eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
262 ویدیو
50 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یادداشت های فرامرزی
به هر كشور كه ميروم با آي پي آن كشور درباره اسلام و شيعه جستجو ميكنم تازه ميفهمم چقدر صداي ما در فضاي مجازي به گوش مخاطب مي رسد گاه ما ناشيانه خيال مي كنيم اگر سايت بزنيم و.. فعال مجازي شديم و صدايمان به گوش مخاطب رسيد؟!!! حركت و جهاد در فضاي مجازي، منش و شيوه خود را دارد!!!! عكس بالا / جستجو با آي پي سعودي به لينك هاي ارائه شده، دقت كنيد😭 @yahyajahangiri
موقعیت فوق دکتری در زمینه دین پژوهی، دانشگاه کپنهاک، دانمارک ✅ دانشگاه کپنهاک برای یک موقعیت شغلی فوق دکتری در زمینه دین پژوهی فراخوان داده است. 🔻علاقمندان تا یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ برای ارسال درخواست فرصت دارند. 👌برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید. @Fitra_Institute @yahyajahangiri
مسابقه خطاطی در با جوایز https://alraqim.qa/prizes به علاقمندان بفرستید تا هنر ایرانی دیده شود @yahyajahangiri
جایزه دانشگاه واشنگتن برای مترجمان همراه با همه هزینه های سفر و... جایزه ترجمه ادبی محمد حبیب در ادبیات فارسی، از سوی انجمن مترجمان ادبی آمریکایی (ALTA)، با همکاری دانشگاه واشنگتن یک بورسیه یک‌ساله برای مترجمان فارسی به انگلیسی ارائه می‌دهد. این برنامه با هدف کمک به مترجمان نوظهور، آنها را با مترجمان با تجربه همراه کرده و با پرداخت هزینه‌های سفر و حق‌الزحمه، آنها را تا کنفرانس سالانه ALTA در پاییز همراهی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید. https://tumarandishe.ir/fa/news/57 @yahyajahangiri
هدایت شده از حسین
📝 یادداشت؛ 🔴حضرت زینب (س) کارگردان واقعه کربلا بود 🔷یحیی جهانگیری سهروردی، استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه و مبلغ بین‌المللی در یادداشتی نوشت: در قصه کربلا نقش حضرت زینب (س) را به مثابه کارگردان باید ببینیم که اگر ایشان نبود بی شک سناریو آن گونه که باید اتفاق نمی‌افتاد. ـ ـ ـ ــــــــ⊰☫⊱ــــــــ ـ ـ ـ‌ 💠مشروح خبر👇👇 https://shiraze.ir/fa/news/164649/ 🔗 راه ارتباطی با «شیرازه» در سایت : 💻  http://shiraze.ir/ 🔗 راه ارتباطی با «شیرازه» در ایتا و تلگرام : 🆔 @shiraze_ir 🔗 راه ارتباطی با «شیرازه» در روبیکا : 🆔 @shiraze_khabar 📮 سفارش تبلیغات و روابط عمومی : 🆔 @shiraze_fars
نماز جمعه ۱۳۹۵ زیمبابوه @yahyajahangiri
در جمع دانشجویان که دو ساعت کامل گوش بودند چابهار تلخ ترین سفرم| اذا فسد العالِم فسد العالَم @yahyajahangiri
یادداشت های فرامرزی
آلمان مرکز اسلامی هامبورگ را تعطیل کرد 🔹وزیر کشور آلمان: ما امروز مرکز اسلامی هامبورگ را که اسلام اف
باز نشر| ب بهانه بستن مرکز اسلامی هامبورگ ■ سیاست ما در غرب چگونه باشد؟ ■ ما دچار از غرب هستیم و تا این، حل نشود، بازنده ایم؛ به رغم اینکه تلاش می کنیم ■ یحیی جهانگیری در برنامه تلویزیونی شبکه افق https://www.aparat.com/v/Of9MR https://www.youtube.com/watch?v=u-IH6M0vn_o @yahyajahangiri
