کانال پژوهشی یهودشناسی
🔴مستند سال مجازات (پیش بینی نابودی بنی اسراییل اسراییل در قرآن ) پست خیلی عالی است که زوال اسراییل ر
‼️ #نابودی_اسرائیل نزدیک است ....
🔴انتخابات هفته اینده اسراییل اخرین انتخابات اسراییل حسب تحقق وعده دوم سوره اسراء
‼️شواهد قرآنی حاکی است که دوره های حکومتی اسرائیل ۱۹ ساله است و تعداد حاکمان اسرائیل نیز ۱۹ نفر خواهند بود.
‼️برای روشن شدن بحث لطفا توضیحات زیر را با دقت مطالعه فرمائید.
عدد ۱۹ و رابطه آن با بنی اسرائیل
‼️از مطالعه دقیق تاریخ بنی اسرائیل چنین استنباط می شود که تاریخ بنی اسرائیل نیز همچون قرآن کریم حول محور عدد ۱۹ می چرخد.
همان گونه که در تاریخ ثبت شده است حضرت سلیمان در سال ۹۳۵ قبل از میلاد رحلت فرموده اند.
بعد از رحلت آن حضرت، فتنه و فساد در بنی اسرائیل آغاز شد. این همان فساد نخستین است که قرآن از آن یاد می کند:
‼️(۱۷ :۴) وقضينا إلى بني إسرائيل في الكتب لتفسدن في الأرض مرتين ولتعلن علوا كبيرا
(۱۷ : ۵ ) فإذا جاء وعد أوليهما بعثنا عليكم عبادا لنا أولى بأس شديد فجاسوا خلل الديار و كان وعدا مفعولا
و ما بر بنی اسرائیل در کتاب خویش این چنین اراده کرده ایم که آنان در زمین دو بار افساد کنند و برتری جویند به صورت بسیار گسترده ای.
آنگاه که زمان فساد اول رسید ما بر آنان بندگان خویش را گماردیم که به یاری سلاح های محکم و نیروهای شدیدی بر آنان حمله ور شوند. بندگان ما به دنبال آنان در تمام نقاط گشتند و وعده الهی تحقق یافت.
‼️بعد از وفات سلیمان، بنی اسرائیل به دو دسته تقسیم شدند. حکومتی در جنوب شکل یافت که در سال ۷۲۲ توسط آشوریان متلاشی شد. و حکومتی نیز توسط جودا در شمال تأسیس شد که توسط بابلیان در سال ۵۸۶ به رهبری بخت النصر و کمک های رسیده از بلخ خراسان در زمان لهراسب شاه، پادشاه پارسیان از میان رفت.
‼️تفاوت میان این دو دولت ۱۳۶ سال است. یعنی دولت جنوب ۱۳۶ سال بیشتر از دولت جودا در شمال طول کشیده است اما بنابر نوشته فلیپ حطی در تاریخ فلسطين على رغم این تفاوت بسیار زیاد در هر کدام، تنها ۱۹ پادشاه
حکومت کرده است.
‼️نکته ملیح دیگر در اینجا مساوی بودن عدد ۱۳۶ با کلمه الكهف است که آغاز تاریخ عبری از داستان کهف شروع می شود.
عجیب تر آنکه نام حضرت موسی نیز در قرآن ۱۳۶ بار تکرار شده است.
‼️بنابر این، می توان به این نتیجه رسید که خداوند به نحوی سرنوشت بنی اسرائیل را بر محور عدد ۱۹ رقم می زند.
این حقیقت در موارد دیگر نیز خود نمایی می کند.
مورد اول آنکه اسرائیل اول توسط بخت النصر در سال نوزدهم پادشاهی او متلاشی شد.
مورد دوم اینکه اسرائیل اول در سال ۵۸۹ پیش از میلاد از میان رفته است. اگر وعده الهی در مورد زوال اسرائيل فعلی در سال ۲۰۲۲ تحقق یابد. فاصله میان آنان ۱۳۶ دوره ۱۹ ساله است.
۲022+586=2608
2608÷136=19/17
⚠️مورد سوم اینکه اگر براساس وعده رسول اکرم، تاریخ بر بنی اسرائیل قرار باشد طابق النعل بالنعل تکرار شود، طول زمانی اسرائیل فعلی نیز همان چهار دوره ۱۹ ساله خواهد بود که از سوره اسراء استخراج شد. و اگر برهر دو حکومت بنی اسرائیل در گذشته تنها ۱۹ پادشاه حکم رانده اند در اسرائیل فعلی نیز باید تنها ۱۹ نخست وزیر حکم براند.
