آقای نمکی وزیر بهداشت محترم لطفا وسط ژست های افشا گرانه تان در مورد توقف اجرای آیین نامه سازمان غذا و دارو در باب "انحصار مجوز داروخانه ها" پس از ورود و دخالت تان
و همینطور اجازه تست آزمایشی داروهای سفارش شده سازمان بهداشت جهانی بر روی بیماران کرونایی ایران که بعدها ثابت شد در درمان بیماران اثر نداشته و.... هم توضیح دهید...
با تشکر😏
✍ مـحـمــ🔆ــد
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon
از ترس رییسی و دولتش و مجلس و قوه قضائیه بعدی، خیلی مودبانه موگوم، کِک به تنبونشون اوفتاده.
✍ مـحـمــ🔆ــد
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon
بسم الله الرحمن الرحيم
بعضی ها زبانشون رکیک هست بعضيا فکرشون،...
اونايي که فکرشون رکیک هست، انقلابی شون ميشه #حسین_قدیانی
درد و مرض اينا با #بصیرت هم درمان نمیشه چه برسه با #ادب_و_حیا...
بصیرت و ادب و حیا که نداشته باشی فرزند_شهید بودن ميشه نردبان توی چاه، نه پله های هواپیما.
✍ مـحـمــ🔆ــد
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon
گاهی باید سکوت کرد
سکوت، گاهی لذت بخش ترین جزء زندگی آدم میشود
اینقدر لذت بخش که حد و اندازه ندارد
مجبور نیستیم همش حرف های تکراری دیگران را تَکرار کنیم
فقط برای اینکه اثبات کنیم هستیم و بلدیم حرف بزنیم
گاهی میشود انسان سکوت کند
بیشتر نگاه کند
بیشتر ببیند
بیشتر بشنود
بیشتر بخواند
حتی
بیشتر بخوابد و استراحت کند
خدا میداند که ارزش بعضی سکوت ها و حتی چندین ساعت خوابیدن ها برای دنیا و آخرت آدم، بیشتر از بعضی مدام حرف زدن هاست
#حدادپور_جهرمی
پ. ن: 👆مشی ادمين کانال یهتدون در اداره کانال همین بوده که آقای حدادپور به خوبی در این مطلب گفتن 👌☺️
✍ مـحـمــ🔆ــد
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon
🔴 وقتی در این نمودارها دقت میکنم میبینم يه جورايی روحانی با امضا #معاهده_پاریس و این قطعی های برق داره ناخودآگاه بعضيا رو شيرفهم و بعضيا رو خر فهم میکنه که #انرژی_هسته_ای_حق_مسلم_ماست
✍ مـحـمــ🔆ــد
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon
🔴 ما مردم در پایان دولتها، خوشبينانه فکر میکنیم دولت بعدی خوبی های دولت فعلی و داره بدون بدی هاش، اما غافل از اینکه میشه دولتی باشه که بدی های دولت فعلی و داشته باشه بدون خوبی هاش...
مـثلا فکر میکردیم دولت روحانی خوبی های دولت احمدی نژاد و داره بدون بدی هاش،
اما واقعیت این بود که دولت روحانی چند برابر بدی های دولت احمدی نژاد و داشت بدون خوبی هاش😃😃😃
✍ مـحـمــ🔆ــد
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon
بسم الله الرحمن الرحيم
🔴 پر واضح است که این یک اعتراف به ضعف از طرف آمریکا در برابر مقاومت عراق نیست بلکه یک مظلوم نمایی رسانه ای و القای عدم قدرشناسی و عدم همکاری عراقی ها در مبارزه ی آمریکا با داعش و البته ضدیت مقاومت عراق با دشمنان داعش است.
#سواد_رسانه
✍ مـحـمــ🔆ــد
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon
به طرز فکر ايشون اگه الان من بگم:
کاش همتون تو بچگی واکسن بیشعوری، نمک نشناسی، بی سوادی و... زده بودید بهش توهین کردم یا... ⁉️😉😅😅
کاش بفهمه دارم براش خیر می خوام 😉😅
(واکسن و برای عدم ابتلا به بیماری تزریق میکنن)
#سواد
✍ مـحـمــ🔆ــد
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon
برای اینکه عمق فاجعه رو درک کنید کافیه به نقشه دقت کنید. به عنوان مثال در بوستان نهج البلاغه کل مساحت چند هکتاری این بوستان میشه مال سگ ها و سگبازها و یک قسمت حدودا ۲۰۰ متری (بخش علامت زده شده در پایین نقشه) میشه سهم بچههای آدم و خانوادهها در محدوده بازی کودکان!
#نفوذ_فرهنگی
✍ احمد قدیری
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon
🔴 وقتی اعتراض ها از سگچرانی بالا گرفت شورای شهر تهران بجای ممنوعیت گرداندن سگ در فضای عمومی شهر و پارک ها، فضای اختصاصی برای آنها در نظر گرفت.