این مبلغ بین المللی در خصوص دلیل و فلسفه بازگشت اهل بیت(ع) به کربلا همزمان با اربعین گفت: این فلسفه ای دارد و آن این است که اربعین به ما یاد می دهد که چه در کربلا بودی مانند حضرت زینب(س) باید دوباره به بازگردی و این طور نیست که کسی که به کربلا رفته بگوید تمام است. زیارت کربلا؛ یک زیارت یک رویدادی نیست زیارت کربلا؛ یک زیارت روندیست. یعنی این گونه نیست که یک بار بروی و برگردی و بگویی زیارت انجام دادم و تمام شد. زیارت کربلا یک روند باید باشد و باید مثل خون در رگ های بدن جاری شود. گفتگو با شبستان نیوز @yahyajahangiri
گفتگوی مفصل دکتر یحیی جهانگیری با روزنامه فرهیختگان @yahyajahangiri
فردا | دوشنبه | زنجان مراسم روز ملی زنجان و بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی سخنران: دکتر یحیی جهانگیری سهروردی @yahyajahangiri
29.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هم اکنون مراسم روز ملی زنجان و بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی سخنران: دکتر یحیی جهانگیری سهروردی @yahyajahangiri
آرشیو | شبکه چهار گفتگوی دکتر یحیی جهانگیری سهروردی بمناسبت روز شیخ اشراق شهاب الدین سهروردی https://www.aparat.com/v/j6188v3 @yahyajahangiri
یحیی جهانگیری امروز (دوشنبه ۸ مرداد ماه) در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شیخ اشراق (روز زنجان) در سالن اجتماعات کتابخانه سهرودی شهر زنجان، اظهار کرد: در فلسفه اختراع کردن همچون با سوزن کوه کندن است. سهروردی در فلسفه آفریده و مخترع است و صرفاً فیلسوف نیست. وی افزود: سهروردی بزرگمردی است که در سرزمین مسلمانان به کفر متهم شد اما در دنیای کفار به مطالعه او پرداختند. وی با بیان اینکه سهروردی فقط کلمه و کتاب فلسفی نیافریده است، تاکید کرد: سهرودی خودش فلسفه است. دکتر جهانگیری افزود: سهروردی دیر به دنیا معرفی شد. اولین بار این فیلسوف را ۸۰۰ سال بعد از خودش یک فیلسوف اتریشی به دنیا معرفی کرده است. وی با اشاره به علت توجه غربی‌ها به سهرودی، یادآورشد: سهروردی فیلسوف مفسر نیست و فیلسوف مصور است. فلسفه سهروردی فلسفه‌ای نیست که در اتاق‌های شیشه‌ای بماند بلکه فلسفه‌ای است که در خیابان‌ها راه می‌رود و شعر ایجاد می‌کند. جهانگیری ادامه داد: فلسفه امروزه ما در خیابان راه نمی‌رود بلکه در ذهن می‌ماند و قدرت در خیابان رفتن را ندارد و به همین خاطر نمی‌تواند مسائل اجتماعی را حل کند. http://www.mojerasa.ir/khabar/39538/ https://www.isna.ir/amp/1403050804959/ shabestan.news/xk6b4 https://mehrnews.com/x35xNW @yahyajahangiri
گفتگو با شبکه چهار درباره شیخ اشراق برنامه طلوع https://www.aparat.com/v/q836c09 @yahyajahangiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنویسید برای تاریخ اسرائیلی که دنبال بین شیعه و سنی بود، با دست کاری کرد، که نماز یک مجاهد برجسته را یک ولی مجاهد بخواند. و دنیا با تمام چشم هایش آن را دید. این زیبای سینمایی از را فقط خداوند می‌تواند کند. یحیی جهانگیری @yahyajahangiri
■ وقتی ، موضوع یک در سوئیس می شود ■ دانشگاه فریبورگ با همکاری دانشگاه کاردیف کنفرانسی درباره روحانیت اسلام برگزار می کنند. https://tumarandishe.ir/fa/news/60/ @yahyajahangiri
هم اکنون در حال برگزاری 🔰مجمع شهرداران آسیایی با همکاری اندیشکده خانه دیپلماسی برگزار می‌کند: "مدرسه تابستانه دیپلمات‌های جوان" ▫️فرصتی برای آشنایی با دیپلماسی 👨‍🏫 با تدریس دیپلمات‌های برجسته، اساتید و کارشناسان داخلی و خارجی ویژه اعضای هسته‌های بین الملل بسیج مدرسه-تابستانه-دیپلمات-جوان-پ 🔻 همراه ما باشید: @yahyajahangiri
