🌼 توصیههای دوازدهگانه آیت الله حسنعلی نخودکی (رحمةالله علیه )
بخش دوم
هفتم:
عمده نظر در دو مطلب است: یکی غذای حلال، دوم توجه در نماز و اصلاح آن. اگر این دو درست باشد باقی درست است. عمده همت حقیر، اصلاح قلب است و ذکر «یا حیّ و یا قیوم» سحرگاه برای همین است.
هشتم:
بینالطلوعین را به چهار قسمت تقسیم کنید: یکی اذکار و تسبیح، دیگر ادعیه، سوم قرائت قرآن و بالاخره فکری در اعمال روز گذشته. اگر موفق به طاعتی بودهاید، شکری کنید؛ و اگر خدای نکرده ابتلا به معصیتی یافتهاید، استغفار کنید.
نهم:
در مورد ذکر، در آغاز چند صلوات فرستاده و دل را حاضر کنید و بعد مشغول ذکر شوید.
دهم:
برای توفیق تهجد و گشایش در کار؛ هر صبح از تلاوت قرآن مجید مخصوصاً یاسین غفلت منما(البته خواندنی که همراه با فهم معانی و تقرب به خدا شود)
یازدهم:
هر روز صدقه دهید، ولو به وجه مختصر. شبها مقداری در بی اعتباری دنیا فکر کنید.
دوازدهم:
بزرگان خیلی بر احتراز از مجالست با منکرین تأکید دارند و گفتهاند ضرری که یک وسوسه به وجود میآورد، در طول سالهای دراز ممکن نیست بتوان آن را رفع کرد و حرارتی که بر اثر مصاحبت با مردان بد و شرور در مزاج آدمی پدید میآید، جز به وسیله مصاحبت با نیکان و مردم صالح زایل نمیگردد.
1_554804241.pdf
2.23M
#معرفی_کتاب
📙 کتاب گناه شناسی
نویسنده: استاد قرائتی
🔸 دو باغ را کنار هم در نظر بگیرید که از نظر آب و هوا و نوع گیاهان و درختان یکسانند. باغبان یکی از آنها به آفات و آسیب هایی که باغ را تهدید می کند توجه دارد، قهراً آن باغ از طراوت و شادابی و میوه و گل و شکوفه برخوردار است، ولی باغبان دیگر به آفات و آسیب ها یا توّجه ندارد و یا بی خبر است، در نتیجه باغی پژمرده و میوه هایی کرم خورده خواهد داشت.
🔸 انسان نیز چنین است، که اگر توجه به آفات روحی و جسمی خود نکند، عنصری خطرناک خواهد شد، ولی اگر با توجه و دقت مراقب خود باشد، فردی وارسته و شایسته خواهد گردید.
🔸 آفات و آسیب ها در مورد انسان، همان عیوب و گناهان است که تمام انبیا و کتابهای آسمانی، بشر را از آلودگی به آن، بر حذر داشته اند، و با هشدارها و تاکیدات خود انسان ها را به پاکی و اجتناب از گناه، دعوت نموده اند.
13.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جنگ آخرالزمانی نظام سلطه با شیعه
🎙 ایمان اکبرآبادی
❗️تلنگری در مورد پراکندگی مبتلایان به کرونا در کشور بر اساس محاسبات ریاضی و منطقی
🔹بعضی ها در اثر کرونا هراسی رسانه ها ممکن است وضعیت قرمز کرونایی را وضعیت خطرناک تلقی کنند که تعداد زیادی از مردم کرونا گرفته اند و احتمال ابتلا به کرونا زیاد است در حالیکه اگر یک محاسبه ریاضی و منطقی انجام بدید متوجه میشوید درصد مبتلایان به کرونا در وضعیت قرمز تقریبا برابر صفر است!!!
🔹اگر از هر ۱۰۰هزار نفر فقط ۱۰ نفر به کرونا مبتلا باشند، وضعیت میشه قرمز؛ یعنی از ۱۰۰ درصد مردم اگر فقط ۰.۰۱ درصد مبتلا باشند وضعیت میشود قرمز و در ریاضی ۰.۰۱ درصد تقریبا یعنی صفر درصد.
