eitaa logo
یادداشت های فرا-مرزی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
310 ویدیو
56 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱ نوشته ها، از آن ِاندیشه خود ِشخصی ام است؛ بدون پیوسته های علمی، اجتماعی، کاری، اداری و ... با این سنجه، ارزیابی و نقد و نقل فرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳ تیرماه): ✏️ مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است. ✏️‌ کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند، این موضوع را با حضور خود در انتخابات نشان دهند. ✏️ اینکه تصور شود کسانی که در دور اول رأی ندادند مخالف نظام هستند، برداشت کاملاً اشتباهی است. 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از کانال
امروز تولد است ■ مفاخر شیعی که دنیا و خودشیعیان باید دوباره بشناسندش و به دیگران بشناساناندنش ■ شخصیتی و : تولد: ۱۸ فوریه ۱۵۴۷ در بعلبک، وفات: ۱ سپتامبر ۱۶۲۱ در بنابر وصیت خودش پیکر او را به بردند و در کنار آرامگاه علی‌بن موسی‌الرضا جنب موزه آستان قدس به خاک سپردند. ■ به پاس خدمات او به علم ستاره‌شناسی، سال ۲۰۰۹ که مصادف با سال نجوم می‌بوده نام شیخ بهایی را در لیست مفاخر ایران و لبنان ثبت کرد. ■ بهائی یکی از نخستین اخترشناسانی در جهان اسلام بود که امکان حرکت زمین را پیش از انتشار نظریه مطرح کرد. ■■■ عدم قدرت ما در مفاخرمان سبب می شود، همه را مهد تولید دانش بپندارند و ما را عقب مانده ■از او ۱۲۳ رساله و مقاله و کتاب به‌جامانده است و او همچنین بنیان‌گذار حلوا‌شکری ،نان سنگک و فرنی بوده است. چند اثر: التّحضیر کتابی است درزمینهٔ احضار جن و بسیار کمیاب است که چند نسخهٔ باقی‌ماندهٔ آن درکتابخانهٔ آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود بیشتر روش‌های احضار جن که دراین کتاب آورده شده‌است به‌وسیلهٔٔ صفحهٔ شطرنج انجام می‌گیرد که طبق چه مراحلی صورت می‌گیرد. صمدیه کتاب صمدیه نوشته بهاءالدین عاملی برای برادر خود '''عبدالصمد''' است. این کتاب در باب علم نحو است. ■■■ برخی او را متهم به بودن کردند و بعضی دیگر ملقب به بودن و عده ای هم مطرودش کردند به بهانه بودنش ■■■ آری بزرگان در قاب ذهن افراد کوچک نمی گنجند! و در قالب مسلکی، محدود نمی گردد! آنها به جستجوی اند به هر نامی که باشد. @yahyajahangiri
■ یکی از راههای آینده پژوهی است. ■ فارغ از اینکه به چه کسی رای میدهید ■ و فارغ از اینکه اصلا دوست دارید کی رئیس جمهور شود. ■ جهت ارزیابی جامعه این نظر سنجی را با به حدس تان پاسخ دهید. ■ ضمنا این یک پژوه پژوهشی است. ■ هرچا جامعه آماری بیشتر باشد، پروژه اتقان بیشتری خواهد داشت. ■ لذا درخواست دارم به اشتراک بگذارید ■■یا در لینک زیر یا در صفحه اینستاگرام ما میتوانید نظرتان را اعلام فرمایید https://EitaaBot.ir/poll/02nlc @yahyajahangiri 👍
📣 🔺 فراخوان پیشنهاد تحقیقات برای کارگاه «همکاری‌ها بین ادیان و اقوام گوناگون در مطالعه قرآن»  🔺 🔺  Cooperations across religious and ethnic boundaries in the study of the Qurʾan🔺 🔹 پروژه قرآن اروپایی، ۶-۷ مارس ۲۰۲۵  🔹 پروژه «قرآن اروپایی» (EuQu) در نظر دارد در روزهای ۶-۷ مارس ۲۰۲۵ کارگاهی با موضوع «همکاری‌ها بین ادیان و اقوام گوناگون در مطالعه قرآن» برگزار کند. در توضیحات این برنامه آمده است: مطالعه قرآن در اروپا در محیطی بینا-دینی و بینا-قومیتی رخ داد. گاهی قرآن درون گروه‌های دینی مشخص مطالعه می‌شود: یهودیان، مسیحیان، مسلمانان و گروه‌ها و افراد متاخری که خود را متدین تلقی نمی‌کردند بلکه خود را سکولار یا معنوی می‌دانستند. این کارگاه بررسی می‌کند که قرآن چگونه بین گروه‌ها و افراد دینی مطالعه می‌شد. مثال‌های مشهور این پدیده عبارت است از مسلمان مرموزی که صرفا با نام محمد شناخته می‌شد و در قرن ۱۲ در ترجمه‌ای که رابرت کتون از قرآن انجام داد مشارکت داشت، برده مسلمان گمنامی که در قرن سیزدهم به رامون لول عربی آموخت، مودجار عیسی جیدلی که در قرن پانزدهم در منطقه ساووآ با خوان د سگوبیا همکاری کرد، نیکولاس کلناردس و خروف دانشمند تونسی اسیر، و خوان آندرس، اجیدیو دا ویتربو و مارتین د فیگورلا در اسپانیا و ایتالیا در اوایل قرن شانزدهم. ولی می‌توان به ترک‌های اسیر و مسلمانانی که برده شدند و با دانشمندان اروپای مرکزی همکاری کردند و نیز مشارکت‌های بین مسیحیان و تاتارها در ویلنیوس هم اشاره کرد. اینگونه برخوردها چگونه رخ می‌داد؟ چه کسی مکان و زمان را تعیین می‌کرد؟ مشارکت داوطلبانه چه بود و چه کاری به اجبار انجام می‌شد؟ در اینگونه موقعیت‌ها چه کسی تصمیم می‌گرفت که چه فرایندی اجرا شود و چه متن‌هایی استفاده شود (مثلا تفسیر، اسباب النزول، منابع جدلی)؟ حوزه‌های اجتماعی و سیاسی این برخوردها چه بود؟ درباره عاملیت مشارکت‌کنندگان چه می‌توان گفت؟ نتایج مکتوب این برخوردها چه بود؟ معنای اینگونه برخوردها برای فهم کلی ما از جایگاه قرآن در تاریخ فرهنگی اروپا بین قرون میانه و اواسط قرن نوزدهم چیست؟ جرارد ویگرز (دانشگاه آمستردام) سازماندهی این برنامه را برعهده خواهد داشت. علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه باید تا تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ یک عنوان مقدماتی به همراه یک چکیده (۳۰۰ کلمه) و یک رزومه کوتاه از خود به G.A.Wiegers@uva.nl ارسال کنند. @islamicstudies @yahyajahangiri
روز شنبه همین هفته نخست وزیر آقای مارک جایگاه نخست وزیری را به منتخب مردم داد و با به خانه برگشت. ■ این نه است و نه تبعیت از که فرمود حکمت را حتی از بیاموزید. ■ سال ۹۹ در مراسم خودم، فقط حرف زدم و سالن را ترک کردم و گفتم: لازم نیست برای جابجایی یک مدیر، مراسم بگیرید و وقت را بگیرید. ■ قدرت، در نگاه ، برای است. چقدر در کشور ما فقط و صرف می شود برای این معارفه ها در آستانه امیدوارم گوشی بشنود. □■ نشر دهیم تا برسد با گوش دولت جدید @yahyajahangiri 👍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بیانات صبح امروز رهبر انقلاب پس از حضور در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
کجای جهان میشود مردمی مثل ایران عزیز را پیدا کرد رشد جدی مشارکت فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور شود این مشارکت جدی، یک پیروز دارد: رهبری❤️ و ایران❤️ و یک بازنده: دشمنان یاس آفرین @yahyajahangiri
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا میتونید پخش کنید ◇اینجا سیدنی ■ وقتی دشمن، امروز صبح، هنوز آفتاب نزده، خودش را نه تک تک که به محل صندوق رای می رساند ■وقتی اینجا رای دادن، یعنی ■وقتی اینجا فاصله مدافع انقلاب و ایران و دشمنان به می‌رسد ولی می کنند ■■ آیا برای تو بهانه ای برای هست؟ ■ سیدنی دور دوم انتخابات @yahyajahangiri
یادداشت های فرا-مرزی
■ یکی از راههای آینده پژوهی #حدس است. ■ فارغ از اینکه به چه کسی رای میدهید ■ و فارغ از اینکه اصلا دو
■ سپاس از شرکت کنندگان عزیز ■ این پیمایش ، نشان از خوب این شرکت کنندگان دارد ■ درخواست دارم، هر پدیده ساده اطرف تان را، به نگذرید، بلکه به علمی تبدیل کنید @yahyajahangiri 👍
یادداشت های فرا-مرزی
■ یکی از راههای آینده پژوهی #حدس است. ■ فارغ از اینکه به چه کسی رای میدهید ■ و فارغ از اینکه اصلا دو
■ این مردم ❤️غیر قابل پیش بینی ■ این مردم❤️ بزرگی که در قالب پیمایش نمی‌گنجند 🔴نظرسنجی ها در تخمینِ میزان مشارکت دور دوم انتخابات ریاست جمهوریِ ۱۴۰۳ چه قدر خطا داشتند؟! (به ترتیب کم ترین خطا) ▪️مشارکت نهایی: حدود ۵۰ ٪ 🔹پرسش: ۴۸ ٪ 🔻درصد خطا: ۲ ٪ 🔹مرکز پژوهش مجلس: ۴۷ ٪ 🔻درصد خطا: ۳ ٪ 🔹آرا: ۴۶ ٪ 🔻درصد خطا: ۴ ٪ 🔹شناخت: ۴۵ ٪ 🔻درصد خطا: ۵ ٪ 🔹ایسپا: ۴۵ ٪ 🔻درصد خطا: ۵ ٪ 🔹متا: ۴۳ ٪ 🔻درصد خطا: ۷ ٪ 🔹بینا سازمان تبلیغات: ۳۸ ٪ 🔻درصد خطا: ۱۲ ٪ @yahyajahangiri