این مبلغ بین‌المللی بیان داشت: نکته دیگر اینکه اساساً مبلغ بین‌الملل باید از یک اجتهاد جدی برخوردار باشد و مساله‌های خارج را بفهمد به عنوان مثال بداند در استرالیا و کره جنوبی آمار پیروان آتئیست از طرفداران هر دینی بیشتر شده است بنابراین اگر آتئیست در استرالیا بیشتر شده است آن را به اشتباه عنوان می‌کنند که در استرالیا الحاد بیشتر شده در حالی که اینگونه نیست بنابراین مبلغ باید مساله خارج را در خارج بفهمد و آن را اجتهاد کند. جهانگیری عنوان کرد: بنابراین سومین چالش تئوری پردازی است. ممکن است سال‌ها طول بکشد تا شخصی شیعه شود و ما باید بدانیم در این مدت رفتارمان با وی چگونه باشد لذا در تبلیغ بین‌الملل نیاز به فقه بین‌المللی هستیم و این فقدان یکی از چالش‌ها در این حوزه است. وی به چهارمین چالش اشاره و بیان داشت: در حوزه تبلیغ بین‌الملل زمانی موفق می‌شویم که هر گاه یک روحانی شیعه در کلیسا صحبت کرد به گونه‌ای که مخاطبان وی از نظر تعداد، مسیحیان بیشتر از مسلمانان بودند و یا اگر اهل تسنن بیشتر از شیعیان بودند آن مبلغ روحانی شیعه در کار خودش موفق بوده است. زمانی که با ایرانیان شیعیان همسو در مسجدی شیعی و به زبان فارسی صحبت می‌کنیم فقط موقعیت مکانی تغییر یافته است و نام آن تبلیغ بین‌الملل نیست. این مبلغ بین‌المللی ادامه داد: اگر به جای مسجد در کلیسا و بیش از مسلمانان به مسیحیان و بیش از شیعیان به اهل تسنن مخاطب داشته باشیم و تبلیغ کنیم آن تبلیغ بین‌المللی درست و حقیقی است ما به اشتباه فکر می‌کنیم که تغییر لوکیشن یا موقعیت و رفتن به خارج تبلیغ بین‌المللی نام دارد در حالی که این‌طور نیست. جهانگیری اضافه کرد: به همین دلیل هم مبلغ بین‌المللی ما باید در حوزه زبان مهارت وسیعی داشته باشد یعنی اینکه قدرت این را داشته باشد که به مسیحی، اهل تسنن، بودایی و آتئیست حرف شیعه را بگوید از این رو نیازمند آن است که زبانش زبان مشترک انسانی باشد اما ما چه تعداد مبلغ داریم که به طور حرفه‌ای بتوانند انگلیسی صحبت کنند؟
شاخصه‌های تبلیغ دینی-۱۳؛ تبلیغ بین‌المللی نیازمند فهم و کنش بین‌المللی است تبلیغ بین‌المللی نیازمند فهم و کنش بین‌المللی است حجت الاسلام جهانگیری با بیان اینکه برای تبلیغ بین‌المللی هم به فهم و هم به کنش بین‌المللی نیازمند هستیم گفت: در تبلیغ بین‌الملل نیاز به فقه بین‌المللی هستیم. خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه- عصمت علی آبادی: از آن هنگام که آفتاب عالم تاب اسلام از افق جزیره‌العرب طلوع کرد و با شعاع حیات بخش خود کالبد مرده بشریت را جانی دوباره بخشید هسته نشر و تبلیغ دین اسلام نیز معنا و مفهوم پیدا کرد. تبلیغ دین اسلام مهمترین وظیفه‌ای است که بر دوش مسلمانان عموماً و مبلغین خصوصاً سنگینی می‌کند و قرآن کریم با توصیه به دعوت مردم به سوی خداوند از رهگذر موعظه حکمت و جدال احسن آن را نیکوترین سخن برشمرده و با آوردن آیه نفر انذار و تبلیغ دین را هدف نهایی فراگیری دانش دینی دانسته است. برای تبلیغ دین، احساس مسئولیت و تعهد، کافی نیست؛ بلکه اموری دیگر هم باید مورد توجه قرار گیرد که می‌توان آنها را بایسته‌های امر تبلیغ دین نامید. یکی از دلایل کامیابی برخی از مبلغان در تبلیغ دین به ویژه در بین جوانان تحصیل‌کرده، توجه به نکته‌هایی است که درصددیم در خلال