«سلیمی» نماینده مجلس:
🔹در افطاری سفارت انگلیس در تهران معاون وزیر، مدیرکل و برخی دیگر از دولتیها بر سفره انگلیسی ها نشسته بودند.
🔹بیهوده نیست که این افراد از تشر غربی ها قافیه را میبازند و به همین جهت است که اسرار کشور به ناگاه از ناکجاآباد سر در میآورد.
🔹اگر این طیف خودباخته گرسنه یک افطار بودند به ملت ایران اعلام میکردند تا با جمعآوری صدقه آنها را سیر کنیم.
🔸گفتنی است که سفیر انگلیس در تهران، چهارشنبه شب در صفحه توییتر خود از حضور تعدادی از همکاران دولت، فعالان بخش خصوصی ایران و دیگر دیپلمات ها برای صرف افطار در سفارت انگلیس خبر داده بود.
@fatemiyoon110
⚡️ضرورت تشکیل شورای تحقق سیاستهای کلی نظام در دستگاهها
🔹مردادماه سال 1396 که رهبر انقلاب حکم اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنجساله صادر فرمودند، با اشاره به تجربههای ارزنده موجود، تغییراتی در ساختار و محتوای مجمع تشخیص مصلحت نظام را ضروری دانستند که یکی از موارد این تغییرات ضروری، «سامان بخشیدن به مساله نظارت بر اجرای سیاستها» بود. در دوره جدید مجمع تشخیص، مساله نظارت رهبری بر حسن اجرای سیاستهای کلی به شکل جدیتری نسبت به قبل دنبال شد و در موارد مشهوری چون لوایح تکلیفی FATF یا اصلاح قانون انتخابات، دیدیم که هیات عالی نظارت نقش موثری ایفا کرد.
🔹با وجود این اما بهنظر میرسد سامانبخشی مورد نظر رهبر انقلاب درباره نظارت بر اجرای سیاستها با صرف تشکیل 20، 30 جلسه هیات عالی نظارت در سال و بررسی معدودی از مصوبات مجلس از نظر انطباق با سیاستها، محقق نخواهد شد. اولا مخاطب سیاستها صرفا قوه مقننه نیست و همه دستگاهها مکلف به رعایت سیاستها و در نتیجه مشمول نظارت هستند؛ ثانیا نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی صرفا یک مساله سلبی نیست که محدود به اعلام مغایرت یک تصمیم با سیاستها باشد، بلکه ممکن است سیاستهای کلی مورد غفلت و بیاعتنایی قرار گیرد و لذا دستگاه نظارتی باید مطالبه تحقق سیاستها را نیز داشته باشد؛ ثالثا ظرفیت و امکانات هیات عالی نظارت بسیار محدود است و حتی اگر این هیات اراده بررسی تمامی تصمیمها در تمامی دستگاهها از نظر انطباق با سیاستها و نیز پیگیری تحقق سیاستهای مغفول را داشته باشد، امکان عملی آن را ندارد (بودجه کل مجمع تشخیص مصلحت نظام حدود یکسوم بودجه خبرگزاری دولتی ایرنا است!) و اساسا ایجاد یک دستگاه عریض و طویل در مجمع تشخیص با بودجه و نیروی انسانی بیشتر برای امر نظارت، مطلوب هم نیست.
🔹برای حل این مساله، راقم این سطور پیشنهادی عملیاتی دارد و آن، پر شدن خلأ نهادی موجود در دستگاهها در رابطه با تحقق سیاستهای کلی نظام است. مابهازای اصول مختلف قانون اساسی، در ساختار نظام نهادهای مرتبط و مقتضی شکل گرفته است، از قوای سهگانه تا نیروهای مسلح تا وزارتخانهها و نهادها و سازمانهای مختلف. اما در رابطه با تحقق مهمترین وظیفه ولیفقیه در قانون اساسی، خلأ نهادی وجود دارد و سازوکار مناسبی برای اجرای سیاستهای کلی نظام ایجاد نشده است. بهعبارت روشنتر، ما سازوکاری قانونی برای اجرای سیاستهای کلی پیشبینی نکردهایم، اما میخواهیم بر حسن اجرای سیاستها نظارت کنیم. طبیعتا منظور از خلأ نهادی، یک نهاد مستقل نیست که اگر مراد این بود طبیعتا باید ایده بسط کمی و کیفی حوزه عمل هیات عالی نظارت ارائه میشد. مراد ما از ضرورت ایجاد نهاد مقتضی برای تحقق سیاستهای کلی، سازوکارهایی است که باید درون دستگاههای کشور شکل میگرفت. در ساختار هر دستگاهی که ماموریتهای ملی دارد، باید سازوکاری قانونی برای پیگیری تحقق سیاستها و ممانعت از اقدامات مغایر با سیاستها وجود داشته باشد؛ یعنی بهواسطه چنین سازوکاری، اجرای سیاستهای کلی در ابتدا باید دغدغه قانونی خود دستگاه باشد و نظارت بر حسن اجرا، در مرحله بعدی اتفاق بیفتد. این سازوکار دروندستگاهی میتواند شورایی متشکل از مدیران ارشد آن دستگاه باشد که تصمیمات دستگاه مربوطه را از نظر انطباق با سیاستهای کلی بررسی کنند یا پیگیر انجام تکالیف سیاستهای کلی در دستگاه خود باشند.
