شیخ احمدکافی-#روضه_حضرت_رقیه_س.mp3
5.59M
📢 صوت | #روضه_حضرت_رقیه_س توسط مرحوم شیخ احمد کافی
⏳ دوران پیش از انقلاب
🆔 @yade_ayyaam
یاد ایّام
🔹 بمناسبت در گذشت حجتالاسلام سید ابوالقاسم شجاعی 📝 گزارش ساواک از بازداشت سید ابوالقاسم شجاعی در
🔻برشی از خاطرات منتشر نشده حجتالاسلام سید ابوالقاسم شجاعی
🔻مظلومیت آیتالله کاشانی پس از کودتای 28 مرداد 1332
🔹حجتالاسلام سید قاسم سیدشجاع مشهور به سید ابوالقاسم شجاعی از وعاظ و خطیبان نامدار و از شاگردان مرحوم فلسفی در فن بیان، دار فانی را وداع گفت. وی در خاطرات خود درباره مظلومیت آیتالله کاشانی پس از کودتای 28 مرداد 1332 میگوید:
🔹«یك روز به خدمت آیتالله کاشانی رفتم. در اندرون خانه از آن پلهها رفتم بالا، كاری داشتم. وقت ناهار بود و چون به من علاقمند بودند پذیرفتند. من رفتم دیدم تمام صورت ایشان غرق در اشك و دور سینه ایشان خیس بود، من پرسیدم چی شده آقا؟ گفت این را بخوان. یك نامهای بود كه كسی هم که آن را امضاء كرده بود آدم معروفی بود. آن مرد به قدری تحتتأثیر جوّ سیاسی قرار گرفته بود که در مخالفت با این عالم در آن شرایط حساس نوشته بود كه شما محراب را به باد دادید، لباس روحانیت را چنین كردید و ...
🔹 آن ویروس خطرناك سیاسی مغز افراد را گرفته بود. این مرد هم به غفلت چنین نامه تندی نوشته بود كه اشك از دیدگان آقای کاشانی جاری بود. ایشان به من گفت ببین مردم تا چه اندازه غافلند. روزگاری که ایشان میآمد وسط خیابان پامنار را فرش کرده بودند و من برای دیدن ایشان دنبال ماشینها میدویدم، اما یك دورانی هم از ایشان دیدم كه آن الفاظ، آن مطالب بقدری اشمئزازآور بود که هركس بشنود متأثر میشود.»
@yade_ayyaam
سلیم موذن زاده-باباهجرونده_قلبیم_دوندی_قانه_ئولمه.mp3
6.41M
📢 صوت | #روضه_حضرت_رقیه_س توسط مرحوم استادسلیم موذن زاده
▫️ به زبان آذری
@yade_ayyaam
صادق آهنگران-موحه شهادت اشرفی اصفهانی.mp3
10.36M
📢 صوت | روضه و نوحهخوانی حاج #صادق_آهنگران
🌷به مناسبت شهادت پنجمین شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی ،نماینده امام و امام جمعه کرمانشاه( باختران)- ۲۳مهر۱۳۶۱
@yade_ayyaam
حسین فخری-به یاد کربلا دلها غمین است.mp3
4.37M
🌴🌴🌴به مناسبت نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی
📢 صوت | نوحهسرایی #حسین_فخری
به یاد کربلا دلها غمین است
دلا خون گریه کن چون اربعین است
@yade_ayyaam
یاد ایّام
📷 تصویری دیده نشده از #شهید_آیت_الله_اشرفی_اصفهانی درحال تسلیت گویی به دکتر #غلامعلی_حداد_عادل در م
پیکر پاره پاره #چهارمین_شهید_محراب در میان اشک و فریاد امت شهید پرور تشییع شد
❌ جنازه منافق تروریست و قاتل شهید اشرفی اصفهانی
@yade_ayyaam
شیخ احمد کافی-#روضه_حضرت_امام_حسن_مجتبی_ع.mp3
5.88M
#روضه_حضرت_امام_حسن_مجتبی_ع
📢با صداي شهيد حاج شيخ احمد کافی
@yade_ayyaam
✅ #امام_حسن علیهالسلام سازشگر نیست
🔸 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
✅ اگر امام حسن به صلح دچار مىشود، به خاطر تنهايى و خيانت يارانى است كه پول معاويه و رياست او را به دل گرفتند و از امام بريدند. و اگر على در برابر معاويه و قرآنهاى بلند صلح را نمىپذيرد، به خاطر فريب و نيرنگى است كه در ميان است. پس صلح و سازش در جنگهاى عقيدتى و در مبارزههاى مقدس دينى تا رسيدن به هدف معنا ندارد. مگر آنجا كه به دشمن فرصت بازگشت بدهى و يا براى خودت فرصت جمعآورى و تجديد قوا بخواهى. 1
✅ صلح امام حسن چيزى جز آتش بس نبود، كه حضرت از هدف خود تخفيف نداد و از باطل براى حق نردبان نساخت؛ چون هر مبارزى كه از هدف مايه بگذارد و كوتاه بيايد، بر فرض ببرد، باخته است. بگذر از اينكه باختها حتمى است، كه در موضع ضعف، كارى نمىتوان كرد و تخفيفها از اين موضع ضعيف خبر مىدهند.
