فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تعویق در فرزندآوری ناشکری است.( امام خامنهای)
▪️اولا بچه دار بشید
دوما درس بخوانید
سوما تا میتونید زندگیتون رو شیرین کنید.
🌎نهضت جهانی مقاومت🌍
http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a
🆕آخرین اخبارمنطقه،جهان،جبهه مقاومت
#نهضت_جهانی_مقاومت
📌 عصر ما عصر حکمرانی علم است یا حکمرانی پول؟!
✅بعضی از جوانهای بهاصطلاح نخبه و مثلاً #روشنفکر بهشان برخورده و میگویند: چرا آقای خامنهای به #نخبه هایی که #مهاجرت میکنند و در غرب مشغول کار و زندگی میشوند، گفته: #پیچ_و_مهره_تمدن_غربی.
✅ بله، حقیقت تلخ است.
تلختر از این، توصیف سالها پیش دکتر #علی_شریعتی است که آنها را #برده_های_مدرن نامیده است:
🔰[در عصر ما] بازار #برده_فروشی در آفریقا نیست، بلکه در کمبریج است، در دانشگاه هاروارد است، در دانشگاه سوربون است؛ آن هم نه [بردههایی در سطح] عمله و کنیز، بلکه بزرگترین نبوغهای بشری [به بردگی گرفته میشوند].
🔰#سرمایه_دارها میآیند جلوی کلاس [درس این دانشگاهها]، شاگرد اولها، شاگرد دومها و شاگرد سومها را میگیرند و حراج میکنند.
این میگوید: من ۱۰.۰۰۰ تومان میدهم؛
آن میگوید: ما ۱۵.۰۰۰ تومان میدهیم، یک اتومبیل هم میدهیم؛
یکی دیگر میگوید: راننده هم میدهیم؛
یکی دیگر میگوید یک سکرتر هم میدهیم.
🔰بالاخره آن کسی که پول بیشتری میدهد، به مزایده این آقای نابغه را برمیدارد به #کارخانه اش میبرد و میگوید: همین جا بایست و هرچه به تو گفتم بساز؛ او هم میگوید: چشم.
🔰پس فرق #برده_جدید و #برده_قدیم این است که برده قدیم اربابش را انتخاب نمیکرد، ولی برده جدید خودش اربابش را انتخاب میکند...
🔰اگر علم به فروش #سرمایه_داری نرود، فقط به درد سخنرانی میخورد. این قرن، قرن ازدواج #علم و #پول است.
این دو همیشه در تاریخ ضد هم بودند؛ حالا ازدواج کردهاند و فرزند نامشروع آنها ماشین است.
مسلماً وقتی علم با پول ازدواج کرد، معلوم میشود کدام آقاست، کدام عیال.
(📚 کتاب نیازهای انسان امروز، ص۹)
#برده_داری_نوین
#حکمرانی_علم
#حکمرانی_سرمایه_داری
#علم_مدرن
🆔 @rajaaei_ir
از قول برخی علما چنین نقل شده است که شب و روز مبعث، قله ماه رجب است و یا شب قدر، قله سال است؛ اما معنای قله چیست و آیا نمود شهرسازانهای هم دارد؟ وقتی که یک ایده و یا موضوع، تبدیل به مفهوم مرکزی و اصلی (main core) در یک نظام شهرسازی شود آن مفهوم را بایستی قله آن نظام شهرسازی دانست.
در شهر اسلامی ایرانی، مفهوم مرکزی، مفهوم عبودیت بود: وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ (ذاریات/۵۶). لذا چنین شهری، مصداق شهر/عبودیت بود که قله فضایی و اوج خط آسمان آن، تجلیات ابنیه عبادی نظیر مساجد و بقاع متبرکه بود.
اما در شهرها و کلانشهرهای معاصر که محصول نظام سرمایهداری است، مفهوم مرکزی، انباشت سرمایه، ثروت و تکاثر است: أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ (تکاثر/۱). چنین شهری، مصداق شهر/ثروت است که قله و اوج خط آسمانش، ساختمانهایی نظیر بانکها و مراکز تجاری و سایر تجلیات نظام سرمایهداری است.
