eitaa logo
یا ابالفضل العباس(ع) (ح.آزادی)
20 دنبال‌کننده
675 عکس
1.5هزار ویدیو
84 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ادیه میرزا محمد علی مدرسی --- ۲۲ شرح صحیفه سجادیه ابراهیم سبزواری --- ۲۳ شرح دعای توبه محمد ضیاءآبادی --- ۲۴ شرح دعای عرفه سید احمد سجادی --- ۲۵ شرح دعای مکارم الاخلاق محمدتقی فلسفی --- ۲۶ شرح صحیفه سجادیه سید احمد فهری --- ۲۷ شرح دعای مکارم الاخلاق سید روح الله خاتمی --- [۳][۴] شروح عربی ردیف عنوان نویسنده دوره زمانی توضیحات سایر 1 آمال العارفین فی شرح صحیفة سید الساجدین میرزا عبدالوهاب بن محمد صالح برغانی قزوینی (م ۱۲۴۹ ق) شرح مزجی بسیار مفصلی است بر صحیفه سجادیه که با در نظر گرفتن مطالب و نظرات سید علی خان کبیر در کتاب ریاض السالکین و نقل احادیث و روایات و آوردن گفته‌های فلاسفه و عرفای معروف و گفتگو در آن‌ها و سعی در پیوند دادن مبانی فلسفی با اعتقادات دینی تنظیم شده است. 2 اسفار الداعین علی شرح صحیفه سید العابدین محمد بن علی بن احمد شامی قرن ۱۲ه ---- 3 التحفة الرضویة فی شرح الصحیفة السجادیة قاضی بن کاشف الدین محمد اردکانی یزدی بعد از ۱۰۵۷ق شرح مبسوطی که به نام شاه عباس دوم صفوی نگاشته شده است و از آن فقط دو دعای اول صحیفه شرح شد. 4 تبیان اللغه میرزا محمدعلی بن محمد نصیر گیلانی چهاردهی م۱۳۳۴ق ---- 5 الحدیقة الهلالیة بهاءالدین محمد بن حسین عاملی، شیخ بهایی م۱۰۳۰ق شرح مزجی مهمی است بر دعای چهل و سوم صحیفه سجادیه که حضرت امام سجاد علیه‌السلام آن را به هنگام دیدن هلال ماه می‌خوانده است. شیخ بهایی در این شرح به توضیح نکات نحوی، دقایق لغوی و مسائل نجومی دعا پرداخته است. این کتاب بخشی از شرح کاملی است بر صحیفه با نام «حدائق الصالحین» که شیخ بهایی در دست تألیف داشته و شرح هر یک از دعاها را در حدیقه‌ای با نام خاصی قرار داده است همچون: الحدیقة الاخلاقیة (شرح دعای مکارم الاخلاق) والحدیقة التحمیدیة (شرح دعای اول صحیفه). 6 حدائق الصالحین غلام رضا بن عبدالعظیم کاشانی قرن ۱۲ شرح عرفانی مفصلی بر صحیه سجادیه می‌باشد که هریک از ادعیه را در «حدیقه»ای شرح کرده است. مؤلف پس از دیباچه کتاب ۵ فائده در مورد صحیفه سجادیه آورده و سپس حدیقه‌ها را آغاز نموده و گویا موفق نشده بیش از ۱۱ حدیقه آن را تألیف کند. 7 حل لغات الصحیفة السجادیة محمد باقر بن محمد شفیع حسینی منجم بعد از ۱۱۲۰ق شرحی است متوسط با عناوین «قوله قوله» بر صحیفه سجادیه که به توضیحات بعضی موارد شامل نکته‌های دقیق و لطیفی است. 8 ریاض السالکین فی شرح صحیفة سید الساجدین سید صدر الدین علی خان بن احمد مدنی شیرازی م۱۱۱۸ق شرح مفصل و مهمی است بر صحیفه سجادیه در ۵۴ روضه (به تعداد ادعیه صحیفه) و هر روضه مصدر به خطبه‌ای بلیغ و دیباچه‌ای متناسب با موضوع دعا است. 9 ریاض العارفین فی شرح صحیفة سید الساجدین شاه محمد بن محمد دارابی شیرازی اوایل قرن ۱۲ ه شرح مفصل و مزجی است بر صحیفه کامله و مشتمل بر نکات نحوی و دقت در جنبه‌های ادبی و لغو که شرح هر دعا را ضمن یک روضه آورده و به اختلاف نسخ نیز اهتمامی ویژه داشته و از نسخ پدر شیخ بهایی، ابن ادریس