یاد ایّام
📷 تصویری دیده نشده از #شهید_آیت_الله_اشرفی_اصفهانی درحال تسلیت گویی به دکتر #غلامعلی_حداد_عادل در م
پیکر پاره پاره #چهارمین_شهید_محراب در میان اشک و فریاد امت شهید پرور تشییع شد
❌ جنازه منافق تروریست و قاتل شهید اشرفی اصفهانی
@yade_ayyaam
شیخ احمد کافی-#روضه_حضرت_امام_حسن_مجتبی_ع.mp3
5.88M
#روضه_حضرت_امام_حسن_مجتبی_ع
📢با صداي شهيد حاج شيخ احمد کافی
@yade_ayyaam
✅ #امام_حسن علیهالسلام سازشگر نیست
🔸 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
✅ اگر امام حسن به صلح دچار مىشود، به خاطر تنهايى و خيانت يارانى است كه پول معاويه و رياست او را به دل گرفتند و از امام بريدند. و اگر على در برابر معاويه و قرآنهاى بلند صلح را نمىپذيرد، به خاطر فريب و نيرنگى است كه در ميان است. پس صلح و سازش در جنگهاى عقيدتى و در مبارزههاى مقدس دينى تا رسيدن به هدف معنا ندارد. مگر آنجا كه به دشمن فرصت بازگشت بدهى و يا براى خودت فرصت جمعآورى و تجديد قوا بخواهى. 1
✅ صلح امام حسن چيزى جز آتش بس نبود، كه حضرت از هدف خود تخفيف نداد و از باطل براى حق نردبان نساخت؛ چون هر مبارزى كه از هدف مايه بگذارد و كوتاه بيايد، بر فرض ببرد، باخته است. بگذر از اينكه باختها حتمى است، كه در موضع ضعف، كارى نمىتوان كرد و تخفيفها از اين موضع ضعيف خبر مىدهند.
امام حسن(ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمىكند؛ مىايستد تا زمينه را فراهم نمايد. 2
✅ دنيا با تمامى گوشهايش مىشنود كه مىگويند امام مجتبى مؤمنين را ذليل كرد، كه امام مجتبى زبانش گويا نبود، كه او ترسيد، كه او زن باره بود و از جنگ هراسيد. راستى كه عجب تلخهاى شيرينى است. امام مجتبى كه زبانش معاويه را مىلرزاند، گنگ معرفى مىشود و مردمى كه به دنيا روى مىآورند عزّت خدا مىشوند و خطاب مذلّ المؤمنين سر مىدهند آن هم تا روزهاى آخر، حتّى آن هنگام كه امام پارههاى جگرش را در ميان طشت مىبيند و خون دلش را به روى زمين مىريزد.
شيرينى دنيا در همين است كه با تلخىهايش نهفتهها را آشكار مىكند و ته كيسه را بيرون مىريزد و سرمايهها را نقد مىنمايد. 3
1-📚 قيام، ص: 242
2-📚 تطهير با جارى قرآن(2)، ص: 305
3-📚 درسهايى از انقلاب(تقيه)، ص: 192
@yade_ayyaam
استادعلی صفایی-عین.صاد-ضعفهای ما ومهربانی او.mp3
487.7K
📢 صوت | ضعفهای ما ومهربانی او
🎤 مرحوم استادعلی صفائی حائری(عین-صاد)
@yade_ayyaam
دل نوشته ای برای "عین . صاد"
سالهای دهه 60، کتابهای کم حجمی می دیدم به نویسندگی "عین . صاد" که برایم خیلی جالب می آمد. من که نه سن و سال چندان و تحصیلاتی نداشتم، چند بار کتابها را تورق کردم. خوشم می آمد بخوانم ولی نمی فهمیدم! ولی نمی دانم چرا از سبک و قلمش خوشم می آمد.
سالهای 74 یا 75 بود که در خانه یکی از دوستان روحانی ام در قم مهمان بودیم. دم ظهر که شد، بی مقدمه گفت: "میگم ناهار بریم خونه حاج آقا صفایی."
با تعجب پرسیدم حاج آقا صفایی کیه که می خواهید سرزده بریم خونه اش اون هم وقت ناهار. که خندید و گفت: "عین صاد دیگه"
تا این را گفت، با تعجب گفتم: "همون نویسنده معروف؟" که گفت آره.
کوچه پس کوچه های قم را پشت سر گذاشتیم تا به خانه ای رسیدیم که در آن باز بود. تا آن لحظه اضطراب داشتم که داریم سرزده می رویم خانه ایشان.