به تصویر فوق بنگرید و تفاوت خط آسمان دو شهر سنتی و معاصر ایرانی (اولی شهر/عبودیت و دومی، شهر/ثروت) را ملاحظه بفرمایید. آن چیزی که از منظر قرآن کریم، اجازه رفعت دارد، مظاهر عبودیت است و نه مظاهر تکاثر و تفرعن: فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ (نور/۳۶).
اما متاسفانه هضم نظام شهرسازی ما در هاضمه جهانی و نظام سرمایهداری سبب شده است تا چنین حقایقی به تدریج از شهرهای ما رخت بربندد. حال سوالی که مطرح میشود این است که چنین شهری که تجلی کالبدی تکاثر و نظام سرمایهداری است آیا میتواند ظرف مناسبی برای مظروف انقلاب و مبانی تمدن نوین اسلامی باشد؟!
@baladetayyeb
از معابر کوثری تا خیابانهای تکاثری
تا به حال به تفاوت معابر در شهرهای سنتی و معاصر دقت کردهاید؟ در شهر سنتی که مصداق شهر/عبودیت بود بازار در موقعیتهای مشخصی مکانیابی و احداث میشد به نحوی که در چنین شهری، کارکرد اغلب معابر (متناسب با وجه تسمیه معبر) صرفاً عبور و مرور بود و نه تجارت و بیع.
اما در شهر معاصر که مصداق شهر/ثروت است، کمتر خیابان و معبری را میتوان یافت که بدنه آن به کاربریهای تجاری اختصاص نیافته باشد. در چنین شهری، عملا کل شهر بر مدار تجارت شکل میگیرد و نه عبودیت. به نحوی که شهروندان حتی برای طی کردن مسیرهای روزمره نیز گریزی از مواجهه با انبوه ابنیه تجاری ندارند (به تفاوت دو تصویر ارائه شده در عکس فوق عنایت بفرمایید).
به این ترتیب در شهر معاصر به دلیل کالایی شدن فضاهای شهری که از نتایج اقتصاد تکاثری است، شهروندان با عبور و مرور روزمره در معابر، چه بخواهند و چه نخواهند در حال بازارگردی هستند. چنین شهری، برخلاف شهر سنتی که محصول اقتصاد کوثری و فرهنگ قناعت بود، محصول اقتصاد تکاثری و فرهنگ مصرف است؛ اقتصادی که برای رفع احتیاج بازار نیست، بلکه برای ایجاد بازار احتیاج است.
اینکه در اقتصاد تکاثری، بسط بازار از موقعیتهای خاص به کل شهر، چه تاثیراتی بر روحیات و خلقیات شهروندان دارد محل تامل جدی است؛ شهری که حتی بسیاری از شهروندانش شبها را به نوعی در بازار میخوابند! زیرا در منازلی سکونت دارند که طبقه فوقانیِ مغازهها و ابنیه تجاری است و مبرهن است که در چنین شهری، حرکت بر مدار عبودیت، از عهده هرکسی برنمیآید: رجال لا تلهیهم تجاره و لابیع عن ذکر الله (نور/۳۷).
@baladetayyeb
ده شهید در یک قاب ...
برای کسانیکه اهل ارزشهای اسلامی هستند،
تصاویر شهدا از هر تصویری دلرباتر است.
"امام خامنهای"
▫️ایستاده از راست:
شهید ساجد کاظمیراشد
شهید حسین صفری
شهید مجید شریفزاده
شهید داود فیروز زرین
▫️نشسته از راست:
شهید علیرضا بابایی
شهید داود نظافت
شهید صمد خشکبارچی
شهید عبدالرحمان هراتی
شهید قاسم هریسی
شهید خلیل نوبری
این رزمندگان جمعی گردان امام حسین (ع)
لشکر۳۱عاشورا بودند که در عملیاتهای مختلف
در ۸ سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
"روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد"
#یادشهداکمترازشهادتنیست
#باشهـــداوسیّدالشُّهداتــاظهــــور
🆔 @shahid_azizzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جنگ ترکیبی یا هیبریدی چیست؟
▪️ آمریگا چگونه از آن علیه ایران استفاده کرده است؟
در پنج دقیقه ببینیم خلاصه و مفید....