و شهیدین به مناسبت نقل می‌کند. 10 شرح دعاء الاستسقاء محمد رضا بن محمد رشید نائینی قرن ۱۲ ه این شرح دعاهای استسقاء (دعای نوزدهم صحیفه) می‌باشد. 11 شرح دعای افتتاح ماه رمضان میرزا محمد حسن بن محمد حسین بن عبدالمطلب بن فتح الله بن علی محمد بن جلیل سردرودی قرن ۱۴ه شرح دعای افتتاح ماه رمضان از صحیفه سجادیه می‌باشد. 12 شرح دعاء السجاد محمد تقی بن حسین علی هروی اصفهانی م۱۲۹۹ق ---- 13 شرح دعاء الصباح والمساء محمد صادق بن زین العابدین قرن ۱۱ه این شرح ادبی است بر دعای ششم صحیفه سجادیه. 14 شرح الصحیفة السجادیة ملا رضا علی طالقانی قرن ۱۱ه شرح مزجی و مختصری است بر صحیفه سجادیه که بیشتر به حاشیه و تعلیقه می‌ماند با عناوین «قوله قوله». این شرح ناتمام مانده و تا انتها دعای ۴۷ به رشته تحریر درآمده است. که بقیه را محمد صالح بن محمد باقر روغنی قزوینی به اتمام رسانده است. 15 شرح الصحیفة السجادیة علی بن زین الدین بن محمد بن حسن صاحب معالم عاملی، معروف به شیخ علی صغیر م۱۱۰۳ق ---- 16 شرح الصحیفة السجادیة سید قوام الدین بن نصیرالدین مرعشی م۱۱۴۰ق ---- 17 شرح الصحیفة السجادیة بهاء الدین محمد بن محمدباقر حسینی مختاری نائینی م حدود ۱۱۴۰ق ---- 18 شرح الصحیفة السجادیة میرزا محمد بن محدرضا بن اسماعیل مشهدی قمی قرن ۱۲ه ---- 19 شرح الصحیفة السجادیة محمدتقی بن مقصود علی مجلسی قرن ۱۲ه ---- 20 شرح الصحیفة السجادیة ملا محمد سلیم رازی قرن ۱۱ه ---- 21 شرح الصحیفة السجادیة محمد صالح بن محمدباقر روغنی قزوینی م۱۱۱۶ق ---- 22 شرح الصحیفة السجادیة سید نعمت الله بن عبدالله موسوی جزائری م ۱۱۱۲ ق شرح مفصلی است که جزائری در عنفوان جوانی بر صحیفه نگاشته و بعدها شرح دیگر خود «نورالانوار» را از آن گزینش کرده است. 23 شرح الصحیفة السجادیة مجهول بعد از ۱۰۴۲ق شرح ادبی، توضیحی، عرف
انی و کلامی مفصلی بر صحیفه می‌باشد که مسلماً بعد از سال ۱۰۴۲ق نگاشته شده، چه شارح ذیل دعای چهل و یکم (فی طلب الستر) در توضیح عبارت «لا تحمل علی میزان الانصاب عملی» مینگارد:«قد الف بعض اصحابنا المتاخرین فی هذالمعنی رسالة جیدة سماها میزان الاخرة استوفی الکلام فیها» که مصنف کتاب ملامحسن فیض کاشانی است و در سال ۱۰۴۲ق آن را تألیف کرده است. همچنین شارح مطالب بسیاری را از شیخ بهایی نقل می‌کند. مؤلف این شرح شناخته نشد اما در عطف نسخه در زمینه کاغذ ترنجی شکل واقف (سیدکاظم عصار) نوشته است:«شرح صحیفه میرزا حسن لاهیجی». که دلیلی برای رد یا تأیید آن یافت نشد؛ اما برخی اظهار داشته‌اند که چون لاهیجی در آثار خود به نقل صریح و ذکر اسامی دیگران نمی‌پردازد و در این شرح نیز از همین شیوه پیروی شده است ظاهراً شکی باقی نمی‌ماند که نسخه معرفی شده یکی از مجلدات شرح میرزا حسن لاهیجی است. 24 شرح الصحیفة السجادیة مجهول میان سالهای ۱۰۵۵ق و ۱۱۲۸ق گزیدهای است از شروح میرداماد و علامه محمدتقی مجلسی و فیض کاشانی و حاج ابوتراب و محمدعلی فاضل استرآبادی و گفتار خود گزیننده که (سال تحریر نسخه شرح حاضر) تألیف شده است. 25 شرح یکی از کلمات حضرت سجاد علیه‌السلام محمدبن عبدالله بن علی بحرانی زنده در ۱۱۷۰ق شرحی