فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 جز وصل تو دل به هر چه بستم، توبه
بی یادِ تو هر جا که نشستم، توبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 حرم سیدالشهداء علیهالسلام، رو به روی گودال قتلگاه، مزار فقیه عارف باکرامت: ملاحسینقلی شَوَندی همدانی.
💧آیةالله ملاحسینقلی در سال ۱۳۱۱ق. در ۷۲ سالگی [ ۱۳۵ سال پیش ] درگذشت.
💧وی استادِ معنوی شمار بسیاری از اولیای خدا، مانند آیةالله میرزاجوادآقا ملکی تبریزی و آیةالله سیداحمد کربلائی تهرانی بود.
💧سیداحمد کربلائی نیز استادِ عارف بزرگ، آیةالله سیدعلی قاضی بود و قاضی، استاد عارفانی مانند سیدهاشم حداد و علامه طباطبائی و محمدتقی بهجت و سیدعبدالکریم کشمیری.
ثُمَّ:
🦋 وَ کُلّ یَدَّعِی وَصلاً بِلَیلی
وَ لَیلی لا تُقِرُّ لَهُم بِذاکا!
💧نگارنده در اَمُرداد ۱۳۸۰ ش. به خانهی پدری و زادگاه مرحوم ملاحسینقلی همدانی در روستای شَوَندِ همدان رفت.
💧آیةالله ملاحسینقلی، برادری به نام ملاکریمقلی داشت و کریمقلی، پسری به نام محمدعلی و او نیز پسری به نام شیخموسی؛ و موسی هم پسری به نام مصطفی انصاری داشت که شیخی ابوبصیر بود و زادگاهِ ملاحسینقلی، در آن زمان برای وی بود.
💧شیخمصطفی هم دو پسر داشت که یکی ساکن مهرشهرِ کرج بود و دیگری، طلبهی جوانی به نام حسینآقا که پیشِ خود او و در همان خانه زندگی میکرد و هر یک از این دو پسر، دو پسر از خود داشتند.
💧به گمانم شیخمصطفی انصاری دیگر الان زنده نباشد.
به اصرار، پس از گفتگوئی دو-سه ساعته، بنده را برای ناهار نگه داشتند.
💧رحمت خدا بر مُرده و زندهی همهی اولیای خدا و منسوبان آنان!
☘ باخبر شدم که جناب شیخ حسن بخشی ( از شاگردانِ کرمانشاهی علامه طباطبائی ) از دنیا رفته است.
💧وی همان کسیست که برای نگارنده نقل کرد که خودش از علامه طباطبائی شنید که شبی پس از نماز عشاء، روح ابنعربی را 👈 در بیداری 👉 دید و از او پرسید: 'آیا اکنون که مُرده است، به ولایت امیرمومنان علی در برزخ معتقد شده است؟' اما ابنعربی سکوتِ منکرانهای کرد."
💧به صلوات و فاتحهای روان مرحوم بخشی را شاد کنیم.
💥 راه چاره
🌸 امروز میگفت:
حالا که افرادی مانند [ ... ] و [ ... ] و [ ... ] و [ ... ] که این همه از خودشان دروغ ساخته و به عنوان حدیث و تاریخ، بالای منبر میگویند و هیچ کس هم مانعشان نیست، تنهاچاره این است که همانجا و همانلحظه در حضور مردم و باصدای بلند به آنان گفته شود: "چرا دنبالهی حدیث را نمیخوانی؟! دنبالهاش را هم بخوان!"
و هنگامی که پرسید: "دنبالهاش چیست؟" گفته شود: "در ادامه راوی از زبان معصوم میفرماید: ای مردم! وَ اللهِ العلیِّ العظیم پس از هزار و اندی سال، زنازادهای در ایران به نامِ ... [ و نامِ خودِ آن منبری دروغگو را به زبان آورد ] بالای منبر دروغهائی به ما میبندد؛ آگاه باشید که او در قعر دوزخ است و ما اهلالبیت از او بیزاریم."
و اگر ناراحت شد و گفت: "چنین چیزی نیست"، باید گفت: "همان کتاب و نسخهی خطی که آن روایت را از آن خواندی، بیاور تا نشانت بدهم."
🤭 گفتم: "این تنبیه شاید نسبت به کسی که کمی شرم و حیاء دارد، چارهساز باشد اما از کجا میدانی نسبت به اینان هم جواب دهد؟"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 ذکری که حضرت آقا - رضواناللهعلیه - در اینجا تنها صدرش را میفرماید، عامّه نیز از پیامبر نقل کردهاند.
🌺 و منظور از کسی که پرسیده، "آیةالله کشمیری" بوده و کسی که از او پرسیده شده، "آیةالله قاضی."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆💧حاج غلامرضا سازگار داستان شیخ رضا سراج و حجرهی شگفت کربلا را میگوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ همه عالَم صدای نغمهی اوست
که شنید این چنین صدای دراز؟
من ایرانم و تو عراقی.mp3
6.02M
☘ من ایرانم و تو عراقی ...
چه فراقی! چه فراقی! ☘
راهِرفتنتاخدا.mp3
1.05M
🌺 راهِ رفتن تا خدا: راهِ نجف تا کربلا
چند سالی میشود دیوانهی این جادهام
4_5879932037791485921.mp3
26.44M
🌸 طهارت بجو از نَم اشک خود
مخوان نام این ماه را بیوضو
🌸 زِ اشک مَحبّت وضوئی بگیر
اَمِیرِی حُسَین وَ نِعمَ الاَمِیر!