این میشود نتیجه اعتراض به #ناکارآمدها‼️‼️‼️
✍ مـحـمــ🔆ــد
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon
هدایت شده از یهتدون
#قسمت_اول_1
#عفاف_اجتماعی
مرد: خانم اگه میشه حجاب تون و رعایت کنین😥
زن: تو ..نگاه نکنننن😠
جوابی اشتباه، که چند سالیست با خیال کشف حقی نادیده گرفته شده در اذهان رسوخ و در جامعه زنان رواج یافته است.
اشتباه از آن جهت که ایشان نیز به مانند مردان نگاهی یکجانبه و ناقص به امر عفاف اجتماعی دارند و بواسطه ی همین نقص نگاه دقیقا مانند مردان بنای محقق کردن امیال و اهداف خود را دارند و لاغیر.
در گذشته بخاطر تفسیر ناقص از امر الهی، زنان در حجاب پوشیده شدند اما چشم و دل مرد هوسران به سیاحت مشغول شد. و حجاب و عفاف اجتماعی فقط در پوشش زنان خلاصه شد و اکنون آن دوران به سر آمده و رسیده است دوران حجاب و عفاف مردان و مطالبه ی زنان از مردان نسبت به رعایت سهم خود از پدیده ی عفاف اجتماعی، و زمانِ تفسیر به مطلوب از وجه زنانه ی موضوع و سهم خواهی از بخش مردانه بوسیله ی القائات مغرضان😉
اما آنچه که نادیده گرفته شده است اینست که پدیده ی عفاف اجتماعی که ضامن سلامت اجتماعی و فردی آحاد جامعه است از منظر قرآن دارای دو وجهه مرد و زن است و به سری رفتارها و عملکردهای متقابل و مکمل از سوی هر کدام از ایشان بستگی داشته و حاصل میشود. این به آن معناست که عدم اقدام و عمل صحیح و مقتضیِ تبیین شده در قرآن، از سوی یکی از طرفین (مرد _ زن) مانع از رسیدن به نتیجه ی مطلوب شده و همین کوتاهی، نقص در سلامت اجتماعی و فردی را موجب میشود .
خداوند در قرآن با تبیین رفتار و نتیجه عملکرد هر دو طرف (مرد و زن) روشن می نماید که نباید سلامت اجتماعی را تنها و فقط موکول به رعایت یکی از طرف ها(مرد یا زن) دانست، که اگر اینچنین ممکن بود تنها به بیان کیفیت و چگونگی پوشش و عفاف زنان یا چشم فرو بستن مردها اکتفا میشد، در حالیکه در یک آیه از چشم فرو بستن و عفاف مرد و نتیجه رعایت عفاف می فرماید 👇
سوره نور _ آیه 30:
به مردان مؤمن بگو چشمهای خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزهتر است؛ خداوند از آنچه انجام میدهید آگاه است!
و بلافاصله در آیه ی بعد به زنان از چشم فرو بستن ، چگونگی پوشش، و تعیین گستره ی محارم و حتی نوع حرکت کردن و رعایت عفاف و نتیجه ی رعایت عفاف، میفرماید👇
سوره نور _ آیه 31
و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوسآلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسریهای خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان همکیششان، یا بردگانشان [=کنیزانشان]، یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند، یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند؛ و هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود (و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد). و همگی بسوی خدا بازگردید ای مؤمنان، تا رستگار شوید!
بیان دو وجهه مردانه و زنانه در تشریح موضوع عفاف در قرآن بیانگر آنست که الزام به رعایت از سوی هر دو طرف (مرد_ زن) است که جامعه را به سلامت رهنمون می نماید. لذا اینکه در هر دوره ای طیفی به فراخور رای و نظر خود یکی از دو آیه را تفسیر و از آیه ی دیگر چشم پوشی میکنند و یا یکی را مقدم بر دیگری میدانند، نقص در تفسیر و تبیین کلام حق است که انحراف از حق بوده و خداوند در قرآن آنرا در آیاتی مذمت فرموده است 👇:
سوره بقره _ آیه 79:
پس وای بر آنها که نوشتهای با دست خود مینویسند، سپس میگویند: «این، از طرف خداست.» تا آن را به بهای کمی بفروشند. پس وای بر آنها از آنچه با دست خود نوشتند؛ و وای بر آنان از آنچه از این راه به دست میآورند!
پس اگر ما چشم به کلام حق میدوزیم و سپس معتقدیم خداوند اول به مردان توصیه فرموده که چشم فرو بندند پس مردان باید چشم بسته تا زنان آزادانه بپوشند و بیارایند و رفت و آمد کنند یا بگوییم خدا فرموده زنان جلباب بلند بپوشند و زینت پنهان کنند و رفت و آمد نکنند تا چشم مردان آزادانه در اطراف گردش کند، دقیقا برداشتی غلط و منحط از کلام حق داریم که باعث انحراف خود و بخشی از جامعه میشویم.