است بر عبارت «اللهم ان عادتک الاحسان و عادتی الاساءة فلا تغیر عادتک بتغیر عادتی» از دعای حضرت سجاد علیه‌السلام در روز عیدفطر بعد از فراغ از نماز (دعای چهل و ششم صحیفه سجادیه) 26 المواهب السنیة فی شرح الصحیفة الکاملة عبدالواسع بن علامی تونی زنده در ۱۱۱۹ ق شرحی است بر صحیفه سجادیه که از کمّ و کیف آن اطلاعی نداریم و تاکنون فقط شرح جمله«لک یا الهی وحدانیة العدد، از دعای بیست و هشتم صحیفه از آن شناسایی شده است. مؤلف آن نیز از علمای قرن دوازدهم هجری و فاضل و شاعر و منشی بوده و بیشتر کتب و رسالات خود را به نام شاه سلطان حسین صفوی (۱۱۳۵ه) تألیف کرده است. 27 المواهب الشریفة فی شرح دعاء التوبة من الصحیفة میرزا محمد محسن بن عبداللطیف قرن ۱۲ ه مؤلف بعد از آن که در ماه رمضان سال ۱۱۷۸ق به تدریس دعای سی و یکم صحیفه سجادیه در توبه پرداخت؛ به التماس بعضی از دوستان در سال بعد به نگارش آنها مشغول شد و موفق گردید که آن را در صبح چهارشنبه ۱۱ ذیحجه ۱۱۷۹ق به انجام برساند. 28 نهایةالمقال فی شرح دعاء الهلال میرزا محمدحسن بن محمدحسین بن عبدالمطلب بن فتح الله بن علی محمدبن جلیل سردرودی قرن ۱۴ ه شرحی است بر دعای هلالِ صحیفه سجادیه که در قریه سردرود، روز دوشنبه ۱۰ رمضان ۱۳۲۶ق به پایان رسیده است. 29 نورالانوار فی شرح کلام خیرالاخیار سید نعمت الله بن عبدالله موسوی جزائری م ۱۱۱۲ق شرح مزجی مختصری است با عناوین «قوله - قوله» بر صحیفه سجادیه و ملحقات آن و در حقیقت مختصر شرح کبیر وی می‌باشد.تاریخ ختم شرح سال ۱۰۷۸ق در بلده خرم آباد اوائل بازگشت از زیارت مشهد مقدس و شرح ملحقات عصر شنبه ۹ جمادی الاول ۱۱۰۲ق در شوشتر می‌باشد. [۵][۶] تعلیقات و حواشی ردیف عنوان نویسنده دوره زمانی توضیحات سایر 1 تعلیقات علی الصحیفة السجادیة ملا محسن بن مرتضی فیض کاشانی سال ۱۰۵۵ ق تعلیقات مختصری است بر صحیفه سجادیه در توضیح نکات ادبی و لغوی است. این کتاب را با عناوین دیگری همچون: «شرح صحیفه سجادیه» و «حاشیه صحیفه سجادیه» نیز خوانده‌اند. 2 حاشیه الصحیفة السجادیة سید محمدباقر بن محمد حسینی استرآبادی، میرداماد م۱۰۴۱ق شرحی است مختصر با عناوین «قوله قوله» بر صحیفه سجادیه، مشتمل بر بحث‌های لغوی و فلسفی که گاهی نیز در زمینه‌های رجالی و علوم هیئت سخن به درازا می‌کشد. این شرح شامل توضیح و بیان نکات و دقایق کلمات صحیفه سجادیه است و میرداماد آن را بعد از کتاب دیگرش «السبع الشداد» تالیف نموده است. 3 حاشیة علی الصحیفة الکاملة ابو جعفر محمد بن منصور بن احمد ابن ادریس حلی م۵۹۸ق حاشیه مختصری است بر صحیفه سجادیه که به بیان معانی لغات مشکل آن پرداخته است. اهمیت حاشیه ابن ادریس از آن جهت است که اولین و قدیمی‌ترین شرح موجود بر صحیفه می‌باشد. 4 الفرائد الطریفة فی شرح الصحیفة الشریفة علامه محمدباقر بن محمدتقی مجلسی م۱۱۱۱ ق شرح مختصری است بر صحیفه سجادیه با عناوین «قوله - قوله». اما ظاهراً این شرح نیز ناتمام مانده و فقط تا دعای چهارم آن نوشته شده است. امیرمحمد حسین بن محمد صالح خاتون آبادی (شاگرد علامه مجلسی) بنا به وصیت خود علامه پس از رحلت او درصدد برآمد که به اتمام این شرح بپردازد چنان که در فهرست تألیفات علامه مجلسی نوشته است: «و این حقیر بنا به وصیت آن مرحوم مبرور شروع در اتمام آن نمودهام و الحال بحمدالله تعالی شرح یک دعا نوشته شده است امید چنان است که خدای تعالی به زودی توفیق اتمام دهد.» 5 الفواید الشریفة فی شرح الصحیفة تقی الدین ابراهیم بن علی کفعمی م ۹۰۵ ق کفعمی در کتاب «بلدالامین و درع الحصین»، تمام متن صحیفه را به روا