☑️بنا براین قطعا بنیامین نتانیاهو نوزدهمین وآخرین نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل خواهد بود و قطعا در انتخابات آینده به نخست وزیری انتخاب خواهد شد واسرائیل را به سوی نابودی سوق خواهد داد.
انشالله
📚بخشی از کتاب زوال اسرائیل در سال ۱۴۰۱
📚سید عبد الله حسینی
📚مرکز اسلامی آفریقای جنوبی
کانال نابودی اسراییل حسب سوره اسرا ء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پستویژه
انتشار برای اولین بار ....
فیلم انیمیشن " I Pet Goat" که در سال ۲۰۱۲ و در یک بخش آن به وضوح به ویرانی حادثه کلیسای نوتردام پاریس اشاره دارد بسیار متحیر کننده است. در اینجا بخشی از فیلم را بعنوان سند آورده و در " دقیقه ششم " فیلم بصورت کامل اشاره به نابودی کلیسا نوتردام دارد.!!!
👈جالب تر اینکه داخل چشم مسیح قلابی آتش هست ....
#11سپتامبرجدید
#ظهوردجال
#ضدمسیح
37.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴فتنه های آخرالزمانی
اینکه بعد از حملات نیوزلند علیه مساجد این کشور، چند کلیسا در نقاط مختلف #سریلانکا مورد حمله قرار میگیرد، میتواند برنامهای باشد برای داغ کردنِ تنور اختلاف افکنی بین مذاهب و قومیتها و شاید ایجاد یک جریانِ داعش گونه در شرق آسیا !!
➕ دیدنِ مستند #فرشتگان_زمین، که روایت راهبان و راهبه های نجات یافته توسط حزب الله است، شاید بتواند کمی نشان دهد که اگر #حزبالله نبود، پروژه نابودیِ کلیساها، قرار بود چند سال پیش در لبنان و سوریه به چه شدتی رخ بدهد!
✅ حتماً ببینید و نشر دهید 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ ...و اینگونه یهود از هیچ، خلقِ ثروت کرد!
🎬 کلیپ کوتاه آشنایی با روش کار بانکها
✅ اندیشکده مطالعات یهود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاخام یهودی کشتیل در مدرسه عقیدتی نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی:
به امید خدا برده داری باز خواهد گشت/ عربها باید برده ما باشند، میخواهند که برده باشند، این مسئله ژنتیک است/ آری ما به برتری نژادی یهود باور داریم
⚠️مقایسه کنید با جواب نتانیاهو وقتی که ازش پرسیدن بزرگ ترین تهدید اسرائیل چیه سه بار پُشت سر هم گفت ایران، ایران، ایران
#صهیونیست
#ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ
🔻حقانیت دین اسلام از زبان استاد اسرائیلی
🔹موشیه شارون استاد دانشگاه بن گدریو رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی از حقانیت دین اسلام می گوید
✡ دانشآموز ایرانی، سرباز آمریکایی!!
🎯 لبّ کلام سند ۲۰۳۰ این است که معلمان در کلاسِ درس برای غرب سرباز درست کنند!
🌐 مقام معظم رهبری امروز مجدداً پیرامون #سند2030 صحبت كردند. به این مناسبت گزارش ذیل بازنشر میشود.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (1)
🎯 پروژهای جهانی
1⃣ سند موسوم به ۲۰۳۰ سازمان #یونسکو را میتوان یکی از موارد طراحی #نظام_سلطه بینالمللی دانست. البته این سند تنها یکی از ۱۷ هدف پروژهی #میلینیوم جهانی است.
2⃣ میلینیوم یا اعلامیهی هزارهی سازمان ملل متحد با هدف توسعهی پایدار، از مهمترین طرحهایی است که توسط سازمان ملل به منظور #جهانیسازی ملتها و یکسانسازی فرهنگها سالها در دستور کار نهادهای مرتبط با این سازمان قرار گرفته بود و سرانجام شکست خورد.