امام حسن(ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمىكند؛ مىايستد تا زمينه را فراهم نمايد. 2
✅ دنيا با تمامى گوشهايش مىشنود كه مىگويند امام مجتبى مؤمنين را ذليل كرد، كه امام مجتبى زبانش گويا نبود، كه او ترسيد، كه او زن باره بود و از جنگ هراسيد. راستى كه عجب تلخهاى شيرينى است. امام مجتبى كه زبانش معاويه را مىلرزاند، گنگ معرفى مىشود و مردمى كه به دنيا روى مىآورند عزّت خدا مىشوند و خطاب مذلّ المؤمنين سر مىدهند آن هم تا روزهاى آخر، حتّى آن هنگام كه امام پارههاى جگرش را در ميان طشت مىبيند و خون دلش را به روى زمين مىريزد.
شيرينى دنيا در همين است كه با تلخىهايش نهفتهها را آشكار مىكند و ته كيسه را بيرون مىريزد و سرمايهها را نقد مىنمايد. 3
1-📚 قيام، ص: 242
2-📚 تطهير با جارى قرآن(2)، ص: 305
3-📚 درسهايى از انقلاب(تقيه)، ص: 192
@yade_ayyaam
استادعلی صفایی-عین.صاد-ضعفهای ما ومهربانی او.mp3
487.7K
📢 صوت | ضعفهای ما ومهربانی او
🎤 مرحوم استادعلی صفائی حائری(عین-صاد)
@yade_ayyaam
دل نوشته ای برای "عین . صاد"
سالهای دهه 60، کتابهای کم حجمی می دیدم به نویسندگی "عین . صاد" که برایم خیلی جالب می آمد. من که نه سن و سال چندان و تحصیلاتی نداشتم، چند بار کتابها را تورق کردم. خوشم می آمد بخوانم ولی نمی فهمیدم! ولی نمی دانم چرا از سبک و قلمش خوشم می آمد.
سالهای 74 یا 75 بود که در خانه یکی از دوستان روحانی ام در قم مهمان بودیم. دم ظهر که شد، بی مقدمه گفت: "میگم ناهار بریم خونه حاج آقا صفایی."
با تعجب پرسیدم حاج آقا صفایی کیه که می خواهید سرزده بریم خونه اش اون هم وقت ناهار. که خندید و گفت: "عین صاد دیگه"
تا این را گفت، با تعجب گفتم: "همون نویسنده معروف؟" که گفت آره.
کوچه پس کوچه های قم را پشت سر گذاشتیم تا به خانه ای رسیدیم که در آن باز بود. تا آن لحظه اضطراب داشتم که داریم سرزده می رویم خانه ایشان.
از در که وارد شدیم، دیدم چند روحانی دور یک نفر را گرفته اند و او به همه پاسخ می دهد.
وارد که شدیم، خیلی محترم و خوش رو برخاست، سلام و احوالپرسی و روبوسی کرد. تا رفیقم گفت: حاج آقا ناهار چی دارید؟ زدم به پهلویش که دیگه اینقدر پر رو نباش.