گفت‌وگو با مبلغان دینی و کارشناسان مسئله تبلیغات دینی آنها را بررسی و واکاوی نمائیم. بر همین اساس برای واکاوی چالش‌های تبلیغ بین‌المللی با حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی مبلغ بین‌المللی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه حاصل آن تقدیم مخاطبان می‌شود: حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی مبلغ بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیرامون چالش‌های تبلیغات دینی در حوزه بین‌الملل اظهار داشت: ابتدا باید بدانیم تبلیغ دینی در عرصه بین‌الملل به چه معنا است. متأسفانه اخیراً دچار یک تب بین‌المللی شدن شده‌ایم مانند انسان بی پولی که به یکباره پولدار می‌شود و همه جا فریاد می‌زند و می‌خواهد پز آن را بدهد ما نیز در عرصه تبلیغ بین‌المللی دچار چنین حالتی شده‌ایم. ما برای تبلیغ بین‌المللی هم به فهم و هم به کنش بین‌المللی نیازمند هستیم، مثلاً امام موسی صدر با تبلیغ بین‌المللی درست توانست یک تاریخ و تمدن متفاوتی را تولید کند و اگر ما فهم درست در این عرصه نداشته باشیم بسیار خطرناک خواهد بود و دچار تب و تورم بین‌المللی شدن خواهیم شد وی افزود: برای مثال افرادی که حتی یک بار هم خارج نرفته‌اند خودشان را بین‌المللی می‌دانند از این رو بنده نگران آنچه پیشوند یا پسوند بین‌المللی دارد، هستم. ما برای تبلیغ بین‌المللی هم به فهم و هم به کنش بین‌المللی نیازمند هستیم. مثلاً امام موسی صدر با تبلیغ بین‌المللی درست توانست یک تاریخ و تمدن متفاوتی را تولید کند و اگر ما فهم درست در این عرصه نداشته باشیم بسیار خطرناک خواهد بود و دچار تب و تورم بین‌المللی شدن خواهیم شد. یا افرادی که نمی‌دانند و با احساس نیازهای غلط بدون کنش مناسب ضربه در تبلیغ بین‌المللی خواهند زد. من تبلیغ بین‌المللی غلط را خطری برای آینده و نابودی بسیاری از زمینه‌های تبلیغ می‌دانم. این مبلغ بین‌المللی یکی از چالش‌های تبلیغ در عرصه بین‌الملل را هدف گذاری دانست و گفت: ما در تبلیغ بین‌الملل به دنبال این نیستیم که دیگران را مسلمان و یا شیعه کنیم، یا به دنبال نگاه تبشیری هم نیستیم بلکه به دنبال آن هستیم که بگوییم نسخه‌ای برای زیست بهتر بشر داریم و یک ورژن برای معرفت، آگاهی و سبک زندگی داریم که می‌توانیم به بشر ارائه کنیم؛ بنابراین می‌خواهیم این مهم را به بشر معرفی کنیم. جهانگیری ادامه داد: می‌خواهیم بگوییم مکتب اسلام حرف‌هایی برای محیط زیست، یا کاهش طلاق، کاهش آلام بشری و غیره دارد. بنابراین اگر هدف گذاری در تبلیغ بین‌الملل تبشیر و یا تغییر دین باشد مطمئناً تبلیغ بین‌الملل در باتلاق گرفتار شده و زمین گیر خواهد شد. از این رو می‌توان گفت اولین چالش در حوزه تبلیغ بین‌الملل هدف گذاری است. هدف ما تبیین مطلب است برای همین می‌خواهیم به دنیا بگوییم که إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبِیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً. وی به دومین چالش که کارکردی است اشاره و تصریح کرد: مردم به دنبال معارف زلالی هستند از مکتب اهل بیت (ع) و از قم و حوزه‌های معرفتی شیعه پایه گذاری شده است اما این به آن معنا نیست که ما عین همان را کپی برداری کنیم و بخواهیم در خارج پیاده کنیم. امروز آنچه را که در قم پیاده شده و هست را می‌خواهیم دقیقاً کپی کنیم در حالی که این روش قطعاً زمین خواهد خورد.