هدایت شده از بیداری طلاب
17.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پزشک متخصص ایتالیایی:
🔻 کووید ۱۹ اسم یک ویروس نیست. برنامهی نابودی ۸۰ درصد جمعیت جهان با واکسن است!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از یا اباصالح المهدی عج الله تعالی فرجه الشریف
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ یادداشت رسیده | حجاب اجباری یا حجاب اجتماعی؟
🔹 چند سالی است که در گوشه و کنار قلم ها و حنجره هایی، رسالت خود را در نفی #قانون_حجاب که یکی از ضروریات دین اسلام است و همه گروه های اسلامی بر ضروری بودن آن اتفاق نظر دارند دیده اند و مدام این سو و آن سو می نشینند و با پوشش مصلحت اندیشی و دلسوزی برای زنان جامعه و در واقع با اغراض سیاسی اعتقادات دینی مردم را مورد هجمه قرار می دهند.
✍️ حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس:
◻️ حجاب یکی از #واجبات الهی است که اختصاص به بانوان ندارد.
◻️ حجاب شرعی حکمی است که از #قرآن کریم و دستورات پیشوایان معصوم علیهم السلام به ما رسیده است.
آیاث ۳۲، ۳۳ و ۵۹ سوره احزاب و آیه ۳۱ سوره مبارکه نور گویای این اصل مسلم است.
◻️ در تحلیل وجوب حجاب نمی توان آثار و پیامدهای #اجتماعی آن را نادیده گرفت.
◻️ حضرات میگویند برای الزامی بودن حجاب در اسلام هیچ دلیلی نداریم!
یاللعجب از این همه نادانی یا تظاهر به نادانی!
کسی که آشنای به منابع دینی اسلام مثل آیات قرآن کریم و روایات و سیره معصومین علیهم السلام باشد و نیز مقداری اغراض شریعت را دریافت کرده باشد نیک میفهمد که حاکم اسلامی وظیفه دارد که زمینه های اجرای احکام الهی در جامعه را فراهم کند.
طبق منطق این حضرات اگر حجاب شخصی است و نباید تبدیل به قانون شود حکومت اسلامی نباید مشروب خانه ها و قمار خانه ها و فاحشه خانه ها را هم از کوچه و خیابان کشور اسلامی جمع کند.
متن کامل:👇
https://hawzahnews.com/x9Q4c
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
ح.آزادی:
خبرگزاری حوزه

یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ :
یادداشت رسیده | حجاب اجباری یا حجاب اجتماعی؟

حوزه/ چند سالی است که در گوشه و کنار قلم ها و حنجره هایی، رسالت خود را در نفی قانون حجاب که یکی از ضروریات دین اسلام است و همه گروه های اسلامی بر ضروری بودن آن اتفاق نظر دارند دیده اند و مدام این سو و آن سو می نشینند و با پوشش مصلحت اندیشی و دلسوزی برای زنان جامعه و در واقع با اغراض سیاسی اعتقادات دینی مردم را مورد هجمه قرار می دهند.
به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس طی یادداشتی در خصوص حجاب این چنین آورده است؛ صرف نظر از اینکه منادیان مخالفت با قانون حجاب چه کسانی هستند چند نکته را به عرض مردم شریف و خداجوی ایران می رسانم:
۱-حجاب یکی از واجبات الهی است که اختصاص به بانوان ندارد بلکه مردان نیز وظیفه دارند که خود را متعهد به رعایت این تکلیف الهی بدانند، آنچه بین زن و مرد تفاوت دارد کیفیت و محدوده پوشش است که آن هم به مصالح وحکمت های خالق مهربان برمی گردد.
۲-حجاب شرعی که در آن الزام به رعایت حدود شرعی هم در محدوده پوشش و هم در کیفیت پوشش است حکمی است که از قرآن کریم و دستورات پیشوایان معصوم علیهم السلام به ما رسیده است که در این مقال مجال ذکر آنها وجود ندارد ولی به عنوان نمونه آیاث ۳۲، ۳۳ و ۵۹ سوره احزاب و آیه ۳۱ سوره مبارکه نور گویای این اصل مسلم است.
۳-در تحلیل وجوب حجاب باید نگاه جامعی به آن داشت چرا که این پدیده از یک سو جنبه فردی و شخصی دارد و از سوی دیگر نمی توان آثار و پیامدهای اجتماعی آن را نادیده گرفت.
