eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
253 ویدیو
48 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
حدیثی زیبا برای بین الملل @yahyajahangiri
صفحه ما را در فالو کنید برنامه های تلویزیونی | سخنرانی های انگلیسی و عربی | کلاس های حوزوی دانشگاهی https://www.aparat.com/v/3rF4s
برشی از کتاب جداریات نوشته یحیی جهانگیری @yahyajahangiri
جلسه دفاع این پایان نامه ۲۰ بهمن ناقد این پایان نامه بودم
📌 طی نشستی مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین با حضور جمعی از فعالین و مبلغین عرصه بین‌الملل در موسسه بین‌المللی حضرت زینب(س) مورد بحث قرار گرفت. 📎 مطالعه گزارش کامل نشست را از اینجا بخوانید. @hazratzainab_com
Jakarta university @yahyajahangiri
تحلیل آیین حکمرانی در کشورهای غربی به ویژه استرالیا در جمع گروه های علمی مرکز پژوهش های اسلامی مجلس جزئیات در سایت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی https://b2n.ir/k29717 @yahyajahangiri
✳رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، پژوهش های تقنینی و حکمرانی خود را در مقیاس جهانی دنبال کند، گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تنها دنبال حل مشکل در مجلس شورای اسلامی و جامعه ایران نباشد، بلکه باید مساله های تقنینی و حکمرانی را برای مقیاس های جهانی ببیند. ✅لینک کامل در سایت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس: https://b2n.ir/k29717 @yahyajahangiri
برشی از کتاب کربلا به پیمودن است نه پاکوبیدن در ما را به علاقمندان معرفی کنید @yahyajahangiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گپ های اول صبح با جوانان اربعین ۱۴۰۱ ما را به علاقمندان معرفی کنید @yahyajahangiri
گفتگو با روزنامه قدس آرشیو @yahyajahangiri
بررسی امکان ِ شدن ِ امت اسلامی تا ساعاتی دیگر زنده از ولایت تی وی @yahyajahangiri
طبق پزوهش این مرکز عربستان اول رژیم اسرائیل دوم و ایران سومین کشور دیندار است صرفا جهت اطلاع اختصاصی کانال یاداشت های فرامرزی @yahyajahangiri
⚡️ انتشار ترجمه فارسی از متفاوت ترین تفسیر قرآن کریم ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 📚 فهم قرآن حکیم، محمّدعابدالجابری، ترجمهٔ محسن آرمین، نشر نی، ۱۴۰۱ شمسی. 📚 «فهم القرآن الحكيم؛ التفسير الواضح حسب ترتيب النزول» یکی از خلاقانه ترین تفاسیر ارائه شده بر سخن خداست. این تفسیر توسط روشنفکر شهیر معاصر، محمّد عابد الجابری (م ۲۰۱۰میلادی) نوشته شده است. 📚 در حالی که عموما دو مشرب تفسیر «ترتیبی» و تفسیر «موضوعی» در بین مفسرین رایج است؛ عابد الجابری در شیوه ای نو «تفسیر نزولی» را از قرآن مجید ارائه نمود. 📚 در این سبک تفسیری، روشنفکر مراکشی با شیوه‌ای نوین تفسیر سوره‌ها را بر حسب شأن نزول آنها تفسیر کرد. این امر سبب شده تا برخلاف دیگر تفاسیر که با سوره‌ٔ حمد آغاز می‌شوند، این تفسیر با سوره‌ٔ علق آغاز شود. 📚 این کتاب به چند بخش کلی تقسیم می شود که هر بخش به زیر بخش هایی با عناوین مطرح شده در قرآن کریم شاخه بندی می شود و شامل تقسیر سوره‌های مربوطه است. 