3⃣ پس از شکست این پروژه، در سال ۲۰۱۵ برنامهی جدیدی از سوی سازمان ملل مطرح شد و در مجمع عمومی سازمان ملل با حضور رؤسای جمهور کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. نکتهی حائز اهمیت این است که این برنامه به صورت without voting، یعنی بدون رأی و نظر مخالف به تصویب رسیده است، در حالیکه اگر مخالفتی از سوی هیئت ایرانی حاضر صورت گرفته بود، این برنامه با «اجماع عمومی» تصویب نمیشد. امری که انتظار میرفت با توجه به مغایرتها و تضادهای واضح و مشخص این برنامه با فرهنگ و اسناد بالادستی کشورمان، با مخالفت هیئت جمهوری اسلامی بهعنوان داعیهدار حکومت اسلامی قرار بگیرد.
4⃣ پس از اجلاس عمومی سازمان ملل، اجلاسی با حضور وزرای ۱۳۰ کشور از جمله ایران در اینچئون کرهی جنوبی برگزار میشود. سندی که از سال ۲۰۱۴ بهعنوان برنامهی آموزشی در مسقط طراحی شده بود، در این اجلاس به تصویب و امضا میرسد. هرچند که تا به امروز هیچ خبر رسمیای مبنی بر امضای وزیر وقت آموزش و پرورش بر این سند منتشر نشده است.
5⃣ این تعهد در حالی صورت میگیرد که دو نهاد نظارتی مهم در این موضوع یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و نهادهای فراقوهای نظیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی از پذیرفتن این سند بیاطلاع بودهاند!
✍ گزارش از: علیرضا خورسند
✅ اندیشکده مطالعات یهود
#⃣ هشتگ اصلی : #سند2030
✡ اهداف توسعه هزاره (Millennium Development Goals)، هشت آرمان بود که قرار بود تا سال ۲۰۱۵ بدست آیند اما شکست خورد:
1⃣ از بین بردن فقر شدید و گرسنگی
2⃣ دستیافتن به آموزش ابتدایی همگانی
3⃣ گسترش و ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان
4⃣ کم کردن مرگ کودکان
5⃣ بهبود سلامت مادران
6⃣ مبارزه با ایدز، مالاریا،توبر کلوز و...
7⃣ تضمین پایداری محیط زیست
8⃣ گسترش مشارکت جهانی برای توسعه
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (2)
🎯 تصویب و اجرای پنهانی
1⃣ در جلسه ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ هیئت دولت، اجرای سند ۲۰۳۰ با تشکیل کارگروهی، الزامی میشود! این کارگروه موظف میشود که برنامههای اجرایی این سند را به سایر دستگاههای مربوطه ابلاغ کند و بر اجرای آن نظارت داشته باشد.
2⃣ نخستین واکنش رسمی به این مصوبه هیئت دولت، چهار ماه پس از اجرایی شدن آن صورت میگیرد، زمانی که ستاد نقشه جامع علمی کشور، با گلایه از عدم اطلاعرسانی دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگرانی خود را از تصویب و اجرای این سند اعلام میکند.
3⃣ با ادامه یافتن اجرای این سند و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، این نگرانی به صحن عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ سرایت کرد و در حضور رئیسجمهور و وزرای مربوطه، نگرانی از تصویب و اجرای سند ۲۰۳۰ با صحبت چند تن از اعضای شورا به ریاستجمهوری منتقل شد. در حالیکه انتظار عمومی اعضای شورا بر این بود که روند رایگیری و در دستورکار قرار گرفتن توقف و اصلاح سند ۲۰۳۰ آغاز میشود اما رئیسجمهور این مسئله را به جلسه بعدی موکول میکند.
4⃣ پس از این اتفاق، موضوع سند ۲۰۳۰، با حضور مدیر کل کمیسیون ملی #یونسکو در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار میگیرد. محورهای این جلسه بدین شرح است:
🔸عدم مشارکت و اطلاعرسانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد انتقاد است.
🔸اسناد آموزشی بالادستی نظام، اسنادی مترقّی هستند که کشور را بینیاز از اسناد ابلاغی از سایر جوامع بیگانه میکند.
🔸روند ابلاغ و ترجمه این سند متوقف شود، تا از تداخل و تعارض در نظام آموزشی کشور جلوگیری شود.
🔸در بسیاری از جملات بیانیه اینچئون عباراتی وجود دارد که نشانگر #الزامآور بودن بندهایی از این بیانیه میشود.
🔸#سکولار بودن و #ترویج_بیدینی، آموزش معلمان به شیوه غربی، #اختلاط_جنسی، حذف آیات جهاد و ممنوعیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... از جمله موارد اختلافی و متضادی است که این سند با فرهنگ اسلامی ایرانی دارد.
🔸پذیرش نقش راهبری، نظارت و گزارشدهی به یونسکو محکوم میشود.