بنابراین شخصی دانستن حجاب و تشبیه آن به واجباتی مثل نماز و روزه بی راهه رفتن است، علاوه بر اینکه واجبات فردی مثل روزه نیز ممکن است در برخی موارد جنبه اجتماعی پیدا کند مثلا در فقه اسلامی این مساله وجود دارد که شخصی که روزه خواری عملی کند باید تعزیر شود و اگر سه یا چهار بار تکرار کرد حکم او کشته شدن است. آیا این حکم سنگین برای کسی که حریم واجبی از واجبات خدا را هتک می کند به معنای اهمیت حفظ حریم حدود و واجبات الهی در عرصه عمومی جامعه نیست؟
۴-افرادی که امروز به بهانه دفاع از آزادی و حق بانوان صدای مخالفت با قانون حجاب را بلند کرده اند باید مراقب باشند که مشمول آیه ۱۹ سوره مبارکه نور نشوند که فرمود: «ان الذین یحبون ان تشیع الفحاشة فی الذین آمنوا لهم عذاب الیم فی الدنیا و الآخره» چون این افراد لااقل واجب بودن حجاب فردی را قبول دارند پس باید بدانند که بی حجابی و عریان شدن زنان در مجامع عمومی مصداقی از همان فاحشه ای است که در آیه شریفه برای اشاعه آن وعید به عذاب دردناک دنیا و آخرت داده شده است.
آیا اینان روایت امام باقر علیه السلام را ندیده اند که فرمود: «خداوند به شعیب وحی فرمود که صد هزار نفر از قوم تو را عذاب می کنم چهل هزار نفر از اینان اشراری هستند که اهل معصیتند و شصت هزار نفر از اینان نیز خوبان قوم تو هستند. شعیب سوال کرد حال اهل معصیت مشخص است اما چرا خوبان را عذاب می کنی؟ و خداوند پاسخ فرمود چون اینان در مقابل معاصی و گناهان نرمش داشتند و به خاطر خشم من خشمناک نمی شدند».
آیا به راستی مخالفت با قانون حجاب که سبب گستاخی بیشتر شل دینان و پرده دری بیشتر حریم شریعت می گردد مصداق مماشات و نرمی با اهل معصیت نیست؟ و آیا خداوند نسبت به چنین پدیده ای خشمناک نمی شود؟
۵-حضرات می گویند برای الزامی بودن حجاب در اسلام هیچ دلیلی نداریم! یاللعجب از این همه نادانی یا تظاهر به نادانی! از این رو و به منظور اشاره به ادله این امر ذکر چند نکته را به اختصار ضروری می دانم:
الف) کسی که آشنای به منابع دینی اسلام مثل آیات قرآن کریم و روایات و سیره معصومین علیهم السلام باشد و نیز مقداری اغراض شریعت را دریافت کرده باشد نیک می فهمد که حاکم اسلامی وظیفه دارد که زمینه های اجرای احکام الهی در جامعه را فراهم کند و از طریق قانونگذاری صحیح، هنجارهای دینی را در جامعه تقویت نماید تا موانع هدایت مردم برداشته شود و آنها بتوانند با آسودگی بیشتری مسیر طهارت معنوی و کمال انسانی خود را بپیمایند که اگر اینگونه شود آرامش واقعی انسان ها –که گمشده بشریت امروز است- نیز در دسترس بیشتری قرار می گیرد و الا طبق منطق این حضرات اگر حجاب شخصی است و نباید تبدیل به قانون شود حکومت اسلامی نباید مشروب خانه ها و قمار خانه ها و فاحشه خانه ها را هم از کوچه و خیابان کشور اسلامی جمع کند، چرا که حرمت شرب خمر یک حکم شخصی است و نباید منع آن تبدیل به قانون شود و نیز حرمت قمار یک حکم شخصی است و نباید قانون ممنوع بودن قمارخانه ها در جامعه اجرا شود اگر چه از این جماعت بعید نیست که در قدم بعد از شکستن حریم عفاف و حیا، پویش دفاع از آزاد بودن نوشیدن شراب و برقراری دوباره فاحشه خانه ها و قمارخانه ها را فریاد بزنند.
پس
نه فقط ح
اکم اسلامی می تواند هنجارهای شرعی اجتماعی را در جامعه الزامی کند بلکه وظیفه اوست که این هنجارها را در جامعه نهادینه کند.
طراحی و تولید: نستوه
google-site-verification=0iLoQV4C04yTFqMIug
از جمله بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان کرمانشاه دوشنبه 24 مهر 1390
در پنجمین روز از سفر به کرمانشاه؛ در دانشگاه رازی.
...........