یت خود از روی نسخه‌ای که از خط علی بن سکون کتابت شده و آثار مقابله ابن ادریس و اجازه عمید الرؤسا بر آن بوده، نقل کرده است و حاشیه‌هایی توضیحی و لغوی با عناوین «قوله» بر آن افزوده و در مجموع «الفواید الشریفة فی شرح الصحیفة» نامیده است. در آخر آن نیز فهرستی از کتب دعا را درج کرده است. با این توضیحات مشخص می‌شود که«الفواید الشریفة» حاشیهای جداگانه بر صحیفه نیست بلکه قسمتی از بلدالامین کفعمی می‌باشد به همین دلیل ذکر نسخه‌های آن مربوط به بحث ما نمی‌باشد. کفعمی غیر از این حاشیه، شرح دیگری نیز بر صحیفه نگاشته از آن، کاملتر و معروفتر بوده و به الفواید الطریفه موسوم می‌باشد ولی تاکنون نسخه‌ای از آن شناسایی نشده است.[۷] 6 لغات صحیفه محمدعبدالباقی 1116ق شرحی است بر صحیفه با عناوین «قوله - قوله» که در بامداد روز سه شنبه محرم ۱۱۱۶ق در کشمیر به اتمام رسیده و بیشتر به توضیح لغات پرداخته است. 7 لوامع الانوار العرشیة فی شرح الصحیفة السجادیة سیدمحمد باقر بن محمد ملاباشی موسوی شیرازی م ۱۲۴۰ ق شرح مفصل، دقیق و مهمی است بر صحیفه سجادیه در دو جلد، مؤلف قبل از شروع به شرح ادعیه، سند صحیفه را مفصلاً مورد بحث قرار داده و پس از آن به ترتیب به شرح دعاها پرداخته و هر دعایی را در یک لمعه مخصوص (جمعاً ۵۴ لمعه) قرار داده است. هر لمعه‌ای دارای خطبهای مستقل، موافق مضامین آن دعا می‌باشد و در پایان همه آنها تاریخ دقیق تألیف لمعه ذکر شده است. لمعه اول در شب دوشنبه ۲۴ صفر ۱۲۲۹ق و لمعه ۵۴ عصر شنبه ۱۲ شعبان ۱۲۳۲ق به پایان رسیده است. [۸] مستدرکات عده‌ای از علما و دانشمندان مستدرکاتی بر صحیفه نوشته‌اند. منظور از این مستدرکات، دعاهای منسوب به حضرت سجاد(ع) است که در صحیفه کامله نیامده است. برخی از آنها عبارتند از: ردیف عنوان نویسنده دوره زمانی توضیحات سایر 1 الصحیفةالسجادیة الثانیة شیخ محمدبن حسن حر عاملی م ۱۱۰۴ ق کتاب شامل ۶۵ دعا از دعاهای مروی از حضرت سجادیه علیه‌السلام میباشد که در صحیفه کامله سجادیه نیامده است به نقل از کتب معتبر شیعه همچون من لایحضره الفقیه، کافی، مصباح کفعمی، مصباح المتهجد، مهج الدعوات و... که در رمضان ۱۰۵۳ق تألیف آن به پایان رسیده است. 2 صحیفه ثالثه الدرر المنظومة المأثورة فی جمع لآلی الادعیة السجادیة المشهورة میرزا عبدالله بن عیسی معروف به افندی حدود ۱۱۳۰ق مؤلف در این کتاب، دعاهای روایت شده از امام زین العابدین علیه‌السلام را که در صحیفه کامله و صحیفه دوم از شیخ حرّ عاملی ذکر نشده را جمع آوری کرده است. 3 صحیفه رابعه محدث میرزا حسین نوری طبرسی م ۱۳۲۰ ق دعا از دعاهای حضرت سجاد علیه‌السلام می‌باشد که در صحیفه کامله و صحیفه دوم و صحیفه سوم نبوده و در چهارشنبه ۲۹ محرم ۱۲۹۹ق نگارشش به پایان رسیده است.