eitaa logo
یا ابالفضل العباس(ع) (ح.آزادی)
22 دنبال‌کننده
667 عکس
1.4هزار ویدیو
84 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‏فیلم از طرف ح.آزادی
‏فیلم از طرف ح.آزادی
‏فیلم از طرف ح.آزادی
🔴🌹🔴🌹🌷🔴 به نام خدا 🖋بوی خوش و بوی بد نیّتِ اعمال اعمال نیکو وخوب که برای خدا انجام می گیرد ، نورانی و خوشبو و مُعطَّرند و گناهان و عمل های زشت و قبیح ، دارای بوی مُتعفِّن و زننده می باشند و صورت برزخی آن ها ، زشت و تاریک و ظلمانی است . اهل معنی و اهل باطن ، بوی خوش اعمال خوب را استشمام می کنند و شاد می گردند و از بوی بدگناهان و اعمال زشت ، ناراحت و رنجیده می شوند . سفارش شده که به هنگام رفتن به زیارت حرم معصومین (عَلَیهِِمُ السَّلامُ) آدابی از جمله غُسل و وضو و استغفار و ... انجام گیرد و ورود افراد جُنُب و حائض در این حرم ها حرام و ممنوع است . و در زمان حیات معصومین (عَلَیهِِمُ السَّلامُ) نیز شایسته نبود شخص جُنُب و حائض برآنها وارد شوند مگر اینکه طهارت داشته و غسل کرده باشند . در حرم امام زادگان نیز اگر چه از نظر فقهی ورود اهل جنابت و حیض اشکالی ندارد ولی باید ادب و احترام رعایت شود . بوی خوش و بوی بد نیّت اعمال انسان ها را فرشتگان الهی درک می کنند . در این رابطه روایت جالبی بدین شرح وارد شده است اگر چه مرحوم علامه مجلسی در کتاب «مِرآةُ العُقُول» این روایت و حدیث را مجهول حساب کرده است : عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ اَلْمَلَكَيْنِ هَلْ يَعْلَمَانِ بِالذَّنْبِ إِذَا أَرَادَ اَلْعَبْدُ أَنْ يَفْعَلَهُ أَوِ اَلْحَسَنَةَ فَقَالَ رِيحُ اَلْكَنِيفِ وَ رِيحُ اَلطِّيبِ سَوَاءٌ قُلْتُ لاَ قَالَ إِنَّ اَلْعَبْدَ إِذَا هَمَّ بِالْحَسَنَةِ خَرَجَ نَفَسُهُ طَيِّبَ اَلرِّيحِ [طَيبَ اَلرِّيحِ] فَقَالَ صَاحِبُ اَلْيَمِينِ لِصَاحِبِ اَلشِّمَالِ قُمْ فَإِنَّهُ قَدْ هَمَّ بِالْحَسَنَةِ فَإِذَا فَعَلَهَا كَانَ لِسَانُهُ قَلَمَهُ وَ رِيقُهُ مِدَادَهُ فَأَثْبَتَهَا لَهُ وَ إِذَا هَمَّ بِالسَّيِّئَةِ خَرَجَ نَفَسُهُ مُنْتِنَ اَلرِّيحِ فَيَقُولُ صَاحِبُ اَلشِّمَالِ لِصَاحِبِ اَلْيَمِينِ قِفْ فَإِنَّهُ قَدْ هَمَّ بِالسَّيِّئَةِ فَإِذَا هُوَ فَعَلَهَا كَانَ لِسَانُهُ قَلَمَهُ وَ رِيقُهُ مِدَادَهُ وَ أَثْبَتَهَا عَلَيْهِ . عبدالله بن موسی بن جعفر (ع) گفت از پدرم موسی بن جعفر (عَلَیهِِمَا السَّلامُ) درباره دو فرشته مُوکَّل بر انسان سؤال کردم که آیا هرگاه بنده قصد گناه کند یا قصد کار نیک کند می دانند ؟! فرمود : آیا بوی مُستراح و بوی عطر و گل یکسان است؟! گفتم نه ، فرمود : همانا بنده چون آهنگ کار نیک کند نَفَسَش خوشبو می شود و بوی خوش از آن خارج می گردد . پس فرشته دست راست به فرشته دست چپ می گوید : برخیز و دنبال کار خود برو و چیزی از بدی ها ننویس زیرا که این بنده آهنگ و نیّتِ کار خوب کرده است و هنگامی آن کار خوب را انجام داد زبانش قلم او (فرشته) می شود و آب دهانش مُرکّب او و آن را برای او ثبت