حاجی خندید و گفت: "نمی دونم، برو ببین توی یخچال چی داریم، ردیف کن ما هم بخوریم."
خیلی برایم جذاب و جالب آمد. از آن روز به بعد، هر بار که میرفتیم قم، اصلا گیر می دادم ناهار برویم خانه حاج آقا صفایی. آن قدر برایم شیرین بود که خودم گیر می دادم: "حاج آقا ناهار چی دارید؟" و او با خنده بگوید: "شیکمو، خودت برو سر یخچال اگه چیزی خوردنی بود واسه ما هم بیار."
آدمهای مهمی بیشتر از مسئولین فرهنگی خدمت ایشان می رسیدند ولی جالبی اش این بود که بین ما و آنها هیچ تفاوتی قائل نمی شد. وقتی در اتاق پای حرفهایش می نشستیم، اصلا نمی شد تفاوتی بین حاضران دید. همه را یک جور عزت و احترام می گذاشت.
یکی از خصلتهای بارز ایشان که خیلی برایم ارزشمند آمد، این بود که از مُریدبازی گریزان بود و جمله معروفش همیشه این بود که "مُرید، یعنی خر! وقتی کسی مرید دیگری می شود، خر او شده و اشتباهات او را هم می پذیرد"
و جالب تر و البته بسیار خنده دارتر وقتی بود که مثلا یکی از مسئولین مملکتی در محضر ایشان بود. جدا از اینکه ایشان هم باید مثل ما ناهار را "یخچال پاک کن" می خورد، باید وسط همه با ایشان حرفهایش را می زد.
یک بار که برخی حضرات در محضر ایشان خیلی برایش کلاس گذاشتند و هی با استاد استاد گفتن ایشان را آزار دادند، یکی دو حرکت عجیب و خنده دار کرد و گفت: "هی گفتید استاد استاد، داشت یه جوریم می شد!"
و آن شد که آنها هم از تکبر خود پایین آمدند.
این که خود ایشان کلی جبهه بوده و پسرش محمد در جبهه به شهادت رسیده بود، برایم کافی بود تا به حرفهای پوچی که بدخواهان پشت سرش می زدند، اهمیت ندهم.
آیت الله شیخ علی صفائی حائری که متاسفانه توفیق بهره وری فهمی و علمی از ایشان را نداشتم و فقط دوستش داشتم و دلتنگش شده ام، 22 تیر 1378 هنگام عزیمت به مشهد مقدس برای زیارت حضرت امام رضا (ع) در تصادف، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
روحش شاد-حمیدداودآبادی
@yade_ayyaam
✳️ حواشی چادر توری ملکه در بارگاه امام رضا (ع)
حکومت #پهلوی به خوبی نسبت به حساسیت های مذهبی مردم ایران آگاه بود. برای همین تمام تلاش حکومت بر این بود که شاه و ملکه ررا افرادی مذهبی جلوه دهند. بعلاوه اینکه تلاش می کردند تا بدین شکل غیریتی در مقابل روحانیون ایجاد کنند. در واقع شاه تلاش می کرد تا خود را معیار و مبنای مذهب و مذهبیون معرفی کند و برای این کار به هر وسیله ای متوسل می شد. البته گاهی این تظاهر گاهی کار دست شاه و ملکه می داد:
«از جمله اقداماتی که توسط رژیم برای جلب نظر مذهبیون صورت گرفت، ارسال تعداد زیادی عکس بزرگ شاه در لباس سفید احرام (پوشش زائران مکه) به وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی بود، که نمونه ی این عکسها در میدانهای بزرگ شهر نیز آویخته شد. و اصولا باید گفت: اسلام در شکل مقهور شده اش –که نقشی در زندگی سیاسی کشور نداشته باشد- همواره مورد بهره برداری شاه قرار می گرفت، تا از آن به صورت تیرک بر پا دارنده ی خیمه ی حکومت خود استفاده کند. چنانکه بعد هم ]در 7 خرداد 1357[ شاه و ملکه به اتفاق گروهی از درباریان به شهر مشهد رفتند تا در مقابل دوربین تلویزیون به زیارت مرقد امام رضا بپردازند. در این برنامه که جریان آن را مستقیما از تلویزیون پخش کردند، ملکه بدون آرایش با یک چادر مشکی – به سبک زنان مسلمان – در حرم امام رضا ظاهر شد ولی چون جنس چادر ملکه از پارچه توری بسیار گرانقیمت بود، و حرکاتش نیز به جای نمایش دینداری وی، بیشتر حالت جلوه گرانه و تحریک آمیز داشت ، همین امر جو انتقاد آمیز شدیدی را علیه ملکه در جامعه برانگیخت.»