🌎نهضت جهانی مقاومت🌍
http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a
🆕آخرین اخبارمنطقه،جهان،جبهه مقاومت
#نهضت_جهانی_مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توضیحاتی در خصوص این کلیپ و قدرت خرید در فرانسه
🔹در فرانسه حقوق کارگر ساعتی ۱۱.۲۷یورو است، هر کارگر موظف ایست حداقل ۲۲ روز (روزی ۸ساعت) کار کند که جمعا میشود ۱۷۶ساعت و جمع کل حقوق میشود ۱۹۸۳یورو ناخالص، پس از کسورات یعنی بیمه و مالیات حدودا ۵۵۰یورو میشود: ۱۴۳۳یورو خالص
🔹از این مبلغ حداقل ۷۰۰یورو برای اجاره خانه میرود، ۲۰۰یورو برای هزینه های گاز و برق و آب، ۱۵۰یورو هزینه های اینترنت همراه و وایفای، ماهی حداقل ۷۰یورو هزینه بیمه ماشین، حداقل ماهی ۲۰۰یورو هزینه بنزین، عدد نهایی میشود: ۲۶۳یورو با این پول باید زندگی کنند.
🔹از آن ۲۶۳یورو ۵۰یورو آورده جلوی دوربین تا به هموطنانش نشاندهد خارجیا غرق رفاهاند... وضعیت اقتصادی و معیشتی ایران تعریف ندارد اما خارج کشور آنطور نیست که روایت میکنند.
پی نوشت: آنچه که در تحلیل به ان اشاره نشده این است که اکثر افراد خانواده مجبورند در سن کار، کارکنند تا حداقل معاش خانواده را تامین کنند. و اصولا فرهنگ 50-50 هزینه بین زن و مرد اعم از متاهل رسمی و غیر رسمی در اکثر غربی ها جا افتاده است و لذا اکثرا باید شاغل باشند تا فقط زنده بمانند. اما در ایران علیرغم مشکلات فراوان اقتصادی که بخشی از آن متاثر از فرهنگ تجمل غربی و مصرف زدگی افسار گسیخته است هنوز فرهنگ مردسالاری در پرداخت نفقه و انتفاع زن و فرزند از آن غالب است . لذا همه افراد لازم نیست کار کنند.
اگر تدبیر مدیران ما بهتر بود حداقل های زندگی برای همه اقشار ضعیف - حتی با فرهنگ نفقه موجود- فراهم می شد و مورد تحقیر برخی افراد بی هویت قرار نمی گرفتیم.
▫️امیرالمومنین (علیه السلام):
در آخرالزمان برکت از سال و ماه و روز و هفته و ساعت برداشته میشود.هر سالی به قدرت یک ماه هر ماهی به قدر یک هفته، هر هفته ای به اندازه یک روز و هر روزی به قدر یک ساعت میگذرد. و در آن زمان سختیها بسیار شده و عمرها کوتاه میگردد.
کنز العمال ج۱۴ ص۲۴۴
📌به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
#زیارت_عشق | رزق برائت
🔹برائت از دشمنان خدا یعنی برائت از رفتارهایشان. رفتارهای آنها یعنی گناه. مسئله برائت به قدری مهم است که جالب است به عنوان رزق از آن یاد میشود: «وَ رَزَقَنِي الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ؛ خدایا برائت از دشمنانت را روزی من کن.»
🔸به این سادگیها نیست. مثلاً میگوییم: «خب معلوم است که من از فلان دشمن خدا بدم میآید!» نه اینطور نیست؛ گاهی نگاه میکنید میبینید ته دلتان نسبت به یک سری از خواستههای آن فرد کشش دارید. خیلی وقتها الزاماً خود آن فرد مد نظر نیست، میبینید او از چیزهایی خوشش میآید که شما هم از همانها دارد خوشتان میآید؛ پس این برائت، به شما رزق نشده است.
🔺مقامات زیارت عاشورا - جلسه سوم
📥 لینک دانلود سخنرانی
📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا)
🆔 @Masaf_Nevis
9.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 آیا در عالم برزخ دیدوبازدید وجود دارد؟
🎙 استاد محمدی
🌱 کانال حریم عاشقان 🌱
@harimeasheghan