[۹] 4 صحیفه خامسه علامه سید محسن امین عاملی م۱۱۱۱ ق شرح مختصری است بر صحیفه سجادیه با عناوین «قوله - قوله». اما ظاهراً این شرح نیز ناتمام مانده و فقط تا دعای چهارم آن نوشته شده است. امیرمحمد حسین بن محمد صالح خاتون آبادی (شاگرد علامه مجلسی) بنا به وصیت خود علامه پس از رحلت او درصدد برآمد که به اتمام این شرح بپردازد چنان که در فهرست تألیفات علامه مجلسی نوشته است: «و این حقیر بنا به وصیت آن مرحوم مبرور شروع در اتمام آن نمودهام و الحال بحمدالله تعالی شرح یک دعا نوشته شده است امید چنان است که خدای تعالی به زودی توفیق اتمام دهد.» 5 صحیفه سادسه شیخ محمد باقر بن محمد حسن بیرجندی قائینی --- ---- 6 صحیفه سابعه شیخ هادی کاشف الغطاء، صاحب کتاب مستدرک نهج البلاغه --- ---- 7 صحیفه ثامنه حاج میرزا علی حسینی مرعشی شهرستانی حائری --- ---- 8 ملحقات صحیفه شیخ محمد، معروف به تقی زیابادی قزوینی از شاگردان شیخ بهایی --- ---- 9 صحیفه خامسه علامه سید محسن امین عاملی م۱۱۱۱ ق شرح مختصری است بر صحیفه سجادیه با عناوین «قوله - قوله». اما ظاهراً این شرح نیز ناتمام مانده و فقط تا دعای چهارم آن نوشته شده است. امیرمحمد حسین بن محمد صالح خاتون آبادی (شاگرد علامه مجلسی) بنا به وصیت خود علامه پس از رحلت او درصدد برآمد که به اتمام این شرح بپردازد چنان که در فهرست تألیفات علامه مجلسی نوشته است: «و این حقیر بنا به وصیت آن مرحوم مبرور شروع در اتمام آن نمودهام و الحال بحمدالله تعالی شرح یک دعا نوشته شده است امید چنان است که خدای تعالی به زودی توفیق اتمام دهد.» 10 ملحقات الصحیفة السجادیة محمدباقر بن محمدتقی مجلسی م ۱۱۱۱ ق شامل ۱۱ دعا از ادعیه حضرت سجاد علیه‌السلام می‌باشد که در صحیفه کامله نیامده و علامه مجلسی دو دعای آن را از کتاب بلدالامین کفعمی و ۹ دعای دیگر را به نقل از نسخه‌ای قدیمی از صحیفه که سندی جز سند مشهور داشت گردآورده است. 11 ملحقات الصحیفة السجادیة محمدتقی بن مظفر صوفی زیابادی قزوینی قرن ۱۱ ه مؤلف پس از این که صحیفه سجادیه را نزد استادش شیخ بهایی خواند، به در
خواست بعضی از مؤمنین حدود ۷۰ دعا از دعاهایی که از حضرت سجاد علیه‌السلام روایت شده و در صحیفه نیامده را تحت عنوان ملحقات صحیفه جمع آوری کرد. وی این کار را در روز چهارشنبه ۲۵ صفر ۱۰۲۳ق در سمنان به پایان برده است. [۱۰] پانویس ↑ تهرانی، آقابزرگ، الذریعه، ج ۳، ص۳۴۵ - ۳۵۹ ↑ نک: حکیم، سید محمدحسین، کتابشناسی تفصیلی شروح و ترجمه‌های صحیفه سجادیه، مجله «کتاب ماه دین»، اسفند ۱۳۸۰ و فروردین۱۳۸۱؛ ↑ پایگاه تخصصی صحیفه سجادیه ↑ ماهنامه ماه دین، شماره‌های ۴۹ تا ۵۲، مقاله کتابشناسی تفصیلی صحیفه سجادیه، حکیم، سید محمد حسین ↑ رجوع کنید به: الذریعة، ج ۱۳، ص۳۵۸ و ج ۱۴، ص۸۷، ج ۲۴، صص ۳۶۰-۳۵۹ ↑ ماهنامه ماه دین، شماره اسفند ۱۳۸۰ و فروردین ۱۳۸۱، مقاله کتابشناسی تفصیلی شروح و ترجمه‌های صحیفه سجادیه، حکیم، سید محمد حسین ↑ رجوع کنید به: الذریعه، ج ۱۳، ص۳۴۶ و ج ۱۶، ص۳۴۳ و ۳۴۶. ↑ ماهنامه ماه دین، شماره‌های ۴۹ تا ۵۲، مقاله کتابشناسی تفصیلی صحیفه سجادیه، حکیم، سید محمد حسین ↑ رجوع کنید به: مقدمه مرعشی نجفی، ص۴۱ – ۴۳. ↑ ماهنامه ماه دین، شماره‌های ۴۹ تا ۵۲، مقاله کتابشناسی تفصیلی صحیفه سجادیه، حکیم، سید محمد حسین منابع ماهنامه ماه دین، شماره‌های ۴۹ تا ۵۲، مقاله کتابشناسی تفصیلی صحیفه سجادیه، حکیم، سید محمد حسین. آخرین ویرایش ۲ ماه پیش توسط Roohish انجام شده‌است ويکی شيعه تلفن همراهرایانه حریم شخصی