می نماید ، و هر گاه آهنگ گناه کند نَفَسَش بد بو و مُتعفِّن می گردد و بوی مُتعفِّنی از آن بیرون می آید پس فرشته دست چپ به دست راستی می گوید : توقف کن و دست نگهدار و چیزی از خوبی ها ننویس زیرا که او آهنگ و قصد گناه کرده است و چون آن گناه را بجا آوَرَد زبانش قلم او و آب دهانش مُرکّبش می شود و آن گناه را بر او ثبت می کند . (اصول کافی، ج2، ص 429 حدیث3، بَابُ مَنْ يَهُمُّ بِالْحَسَنَةِ أَوِ السَّيِّئَةِ - مَحَجَّةُ البَيضاء، ج 5، ص 74 . - مِرآةُ العُقُول فِی شَرحِ اَخبارِ آلِ الرَّسُولِ (عَلَیهِِمُ السَّلامُ) شرح بر کتاب «اَلکافی» از مرحوم عَلّامه مجلسی ، ج 11 , ص 293 .) در داستان اویس قرنی که گوسفند چران و از اصحاب سِرّ و از خواصّ رسولخدا (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) و علی (عَلَیهِِ السَّلامُ) بوده که در صِفّین به شهادت رسیده و قبرش در شهر رقّه سوریه است آمده است که وقتی پیغمبر اکرم (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) از مسافرت بازگشت فرمود : اِنّی لَأَجِدُ (أَشَمُّ) رَائِحَةَ الرَّحْمَنِ (نَفَسَ الرَّحْمَنِ) مِنْ قِبَلِ الْيَمَنِ» («مِنْ جَانِبِ الْيَمَنِ») . یعنی من از جانب یَمَن ، بوی خوشِ رحمانی و الهی استشمام می کنم . بوی خوشی به مَشام می رسد و این بوی خوش از قَرَن است . معلوم شد که اُوَیس قَرَن به مدینه آمده بود تا به دیدار محبوب خویش ( که تا آخر عمر هم او را ندیده بود) یعنی حضرت رسول مُکرّم اسلام (ص) ، برسد ولی به سبب وعده ای که به مادر خویش در برگشت به قَرَن در سریع ترین زمان ، داده بود آن حضرت را ندیده به قَرَن باز گشت ، زیرا که پیامبر (ص) به بیرون مدینه مسافرت کرده بود و در منزل خویش تشریف نداشتند . آری این بوی خوش اُوَیس قَرَن است که پیامبر اسلام (ص) آن را در خانه خود که چند لحظه ای اُوَیس قرنی در آن توقف داشت ، بویید و استشمام نمود . میرقدیم لاهیجی 🌷******************** ** ... اَلحَدیثُ الثّالِثُ [ اَلحَدیثُ المَذکُورُ مِن
هدایت شده از صرفاً جهت اطلاع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چگونگی گریز از امواج موبایل🔺 #حکیم_خیراندیش🔺بفرستید برای عزیزانتون💐 #خیراندیش @khabarnews2 👈ایتا
هدایت شده از تسنیم
✖️تناقض مدعیان روشنفکری💥 ✅ یه عده هستند که ماه رمضان، عاشق معده آدمها میشوند و از ضررهای_روزه میگویند. بعد یک ماه، از فواید گیاهخواری میگویند. ✅ عید قربان مدافع حقوق گوسفندها میشوند. ولی در عروسی شان چندین عدد ‌بره_بریان نباشد عروسی شان عروسی نیست. بعد کوهنوردی صبح جمعه شان هم که کله_پاچه ترک نمیشود. ✅ این دوستان دو_تا_مادر دارند که یکی زمان احمدی نژاد به خاطر نبود دارو مرده و دیگری روز عاشورا پشت ترافیک دسته عزاداری بخاطر نرسیدن به بیمارستان. ✅ تو محرم خیلی نگران رفتگرها هستند اما دم انتخابات به طور کل در مورد پخش تراکت ها و تبلیغات نظری ندارند البته در صورتی که کار رقیب شان نباشد... ✅ در مورد پول هایی که خرج محرم میشود و نذری ها هم خیلی اعتراض دارند و میگویند خرج فقرا کنید (؟!!!!) ولی سفر آنتالیا ی عید نوروزشان ترک نمیشود... ✅ تک تکشان یک همسایه بهایی داشتند که از حق تحصیل و درمان برخوردار نبوده، ✅ همه شان هم یا خودشان یا دوستشان یک بار رتبه دو رقمی کنکور شدند که بخاطر وجود سهمیه_ایثارگران، هیچ جا قبول نشدند. 🔴این ها را کلا کارشان نداشته باشید نقیب پور 🇮🇷🌺💕