از در که وارد شدیم، دیدم چند روحانی دور یک نفر را گرفته اند و او به همه پاسخ می دهد.
وارد که شدیم، خیلی محترم و خوش رو برخاست، سلام و احوالپرسی و روبوسی کرد. تا رفیقم گفت: حاج آقا ناهار چی دارید؟ زدم به پهلویش که دیگه اینقدر پر رو نباش.
حاجی خندید و گفت: "نمی دونم، برو ببین توی یخچال چی داریم، ردیف کن ما هم بخوریم."
خیلی برایم جذاب و جالب آمد. از آن روز به بعد، هر بار که میرفتیم قم، اصلا گیر می دادم ناهار برویم خانه حاج آقا صفایی. آن قدر برایم شیرین بود که خودم گیر می دادم: "حاج آقا ناهار چی دارید؟" و او با خنده بگوید: "شیکمو، خودت برو سر یخچال اگه چیزی خوردنی بود واسه ما هم بیار."
آدمهای مهمی بیشتر از مسئولین فرهنگی خدمت ایشان می رسیدند ولی جالبی اش این بود که بین ما و آنها هیچ تفاوتی قائل نمی شد. وقتی در اتاق پای حرفهایش می نشستیم، اصلا نمی شد تفاوتی بین حاضران دید. همه را یک جور عزت و احترام می گذاشت.
یکی از خصلتهای بارز ایشان که خیلی برایم ارزشمند آمد، این بود که از مُریدبازی گریزان بود و جمله معروفش همیشه این بود که "مُرید، یعنی خر! وقتی کسی مرید دیگری می شود، خر او شده و اشتباهات او را هم می پذیرد"
و جالب تر و البته بسیار خنده دارتر وقتی بود که مثلا یکی از مسئولین مملکتی در محضر ایشان بود. جدا از اینکه ایشان هم باید مثل ما ناهار را "یخچال پاک کن" می خورد، باید وسط همه با ایشان حرفهایش را می زد.
یک بار که برخی حضرات در محضر ایشان خیلی برایش کلاس گذاشتند و هی با استاد استاد گفتن ایشان را آزار دادند، یکی دو حرکت عجیب و خنده دار کرد و گفت: "هی گفتید استاد استاد، داشت یه جوریم می شد!"
و آن شد که آنها هم از تکبر خود پایین آمدند.
این که خود ایشان کلی جبهه بوده و پسرش محمد در جبهه به شهادت رسیده بود، برایم کافی بود تا به حرفهای پوچی که بدخواهان پشت سرش می زدند، اهمیت ندهم.
آیت الله شیخ علی صفائی حائری که متاسفانه توفیق بهره وری فهمی و علمی از ایشان را نداشتم و فقط دوستش داشتم و دلتنگش شده ام، 22 تیر 1378 هنگام عزیمت به مشهد مقدس برای زیارت حضرت امام رضا (ع) در تصادف، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
روحش شاد-حمیدداودآبادی
@yade_ayyaam
✳️ حواشی چادر توری ملکه در بارگاه امام رضا (ع)
حکومت #پهلوی به خوبی نسبت به حساسیت های مذهبی مردم ایران آگاه بود. برای همین تمام تلاش حکومت بر این بود که شاه و ملکه ررا افرادی مذهبی جلوه دهند. بعلاوه اینکه تلاش می کردند تا بدین شکل غیریتی در مقابل روحانیون ایجاد کنند. در واقع شاه تلاش می کرد تا خود را معیار و مبنای مذهب و مذهبیون معرفی کند و برای این کار به هر وسیله ای متوسل می شد. البته گاهی این تظاهر گاهی کار دست شاه و ملکه می داد:
«از جمله اقداماتی که توسط رژیم برای جلب نظر مذهبیون صورت گرفت، ارسال تعداد زیادی عکس بزرگ شاه در لباس سفید احرام (پوشش زائران مکه) به وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی بود، که نمونه ی این عکسها در میدانهای بزرگ شهر نیز آویخته شد. و اصولا باید گفت: اسلام در شکل مقهور شده اش –که نقشی در زندگی سیاسی کشور نداشته باشد- همواره مورد بهره برداری شاه قرار می گرفت، تا از آن به صورت تیرک بر پا دارنده ی خیمه ی حکومت خود استفاده کند. چنانکه بعد هم ]در 7 خرداد 1357[ شاه و ملکه به اتفاق گروهی از درباریان به شهر مشهد رفتند تا در مقابل دوربین تلویزیون به زیارت مرقد امام رضا بپردازند. در این برنامه که جریان آن را مستقیما از تلویزیون پخش کردند، ملکه بدون آرایش با یک چادر مشکی – به سبک زنان مسلمان – در حرم امام رضا ظاهر شد ولی چون جنس چادر ملکه از پارچه توری بسیار گرانقیمت بود، و حرکاتش نیز به جای نمایش دینداری وی، بیشتر حالت جلوه گرانه و تحریک آمیز داشت ، همین امر جو انتقاد آمیز شدیدی را علیه ملکه در جامعه برانگیخت.»