🔻محمدرضا عیوضی، خواننده در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه: ⭕️ موسیقی امروز، نشانی از ارزش‌ها ندارد؛ مدیران فرهنگی مرعوب ماهواره‌ها شده‌اند ◽️ آن چیزی که امروز به اسم موسیقی در کشورمان رایج شده، سخیف‌ترین شکل از این هنر است، پیروزی انقلاب این موقعیت را فراهم آورد تا این موسیقی به سمت ارزش‌ها هدایت شود. ◽️مدیران فرهنگی در گذر زمان مرعوب ماهواره‌ها شدند. در موسیقی کشورمان، خواننده‌هایی رشد کردند که همه اجزای کارشان شبیه کارهای لس‌انجلسی بود، اما در این میان رسانه ملی به جای این‌که سدی در مقابل این هجمه فرهنگی باشد، خود نیز با این اتفاق همراهی کرد. ◽️صدا و سیما به جای این‌که به هنرمندانی اهمیت دهد که دغدغه آنها کار فرهنگی است به سراغ افرادی رفت که بازخورد فرهنگی خوبی برای کشورمان نداشتند، این اتفاق هم تنها به این واسطه رخ داد که مخاطب جذب شود، اما مگر می‌شود، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی انقلابی را در هنر زیر پا گذاشت به این بهانه که می‌خواهیم جوانان را از ماهواره دور کنیم؟! ◽️ با رواج برخی موسیقی‌هایی که این روزها از رادیو و تلویزیون می‌شنویم دیگر نیازی به کارهای لس‌انجلسی نیست تا فرهنگ موسیقی به دوران قبل از انقلاب برگردد! آیا می‌شود جلوی چنین اتفاقی را بدون این‌که مخاطب دچار ریزش شود گرفت؟ جواب من آری است، زیرا معتقدم مردم موسیقی فاخر را می‌شناسند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. تنها کافیست، چنین محصولاتی در اختیارشان قرار گیرد. hawzahnews.com/news/896096 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌷اللهم عجل لولیک الفرج 🌷 ✳️مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷 لینک کانال: @basij_asatid_qom لینک ادمین کانال: @ostad_basiji
اظهارات عجیب سرلشکر محمود منصور موسس سازمان اطلاعات و امنیت قطر در خصوص هواپیمای اوکراینی: «ایرانی‌ها راهی جز شلیک نداشتند» ▪️ایرانی‌ها ضربه ی مهلکی بر پیکر ارتش آمریکا وارد کردند و همه ما و منطقه و قطعا نیروهای نظامی و مسولان ایرانی می‌دانستند که ترامپ فورا دستور حمله می‌دهد، و البته برخلاف تصور رسانه‌ها ترامپ به‌سرعت دستور واکنش داد، اما مشکل آنجا بود که ایران کلیه سیستم‌های راهبری و راداری در منطقه را تحت کنترل داشت و عملا آنها را مختل کرده بود و دقیقا به‌همین علت عملیات موشکی در زدن عین‌الاسد بی نقص از آب درآمد. ▪️پنتاگون برای خنثی کردن اقدامات ضد راداری ایران و زدن اهدافی درون خاک ایران از طریق ارسال موشک یا بمباران هوایی (با هواپیما) با پرواز دادن ۲ هواپیمای آواکس (سیستم پیش اخطار و کنترل هوایی/ رادارهای ۳ بعدی پرنده) در سعودی و ترکیه