✍مـحـمــ🔆ــد (ص)
#ادامه_دارد
💯%یهتدونی باشیم😎👇
@yahtadoon
یهتدون
#قسمت_اول_1 #عفاف_اجتماعی مرد: خانم اگه میشه حجاب تون و رعایت کنین😥 زن: تو ..نگاه نکنننن😠 جوابی اش
پست در باب #حجاب_عفاف در ۲۲ تیر ۹۸ که حرفش تازه و بروز است.
💡 «هلیا» به روایت بیگ دیتا
🔶روز گذشته ویدئوی دختر نوجوانی که در یک نزاع قمه در دست دارد در شبکههای اجتماعی دست به دست شد؛ ویدئویی که از چند جهت مورد توجه کاربران قرار گرفته است. برخی با تکرار عنوان «دهه هشتادیها» سعی در الصاق این رفتار به نوجوانان یک دهه را دارند. برخی این رفتار را به موضوعات سیاسی و اقتصادی پیوند زده و این افراد را خروجی سیستم معیوب میدانند و کمتر کسی تا امروز تحلیل جامعهشناختی- روانشناختی دقیقی از این موضوع که بیش از غیرقانونی بودن، غیرعرفی بودنش موجب توجه افکار عمومی شده را مورد بررسی کارشناسی قرار داده است.
🔶رصد دیتا از چهار بستر خبر، اینستاگرام، تلگرام و توییتر نیز تاییدکننده دستهبندیهای مذکور است.
🔸بر این اساس ۴۰٫۱ هزار توییت نتیجه واکنش اهالی توییتر به این موضوع بوده است. واکنشی که با ۱۳٫۸ هزار ریتوییت و ۲۹۲٫۵ هزار لایک و استفاده از هشتگهای #هلیا، #هلیا_نکن_شر_میشه و #قمه پیگیری شده است.
🔸توییتریها بیش از سایر بسترها با رویکرد طنز به این موضوع پرداختند. از تهدید باشگاه فوتبال برای انتشار قراردادها با چاشنی تهدید به اینکه «اگر قراردادها را منتشر نکنید میگیم هلیا بیاد» تا متن «من انتظار داشتم هلیا با یه بد بد بد قهلم، سر و تهش رو هم بیاره ـ قمه شو در میاره یا ابللفضل» که با ۱۰۳۶۰ لایک، پرلایکترین محتوای توییتر بوده، نمونههایی از واکنش توییتریها بوده است.
🔸اما در تلگرام علاوه بر اطلاعرسانی این کلیپ، بیشتر سعی در الصاق این رفتار به دهه هشتادیها صورت گرفته است. نتیجه کنش اهالی تلگرام ۵٫۴ هزار پست با ۲۲٫۵ میلیون بازدید بوده است. پست کانال گیزمیز با متن «چه خبره تو پارکا. این دهه هشتادیا چرا قمه بدستن. تو باید الان دنبال درس و مشقت باشی نه قمهکشی» با ۲۹۳٫۱ هزار بازدید پربازدید ترین محتوای تلگرام بوده است.
🔸کنش کاربران اینستاگرام که حول بازنشر و لایک این کلیپ بوده است با ۱٫۸ هزار پست، ۹۹٫۷ هزار لایک و ۹٫۹ هزار کامنت بوده است که تلاش برای پیوند زدن این کلیپ با ضعف سیستم حاکمیت در ابن بستر بیشتر دیده میشود.
🔸«هلیا» در بستر خبر با ۶۶۰ محتوا که سهم پایگاههای خبری در آن بیشتر بوده پیگیری شده است.
🔸آنچه بیش از هر چیز درباره رفتار هلیا که برخی آن را نشانگر گونهای نوظهور و البته متفاوت از خشونت در زیرپوست این نسل میدانند، باید مدنظر قرار گیرد، پرهیز از برچسبزنی به او و همسالانش است. رفتار رسانهای ما دقیقا در این نقاط دارای اهمیت است. ما میتوانیم فرد و یک گروه را ذیل یک صفت و رفتار قرار دهیم و آنها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم یا میتوانیم این رفتار را واکنشی هیجانی و از روی ناپختگی معرفی کنیم که امری قبیح است و نه دستمایه طنز و سرگرم شدن. ما باید «رفتار» را تقبیح و علل آن را واکاوی کنیم اما از فرد، نسل و جنسیت صیانت کرده و صفات «ساختارشکن»، «بیفایده» و «ضداجتماعی» را کنار بگذاریم. واکنشی که یک نسل و جنسیت را مورد هجمه قرار دهد قطعا منجر به بازتولید رفتارهای مشابه خواهد شد.
✍🏻معصومه نصیری ـ کارشناس و تحلیلگر و رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فکر نمیکنم ديگه اين بچه که با تقلای ۵ مرد و ضجه های مادرش از بین دندانهای یک سگ سمج بیرون کشیده شده به زندگی طبیعی ادامه بده😡😡😡
#سگ_گردانی
#زیست_سگی
✍ مـحـمــ🔆ــد
💯 % یهتدونی باشيم 😎 👇
@yahtadoon