—(منبع: مینو صمیمی، پشت پرده تخت طاووس، ترجمه: دکتر حسین ابوترابیان، تهران، انتشارات اطلاعات، 1386، چاپ دهم، ص221)
@yade_ayyaam
در7خرداد 1357شاه وفرح باتفاق گروهی ازدرباریان بمشهد رفتندتادرمقابل دوربین تلویزیون به زیارت مرقد امام رضابپردازند.دراین برنامه که جریان آن مستقیما ازتلویزیون پخش شدملکه بدون آرایش با چادر مشکی–بسبک زنان مسلمان–درحرم ظاهر شدولی چون جنس چادرش ازپارچه توری بسیار گرانقیمت بود،وحرکاتش نیزبجای نمایش دینداری وی،بیشتر حالت جلوه گرانه وتحریک آمیز داشت همین امرجو انتقادآمیز شدیدی را علیه وی درجامعه برانگیخت
@yade_ayya🔻سندی از جنایت سازمان مجاهدین خلق در دهه 60
🔻کودککشی به سبک منافقین
🔹پس از اعلام مبارزه مسلحانه از سوی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در خرداد 1360 و به دنبال تحلیلهای سازمان مبنی بر افزایش هزینهها به نظام جمهوری اسلامی، عملیاتهایی در قالب "کشتار دسته جمعی" و "قتل عام همه" توسط بخش ویژه سازمان کلید خورد. در این عملیاتها، فقط افرادی مورد هدف قرار گرفتند که غیر مسلح بودند. سازمان منافقین از این عملیات تروریستی با عناوینی مثل "اعدام انقلابی" و "آتش قهر خلق" یاد میکرد.
🔹در راستای همین عملیاتها، روز شنبه 25 مهرماه 1360، مصادف با روز عید غدیر خم، سازمان منافقین جنایت دیگری در پرونده خود ثبت کرد. منافقین که سابقه کودککشی را در کارنامه خود داشتند بار دیگر با منفجر کردن یک اتوبوس که حامل مردم عادی در شیراز بود، دو کودک را به شهادت رسانده و عدهای دیگر را به شدت مجروح کردند.
🔹روزنامه کیهان در 26 مهرماه طی گزارشی درباره این جنایت منافقین نوشت: «اتوبوس خط یک شرکت واحد شیراز هنگامی که در روز عید غدیر، مقارن ساعت 4 بعد از ظهر با بیش از 30 مسافر از پل اللهوردی خان به سمت میدان شهدا در حرکت بود، در میدان جمهوری اسلامی توسط دو دختر منافق سرنشین اتوبوس به آتش کشیده شد. در جریان این آتشسوزی بیش از 15 مسافر اتوبوس مجروح شدند و دو کودک خردسال نیز به شهادت رسیدند. یکی از شهدا به نام لیلا نوربخش بود و از شهید دیگر تنها قطعه ذغالی به جا مانده است.»
🔹روزنامه جمهوری اسلامی نیز ذیل گزارشی با عنوان "عیدی منافقین به خلق ایران" درباره این جنایت منافقین در شیراز نوشت: «بار دیگر منافقین رسوا شده و شکست خورده، دست جنایتکارشان به خون خلق مستضعف و خداجوی میهنمان آغشته شد و در روز با شکوه عید غدیر، با آتش نفاقشان یک اتوبوس شرکت واحد شیراز را آتش زده و بیش از 30 سرنشین بیگناه و مستضعف را مجروح و مصدوم نمودند.»
@yade_ayyaamm
✳️ نظرات جالب مردم درباره انتخابات در ایران ؛ تا به حال رای نداده ام چون رای مرا نمی خوانند / دولت همیشه کسی را که خواسته انتخاب کرده است !
📜روزنامه اطلاعات - #25_مهر_1340 - در گزارشی به نظر مردم درباره آئین نامه تکمیلی انتخابات پرداخت و نوشت : مردم می خواهند #انتخابات_آزاد باشد و متنفذین و منتظرالوکاله ها در انتخابات اعمال نفوذ نکنند.