اين خيلي قشنگه : همه تون تو گروه هاتون بزارید. از طرف خدا،، 🎆 عالم ز برایت آفریدم، گله کردی 🎇 از روح خودم در تو دمیدم، گله کردی 🎆 گفتم که ملائک همه سرباز تو باشند 🎇صد ناز بکردی و خریدم،گله کردی 🎆 جان و دل و فطرتی فراتر ز تصور 🎇 از هرچه که نعمت به تو دادم، گله کردی 🎆 گفتم که سپاس من بگو تا به تو بخشم 🎇 بر بخشش بی منت من هم گله کردی 🎆 با این که گنه کاری و فسق تو عیان است 🎇 خواهان توأم، تویی که از من گله کردی 🎆 هر روز گنه کردی و نادیده گرفتم 🎇 با اینکه خطای تو ندیدم، گله کردی 🎆 صد بار تو را مونس جانم طلبیدم 🎇 از صحبت با مونس جانت، گله کردی 🎆 رغبت به سخن گفتن با یار نکردی 🎇 با این که نماز تو خریدم، گله کردی 🎆 بس نیست دگر بندگی و طاعت شیطان؟؟ 🎇 بس نیست دگر هرچه که از ما گله کردی؟؟! 🎆 از عالم و آدم گله کردی و شکایت 🎇 خود باز خریدم گله ات را، گله کردی..‌ همیشه شکر گذار خدا باشیم,و بانچه نداریم قانع شادو شاکرخدا باشیم,🌹🌹🌹
🔻در پاسخ به طعنه ناشیانه محمد سروش محلاتی [صفحه ۱از۲] 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻 🔹فقه باید سیاسی باشد امّا سیاست‌زده؛ نه. شاه‌کلیدی که برخی مدعیان از آن دور اند و گاه و بی‌گاه با ادبیات فقهی افکار جناحی خود را مطرح می‌کنند. چندی پیش و درست همزمان با ایام زیارتی مخصوص امام رضا علیه‌السلام، آقای که بعد از لغو برنامه مشترکش با جناب آقای ، کم‌کار شده بود بار دیگر دست به قلم برد و در پوشش نقد؛ طعنه ناشیانه‌ای به رهبر معظم انقلاب زد. 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/1600 🔹توضیح این‌که امام خامنه‌ای مدظله‌العالی سال‌ها قبل در میان جمعی از پاسداران حفاظت ولی امر در مشهد مقدس فرموده بودند: « بعضی‌ها خیال میکنند باید بروند حتماً به بچسبند! اینها چون دلهایشان وصل نمیشود، میخواهند جسمها را وصل کنند؛ چه فایده دارد؟ بعضی‌ها همان دمِ ضریح هستند و چسبیده‌اند به ضریح، امّا دلشان اصلاً متّصل به نیست؛ یکی هم ممکن است دورتر باشد، امّا دلش متّصل باشد؛ این خوب است. اگر این‌جور زیارت کردید، این خوب است.»( 06/۰۱/1382) 🔹این بیانات در قالب بنر چاپ شده و در صحن حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام نصب شده بود و جناب سروش محلاتی نیز با دیدن آن برآشفت و آن را «مطلبی نامناسب» خواند و نقدی به ظاهر فقهی و کوتاه نوشت. 🔹خلاصه‌ اشکال سروش محلاتی به سخن مقام معظم رهبری این بود که: نزدیک شدن به ضریح طبق نظر شهید اول و صاحب جواهر وچسبیدن به ضریح طبق قول شیخ بهائی مستحب است و اگر مستحب هم نباشد طعنه زدن به مؤمنین درست نیست. 