هدایت شده از داستان های عبرت آموز
🌖 شب یلدا
یلدا که بلندترین شب سال است، مصداق لَیلِ طَویل در عالم ناسوت است و بفرمودۀ قرآن، شب تسبیح است. (سَبِّحْهُ لَيْلًا طَوِيلًا )
تسبیح یعنی خدا بالاتر و منزّه از خوبیهایی است که هر وصف کنندهای به او نسبت میدهد. (سُبْحانَ اللهِ عَمَّا یَصِفُونَ)
پس یلدا شب غفلت و لغویات نیست؛ شب توجّه به حقِّ متعال و حسن الهی و ابراز عجز از درک عظمت خوبی خداوند است. ذکر عارفان در این لَیلِ طَویل (سُبْحَانَهُ، سُبْحَانَهُ، سُبْحَانَهُ) است.
از این رهگذر میتوان به لَیلِ طَویلِ عالم مَلکوت راه یافت و به دیدۀ دل نظارهگر حسن الهی و به لِسان قلب، تسبیحگوی پرودگار عالمیان شد...
استاد مهدی طیّب
#یلدا
پرسش ها و پاسخ ها از آیت الله العظمی جوادی آملی:
#سؤال:چگونه می توان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را شناخت؟
#پاسخ:شناخت بر دو قسم است: «شناخت تاريخی» و «شناخت واقعی» كه از قسم نخست مهم تر است.
مسئله مهم اين است كه ما آن حضرت را به حقيقت بشناسيم و ايشان نيز ما را ببيند؛ نه اينكه ما حضرت را ببينيم.
در زمان پيامبر(صلی الله عليه و آله و سلم) (كه مقامش از همه امامان بالاتر است) عده زيادی آن وجود مبارك را می ديدند، اما خدای سبحان درباره آنها فرمود: (و تراهم ينظُرُون اِليك و هُم لايُبصرون)؛ آنها را می بينی كه به تو می نگرند؛ ولی تو را نمی بينند. اهل نظر هستند، اما اهل بصيرت نيستند. #هنر اين است كه به گونه ای باشيم كه وجود مبارك امام زمان(عليه السلام) ما را ببينند.
در قرآن كريم آمده است: خدا كه بر همه چيز بصير است، در روز قيامت به عده ای نگاه نمی كند: (ولايُكلّمهم اللّه و لاينظرُ اِليهم يومَ القيامةِ و لايزكّيهم) و نگاه تشريفی خود را نسبت به عده ای اعمال نمی كند.
اگر ما در مسير صحيح حركت كنيم، آن حضرت ما را می بيند.
ديدن و نظر تشريفی ايشان برای ما شرف است، در غير اين صورت نگاه فيزيكی كارساز نيست، چنان كه بسياری پيامبر اكرم( صلی الله عليه و آله و سلم)، اميرمؤمنان(سلام الله علیه) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) را می ديدند؛ ولی بصيرت نداشتند. نگاه های تشريفی مهم است، نه نگاه صوری. البته گاهی همان نگاه صوری هم موجب می شود كه انسان وجود حضرت را از نزديک زيارت می كند و فيض می برد يا خداوند مشكلات او را به بركت آن حضرت حل می كند؛ اما مهم همان ديدن از روی بصيرت است.
نسیم اندیشه دفتر یکم ص ١٠۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅نگرانیهای امام صادق( علیه السلام) از آخر الزمانیها
سخنان استادرفیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ کلمۀ لبیک یا مهدی خیلی سنگینتر از لبیک یا حسین هست...
سخنران استاد پناهیان
هدایت شده از مجـــلـــس شــــــهــــــدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سکانس پایانی
🔴 کارشناس نظامی فرانسوی: اتفاقات فلسطین، آغازی بر پایان اسرائیل است
کاش خدا مارا برساند آنجا که دعا
تحت قبهاش به اجابت میرسد .
#صلیاللهعلیکیااباعبدالله♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به موقع تشییع جنازم
به پیرهن مشکیم مینازم
تو خونهی قبرم یا حسین
یه ضریح شیش گوش می سازم
وقتی جنازم شد مهیا
بکشید روی پن بوریا
وصیتمه برگردونید
صورتمو سمت کربلا
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظری به کار من که ز دست رفت کارم
به کسم نکن حواله که به جز تو کس ندارم
#کربلاء
دارم #سلام حضرٺ اَرباب ڪَربلا
از عمق جان خستہ و بے تاب #ڪربلا
آرامشم دوباره ربوده اسٺ #یاحسیْن
دیدم دوباره نیمہ ے شب خواب ڪَربلا
#صلی_الله_علیک_یا_ابا_عبدالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حق وتو چیست
«وتو» حقی اختصاصی برای اعضای دائم شورای امنیت است. فلسفه حق وتو بر «تقدم صلح بر عدالت» استوار است اما در وتوی قطعنامهٔ «آتشبس غزه» فلسفه «اولویت صلح» زیر سوال رفت.