ایرج خطیبی کارمند پست تهران گفت : من تا به حال که نزدیک سی سال دارم هیچ وقت رای نداده ام ، زیرا اطمینان نداشتم که رای مرا بخوانند و به نظر من و رای من احترام بگذارند و تنها روزی در انتخابات شرکت خواهم کرد که بدانم رای مرا به حساب می آورند و نه آن کس را که خودشان می خواهند ، از صندوق بیرون می آورند.
علی نیکدوست راننده تاکسی نیز می گوید : من در حدود 6 کلاس سواد دارم، یک وقت اصلا نمی دانستم رای دادن برای چیست و حالا هم که می دانم نمی خواهم رای بدهم، چون به رای من ترتیب اثر نمی دهند. تا به حال که متنفذین و دولت ها هر کار دلشان خواسته انجام داده اند.
حبیب الله پورعلی بلیط فروش حاشیه خیابان سپه نیز گفت : وقتی که دولت بخواهد کاندیداهای خودش را وکیل کند هیچ مقررات و قانونی جلوی او را نمی تواند بگیرد، دولت همیشه کسی را که خواسته انتخاب کرده است و شاید هم اسامی وکلای آینده از همین حالا معلوم شده باشد.
«اطلاعات» در بخش نتیجه گیری نوشت : بدین ترتیب از اظهار نظرهای مزبور روشن می شود که مردم به مقررات و آئین نامه چندان اهمیتی نمی دهند ، بلکه می خواهند انتخابات واقعا آزاد باشد و دولت و متنفذین و منتظرالوکاله ها و کسانی که تا حال پارلمان در انحصار آن ها بوده است اعمال نفوذ نکنند و اجازه داده شود که مردم اراده آزاد خود را اظهار کنند و نمایندگان همه طبقات به مجلسین راه یابند. تنها در این صورت است که مجلس واقعا مجلس شورای ملی خواهد بود.
@yade_ayyaam
کتاب ممنوع الانتشار دکتر #حسن_عباسی.pdf
12.84M
📚 نسخه PDF | 📖 کتاب ممنوع الانتشار دکتر #حسن_عباسی
🖌 افشاگری پیرامون دیدار محرمانه حسن روحانی با مامور #اسرائیل در سال 1365
🆔 @yade_ayyaam
🖌 تقریر زیبای حاج سعید قاسمی برای دکتر حسن عباسی °○
💠 بسم الرب المجاهدین
📝 برای #حسن_عباسی و این روزهایش؛
روح استادمان #حاج_محمد_ناظری ، پیر استاد جنگ های ویژه و نامنظم شاد. هم او که دلاور مرد سپاه اسلام ، #حاج_قاسم_سلیمانی اذعان کرد در بدو ورود به سپاه شاگردش بوده است. هم او که بخشی از نیروهای نهضتی جهان اسلام را آموزش داد و در این راه خواب و خوراک نداشت.
🔸 حسن جان ! یادت می آید در مراسم او بود که با هم خاطره زیبای به عقب آوردن ته مانده جسم مجروح تو از عمق 200 کیلومتری خاک عراق در عملیات #کرکوک را مرور کردیم. بله، حاج محمد بعد از آن عملیات موفق برون مرزی به خود اجازه نداد که جنازه چند شهیدی که داده بودیم در میدان نبرد رها کند ( چیزی که این ایام روتین هر عملیاتی است) و به هر قیمت آنها را با قاطر روانه ایران کرد و تو را نیز روی قاطر 9 روز از #عراق و #ترکیه با هزار مصیبت که جای شرحش این جا نیست به ایران آورد.
🔹 تقدیر چیست نمیدانم؟ یکی مثل او با کلی کارهای زمین مانده در گرماگرم نبرد با تکفیری ها و ادامه آموزش شیر مردان جبهه حق برود، و یکی چون تو استوارو توفنده و پرخروش بماند برای این روزهای ( فتنه بزرگ ) تا شاگردانی دلیر پرورش دهی برای #جنگ_نرم جدید پیچیده تر از نبرد رودر رو، تا خط را نگهدارند. هرچه باشد تو از نسل چریک های خانه بدوش عدالت و مرغان آمین شهادتی! نسل حاج محمدناظری ها!
🔻حسن جان ! کیست که نداند چوب چه چیزی را می خوری؟! صورت مسئله مثل برجام لعنتی چقدر مضحک و مسخره است ! همیشه هم دوستان نادانی هستند که نردبان دشمن می شوند، نه زمان را تشخیص می دهند و نه مکان را و در پازل دشمن بازی می کنند.
