جستجویی برای معنای پروتکلهای دانشوران صهیون
در بخش اول، به یک نکته اشاره می کند، صهونیسم، فراماسونری و یهودیت جهانی هر سه یک چیز است. یهودیت جهانی یک حرکت سری جوشیده از تلمود است. این کتاب هولناک در اصل چند مجلد بیشترنبود
اما از هشت قرن پیش به دوازده مجلد افزایش یافت و امروزه به زبان انگلیسی شامل ۳۶ جلد در قطع وزیری می شود.
چهار فاجعه و عوامل بی خبرماندن عرب ها از آن ها در پاییز ۱۹۱۸ جنگ جهانی تمام شد و دنیای عرب ناگهان خود را با چهار فاجعه ساخته دست بریتانیا، امریکا، فرانسه و یهودیان صهیونیست، مواجه دید:
پیدایش «اعلامیه بالفور» در اواخر سال ۱۹۱۷
پیدایش قرار داد سری «سایکس – پیکو» که در سال ۱۹۱۶ بین دو کشور انگلستان و فرانسه به منظور تقسیم جهان عرب (سوریه، لبنان، اردن، عراق و فلسطین) بعد از جنگ، منعقد شد.
اشغال خارجی – فرانسه و بریتانیا- زیر نقاب تحت الحمایگی (اشغال مصر از سال ۱۸۸۲، سودان از ۱۸۸۱، الجزایر از سال ۱۸۳۰ و مغرب از ۱۹۱۲، لیبی بخشی از امپراطوری عثمانی بود و در سال ۱۹۱۲ ایتالیا به آن حمله کرد و سواحل آن را به اشغال خود در آورد.
این کشور تا آن زمان به طرابلس غرب یا طرابلس و برقه معروف بود).
پیدایش پروتکل های دانشوران صهیون در سال ۱۹۱۹ در کشور انگلیس یعنی اندکی پس از انقلاب بلشویکی ۱۹۱۷. با این حال، عرب ها تنها در نیمه قرن حاضر از چنین پدیده ای آگاه شدند ان هم در حدی بسیار محدود.
پروتکل های یهودی چیست؟
این بخش از کتاب به توضیح و ترجمه پروتکل ها بر اساس ترجمه هشتادویکم انگلیس (۱۹۵۸) است و در آن درباره پروتکل ها بیست و چهارگانه سخن می گوید. به عنوان مثال در پروتکل سیزدهم این گونه بیان شده است: وقتی حکومت ما برپا شد، وظیفه لیبرال ها و اتوپیست ها، یا رویاپردازهای خیالباف، نیز به پایان خواهد رسید اما تا آن زمان کارهای این عده برای ما مفید خواهد بود و ما اندیشه ها و افکار آن ها را به سمت عقاید بی ارزشی که فکر می کنند خوب و مطلوب و پسندیده است، سوق می دهیم.
در قسمتی دیگر از پروتکل پانزدهم به نکته جالبی اشاره می کند که چقدر پیشنیان ما حکیم و مآل اندیش بوده اند، ان جا که گفته اند در راه رسیده به هدف های بزرگ ابزارها و قربانی ها اهمیتی ندارند.
تورات و اسفار عهد قدیم
در این فصل به بررسی تورات می پردازد و عهد قدیم را در کتاب مقدس پروتستان ها و کاتولیک ها بررسی می کند، فصل ها، سفرها و بخش های تورات را توضیح می دهد تا خواننده کتاب درباره هر بندی از تورات و هر سفری از آن یک آشنایی اجمالی داشته باشد.
درباره تلمود گفته شده است: «تلمود عبارت است از مجموعه اخبار و سنن شفاهی یهود در زمینه عهد قدیم. مجموع این ها در قرن دوم میلاد به صورت نوشتاری در آمد و شروح و توضیحاتی به ان افزوده شد.»
گذشته از ضعف استنادی که در برخی منابع عربی درباره صهیونیسم شناسی ویهودشناسی وجود دارد، البته نه منابعی که توسط اندیشمندان و اندیشکده های مطرح عربی در این باره تولید می شود که قوت خوبی دارند؛
این کتاب برای قوی تر شدن نیاز داشت که نظران مخالفان و موافقان صحت پروتکل ها را نیز بیاورد و ادله خود در تائید رسمیت پروتکل ها را نیز بیاورد. اندیشمندانی چون عبدالله شهبازی و روژه گارودی، منتقد صحت پروتکل ها هستند، ولی اساتیدی چون شمس الدین رحمانی و عجاج نویهض موافق صحت این اسناد هستند.