، فَسَوفَ یَأتِی اللهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَه؛ این حرکت، یک حرکتی است که توقّفناپذیر است و پروردگار در جای دیگری، ملّت دیگری، امّت دیگری را برخواهد انگیخت که اسلام و قرآن را آنها بلند کنند؛ امّا امروز این امانت دست ما است و امیدوارم که بتوانیم این امانت را انشاءالله بخوبی پیش ببریم و به سرمنزل مقصود برسانیم. ۱۳۶۵/۰۸/۱۰
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠[وحدت و یکپارچگی مسلمین] نتیجهی مبارزاتی بود که پیغمبر انجام میداد با هواهای نَفْسانی و تعصّبات درونی و پندارهای باطلی که بر ذهنهای آنها حاکم بود و میخواست آنها را از درون آنها ریشهکن کند؛ البتّه کمک الهی پیغمبر را در این کار قادر کرد. اهمّیّت این قضیّه را از اینجا میشود فهمید که خدای متعال در آیهی قرآن، بخصوص به این اشاره میکند: لَو اَنفَقتَ ما فِی الاَرضِ جَمیعًا ماٰ اَلَّفتَ بَینَ قُلوبِهِم وَلٰکِنَّ اللهَ اَلَّفَ بَینَهُم؛ یعنی با پول ممکن نبود این طوایف و قبایل و گروههای متخاصم و آشتیناپذیر را با هم آشتی داد و متّحد کرد؛ شاید قبیلههایی که مسلمان شده بودند، هر کدام از اینها چندین خون به گردن قبیلهی دیگر داشتند یا قبیلهی دیگر از اینها چندین خون طلبکار بود؛ از هم کشته بودند. خب این یک خطّ مستمرّی است در زندگی پیغمبر که خطّ مبارزه است و این یک درس است. اینکه خدای متعال میفرماید «لَکُم فی رَسولِ اللهِ اُسوَةٌ حَسَنَة»، این تأسّی و الگوی نیکویی که خدای متعال در این آیه از آن یاد کرده، در همهی خصوصیّاتِ بشریِ پیغمبر است؛ از جمله همین است که پیغمبر مبارزه را به هیچ وجه ترک نکرد و از اوّلِ بعثت تا روزهای آخرِ زندگیاش این مبارزه را ادامه داد، حتّی در همان بیماری [منجر به] وفاتش هم کارهایی از ایشان سر زد که در ادامهی همان مبارزاتی بود که در این چند سال انجام داد و باید ما این را به یاد داشته باشیم. ۱۳۶۵/۰۸/۱۰
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠رسول خدا این دلها را به هم وصل کرد، از آنها یک مجموعهی مستحکم به وجود آورد، حتّی مورّخین دشمن اسلام هم که بنا دارند و داشتند تأثیرات معنوی اسلام را در فتوحات اسلام ندیده بگیرند -مورّخینی چه عرب و چه اروپایی هستند که تاریخ اسلام و تاریخ تمدّن اسلام و مانند اینها را نوشتهاند؛ کوشش اینها این است که آن عامل معنوی در فتوحات اسلامی را ندیده بگیرند- نتوانستهاند منکر این نکته بشوند که مجموعهی مسلمانها مثل یک دست که دارای انگشتانی است و مشت میشود و به صورت یک عنصر و یک عامل، حرکت میکند و عمل میکند؛ این را نتوانستند منکر بشوند. یک عنصر تفکیکناپذیر، همان طور که در این آیهی شریفه هست: اِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِه؛ صَفًّا کَاَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوص؛ مثل اینکه پایههای این بنا را با سرب ریختهاند! پای آن پایهای را که بخواهند محکم بشود، سرب