5⃣ در حقیقت با پذیرش این سند علاوهبر تغییراتی که در نظام آموزشی کشور پدید میآید، این تعهد بهوجود میآید که مهمترین آمارها و اطلاعات که مربوط به نسل جوان و نوجوان کشور است به صورت گزارشهای مداوم به نهادهای بیگانه اعلام شود. در پایان این جلسه که با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، مقرر شد تا اجرای این سند سریعاً متوقف شود.
✍ گزارش از: علیرضا خورسند
✅ اندیشکده مطالعات یهود
#⃣ هشتگ اصلی سند2030
✡ اهداف توسعه پایا (Sustainable Development Goals) با عنوان رسمی: «دگرگون ساختن جهان ما: دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایا» یا: «سند ۲۰۳۰ یونسکو» شامل ۱۷ هدف هستند که در سپتامبر ۲۰۱۵ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد. این دستورکار جایگزین اهداف توسعه هزاره شد که شکست خورده بود!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (3)
🎯 علی رغم این مصوبه بازهم دولت اجرای این سند را متوقف نمیکند و ماههای آینده هم اجرای آن ادامه مییابد تا زمانی که رهبر انقلاب در دیدار با معلمان به اجبار، شخصاً به روند اجرای سند ورود میکنند و میفرمایند:
1⃣ «این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانهاش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود.
2⃣ به چه مناسبت یک مجموعهی بهاصطلاح بینالمللیای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید اینجوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است.
3⃣ اگرچنانچه با اصل کار شما نمیتوانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰ دارد، خطّ و ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما میدانیم باید در زمینههای آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چهکار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد.
4⃣ اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بیسروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.»
🌐 با این بیانات بود که بلافاصله و به اجبار روند اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شد. از سوی دیگر سند ۲۰۳۰ تعارضات فراوانی با اسناد بالادستی نظام شامل، سند چشمانداز بیست ساله، نقشهی جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و حتی اصول ۷۷و ۱۵۳ قانون اساسی دارد.
✍ گزارش از: علیرضا خورسند
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
#⃣ هشتگ اصلی : #سند2030
🎯 امام خامنهای:
1⃣ جان کلام در #سند2030 که فصل مهمی از آن به آموزش و پرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشی باید جوری تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگی و مفهوم حیات، بر اساس مبانی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.
2⃣ غربیها انتظار دارند معلمانِ متدین ما ... در کلاس درس خود برای آنها سرباز تربیت کنند، تا دانشآموز ما سرباز و رعیت همان وحشیهای کراواتزده ظاهرسازی شود که براحتی آدم میکُشند و به آدمکشها کمک میکنند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (4)
🎯 آموزش بهانه است!
1⃣ سند ۲۰۳۰ را میتوان مدخل ورودی برنامهی جامع سازمان ملل برای تسلط بر کشورها به بهانهی موهوم توسعهی پایدار دانست.
2⃣ این برنامه که در ادامهی پروژهی #میلینیوم جهانی است، در چهارمین و مهمترین هدف از اهداف ۱۷ گانهی این پروژه، قرار گرفته است.
3⃣ در حقیقت آغاز و نقطهی شروع این پروژه با تغییر نظام آموزشی کشورها صورت میگیرد، حال آنکه برای رسیدن به جامعهی جهانی یکپارچه و مقبول #قدرتهای_جهانی، تنها لازم است تا نسل آینده با #هویت ملی و مذهبی خود بیگانه شود.
4⃣ در این میان نباید غافل شد که نهادها و سازمانهای جهانی همواره در راستای همافزایی اطلاعاتی و بازوهای اجرایی ایالات متحده امریکا و همپیمانش در سطح بینالملل فعالیت میکنند.
5⃣ در حقیقت این برنامهی جهانی اهدافی مهمتر از صِرف تغییر نظام آموزشی را در کشور را دنبال میکند و آن تغییر همهجانبه در اقتصاد، سیاست، قوانین مدنی و #سبک_زندگی است، بهگونهای که در نظام مرکز- پیرامونیِ جامعهی جهانی، ایران به کشوری پیرامونی و تابعِ جامعهی جهانی تبدیل شود.
6⃣ کشوری که با قبول سرکردگی و #هژمون یک دولت و فرهنگ خاص، خود را عرضهکنندهی مواد خام و تأمینکنندهی نیروی انسانی برای مناسبات جهانی بداند و حق تصمیمگیری در عرصهی داخلی و بینالمللی را از خود سلب نماید.
