eitaa logo
یادداشت های تربیتی
5.4هزار دنبال‌کننده
972 عکس
247 ویدیو
123 فایل
🍃 مرجعی برای مربیان تربیتی، مبلغان و والدین 🍃 🔺 تربیت فرزند 🔺 تبادل تجربه و هم افزایی 🔺 تبیین مبانی کار تربیتی هوشمند 🔺 تقویت مربیان جبهه تربیتی انقلاب اسلامی 🔹️ ادمین ↙️ @m_shairian
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸تعلیم و تربیت🔸 ✅تربیت مثل وضوست و تعلیم همچون الفاظ نماز است. کسی نمازش صحیح است که وضو داشته باشد. 👈امام مطالبش حق بود؛ مثل الفاظ نماز. اما باوضو هم بود؛ یعنی با صدق و اخلاص و صمیمیت سخن می‌گفت. از تعلیم و تربیت او، استادهای صدّیق و مخلصی برخاستند که رفتند و با آگاه‌کردن مردم، آن قیام بی‌نظیر را برپا کردند. 🔺امام با اصلاح روش تعلیم و تربیت علما، ملتی را زنده و آزاد کرد. (آیت الله حائری شیرازی) به ما بپیوندید🌹 📚کانال جامع یادداشت های تربیتی👇 https://eitaa.com/joinchat/1630666788Cc5dcc4c2a3
🔺 خود را بازی ندهید...! 🔺 👈خود را بازی ندهید که تکلیف شرعی من چنین اقتضا می‌کند، وظیفه شرعی من چنین و چنان است. ✅گاهی شیطان برای انسان تکالیف و وظایفی تعیین می‌نماید؛ گاهی هواها و خواسته های نفسانی به اسم وظیفه شرعی، انسان را به کار هایی وا می‌دارد. 🆔 @yaddasht_tarbiyate
🌹مربی باید مثل او باشد🌹 1⃣او سال ها بود که آرزوی ایجاد و تأسیس دانشگاهی اسلامی را در سر داشت. ریشۀ این آرزو از آن جا آب خورده بود که ایشان در جستجوی آینده ای برای عراق بود که کشور در اختیار مسلمانان باشد نه سکولارها وو... 2⃣دانشکده در ساختمان یکی از مدارس سابق تأسیس شد، نام (اصول الدین) این دانشکده می گیرد. 3⃣علامه عسکری کوشش می کرد تا بهترین های حوزه و دانشگاه آن موقع را از مجامع مختلف عراق به دانشکده اصول الدین بیاورد. 💠چند تن از فارغ التحصیلان نامدار این دانشکده: * آقای نوری مالکی نخست وزیرعراق * آقای دکتر خُضَیّر عباس معاون اول وزیر آموزش و پرورش عراق * آقای دکتر محمد شمّری رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه مُستنصریه 📚کانال جامع یادداشت های تربیتی👇 https://eitaa.com/joinchat/1630666788Cc5dcc4c2a3 پست ها را به اشتراک گذارید🌹
👇بهترین انسان، از نظر نبی اکرم(ص) و امام علی(ع) 🌸كسى است كه به خيرش اميدوار و از شرّش در امان باشند. 🌸كسى است كه عيب هايتان را به شما هديه كند. 🌸كسانى هستند كه قرض خود را بهتر ادا كنند. 🌸كسى است كه آخرت خود را براى دنيا و دنياى خود را براى آخرت رهانكند و سربار مردم نباشد. 🌸كسى است كه قرآن بياموزد و آموزش دهد. 🌸كسى است كه اگر كسى به او ستم كرده،عفوش نمايد و به كسى كه محرومش نموده عطا كند و با خويشاوندان و دوستانش كه باوى قطع رابطه كرده اند، رابطه برقرار كند. ميانه روها هستند. 🌸كسى است كه در برابر بدى، خوبى نمايد. 🌸كسانى هستند كه به حق قضاوت كنند. 🌸كسى است كه چون چيزى به او داده شود شكر كند و چنانچه گرفتارشود صبر نمايد و اگر به او ظلم شود درگذرد. 🌸كسى است كه خوش زبان باشد، و به فقرا را دریابد. 📚منبع: نهج الفصاحه، غررالحکم، مستدرک الوسائل. 🔹کانال جامع یادداشت های تربیتی👇 https://eitaa.com/joinchat/1630666788Cc5dcc4c2a3
🔺سرود اثرگذار برای بچه‌ها بسازید ✅اگر بتوانید یک سرود زیبای اثرگذار خوش‌مضمون درست کنید، جوری که بچّه‌ها وقتی در کوچه راه میروند، از خانه به مدرسه میروند، زیر لبشان آن را زمزمه کنند، یک کار بسیار بزرگی کرده‌اید؛ 👈یعنی استفاده‌ی از هنر به شکل صحیح؛ این کار شما را آسان میکند، تسهیل میکند. به‌هرحال باید تلاش کرد، باید کار کرد. ۹۴/۲/۱۴ 🆔 @yaddasht_tarbiyate