بخشی از این پوشش را ایجاد کرد ولی همچنان نقاط مرکزی‌تر ایران کور بودند و در پوشش کامل نبودند. ▪️آمریکایی‌ها بوئینگ به ظاهر مسافری اما عملا بوئینگِ آواکس را که برای عملیات‌های ویژه به شکل مسافری طراحی شده است را در اختیار اوکراین (هم‌پیمان خود) قرار دادند تا جهت تکمیل موزائیک نقشه راداری و شناسایی آخرین تغییرات سیستم‌های پدافندی وارد آسمان ایران شود! ▪️این اتفاق رخ داد و هواپیما پس از مخابره اطلاعات و یافته‌های خود در فرودگاه امام خمینی نشست، اما این تازه اول ماجرا بود، سیستم‌های سایبری سپاه متوجه انتشار و ارسال سیگنال‌های غیرعادی از هواپیمای بوئینگ اوکراینی شده بودند و بلافاصله خدمه پرواز و عوامل فنی بازداشت و هواپیما وارسی می‌شود، حتی پوسته موتور باز و بررسی می‌شود ولی مورد ویژه‌ای کشف نمی‌شود! (علت تاخیر چندساعته و اعلام نقص فنی) ▪️با این‌حال ایران اصرار بر زمین گیرکردن هواپیما و عدم پرواز داشت. ایرلاین اوکراینی تهدید می‌کند درصورت عدم اجازه پرواز، نظام فرودگاهی ایران را به‌صورت ساعتی مواجه با مجازات‌های مالی می‌نماییم (ساعتی چند ده هزار دلار) ایرانی‌ها کوتاه می‌آیند ولی همچنان مشکوکند. ▪️پدافند سپاه جهت خنثی‌کردن عملیات شناسایی احتمالی، نقشه استقرار سامانه‌های پدافندی را مجددا در حلقه (رینگ) آخر تغییر می‌دهد. ▪️بوئینگ اکراینی مسافرگیری کرده و پس از «تیک آف» برای کشف و اطلاع‌رسانی آخرین یافته‌ها و وضعیت سامانه‌های پدافندی اطراف تهران، رادار مرکزی (۳ بعدی) خود را روشن می‌کند. ▪️به‌محض ارسال و دریافت دیتا توسط پایگاه‌های آمریکایی، عملیات انتقامی و مقابله به مثل آغاز می‌شد و چند ده موشک کروز از اقصی نقاط منطقه به‌سوی اهدافی در ایران و علی‌الخصوص تهران شلیک می‌شد. ▪️ایرانی‌ها دیگر مطمئن شده بودند که منبع و چشم شناسایی نیروهای آمریکایی همین بوئینگ اوکراینی است و ادامه حضورش در آسمان، هدایت‌کننده دقیق صواریخ(موشک‌ها) آمریکایی تا اصابت به هدف است. ▪️آنجاییکه ژنرال حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه از قول اپراتور شلیک موشک‌های پدافندی می‌گوید: "فقط ۱۰ ثانیه فرصت داشته..." منظور این است که ۱۰ ثانیه وقت داشته تا تصمیم بگیرد یک هواپیمای فوق مدرن جاسوسی که جانِ ۱۷۰ انسانِ بی‌گناه را گروگان گرفته ساقط کند یا پذیرای ده‌ها یا صدها موشک کروزِ آمریکایی (موج اول) باشد که احتمالا بخشی برای نابودی سامانه‌های پدافندی و بخشی برای زیرساخت‌های حیاتی و پس از سقوطِ دژهای پدافندی، موج حملات کروزی و جنگنده-بمب‌افکن‌های آمریکا یا ائتلاف توأمان باشد. ▪️آن «افسر» هرکه بود با تصمیم سختش، یک «کشور» یا یک «حاکمیت سیاسی» را از سقوط نجات داد. ▪️بهتر است دولتمردان ایرانی به‌جای خجالت و کتمان حقیقت (اینکه ترامپ حمله به «عین الاسد» را پاسخ داد و ... شاید بخاطر تلفات سنگین آمریکایی‌ها!) واقعیت رخداد را به ملتشان بگویند. ▪️موشک‌های کروز آمریکایی فقط ۱۰ ثانیه قبل از لود کامل اطلاعات، دچار سیاهی راداری (Blank Out) و کوری شدند! قدر سربازانمان را بدانیم وآنهارابرای این اقدام شجاعانه بایدتشویق کنیم نه تنبیه ...