7⃣ بیخود نیست که در این سند، از عبارت #شهروند_جهانی برای تعریف مردمان یک سرزمین استفاده شده است. موضوعی که به مرور، روح #استقلال یک ملت را نیز نشانه گرفته و به خطر خواهد انداخت.
✍ گزارش از: علیرضا خورسند
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
#⃣ هشتگ اصلی : #سند2030
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ آمریکاییها! شاید روزی بتوانید فداکردن پسرانتان برای اسرائیل را متوقف کنید!
🎬 کارشناسان شبکه tru news آمریکا پس از انتشار فیلم رصد ناو هواپیمابر آمریکا توسط پهپاد ایرانی از قدرت ایران صحبت میکنند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از شایعه تا واقعیت | تیر اسرائیلی در روز نکبت به سنگ خورد...
به تازگی و همزمان با سالگرد یوم النکبه (روز اشغال فلسطین) یکی از کاربران توییتر فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرده است و ادعا کرده که فلسطینیها که گروههای مقاومت مانند ایران از آنها طرفداری میکنند، اقدام به شهیدسازی میکنند و این فیلم نمونهای از این اقدامات است.
اما واقعیت این است که این فیلم بخشی از یک تئاتر خیابانی در دانشگاه الازهر مصر است که در سال ۲۰۱۳ در کانال یوتیوب توسط شبکه «جریدة البدیل» بارگذاری شده بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌📌شاهکار یک هکر
یک هکر با هک کردن تلویزیون رژیم صهیونیستی هنگام پخش مسابقه آواز یورو ویژن گوشهای از جنایت این رژیم در اردوگاه صبرا و شتیلا را پخش کرد.📺
📹در ویدئوی دوم، ابتدا صدای آژیرهای خطر پخش میشود و ضمن هشدار درباره احتمال حمله موشکی، از صهیونیستها میخواهد به پناهگاه بروند.در ادامه نشان داده میشود که محل پخش مسابقات یورو ویژن هدف حمله موشکی قرار میگیرد.
#صهیونیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا تسلط #یهود بر #بیت_المقدس از علائم #ظهور است؟
استاد جعفری
#مهدویت
آخوند #جن گیر
برخلاف آنچه تصور می شد ارتش رژیم صهیونیستی، نه از تکنولوژی، بلکه از جادو جنبل و جن گیری برای یافتن تونل های #حزب_الله و مقاومت #فلسطین استفاده کرده است. به گزارش دیلی تلگراف ارتش رژیم صهیونیستی از یک خاخام برای یافتن تونلهای حزب الله استفاده کرده است. روزنامه تایمز آف اسراییل نوشت افسران ارتش از توانایی این خاخام که بدون هیچ وسیله ای و بدون استفاده از گزارشهای اطلاعاتی تونلها را پیدا می کرد شگفت زده شدند.
#خاخام یهودا قبلا هم با ارتش و پلیس همکاری داشته اما پس از 2016 یک فرمانده ارتش به کارگیری وی را قبول نکرده بود. این کار باعث اعتراض متدینین یهودی شد. هرچند ارتش در مدت اخیر ده ها تونل را کشف کرده اما بشدت از اقرار به رابطه کشف تونل و یهودا طفره می رود.
LibanIran
صهیونیستها به شدّت روی متافیزیک و ماوراء الطبیعه کار می کنند. به گفته یکی از بچه های حزب الله که اسیر آنها شده بود و به خاطر آموزشهای قبلی، از تمام مراحل بازجویی و دستگاه دروغ سنج موفق بیرون آمد، وقتی نوبت به بخش جن رسید، با استفاده از جن ها فشار زیادی به وی آوردند.
#صهیونیست
✡ دست پنهان یهود در شهادت ائمه علیهمالسلام
💠 عنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «وَ قَضَيْنا إِلى بَنِي إِسْرائِيلَ فِي اَلْكِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي اَلْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ» قَالَ قَتْلُ أَمِيرِاَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ طَعْنُ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ «وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيراً» قَتْلُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ...
✍ درباره آيه 4 سورهی اسراء از امام صادق عليهالسّلام روايت شده كه فرمودند:
🔸 عبارتِ «وَ قَضَيْنا إِلى بَنِي إِسْرائِيلَ فِي اَلْكِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي اَلْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ»
🔹 به كشتن امام على عليهالسّلام و نيزه زدن به امام حسن عليهالسّلام نظر دارد،
🔸 و عبارتِ «وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيراً»
🔹 حاكى از كشته شدن امام حسين عليهالسّلام است...