یک مسئله، مسئلهی رهبری است؛ چیزی که در دنیا معمول نیست، در جمهوری اسلامی هست. ولایت فقیهی که امام بزرگوار ما معنا کردند، تعریف کردند، مطرح کردند و بعد پیاده کردند و بعد خود آن بزرگوار مظهر تام و تمام و کاملش بود - که هر کس ایشان را از نزدیک میشناخت، هرچه که میگذشت، خصوصیات برجسته و ممتاز این مرد بیشتر برای او آشکار میشد - یعنی یک مدیریت زنده و بالنده و پیشرونده.
یک جملهای را امام بیان کردند: ولایت مطلقهی فقیه. یک عدهای با مغالطه خواستند این قضیه را به نحوی مشوب کنند و یک معنای غلط و تفسیر غلطی بدهند. گفتند معنای ولایت مطلقه این است که رهبری در نظام جمهوری اسلامی، مطلق از همهی قوانین است؛ مثل یک اسبِ مهار کنده شدهای، هر جا بخواهد، هر کار بخواهد، میتواند بکند.
مسئله این نبود، این نیست. امام بزرگوار خودش از همه بیشتر به رعایت قوانین، به رعایت اصول، به رعایت مبانی، به رعایت جزئیات احکام شرعی مقید بود؛ و این وظیفهی رهبری است.
در نظام جمهوری اسلامی، رهبری فقط تابع این نیست که کسی او را به خاطر اینکه شرائط را از دست داده، عزل کند؛ اگر این شرائط در او وجود نداشته باشد، خودش به خودی خود عزلشده است؛ این خیلی چیز مهمی است.
رهبری یک مدیریت است؛ البته مدیریتِ اجرائی نیست. این اشکال و اشتباه هم در طول زمان، از اول انقلاب تا امروز، در بعضی از تبلیغات ادامه دارد. اینجور تلقی کنند که رهبری یک مدیریت اجرائی است؛ نه، مدیریت اجرائی، مشخص است. مدیریت اجرائی در بخش قوهی مجریه ضوابط مشخصی دارد، معلوم است، مسئولین معینی دارد؛ در قوهی قضائیه هم - که آن هم مدیریت اجرائی است - همین طور، هر کدام مسئولیتهائی دارند؛ قوهی مقننه هم که معلوم است.
رهبری، ناظر بر اینهاست. به چه معنا؟ به این معنا که از حرکت کلی نظام مراقبت کند. در واقع رهبری، یک مدیریت کلان ارزشی است.
همین طور که اشاره کردم، گاهی اوقات فشارها، مضیقهها و ضرورتها، مدیریتهای گوناگون را به بعضی از انعطافهای غیر لازم یا غیر جائز وادار میکند؛ رهبری بایستی مراقب باشد، نگذارد چنین اتفاقی بیفتد. این مسئولیتِ بسیار سنگینی است. این مسئولیت، مسئولیت اجرائی نیست؛ دخالت در کارها هم نیست.
حالا بعضیها دوست میدارند همین طور بگویند؛ فلان تصمیمها بدون نظر رهبری گرفته نمیشود. نه، اینطور نیست. مسئولین در بخشهای مختلف، مسئولیتهای مشخصی دارند. در بخش اقتصادی، در بخش سیاسی، در بخش دیپلماسی، نمایندگان مجلس در بخشهای خودشان، مسئولان قوهی قضائیه در بخش خودشان، مسئولیتهای مشخصی دارند. در همهی اینها رهبری نه میتواند دخالت کند، نه حق دارد دخالت کند، نه قادر است دخالت کند؛ اصلاً امکان ندارد. خیلی از تصمیمهای اقتصادی ممکن است گرفته شود، رهبری قبول هم نداشته باشد، اما دخالت نمیکند؛ مسئولینی دارد، مسئولینش باید عمل کنند. بله، آنجائی که اتخاذ یک سیاستی منتهی خواهد شد به کج شدن راه انقلاب، رهبری مسئولیت پیدا میکند.
در تصمیم و عملِ رهبری باید عقلانیت در خدمت اصول قرار بگیرد، واقعبینی در خدمت آرمانگرائیها قرار بگیرد.
در قضیهی هستهای، در آن دورهی اول که تلاطم هائی بود، بعضاً اقدامهائی انجام میگرفت که شاید مطلوب نبود. من آنجا در سخنرانی عمومی گفتم اگر چنانچه این کارها انجام نگیرد، خودم وارد میشوم. و همین هم شد. این معنای رهبری است؛ این یک چیزی است که از اسلام گرفته شده است؛ یک نکتهی مثبتی است در نظام اسلامی.