45.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴 تَزُورُونِی اُعاهِدکُم
تَعرِفُونِی شَفِیع لَکُم
🌴 اَسامِیکُم اُسَجِّلُها اَسامِیکُم
اَهلاً بِکُم یا زُوّارِی اَهلاً بِکُم
- - - - - - - -
💧 به عربی امروز عراق است؛ کسانی که عربی فصیح می دانند با کمی دقت، معانی آن را می توانند بیابند.
روی فیلم نیز ترجمه نوشته شده است.
🌺 طعنهی انجیل به قرآن 🌺
🦋 دَیرِ تَرسا و سرِ سبطِ رسولِ مَدَنی؟!
آه اگر طعنه به قرآن زنَد انجیل و زبور!
🌸 آن آقا فرمود: "شعر حوالهای، کُد دارد."
میگویم: چه کُدی روشنتر از این همه سوز و زیبائی در این غزل که شاهبیتش آن بیت بالاست؟
💧و برخی دیگر از ابیاتش اینهاست:
🦋 ای زِ داغ تو روان، خون دل از دیدهی حور
بیتو عالَم همه ماتمکده تا نفخهی صور
🦋 خاکبِیزان به سر اندر سرِ نعش تو بَنات
اشکریزان به بر از سوگِ تو شَعرای عبور
🦋 زِ تماشای تجلّای تو مدهوش، کلیم
ای سرت سِرِّ "انا الله" و سنان، نخلهی طور
🦋 دیدهها گو همه دریا شَو و دریا، همه خون
که پس از قتل تو منسوخ شد آیین سُرور
🦋 تا جهان باشد و بودهست که دادهست نشان
میزبان خفته به کاخ اندر و مهمان به تنور!
🦋 سرِ بیتن که شنیدهست به لب آیهی کهف
یا که دیدهست به مِشکاتِ تنور آیهی نور؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 دروغبودنِ انتساب این سخنان به آیةالله کشمیری 🌺
💧شهید سیدحسن نصرالله متولد ۱۳۳۹ است؛ پس هنگام بازگشت معاودان ( در سال ۱۳۵۰ ) ۱۱ ساله بود و در ۱۶ سالگی وارد حوزهی نجف شد.
💧پس شاید راوی دچار سهو شده است و با داستان دیگری خلط کرده یا عمداً دروغ گفته است.
💧و سخنانِ آخِرِ گوینده، اصلاً به فرمایشهای مرحوم مولانا کشمیری نمیخورد و ایندست افراد، از اینگونه حرفها، زیاد میزنند!
💧گر چه شاید اصل استخارهکردن شهید نصرالله پیش آیةالله کشمیری درست باشد اما نه با این افزودهها.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 مِنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عاهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِ؛ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُ وَ مِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلࣰا 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 رزق و روزی: روایتی که مرحوم آیةالله بهجت به آن اشاره میکنند، در "زادُالمَعاد" آمده است.
نقدمقتل جامع.pdf
643.6K
🌺 نگاهی به کتاب "مقتل جامع سیدالشهداء" 🌺
🌸 نُهسال پیش، این نقد را نوشته و به مرحوم حجهالاسلام مهدی پیشوائی دادم که تحسین بسیارِ او و گروه نویسندهی آن کتاب را به دنبال داشت.
و میگفتند: "برخی کتاب ما را نقد کردهاند اما برخلاف این نقد، به مبانی ما توجه نداشتند."
🌸 - پرسش: آیا میتوانم نوشتههای شما در این جا را در جای دیگری استفاده و نقل کنم؟
🌸 - پاسخ: به این شرط که دومین شرطی که در تاریخ ۱۴ رمضان ۱۴۱۶ ق. از آیهالله بهجت برای نقل فرمایشهایش شنیده و در مقدمهی "گوهرهای حکیمانه، ص ۸" نقل کردم، رعایت کنید.
💧و چون احتمال میدهم بدون مراجعه به آن کتاب، الان بپرسید: "آن شرط چیست؟" عرض میکنم:
به این شرط که هیچ چیزی ( حتی یک واژه و حرف، مانند "از" یا "و" ) از آن کم یا به آن افزوده نشود.
💧اگر هم میخواهید چیزی به آن بیفزائید یا حتی نقدی کنید، مرز میان سخنان این ناچیز با سخن خودتان را مشخص کنید. ( گو این که گاهی خودم ویرایشی در آنها میکنم. )
☘ و اگر خواستید نقدی کنید، هرگز برداشت خود را نقل و سپس نقد نکنید؛ بلکه "عین نوشته" را ابتدا به صورت کامل نقل کرده و سپس هرچه خواستید، نقد کنید.
💧بارها شده که افرادی گفتهها و نوشتههای بنده را با تحریف نقل کرده و سپس استفسار یا اشکالی کردهاند و زمانی که به آنان توضیح دادهام که سرچشمهی پرسش یا اشکالشان، کم و زیاد شدن و تحریف سخن است، مبهوت ماندهاند که چگونه کم و زیاد شدن یک حرف کوچک، مرزهای حقیقت را فرسنگها جابجا کرده است.