میریزند که دیگر به هیچ وجه تکان نخورد؛ یک چنین بنیانی را در میدانهای جنگ و مقابله با دشمن نشان میداد و ارائه میداد. و لذا بدون استثنا پیغمبر پیروز شد. درست است که در جنگ اُحد تعداد زیادی کشته شدند و بالاخره هم به آن نتایج نرسیدند، امّا پیغمبر اوّل کار پیروز شد و دشمن را منهزم کرد؛ البتّه یک غفلت پیش آمد که این غفلت موجب تبعات بعدی شد. در تمام جنگها با وحدت و یکپارچگی مسلمین و با ایمانی که در دل یکایک اینها رسوخ داشت، پیغمبر پیش میرفت. ۱۳۶۵/۰۸/۱۰
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠اهمّیّت و خطر مبارزات فکری و سیاسی برای پیغمبر کمتر از مبارزات نظامی نبود. زحمت مبارزهای که پیغمبر در دوران قبل از هجرت در مکّه انجام میدادند، کمتر نبود از خطرات و زحماتی که در جنگهای بدر و اُحد و خیبر و خندق و بقیّهی جنگها متوجّه پیغمبر بود؛ و پیغمبر یک فرد خطرپذیر بود. در این مبارزات، موضع پیغمبر یک موضع محوری و مرکزی بود. دو جمله در نهجالبلاغه من دیدم که خیلی جالب است؛ یک جمله این است که امیرالمؤمنین میفرماید: کانَ رسولُ اللهِ اِذَا احمَرَّ البَأس؛ وقتی که جنگ گداخته میشد و تنور جنگ سرخ میشد، اصحاب خودش را به وسیلهی نزدیکان خودش و خویشاوندان خودش محفوظ نگه میداشت؛ یعنی عمو، پسرعمو، داماد -پسر که ایشان نداشت- نزدیکان خودش را به میدان جنگ میفرستاد و در خطوط مقدّم، تا آنها بین دشمن و بین جنگجویان معمولی که اصحاب پیغمبر بودند فاصله بیندازند؛ یعنی نزدیکان خودش را نگه نمیداشت عقب و یارانش را بفرستد جلو؛ یارانش را به وسیلهی نزدیکانش حفظ میکرد، نه نزدیکانش را به وسیلهی یارانش. مثال هم میزند که در جنگ اُحد مثلاً حمزه را فرستاد، در کجا چه کسی را فرستاد، در کجا چه کس [دیگری] را فرستاد و امیرالمؤمنین را میفرستاد؛ این یک جمله. یک جملهی دیگر میفرماید که «کُنّا اِذَا احمَرَّ البَأسُ اتَّقَینا بِرَسولِ الله»؛ یعنی وقتی که کورهی جنگ گداخته میشد، ما -«ما» یعنی مجموعهی اصحابی که شامل امیرالمؤمنین هم میشود- به وسیلهی پیغمبر، خودمان را از حوادث هولناک نجات میدادیم و حفظ میکردیم و او نزدیکترینِ ما به دشمن بود و او در مقّدمِ صفوف حرکت میکرد؛ این وضع مبارزهجویی پیغمبر است! با اینکه خب شما میدانید، رسول اکرم فرمانده بود و در قدیم همین جور بود، آرایش نظامی جوری بود که فرمانده را در جایی قرار میدادند که او محفوظ بماند؛ علّت هم واضح است، یک وجه معقول و منطقیای هم دارد. ۱۳۶۵/۰۸/۱۰
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠اگر میزان آراء مردم است، اینها که از اروپا نیامدهاند، همین مردماند که به جمهوری اسلامی رای دادند
♦️در روزنامهها شروع کردند گفتن و در لسان یکی از همین آقایان بود، اینکه برگردیم به آن وقتی که انقلاب کردیم و همه این چیزهایی که تا حالا درست کردیم هیچ، بیاییم به هم بزنیم همه را! بگوییم حالا اینکه نشد به رای ما، دوباره رای بگیریم ببینیم چه میشود!