دستگاههای گوناگون - قوهی قضائیه، قوهی مجریه، قوهی مقننه - مثل همهی دنیا، کارهای موظف قانونی خودشان را دارند انجام میدهند، با اختیارات کاملی که در قانون اساسی معین شده؛ اما حرکت کلان و کلی نظام اسلامی به سمت آن آرمانها باید منحرف نشود؛ اگر منحرف شد، باید گریبان رهبری را گرفت، او را بایستی مسئول دانست؛ او مسئول است که نگذارد.
البته این مسئله، مثالهای زیادی دارد؛ چون وقت کم است، به یکی از آنها اشارهی مختصری میکنم.
مسئلهی روابط با آمریکا، که در این چند سال چه کارها کردند، چه تلاشها کردند، در دورههای مختلفِ دولتهای گوناگون، تحت تأثیر عوامل مختلف. خب، این به حرکت عمومی نظام ضرر میزد، فایدهای هم برای وضع معیشت و زندگی مردم نداشت. اینجا ممانعت شد. و مسائل گوناگونی از این قبیل هست.
.............
Sent From Khamenei.ir Android App
هدایت شده از شاخص
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وظیفه رهبری چیست؟
رهبر انقلاب مشکلات مردم را نمیبینه؟
چرا رهبر انقلاب کاری نمیکنه؟
این سوالات را بارها شنیدیم
حالا جوابش را از زبان خود رهبر انقلاب بشنوید...!
این ویدیو را به دوستان خود هم اشتراک کنید
🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا
🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
🔰 متن تقریظ حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مربعهای قرمز»:
🔸بسمه تعالی
بسیار شیرین و جذاب نوشته شده است.
رد پای چانه گرمیهای آقای حاج حسین یکتا در آن آشکار است.
ظرافتهای برخاسته از ذوق و قریحهی لطیف که در سراسر کتاب گسترده است، میتواند از نویسندهی خوش قلم و چیره دست کتاب باشد و میتواند هم دُر افشانیهای راوی باشد.
نقطهی برجستهی کتاب یاد شهیدان و یاد حال و حضور ملکوتی آنان پیش از شهادت است که حقا بسیار خوب تصویر شده است.
ارادت راوی به مرحوم آقای حاج میرزا علی احمدی میانجی هم برای من جالب بود، آن مرحوم را حدود شصت سال به علم و تقوا و ورع میشناختم و به من لطف داشت. این کتاب ظاهرا چند روز پیش رونمائی شده است، برای من چندی پیش از این فرستاده بود و تماما مطالعه شد. ۹۷/۴/۲۶
🔹کتاب «مربعهای قرمز» ، خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا است که به قلم خانم زینب عرفانیان تدوین و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌷اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
لینک کانال: @basij_asatid_qom
لینک ادمین کانال: @ostad_basiji
.
قنبرسامانلو :
*یک وقت فکر نکنیم خوارج*
زنا کار
شراب خوار
حرام خوار بودند
نه...
خوارج فقط و فقط بصیرت نداشتن.
*به قول رهبر معظم انقلاب، تحلیل سیاسی نداشتند*
داستان کشته شدن عبدالله بن خباب بن ارت به دست خوارج رو شنیدیم و یک نکته مهم:
خوارج عبدالله و همسرش باردارش را در مسیر بصره به کوفه دستگیر کردند،
وی از شیفتگان حضرت علی (ع)بود،
یکی از نزدیکان عبدالله که پنهان شده بود به بالای درخت نخلی رفته بود و ماجرا را تماشا میکرد تعریف میکند که دیدم:
خوارج سر عبدالله را جدا میکنند
سپس شکم زن باردار او را نیز با شمشیر پاره میکنند
و جنین از شکم مادر بیرون میکشند و سر جنین را هم با شمیر جدا میکنند
به چه جرمی ???
آری
به جرم....
عشق به علی (ع)
بعد
کنار آب رفته و وضو میگیرند.
راوی میگوید آنقدر نماز طولانی بود که بالای درخت نزدیک بود خوابم ببرد.
بعد از نماز
نزدیک درخت خرما می آیند
خرمایی از درخت به زمین می افتد،
*یکی از خوارج خرما رو برداشته و میخورد،*
که یکی دیگر از خوارج سرش فریاد میکشد و میگوید که چه میکنی مردک از کجا میدانی که صاحب درخت راضی است.
مرد خرما رو از دهان بیرون انداخت...