بسم الله الرحمن الرحیم 💫زن و شوهری نشسته بودند و یک لحظه شوهر به همسرش گفت : میخوام بعد از چندین ماه پدر و مادرم و برادرانم و بچه هایشان فردا شب به صرف شام دور هم جمع کنم و زحمت غذا درست کردن را بهت میدم . زن با کراهیت گفت : ان شاءالله خیره میشه . مرد گفت : پس من میرم به خانواده ام اطلاع بدم . روز بعد مرد سرکار رفت و بعد از برگشتن به منزل به همسرش گفت : خانواده ام الان میرسن شام آماده کردی یا نه؟ زن گفت : نه خسته بودم حوصله نداشتم شام درست کنم آخه خانواده تو که غریبه نیستند یه چیز حاضری درست میکنیم . مرد گفت : خدا تو رو ببخشه دیروز به من ميگفتی كه نمیتونم غذا درست کنم آخه الان میرسن من چيکار کنم .... زن گفت : به آنها زنگ بزن و از آنها عذر خواهی کن اونها که غریبه نیستند . مرد با ناراحتی از منزل خارج شد . و بعد از چند دقیقه درب خانه به صدا در اومد و زن رفت در را باز کرد و پدر و مادر و خواهر و برادرانش را دید که وارد خانه شدند. پدرش از او پرسید پس شوهرت کجا رفته ؟ زن گفت : تازه از خانه خارج شد . پدر گفت : دیروز شوهرت اومد خونمون و ما رو برای شام امشب دعوت کرد مگه میشه خونه نباشه ؟ و زن متحیر و پریشان شد و فهمید که غذایی که باید می پخت برای خانواده خودش بود نه خانواده شوهر ؟ و سریع به شوهر خود زنگ زد و بهش گفت که چرا زودتر بهم نگفتی که خانواده منو برای شام دعوت کرده بودی ؟ مرد گفت : خانواده من با خانواده تو فرقی ندارند . زن گفت : خواهش میکنم غذا هیچی تو خونه نداریم زود بیا خرید کن. مرد گفت : جایی کار دارم دیر میام خونه اینها هم خانواده تو هستند فرقی نمیکنه یه چیزی حاضری درست کن بهشون بده همانطور که خواستی حاضری به خانواده ام بدی .. و این درسی برای تو باشه که به خانواده ام احترام بگذاری . 🎈 پس با دیگران همانطوری رفتار کن که دوست داری دیگران باتورفتارکنند‍🎈 التماس دعا
10.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای حکم جلب دادگاه برای یک شهید به جرم قتل! ایسنا/ ماجرای حکم جلب دادگاه برای یک شهید به جرم قتل را در این ویدئو ببینید. •┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈•• @aflakiyankhaki •┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
یک کتاب خوب/ ظلم حاج ‌قاسم سلیمانی به یک ‌پاسدار نمونه این خاطره مربوط به روزهای پس از عملیات والفجر و روز پاسدار است که شهید سلیمانی در آن گفته، به‌واسطه پیشنهاد فردی، بنا را بر انتخاب و معرفی پاسدار نمونه لشکر ۴۱ ثارالله می‌گذارد. او در دو جمله جدا، در این باره گفته است: «ما از این کارها نمی‌کردیم. من خامی کردم، پذیرفتم.» و «معرفی پاسدار نمونه در جنگ کار خیلی‌خطایی بود. من خطای بزرگی کردم.» پس از اعلام نام مهدی زندی به‌عنوان پاسدار نمونه در حسینیه لشگر، این فرد در حالی‌که از آمدن به محل اجرای مراسم انتخاب پاسدار نمونه امتناع داشته، با کمک دیگر رزمندگان و در حالی‌که زیر بغل‌هایش را گرفته بوده‌اند، پیش آمده و به سردار سلیمانی می‌گوید: «به من ظلم کردی.» سردار سلیمانی در ادامه بیان این خاطره و توضیح رفتار شهید مهدی زندی گفته است: «جنگ ما افتخارش این است که رتبه‌ای نبود. این پارچه‌ها و درجه‌های روی دوش من نبود. کلمه رایج، کلمه سردار و سرهنگ نبود. کلمه رایج، کلمه برادر بود؛ برادر حسین، برادر احمد، برادر مهدی. کلمه رایج این بود. کسی فکر نمی‌کرد و باور نمی‌کرد حقوق فرمانده سپاه ۲,۵۰۰ تومان است، حقوق رزمنده عادی هم ۲,۵۰۰ تومان است. این، جنگ ما بود. این زیبایی‌ها جنگ ما را به این‌جا رساند.» •┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈•• @aflakiyankhaki •┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
کرونا قبل از ووهان در اروپا شیوع داشته ‌است!؟ تاریخ انتشار: 99/02/18 - 17:23 akhr.ir/6329796
هدایت شده از ترجمه برتر
فایل اموزشی مطالب مقدماتی لهجه های عربی.pdf
8.84M
🔸فایل اموزشی لهجات عربی . نبذة یسیرة حول اللهجات العربیة و اللهجة الشامیة 🔹 @tarjomehbartar