♦️آنها میخواستند که افرادی باشند از همین افرادی که سینه برای غرب میزنند. و دیدند نشد این. از این جهت، دنبال این افتادند که ما همه بساط را به هم بزنیم! باز دو سه سال بنشینیم دوباره #رفراندم کنیم. رفراندم برای اصل جمهوری! حالا اگر برای اصل جمهوریش هم نگویند، رفراندم برای #قانون_اساسی؛
🔸 این معنایش چیست؟ معنایش این است که #ثبات این مملکت را از دست بگیرند. اینکه الآن ثبات دارد و از افتخارات این انقلاب است، این را از دست بگیرند، بگویند حالا نشد، دوباره از سر! آراءْ آراءِ مردم است.
♦️خوب، اگر میزان آراء مردم است، اینها که از اروپا نیامدهاند! همین مردماند که به #جمهوری_اسلامی رای دادند و همین مردماند که به قانون اساسی رای دادند و همین مردماند که همه چیز را خودشان ایجاد کردند. حالا ما دوباره از سر برویم سراغ چه مردمی؟ این مردم همان مردماند که اگر پنجاه دفعه هم نظام به هم بخورد، همین است
.
♦️اینها این #اشتباه را دارند که خیال میکنند که اگر این دفعه به هم بخورد- مثلًا- فلان جمعیت تو کار میآید.
🔸لکن مساله این است که آنها احتیاط کردند؛ بلکه ان شاء الله، به هم بخورد این اوضاع، باز یک دو سالی #تزلزل بشود، یک راه مفری برای #آمریکا پیدا بشود که ما را درست بتوانند تربیت کنند، ما که نمیتوانیم خودمان را اداره کنیم، بیایند ما را اداره بکنند! این مسائل را پیش آوردند.
♦️و من میخواهم به شما آقایان بگویم که بیدار باشید و هوشیار! در #داخل این کشور هم دشمنهای ایران هستند. یک دسته دشمن نیستند؛ عدهای از روی #نادانی کار دشمن را میکنند. یک دسته هم دشمنهای سرسخت هستند که میخواهند که این جمهوری اسلامی نباشد، هر چه میخواهد باشد. ۱۳۶۰/۰۳/۲۴
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠مبارزهی پیغمبر در همه جا مبارزهی نظامی نیست؛ انواع و اقسام مبارزه را پیغمبر اکرم در طول این ۲۳ سال انجام داد.
این آیهی شریفهای که به پیغمبر امر قطعی میکند که جهاد کن: یًّاَیُّهَا النَّـبِیُّ جٰهِدِ الکُفّارَ وَ المُنٰفِقینَ وَاغلُظ عَلَیهِم،
معنای جهاد پیغمبر را هم ضمناً برای ما روشن میکند.
معنای آیه این است که ای رسول خدا! با کفّار و با منافقین جهاد کن و با آنها شدّت عمل به خرج بده.
میدانید که پیغمبر با منافقین جهاد با شمشیر نکرده.
خب منافقین در زمان رسول خدا در مدینه بودند و با آن حضرت مبارزات پنهانی هم داشتند؛
هم از لحاظ فکری، هم از لحاظ سیاسی، هم از لحاظ امنیّتی،
منافقین آن روز مزاحمهایی در جامعهی اسلامی بودند؛
پیغمبر هم با اینها مبارزه کرده، امّا این مبارزه که در آیهی شریفه «جهاد» از آن تعبیر شده، مبارزهی با شمشیر نیست.
معلوم میشود که مبارزه و جهاد پیغمبر به معنای مبارزه و نبرد با شمشیر فقط نیست، نبرد در میدان جنگ نیست،
بلکه معنای مبارزه درگیری و نبرد به معنای عام است؛
اعم از نبرد فکری، نبرد سیاسی، نبرد تبلیغاتی و نبرد نظامی؛ همهی انواع مبارزه در زندگی پیغمبر بود.
بنابراین، مبارزه در زندگی پیغمبر یک خطّ مستمر است. ۱۳۶۵/۰۸/۱۰
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