—(منبع: مینو صمیمی، پشت پرده تخت طاووس، ترجمه: دکتر حسین ابوترابیان، تهران، انتشارات اطلاعات، 1386، چاپ دهم، ص221)
@yade_ayyaam
در7خرداد 1357شاه وفرح باتفاق گروهی ازدرباریان بمشهد رفتندتادرمقابل دوربین تلویزیون به زیارت مرقد امام رضابپردازند.دراین برنامه که جریان آن مستقیما ازتلویزیون پخش شدملکه بدون آرایش با چادر مشکی–بسبک زنان مسلمان–درحرم ظاهر شدولی چون جنس چادرش ازپارچه توری بسیار گرانقیمت بود،وحرکاتش نیزبجای نمایش دینداری وی،بیشتر حالت جلوه گرانه وتحریک آمیز داشت همین امرجو انتقادآمیز شدیدی را علیه وی درجامعه برانگیخت
@yade_ayya🔻سندی از جنایت سازمان مجاهدین خلق در دهه 60
🔻کودککشی به سبک منافقین
🔹پس از اعلام مبارزه مسلحانه از سوی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در خرداد 1360 و به دنبال تحلیلهای سازمان مبنی بر افزایش هزینهها به نظام جمهوری اسلامی، عملیاتهایی در قالب "کشتار دسته جمعی" و "قتل عام همه" توسط بخش ویژه سازمان کلید خورد. در این عملیاتها، فقط افرادی مورد هدف قرار گرفتند که غیر مسلح بودند. سازمان منافقین از این عملیات تروریستی با عناوینی مثل "اعدام انقلابی" و "آتش قهر خلق" یاد میکرد.
🔹در راستای همین عملیاتها، روز شنبه 25 مهرماه 1360، مصادف با روز عید غدیر خم، سازمان منافقین جنایت دیگری در پرونده خود ثبت کرد. منافقین که سابقه کودککشی را در کارنامه خود داشتند بار دیگر با منفجر کردن یک اتوبوس که حامل مردم عادی در شیراز بود، دو کودک را به شهادت رسانده و عدهای دیگر را به شدت مجروح کردند.
🔹روزنامه کیهان در 26 مهرماه طی گزارشی درباره این جنایت منافقین نوشت: «اتوبوس خط یک شرکت واحد شیراز هنگامی که در روز عید غدیر، مقارن ساعت 4 بعد از ظهر با بیش از 30 مسافر از پل اللهوردی خان به سمت میدان شهدا در حرکت بود، در میدان جمهوری اسلامی توسط دو دختر منافق سرنشین اتوبوس به آتش کشیده شد. در جریان این آتشسوزی بیش از 15 مسافر اتوبوس مجروح شدند و دو کودک خردسال نیز به شهادت رسیدند. یکی از شهدا به نام لیلا نوربخش بود و از شهید دیگر تنها قطعه ذغالی به جا مانده است.»
🔹روزنامه جمهوری اسلامی نیز ذیل گزارشی با عنوان "عیدی منافقین به خلق ایران" درباره این جنایت منافقین در شیراز نوشت: «بار دیگر منافقین رسوا شده و شکست خورده، دست جنایتکارشان به خون خلق مستضعف و خداجوی میهنمان آغشته شد و در روز با شکوه عید غدیر، با آتش نفاقشان یک اتوبوس شرکت واحد شیراز را آتش زده و بیش از 30 سرنشین بیگناه و مستضعف را مجروح و مصدوم نمودند.»
@yade_ayyaamm