📚 منابع: کامل الزیارات، ج1، ص62 - الکافی، ج8، ص206
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ آیا ابنملجم یهودی بود؟
1️⃣ قاتل امیرمؤمنان (ع) یکی از مشهورترین چهرههای #خوارج «عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» است. وی از قبیله «حمیر» و از تیرههای «مراد» است. (۱)
2️⃣ #ابن_ملجم اهل و ساکن کوفه بود که همراه با بازمانده خوارج به مکه رفت. (۲)
3️⃣ او پس از بیعت مردم با #امام_علی (ع) چندین بار برای بیعت نزد امام آمد، ولی حضرت ایشان را نپذیرفت، برای بار سوم که خدمت امام رسید، حضرت فرمودند: او محاسن مرا با خون پیشانیام خضاب میکند. (۳)
4️⃣ #ابنملجم از 9 نفری بود که در جنگ #نهروان جان سالم به در برد و به مکه آمد و در جلسهای با حضور گروهی از #تروریستها نقشه قتل امام علی (ع)، معاویه و عمروعاص را کشیدند و در کنار خانه خدا همقسم شدند که به پیمان خود وفادار باشند. او مسئولیت ترور امام علی (ع) را به عهده گرفت و به کوفه آمد و با همکاری چند تن از خوارج کوفه، چون اشعث بن قیس، وردان بن مجالد و... در سحرگاه نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه، حضرت را با شمشیری زهرآگین زخمی کرد که بر اثر آن امام به شهادت رسید. (۴)
5️⃣ بررسی تاریخ نشان میدهد که ابن ملجم مرادی در سرپرستی زنی #یهودی قرار داشت. روزی امام علی (ع) از اصل و تبار وی پرسید، ولی او در جواب به ذکر نام پدر کفایت کرد و امام فرمود: رسول خدا (ص) به من خبر داده که قاتل من فردی #یهودی است. (۵)
📚 منابع:
۱. البلاذری، انساب الاشراف، بیروت، دارالفکر، چاپ اول، 1417ق، ج3، ص250 و 251.
۲. رشاد، علی اکبر، دانشنامه امام علی(ع)، تهران، مرکز نشر فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ اول، 1380ش، ج9، ص432.
۳. شیخ مفید، الارشاد، ترجمه رسولی محلاتی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ ششم، 1383ش، ج1، ص13. ابن شهر آشوب، مناقب، بیروت، دارالأضواء، چاپ دوم، 1412ق، ج3، ص356 و 357.
۴. الارشاد، همان، ج1، ص11 و 12. یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه آیتی، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ نهم، 1382ش، ج2، ص138.
۵. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ سوم، 1403ق، ج42، ص262 و 263.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🌹 پاسخ امام علی (ع) به طعنهی یهودی
(بهمناسبت فرارسیدن شبهای پرفیض قدر)
🔸 و قالَ لَهُ بَعْضُ الْيَهُودِ: ما دَفَنْتُمْ نَبِيَّكُمْ حَتَّى اخْتَلَفْتُمْ فيهِ!
🔹 بعضى از يهود به امام علی علیهالسلام گفتند: هنوز پيامبرتان را دفن نكرده بوديد كه دربارهاش دچار اختلاف شديد!
🔸 فقالَ عَلَيْهِالسَّلامُ لَهُ: اِنَّما اخْتَلَفْنا عَنْهُ لا فيهِ،
🔹 امام فرمودند: ما نسبت به آنچه از او رسيده بود اختلاف كرديم نه دربارهی شخص او،
🔸 ولكِنَّكُمْ ما جَفَّتْ اَرْجُلُكُمْ مِنْ الْبَحْرِ حَتّى قُلْتُمْ لِنَبِيِّكُمْ:
🔹 ولى شما هنوز پايتان از آب دريا خشك نشده بود كه به پيامبرتان گفتيد:
🔸 «اِجْعَلْ لَنا اِلهاً كَما لَهُمْ آلِهَةٌ، قالَ: اِنَّكُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ». [اعراف138]
🔹 «براى ما از بت خدايى قرار بده چنانكه اينان را خدايانى است، موسى گفت: شما مردمى نفهم هستيد».
📚 نهجالبلاغه ، حكمت 317
✅ اندیشکده مطالعات یهود: