هدایت شده از 🕋 سدرةالمنتهی 🕋
روضه - محمود کریمی.mp3
12.75M
☑️ زیارت منسوب به ناحیه مقدسه
در زیارت ناحیه مقدسه تنها عبارت «أَلسَّلامُ عَلَی الرَّضیعِ الصَّغیرِ»[۱] به معنی «سلام بر آن شیر خوارِ کوچک» آمده؛ ولی در کتاب المزار[۲] محمد بن مشهدی و کتاب اقبال[۳] سید بن طاووس در زیارت منسوب به ناحیه مقدسه به سال ۲۵۲ ه.ق. چنین آمدهاست:
السلام علی عبدالله بن الحسین الطفل الرضیع، المرمی الصریع، المتشحط دما، المصعد دمه فی السماء، المذبوح بالسهم فی حجر أبیه، لعن الله رامیه حرملة بن کاهل الاسدی وذویة
یعنی:
سلام بر عبدالله پسر حسین، کودک شیرخوار تیر خوردهٔ به زمین افتادهٔ به خون غلتیده که خونش به آسمان بالا رفت و در آغوش پدرش به وسیلهٔ تیر ذبح شد. خداوند تیرانداز و پژمرده کنندهاش «حرملة بن کاهل اسدی» را لعنت کند.
سوگواری: «محرالمذبوح بالسهم فی حجر أبیه، لعن الله رامیه حرملة بن کاهل الاسدی وذویة» یعنی:
سلام بر عبدالله پسر حسین، کودک شیرخوار تیر خوردهٔ به زمین افتادهٔ به خون غلتیده که خونش به آسمان بالا رفت و در آغوش پدرش به وسیلهٔ تیر ذبح شد. خداوند تیرانداز و پژمرده کنندهاش «حرملة بن کاهل اسدی» را لعنت کند.
♦️ آرامگاه
در محل دفن علی اصغر دو مکان بیان شدهاست اولین قول بر سینهٔ حسین بن علی و دومین قول در کنار کشتهشدگان کربلا در نزدیکی ضریح حسین بن علی
📓 پانویس مربوط به پست های بالا
۱.↑ متن زیارت ناحیه مقدسه؛ تبیان
۲.↑ الکتاب : المزار- محمد بن المشهدی
۳.↑ أنصار الحسین ؛ محمد مهدی شمس الدین؛ الزیارة المنسوبة إلی الناحیة المقدسة ص ۱۴۷
به نیت سلامتی و تسکین قلب داغدار
مولا صاحب الزمان ارواحنا له الفدا۱۴ صلوات
🖤#یا_صاحب_الزمان_ادرکنی
هدایت شده از 🕋 سدرةالمنتهی 🕋
شور - محمود کریمی.mp3
13.83M
☑️ زیارت منسوب به ناحیه مقدسه
در زیارت ناحیه مقدسه تنها عبارت «أَلسَّلامُ عَلَی الرَّضیعِ الصَّغیرِ»[۱] به معنی «سلام بر آن شیر خوارِ کوچک» آمده؛ ولی در کتاب المزار[۲] محمد بن مشهدی و کتاب اقبال[۳] سید بن طاووس در زیارت منسوب به ناحیه مقدسه به سال ۲۵۲ ه.ق. چنین آمدهاست:
السلام علی عبدالله بن الحسین الطفل الرضیع، المرمی الصریع، المتشحط دما، المصعد دمه فی السماء، المذبوح بالسهم فی حجر أبیه، لعن الله رامیه حرملة بن کاهل الاسدی وذویة
یعنی:
سلام بر عبدالله پسر حسین، کودک شیرخوار تیر خوردهٔ به زمین افتادهٔ به خون غلتیده که خونش به آسمان بالا رفت و در آغوش پدرش به وسیلهٔ تیر ذبح شد. خداوند تیرانداز و پژمرده کنندهاش «حرملة بن کاهل اسدی» را لعنت کند.
سوگواری: «محرالمذبوح بالسهم فی حجر أبیه، لعن الله رامیه حرملة بن کاهل الاسدی وذویة» یعنی:
سلام بر عبدالله پسر حسین، کودک شیرخوار تیر خوردهٔ به زمین افتادهٔ به خون غلتیده که خونش به آسمان بالا رفت و در آغوش پدرش به وسیلهٔ تیر ذبح شد. خداوند تیرانداز و پژمرده کنندهاش «حرملة بن کاهل اسدی» را لعنت کند.
♦️ آرامگاه
در محل دفن علی اصغر دو مکان بیان شدهاست اولین قول بر سینهٔ حسین بن علی و دومین قول در کنار کشتهشدگان کربلا در نزدیکی ضریح حسین بن علی
📓 پانویس مربوط به پست های بالا
۱.↑ متن زیارت ناحیه مقدسه؛ تبیان
۲.↑ الکتاب : المزار- محمد بن المشهدی
۳.↑ أنصار الحسین ؛ محمد مهدی شمس الدین؛ الزیارة المنسوبة إلی الناحیة المقدسة ص ۱۴۷
#تلنگر
عصر غیبت ، عصر سبقت ثانیههاست از هم برای هجوم دیوانهوار شایعات و شبهات. و تنها انسان های پرسشگر و اهل تحقیق هستند که به شنیدن اکتفا نکرده و به کندوکاو ادامه میدهند تا از بارش بیامان این باران بدیمن در امان بمانند!
چه غربالها که عبور از آن با پژوهیدن میسر میشود. ببینیم و باور نکنیم، ببینیم و جستوجو کنیم و سخت باور کنیم. در این آخرالزمانی که نگه داشتن ایمان چون آتش کف دست ،دشوار است.
@Heyate_Majazii
هدایت شده از 🕋 سدرةالمنتهی 🕋
واحد - سیدرضا نریمانی.mp3
16.12M
*💟 چرا به حضرت علیاصغر* علیهالسلام
*🌹باب الحوائج🌹 میگویيم؟*
*معنای باب الحوائج تقريبا همان معنای لغوی آن میباشد. يعنی درب و راه و مسير حاجات و یا درگاه نیازها است و البته خاصيتش دو طرفه است، يعنی دقيقا مانند درب خانه كه هم از آن داخل میشوند و هم خارج میشوند.*
*باب الحوائج* نيز، هم برای طلب حاجات است و هم برای دادن حاجت. از آنجا كه برخی از بزرگان و اوليای دين وسيله و عامل مشكلزدائی در پيشگاه خدا میباشند و از مقربان درگاه الهی هستند به آنان باب الحوائج گفته میشود. زيرا وسيله ارتباطی با خدا و واسطه فيض الهی هستند در قرآن كريم آمده است
*« كيست آن كه جز به اذن او در محضرش وساطت و شفاعت كند »*.(۱)
پس باب الحوائج بودن به اذن خداست.
عنوان باب الحوائج اختصاص به حضرت علیاصغر يا حضرت عباس يا حضرت موسی بن جعفر ندارد، همان طور كه مثلا صفت « باقر العلوم يا كاظم » مختص به امام پنجم يا هفتم نيست و دلالت ندارد بر اين كه مثلا حضرت علی ـ عليهالسلام ـ اين گونه نبوده است، بلكه به خاطر شرايط زمانی خاص، آن بزرگواران به اين صفات معروف شدهاند.
در مورد باب الجوائج بودن هم همه اولياء خدا و معصومين ـ عليهم السلام ـ اين صفت را دارند، هر چند كه اين سه بزرگوار به اين صفت معروفند.
در بحارالأنوار (۲) بابی به عنوان « همانا دعای انبياء با توسل و طلب شفاعت از ايشان مستجاب میشود » وجود دارد كه در آن حدود ۱۶ روايت بدين مضمون نقل شده كه میتوانيم خدا را به حق اين بزرگواران قسم دهيم.
امّا اين كه بر سر زبانها افتاده كه حضرت عباس و حضرت علیاصغر و امام موسی كاظم ـ عليه السلام ـ باب الحوائج هستند، در روايات، چيزی در اين باره نيامده و فقط چيزی است كه ميان عرف مردم رایج شده است.
درست مثل يك قصر كه ممكن است دربهای فراوانی داشته باشد، ولی مردم به دلايل مختلف، برای ورودشان بعضی از اين راههای خاص را انتخاب میكنند، ولی اين بدين معنا نيست كه دربهای ديگر به قصر باز نمیشوند.
امّا ممكن است بعد از مدتی به دليل رفت و آمد زياد از يك درب، آن درب از بقيه دربها معروفتر و مشهورتر شود.
باب حاجات نيز دقيقا همينگونه است كه ممكن است مردم به جهت رابطه عاطفی خاصی كه با بعضی از اوليای دين برقرار میكنند و از طريق آنها زودتر به نتيجه میرسند، باعث شود كه بعضی از اين بزرگواران بيشتر از بقيه مورد توجه قرار بگيرند و در نتيجه مثل *حضرت علیاصغر* ـ عليهالسلام ـ *به بابالحوائج معروف شوند*.
۱- بقره ۲۵۵
۲- بحارالانوار، مجلسی، ج۲۶، ص۳۱۹.
‹🖤🌿›
انسانموجودۍامیدوارو
آرزوگراستیعنۍدوسٺدارد
همیشہباامیدوآرزوزندگۍکند.
علاقہاوبہامیدبہحدۍاستکہ
گاهۍباخیالات،خودشراامیدوار
مۍکند.ولۍبایددانسٺدرایندنیا
همہامیدهاجزامیدبہرحمٺوکرم
خداقطعمۍشودوهیچامیدۍمانند
امیدبہخداانسانراگرمنمۍکند..
+استادپناهیان
@Heyate_Majazii