💥 اگر انسان به مقامِ مشاهدۀ حکمت و زیباییِ صنع الهی رسید، ابتلائات را به پای خدا نمینویسد؛
همچون حضرت زینب(س) که میفرماید: من در این ابتلا جز زیبایی ندیدم.
💠 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
"کار شیطان این است که انسان را (در ابتلائات و فتنهها،) به خدا و اولیای خدا بدبین کند.🤔
اگر در سختیها و فتنههایی که پیش میآید، دچار غفلت شویم، بدیها را به خدا نسبت خواهیم داد؛ ولی انسانی که خدا را تسبیح میکند هیچچیزی نمیتواند او را از تسبیح زیبایی صنع خدا جدا کند.
کار شیطان این است که انسان را در سختیها با خدا و اولیای خدا، دشمن میکند؛ مثلاً حتی انسان ممکن است بر اثر گناه خود به ابتلایی دچار شود؛ ولی متأسفانه برخی به خدا بدبین میشوند.
اگر انسان این مسئله را دریابد، در اوج سختیها غرق در تسبیح و حمد خدا میشود و جز زیبایی چیزی نمیبیند. انسانی که در محضر حضرت حق است چه کمبودی به بیرون دارد که بخواهد این کسری را از بیرون جبران کند.
اگر انسان به مقام مشاهده حکمت و زیبایی صنع الهی رسید، ابتلائات را به پای خدا نمینویسد؛ همچون حضرت زینب(س) بیان میکند که من در این ابتلا هیچچیز جز زیبایی ندیدم".
"اينکه حضرت ميفرمایند «مَا رَأَيْتُ إِلَّا جَمِيلا»، معنياش اين نيست که در کار شمر هم جمال ميديدم؛ خیر! بلکه کار شمر، زشت و مستحق لعن و طعن است.
خداي متعال ولي و سرپرست سيدالشهدا(ع) است، «وَ مَنْ أَوْفى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّه». اگر سيدالشهدا(ع) وفاي به عهد ميکنند اين وفاي به عهد سيدالشهدا(ع)، ذيل لطف خداست، اگر خدا لطفش را بردارد سيدالشهدا(ع) نميتواند وفاي به عهد کند.
اگر سيدالشهدا(ع) در گودي قتلگاه ميگويند «يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِين»، چون در همين بندگي، احتياج به امداد دارند؛ اگر خدا امدادشان نکند نميتوانند زيبا بندگي کنند، همين زيبايي بندگي سيدالشهدا(ع)، لطف خداست.
هم کار سيدالشهدا(ع) و جمال بندگي آن حضرت به لطف خدا برميگردد و هم عنايتي که خدا به سيدالشهدا(ع) ميکند، آن هم خيلي زيبا است.
درهرصورت، هم لطف و امدادي که ميکنند و هم جزا و مزدي که ميدهند _ که مزدش هم مقامات خودشان و مقام شفاعت و مقام محمود است _ [زیباست]. بنابراين، آنچه که جمال دارد، کار خدا است [نه کار جنایتکاران و ملعونین]».
هدایت شده از یادحُسین علیه السلام💙یادخدا
نیروهای امدادگر
در دوران دفاع مقدس با سختترین شرایط و کمترین تجهیزات، هرگز خسته نشده و بهترین خدمات را به مجروحین ارائه میدادند.
1_219981608.mp3
6.21M
🎧 استاد میرباقری | تحلیلی درباره #کرونا، ۹۸/۱۲/۱۹
💥 جامعۀ پزشکیِ ما، #مجاهدان_سربلندِ مبارزه با کرونا هستند.
💥 در وراي اين صحنههای ظاهری، دست تدبیر خدا را مشاهده کنیم و ببينيم که #خدا_با_ما_چه_کار_دارد.
💥 در متن بلاها و بیماریها، ما باید به ازدیاد در ایمان و توکل برسیم.
هدایت شده از سنگر جوادالائمه علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 موسوی لارگانی، نماینده مجلس: تنها کسی که به #در_خانه_بمانیم عمل کرد آقای رئیسجمهور بود
@javadolaeme14
❓چرا در عبارت «أعطنی جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الآخره» کلمۀ جمیع تکرار شد، ولى در عبارت «و اصرف عنى جمیع شرّ الدنیا و شرّ الآخره» این کلمه تکرار نشده است؟
✅در این دعا « جَميعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَ جَميعَ خَيْرِ الْأخِرَةِ» عنوان شده چرا که انسان در دنیا انسان نمی داند چه برایش شر است و چه برایش خیر، پس به همین علت از کلمه جمیع برای هر دو استفاده شده است،
و برای شر تنها یک جمیع آمده است و در دعا می خوانیم «جَميعَ شَرِّ الدُّنْيا وَ شَرِّ الْأخِرَةِ» و دلیل آن اینست که در آخرت یک شر بیشتر نیست آن هم دوری از خداست پس به همین علت در این بخش جمیع نیامده است.