🔻مربی باید به خانواده اش توجه داشته باشد ✅از جمله اولویت بندی ها و برنامه ریزی های مهم برای مربی این است که باید بداند، چه میزان برای متربیان و چقدر برای خانواده خود، وقت اختصاص دهد. 🌹امام علی علیه السلام: مبادا اهل تو بدبخت ترین آدم ها باشند به خاطر تو. 👈یک زمانی آنها بدبخت و شقی می‌شوند به دلیل اینکه سرپرست خانواده به آخرت آنها توجه نداشته و گاهی شقی می‌شوند به دلید آنکه به دنیای آنها توجه نشده و گاهی نیز به خاطر اینکه به هیچکدام توجه کافی نبوده است. روایت همه این حالات را شامل می‌شود 🔹اینکه مربی آنقدر به مشکلات و تربیت مردم برسد که برای خانواده خودش وقتی باقی نماند، اشتباه است. به ما بپیوندید🌹 📚کانال جامع یادداشت های تربیتی👇 https://eitaa.com/joinchat/1630666788Cc5dcc4c2a3
🌐 شرح صدر 🌐 🔹 روزگارى، در صدها سال پیش از این، همه چیز در دنیا به صورت فردى بود. دولتش دیکتاتورى بود، استبداد بود، فردى بود؛ تجارتش بر اساس معاملات فردى بود؛ یک ‏نفر یک‏ نفر تاجر بودند؛ دخل و خرجش را هر کس خود تنظیم مى‏ کرد؛ همه چیز در دنیا صورت فردى داشت: زراعتش، تجارتش، درس‏ خواندنش، دولتش، سیاستش، روزنامه‏اش و همه چیز به شکل فردى بود 🔸 اما امروز همه چیز به صورت دسته ‏جمعى و سازمان ‏یافته درآمده است: دولتها تشکّلها و سازمانها دارند؛ تجارت به صورت شرکتهاى وسیع و محیّر العقول درآمده؛ تبلیغاتْ مؤسساتِ وسیعى دارد؛ مطبوعاتْ مشى واحد اتخاذ کرده ‏اند؛ سیاستمدارانْ احزاب را به وجود آورده ‏اند؛ فلاحت و کشاورزى مکانیزه شده و در قالب شرکتها درآمده است. 🔸در این دنیاى سازمانى، اگر ما باز بخواهیم تک‏رَوى کنیم، به نظر من، نهایتِ سادگى است. ما اگر امروز عملِ دسته ‏جمعى نداشته باشیم کلاهمان پسِ معرکه است. که هست! براى این‏که همه چیز منظم و تشکیلاتى و سازمانى است. ⛔️ شما جایى نشان دهید که تنها پیش بروند، بى سازمان راه بروند، بى ‏تشکیلات پیش بروند، یا تک‏روى کنند. نمى ‏توانید پیدا کنید. به ما بپیوندید🌹 📚کانال جامع یادداشت های تربیتی👇 https://eitaa.com/joinchat/1630666788Cc5dcc4c2a3
🌹امام علی علیه السلام: ✅هرکه در کودکی نیاموزد در بزرگسالی پیشرفت نکند. 📚غررالحکم،حدیث٨٩٣٧ 🆔 @yaddasht_tarbiyate
♨️: 9⃣روش تنبیه 👈روش تنبیه راهى مناسب در بازداشتن آدمى از شر و فساد است و نقشى مؤثر و مفید در تربیت و سازندگى شخصیت انسان‌ها دارد. 🔹تنبیه به معنای بیدارکردن، آگاه کردن، هشیارساختن و ادب کردن است. بنابراین توبیخی آگاه‌کننده و هشداری نجات‌دهنده است چنان که اگر کسی که از خطری بی‌اطلاع است او را با یک فریاد متوجه می‌سازند. 🌹حضرت امیر علیه السلام درباره اهمیت و نقش پاداش و کیفر الهی در تربیت آدمی می‌فرمایند: همانا خدای سبحان، پاداش را بر طاعت و کیفر را بر معصیت خود قرار داده است تا بندگانش را از عذاب خویش باز دارد و به سوی بهشت روانه سازد. 📚الشریف الرضي،حکمت٣۶۵ ✅برای تربیت افراد، همیشه نصیحت و اندرز کار ساز نیست، گاهی باید شخص بی تربیت یا زورگو را در شرایطی قرار داد که واقعیت‌ها را درک کرده، تلخی زشتی‌ها را لمس کند. 🌹امیر مؤمنان علیه السلام فرمود: «اُزْجُرِ الْمُسِى ءَ بِثَوَابِ الْمُحْسِنَ» گنه‌کار را به وسیله پاداش دادن به نیکوکار تنبیه کن. 📚الشریف الرضي،حکمت١٧٧ به ما بپیوندید🌹 🌐کانال جامع یادداشت های تربیتی👇 https://eitaa.com/joinchat/1630666788Cc5dcc4c2a3
🔺از راحت طلبی و بدست آوردن روزی بطور ساده دوری نمایید. ✅دائم باید فردی پرتلاش و خستگی ناپذیر باشید. 🆔 @yaddasht_tarbiyate
🔺اگر کودک شما خجالتی است، از خجالتی بودن او در جمع حرفی به میان نیاورید. ✅کودکان خجالتی بیش از قضاوت‌های منفی به قضاوت‌های مثبت محتاج‌اند. به ما بپیوندید🌹 🌐کانال جامع یادداشت های تربیتی👇 https://eitaa.com/joinchat/1630666788Cc5dcc4c2a3