🔹به عبارتی دیگر در وضعیت قرمز یعنی از هر ده هزار نفر آدمی که تو خیابان میبینید فقط یک نفر مبتلا به کرونا است و معمولا بعید است شما بتوانید با ده هزار نفر از نزدیک رو در رو شوید.
🔹 اگر با ده نفر رو در رو شدید احتمال اینکه یکیشون کرونا داشته باشه میشه ۰.۱ درصد که تقریبا برابر صفر درصد است(حتی به یک درصد هم نمیرسه) ولی اگر به خودتون تلقین کنید که ممکن است این شخص کرونا داشته باشه و خودتون رو در استرس و اضطراب قرار بدید شما به احتمال ۱۰۰ درصد با همین تلقین کرونا و ایجاد ترس و استرس، به خودتون آسیب زدید. هر مقدار استرس ، بدبینی ، تلقین کرونا و ترس بیشتر باشد، شدت آسیب و تبعاتی منفی هم بیشتر میشود. این یعنی کسانی که مردم رو از کرونا میترسونن در واقع خیرخواه مردم نیستن بلکه قاتل مردم هستن. چون همین استرس و اضطراب زیاد و تلقین مرگ، خودش میتونه باعث مرگ بشه.
✅ واقع بین باشیم.
هدایت شده از اخبارفوری ومهم 📌
10.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#الهی_عظم_البلا.
#برس_آقا
‼️💚 امام صادق علیه السلام:
کسی برای فرج و ظهور امام زمان دعا کند ما خانواده(همه اهل بیت برای او دعا میکنیم)🌹💚
کلیپ زیبا و تاثیر گذار استاد بندانی.👌
برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان صلواتی عنایت فرمایید.🌹
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد
(و عجل فرجهم)
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج🌺🌺
هدایت شده از یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها
#یااباصالح💚
ما حلقه اگر بر در مقصود زدیم
از بندگی حضرت معبود زدیم
این الفت ما به دوست امروزی نیست
یک عمر دم از #مهدی(عج) موعود زدیم
💔 #غروب_جمعه
🌷 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
هدایت شده از تبلیغات موقت👇
مَدرَس چیست؟
مدرس با شبیهسازی و پیادهسازی نظام آموزشی سنتی حوزه علمیه و حفظ ویژگیها و ارزشهای آن، امکان «آموزش مجازی علوم اسلامی و حوزوی» را برای طلاب و عموم علاقهمندان به علوم و معارف اسلامی، با امکاناتی فراتر از مدرسه و کلاس واقعی و به صورت پویاتر و کارآمدتر فراهم آورده است.
شرح برخی از امکانات مَدرَس:
🔹 ثبت نام و ورود با شماره همراه
🔹 مدیریت یاداشتها و هایلایتها در منوی اصلی
🔹 سیستم یاداشت برداری جدید در کتابها
🔹 امکان برچسب گذاری و دسته بندی یاداشتها
🔹 امکان ارسال یاداشت برای دوستان
🔹 تغییر سرعت پخش فایلهای صوتی
🔹 نمایش و یا عدم نمایش اعرابها در تنظیمات کتاب
🔹 نمایش و یا عدم نمایش هایلایتها در تنظیمات کتاب
🔹 جستجو در فهرست کتابها
🔸بانک سؤالات تشریحی و چندگزینهای.
🔸فرهنگ لغت دو زبانه عربی به فارسی و فارسی به عربی، با امکانات زیر:
_ استفاده به دو صورت آفلاین و آنلاین
_ ترجمه آنلاین جملات
_ پیشنهاد ترجمه لغات
_ ایجاد بانک لغات شخصی
#نرم_افزار_جامع_دروس_حوزوی
#آموزش_دروس_حوزه
#صوت_دروس_حوزه
#شرح_دروس_حوزه
#نرم_افزار_مدرس
#مدرس
📱مدرَس نرمافزار جامع دروس حوزوی را از همین کانال یا گوگل پلی دریافت کنید.
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3152674834C39b3c0b01c
🌐 http://madras.app
.