📚 از مفاهیم مطرح شده در جلد نخست می توان به بعثت، ربوبیت و شئون الهی، باطل بودن شرک و بت پرستی، نبوت و اعجاز، معاد و رستاخیز اشاره کرد. در جلد دوّم نیز ضرورت پایداری در اجرای احکام و ارتباط با قبائل، حصر پیامبر در شعب ابی طالب و هجرت به حبشه و جریانات پس از محاصره و آماده سازی مسلمانان برای هجرت به مدینه مطرح شده است. مجموع تفاسیر ارائه شده در این دو جلد شامل نود سوره است که از سورهٔ علق تا حج را شامل می شود و بیست و هشت سورهٔ باقیمانده به زودی در جلد سوم این کتاب منتشر خواهد شد. 📚 محسن آرمین - مترجم کتاب - در بخشی از مقدمه فهم قرآن حکیم می نویسد: «از نظر محمّد عابد الجابری، قرآن به مثابه وحی الهی، محصول یک فرایند [تاریخی] است؛ فرایندی که مراحل و فراز و نشیب های دعوت محمّدی در دوره های مکّه و مدینه آن را شکل داده است. در نتیجه، هرگونه فهمی از قرآن باید بر اساس همین واقعیت انجام پذیرد. الجابری در کتاب «رهیافتی به قرآن کریم» با ارائه چنین تعریفی از قرآن، روش پیشنهادی خود برای فهم این کتاب را به دست می دهد. به باور او، برای فهم قرآن تنها توجه به روایات اسباب نزول به مثابه گزارش های تاریخی از سبب نزول این آیه یا آن سوره کفایت نمی کند؛ بلکه باید قرآن در متن جریان تاریخی دعوت نبوی در قرآن در طول بیست و سه سال با همه فراز و نشیب ها و چالش هایی که دعوت محمدی با آن روبه رو بوده فهمیده شود.» 📚 کتاب «فهم قرآن حکیم» در واقع نمونه عملی کاربست این روش در فهم معانی قرآن است. او همه جا به اصل معنا کردن قرآن «معاصر با خود» و فهم قرآن «معاصر با ما» پایبند است و از میان این دو، بر بخش نخست تاکید ویژه دارد. به این ترتیب، «فهم قرآن حکیم» یک تجربه نوین در تفسیر قرآن کریم است که افق جدیدی را در حوزه تفسیر به روی قرآن پژوهان می گشاید و آنان را به نگرش به قرآن از منظری متفاوت فرا می خواند که در پرتو آن پاره ای معانی و دقایق ناپیدای قرآن ظاهر و یا دست کم دست یافتنی تر و شفاف تر می شوند. 📚 جابری کتاب خود را تفسیری موفق در فهم قرآن از طریق سیره، و قرائت سیره از طریق فهم قرآن می داند و از آن احساس رضایت می کند. اگر مقصود از «تفسیری موفق» اولین گام و البته گامی بلند در این مسیر باشد، بجاست در این احساس با او همراه شد. ✍ پانوشت: عبدالقادر آل غازی سوری (متوفای ۱۳۹۸ قمری) در تفسیر «بیان المعانی» سنگ بنای این سبک تفسیری را بنیان نهاد. او بنا به شیوه‌ٔ حضرت علی (ع) مبنی بر جمع مصحف حسب ترتیب نزول این امر را آغازید. پس از وی، محمد عزت دروزه فلسطینی (متوفی ۱۴۰۰قمری) با نگارش «التفسیر الحدیث» از سوره علق تا سوره نصر این امر را ادامه داد. در گام بعد عابد الجابری تفسیر خود را در این سیاق ارائه داد. هر چند نمی توان تلاش های مهندس مهدی بازرگان در کتاب «پا به پای وحی» و عبدالکریم بهجت پور در «همگام با وحی» در ارائه این سبک تفسیری را نادیده گرفت. 🔹بجاست طلاب عزیز، دانشجویان محترم و قرآن پژوهان با مقایسه و بررسی تطبیقی این سه تفسیر به معرفی ثمرات، روش شناسی، شباهت ها، نقاط ضعف و قوت این سبک تفسیری در قالب رساله، پایان نامه و محصولات دانشجویی بپردازند. 📣📣📣قابل توجه طلاب دکتری ام در رشته تفسیر برای موصوع پایان نامه @yahyajahangiri 👍
سلام عليكم شما عزیزان اگر پیشنهاد خاص دارید بفرمایید @yahyajahangiri