نکته رو داشتید:
*به مال حرام حساس بودند.*
*نماز طولانی میخواندند.*
ولی
*بصیرت نداشتند.*
*تحلیل سیاسی نداشتند.*
جنگ صفین شمشیر به روی امام جامعه کشیدند و علی علیه السلام رو مجبور به حکمیت کردند.
و بعد از حکمیت هم که دیدند فریب خوردند باز، رو در روی ولایت ایستادن
*من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام.*
*قاتل علی(ع) کافر نبود...*
ابن ملجم زمانی در کنار علی (ع) شمشیر می زد .
ابن ملجم پس از به خلافت رسیدن علی (ع) با او بیعت کرد،
در جنگ جمل در کنار او جنگید
اما پس از جنگ صفین و پایان حکمیت به خوارج پیوست.
او در جنگ نهروان با علی (ع) نبرد کرد و از معدود افراد بازمانده از این جنگ بود.
وامام صادق (علیه السلام) فرمودند :
تا صبح قیامت ملائکه ابن ملجم را لعن می کنند.
فاصله حق و باطل این گونه بهم نزدیک است
سابقه دار بودن و کنار امام علی (ع) بودن، دلیل بر سعادت نیست.
*با علی (ع) ماندن هنر است.*
تاریخ و سرگذشت صحابه در اسلام را که بخوانیم امروز را بهتر می توانیم درک کنیم...
با بصیرت باشید
بصیرت. بصیرت. بصیرت...
باعلی(ع) در بدر بودن شرط نیست
ای برادر نهروان در پیش روست
پشت پرده یک دروغ تاریخی
معروف است هویدا در دادگاه انقلاب درباره عملکرد خود به قاضی میگوید:
در دوران صدارت من، قیمت خودکار بیک ثابت بود و همیشه ۵ ریال!
سلطنت طلبها حالا با فراموشی بعضی مردم میگویند:
«ای داد بیداد! حیف! چرا بجای اعدام، کسی از او نپرسید رمز موفقیت و مدیریت تو چه بود!»
اتفاقا از او پرسیدند که چطور چنین حرفی میزنی.. تو تورم را از .۰.۳درصد در عرض سیزده سال به ٢۵ درصد رساندی. قیمت غذا و مسکن ٢۵ برابر شده!
هویدا میگوید:
دقت کنید: من غذا و ملک را نگفتم.
من خودکار را گفتم. چون کسی درس نمیخواند، کسی خودکار نمیخرید. این بود رمز مدیریت و عوامفریبی شاهنشاه اعلیحضرت و من. ما با یک خودکار و موز دادن در مدرسه، کاری میکردیم که هیچکس نپرسد روزی ۶ میلیون بشکه نفت کجا میرود؟*
بله، تاریخ را با دروغ به مضحکه نکشید...
هویدا را خود شاه بجرم فساد مالی دستگیر کرد و وقتی شاه در دی ۵٧ از ایران فرار کرد، غذای سگش را برد ولی هویدا را نبرد.
نگذارید به شما دروغ بگویند
وقتی گرگ حمله میکند، با صدای بلند حمله میکند و فرصتی برای واکنش دارید.
اما وقتی موریانه هجوم میآورد،
از همان ابتدا مخفیانه و بی سرو صدا از ریشه به جان داراییتان میافتد.
ایستادن در برابر گرگ، شجاعت میخواهد و دفع خطر موریانه بصیرت!
"بصیرت" سواد نیست "بینش" است.
بصیرت، یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها چشم باشد
بصیرت، یعنی اینکه بدانی حتی مسجد میتواند "مسجد ضِرار" باشد .
و پیامبر(ص) آن را خراب کند.
بصیرت، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین میتواند قاتل حسین(ع) در کربلا باشد!
ملاک حال فعلی افراد است.
بصیرت، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمیتوانی آغازگر باشی اما وقتی شروع کردید باید آن را از ریشه بدر آورید.
بصیرت، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی!
بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها، به سست عنصرهای سپاهِ علی(ع ) دل بستهاند!..
بصیرت یعنی اینکه بدانی: تاریخ تکرار می شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی اش.
🛑 *چرا علی دنبال عمار می گشت؟*
🔸چون عمار کسی بود که با بصیرت بود!
🔹دشمن شناس بود!
🔸امام شناس بود!
🔹جبهه شناس بود!
*🔸هر جا که حس میکرد باید روشنگری بکند همانجا آتش به اختیار عمل میکرد!*
*🔹هر جا که میدید شبهه ای ایجاد شده سریعا اقدام میکرد!*
*یک آتش به اختیار اول از همه باید جبهه را بشناسد*
دوم افراد خودی را از