🔆بررسی این مسئله هر چند از نظر فقهی ارزش چندانی ندارد چراکه پر واضح است قول سه نفر از فقهای متأخر هیچ حکم شرعی را اثبات نمی‌کند و صرف نقد یک توسط ولی‌فقیه و مرجع تقلید طعن محسوب نمی‌شود اما ذکر چند نکته در این باب برای روشن نمودن عیار فقهی مدعیان خارج‌گویی و فقاهت سیاسی خالی از فایده نیست. گفتنی است یادداشت جناب سروش بدون مرجع و منبع دقیق نوشته شده بود که برای بررسی تحقیقی‌تر، منابع مطالب اضافه شده است: 🔆1. عبارت جناب شهید اول(دروس ج2 ص23) و صاحب جواهر(ج20 ص101) در خصوص نزدیک بودن فرد به ضریح است و نه چسبیدن به آن و تعیین میزان نزدیکی فرد عرفی است و با ایستادن روبروی ضریح با فاصله چند متری نیز حاصل می‌شود. (کما این‌که وقتی کسی کنار در داخلی و با فاصله چند متری روبروی یکی از ضریح‌های مقدس باشد و با کسی صحبت کند؛ به او می‌گوید: در حال حاضر کنار ضریحم) نکته جالب این‌جاست که جناب سروش محلاتی عبارت شهید اول قدس سره را که در آن تصریح به عدم لزوم چسبیدن به ضریح هست نیز آورده است : « و ثالثها: الوقوف على الضريح ملاصقاً له أو غير ملاصق ». خلاصه این‌که «نفی استحباب الصاق به ضریح»(که محل کلام مقام معظم رهبری بود) با «استحباب الوقوف علی الضریح» تنافی ندارد. جامع عباسی(ط-جدید ص418) هم گرچه چسبیدن به ضریح را جزء آداب دانسته است اما در حد قول یک مجتهد است که طبیعتا اگر یک مرجع تقلید با آن مخالفت کند مستلزم ملامت نیست. 🔆🔆2. با نگاهی دقیق‌تر به عبارت می‌یابیم که ایشان اساسا در مقام نفی استحباب چسبیدن به ضریح نبودند کما این‌که خود ایشان هم در زیارات خود این کار را انجام می‌دهند بلکه در مقام نفی یک بوده‌اند چراکه به هرحال انسان‌های سطحی‌نگری هستند که کمال مطلوب را منحصر در اتصال ظاهری به ضرائح مقدسه می‌دانند اما شکی نیست که ارتقای روحی و معنوی اصل است و آداب نیز برای رسیدن به آن ارتقای روحی است در حدی که برخی فقها قائل‌اند اگر در کسی حالت خضوع و خشوع پدید نیامد اصلا وارد مشاهد مشرفه نشود بلکه منتظر بماند تا آن حال روحی پدید بیاید.(این نکته در منابعی که آقای سروش محلاتی به آن استناد دادند وجود دارد علاوه بر آن:ر.ک: حدائق ج14 ص421. برخی فقهای اهل معرفت نیز روح تمام آداب را حالت رقت قلب و خضوع عنوان نموده‌اند.(مناسک حج و عمره (آیت‌الله العظمی بهجت) ص280) 🔆گفتنی است این نوع نگرش سطحی موجب بروز برخی صحنه‌های نامناسب در مشاهد مشرفه به ویژه حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام که نه تنها در دایره «ادب زیارت» تعریف نمی‌شود بلکه خلاف ادب نیز هست. حقیقتا چه کسی است که هل دادن زائران، فریاد کشیدن برخی مردها در اثر فشار، جیغ کشیدن برخی زنان و... را که ریشه در همان نگاه عوامانه دارد تحسین کند؟ آیا این حرکات ادب زیارت است یا واقع نشدن این امور در محضر امام عین ادب است؟! ادامه یادداشت در لینک ذیل: https://eitaa.com/rozaneebefarda/1603 @rozaneebefarda ادامه در پست بعد👇