قصه ای قدیمی.
🔺 حسن جان! در اثر بی بصیرتی خواص مثل بازی مار و پله گزیده شدیم و 12 سال به عقب برگشتیم.
به دوران اصلاحات آمریکایی کذایی! به قولی خودشان، هر 9 روز یک بحران داشتیم، البته بحران های ساختگی خودشان.
باز هم همان ترفند قدیمی آی دزد! آی دزد! و ادامه داستان.
🔸 آخ که چه روزهای سختی بود. ملاقاتشان با #جورج_سورس و جلساتشان با #آمریکایی ها و #انگلیسی ها! ضربه مهلک به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام نظام، قتل های زنجیره ای، کودتای کوی دانشگاه و فتنه 78، تحصن مجلس ششم، بحران در دانشگاهها ، مطبوعات زنجیره ای که به تعبیر حضرت آقا پایگاه دشمن شده بودند، وزارت فرهنگی که نمی خواست ارشاد باشد، کمیته ایکس و برنامه ی فتح سنگر به سنگر نظام، کنفرانس ننگین #برلین، خمپاره باران تهران و ستاد وزارت اطلاعات و ... سیاهه ای بلند بالاست از خیانت ها و خباثت های این جماعت. غبار سنگین بود و تلفاتمان بالا.
🔹 10 سال بعد دوباره از همان سوراخ گزیده شدیم؛ فتنه 8 ماهه 88.
در این سالها سناریو برای من و تو هم اینگونه نوشته شده که از کربلای #شلمچه و #حلب زنده بمانیم و حنجره خرج کنیم و کمی غیرت دینی و سومی که ادب مانع آنست تا اسمش را ببرم! همان که داشتنش این روزها حکم طلا را دارد.
⛔️ دوستان همه به تو سفارش کردند که چوب در لانه ی زنبورها نکن! اما چه کنم که ما انقلابی بودن را از امام آموختیم که جنگ ما، جنگ اعتقاد بزرگ سربازان اسلام است علیه همه بی عدالتی ها در پهنه ی زمین و امروز، روز یقه گیری از همه کاسه لیسانی است که نوکری اجانب را می کنند و راه را برایشان باز می کنند.
ما از امام آموختیم که انقلابی بودن صراطی است که از بطن هاویه ی آتش می گذرد و انقلابی ماندن مستلزم وداع با راحت و فراغت و دوری از صلح و سلم با اغیار و #منافقین و خیانت پیشگان است. رحمت خدا بر #آیت_الله_جوادی_آملی که چه خوب وصف الحال این جماعت را گفت و درست زد وسط خال و گفت که چه کاره اند.
القصه بگذاریم و بگذرم.
🔰 آی کهنه سرباز سپاه حق! سرباز سپاه امام حی، همان سید علی که خودش گفته، شمشیر را برداشته و وسط میدان از چپ و راست دارد می زند.
🔸هم چنان استوار و راست قامت بمان در این ایام نحس پساب برجام ! این کف های روی آب هم رفتنی اند، مطمئن باش. چقدر خوب شد که فرصت استراحتی پیدا کردی! خوش به حال اوینی ها که دوباره مثل ایام انتخابات برایشان بین دونماز صحبت کنی! پرچمت بالاست و شاگردانت دعاگو!
🔻عزیز برادر! ما در عصر فتنه های آخرالزمان به سر می بریم و به صبر و استقامت و چنگ زدن به حبل المتین ولایت وصیت شده ایم و چشمان تاریخی نگران ماست و تو چه خوب در این امتحان داری می درخشی!
🗣سعيد قاسمی
@yade_ayyaam
حسین فخری-باز شور اربعين است.mp3
5.95M
🌴🌴🌴 به ایام اربعین حسینی نزدیک می شویم
📢 صوت | نوحهسرایی #حسین_فخری
باز شور اربعين است
شاعر:زنده ياد حبيب الله معلمي(معلم)
ايام اربعين-١٣٨٦
@yade_ayyaam
🔹 رزمندهها هم #بنز سوار میشدند😳
⭕️ البته از نوع #بنز_خاور..!!
🌿 کجایند آن #مردان_خدایی
@yade_ayyaam
کویتی پور- دیده گریانی چرا ....mp3
3.07M
🌴🌴🌴 به ایام اربعین حسینی نزدیک می شویم
📢 صوت | #غلامعلی_کویتی_پور
🎧 دیده گریانی چرا...💦
🔹عمه جان اینجا کجاست
@yade_ayyaam