🔹پس از ایجاد شوراهای دروندستگاهی مذکور، هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام میتواند پنج نقش مهم ایفا کند؛ نخست طراحی متدولوژی تحقق سیاستهای کلی و مکلف کردن دستگاهها بر عمل طبق این متدولوژی؛ دوم معرفی نمایندگانی برای حضور در «شورای تحقق سیاستهای کلی» در دستگاهها؛ سوم نظارت بر رعایت دقیق متدولوژی تحقق سیاستها و همچنین نظارت بر حسن عملکرد شوراهای مذکور از طریق گزارشگیری از دستگاه مربوطه و ارزیابی آن (هیات عالی نظارت مراقبت کند سازوکار دروندستگاهی ایجادشده برای تحقق سیاستها، دقیق و صحیح عمل کند)؛ چهارم اخذ گزارشهایی تقویمشده از دستگاهها در رابطه با سیاستهای کلی با هدف ارزیابی عملکرد خود دستگاه و نیز کارآمدی و اثربخشی سیاستها؛ و پنجم ورود مستقیم به مسائلی که جنبه راهبردی دارند و بررسی انطباق تصمیمات دستگاهها با سیاستهای کلی، نظیر ورودی که هیات عالی نظارت به مساله اف ای تی اف داشت. در حال حاضر، هیات عالی صرفا نقش پنجم را ایفا میکند که هرچند مهم و موثر، اما بسیار محدود است و تضمینکننده تحقق کامل سیاستهای کلی نظام نیست.
جبرائیلی
@fatemiyoon110
979.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥به حمید لولایی توی برنامه زنده میگن شما بدل روحانی هستید؟
میگه متاسفانه بله 😂
@fatemiyoon110
1.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✊پیروز واقعی در یمن
♦️از مخاطبین و مهمان محترم میخواهم که کاغذ و قلم بردارند و آماری را که میگویم یادداشت کنند، من حرفهایم را با آمار ثابت میکنم، از زمانی که عربستان وارد یمن شده موج شیعه گرایی و جریان فارسی افزایش پیدا کرده، دروغهایی میشنویم که ائتلاف سعودی 80 درصد یمن را آزاد کرده، ائتلاف فقط درختان و سنگها را آزاد کرده (مناطق بیابانی) استان مهره و حضرموت آزاد شد (استا های بزرگ یمن که اکثرا شامل مناطق بیابانیاند) اینگونه مردم را فریب میدهند... استانهایی که تحت حکومت حوثیها هستند مخزن انسانیاند (بیشتر جمعیت یمن در آن مناطق ساکن هستند)، ائتلاف فقط بیابانها را فتح کرد اما انسانها را آزاد نکرد، حوثی همچنان بر مردم یمن و عقل یمنی حکومت میکند و روشهای مذهبی را تدریس میکنند به خدا قسم کربلا را نمیشناختیم و جشن غدیر را نمیدانستیم چیست تا این که عربستان سعودی وارد یمن شد.
♦️بخشی کوتاه از اعتراف یکی از اعضای حزب اخوانی اصلاح که این روزها به نفع سعودیها میجنگد.
@fatemiyoon110
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این تصاویر باورنکردنی مربوط به زمان قاجار و روستایی در مرز زاهدان نیست! بلکه متعلق است به محله خزانه تهران در سال ۱۳۴۴
زمانی که در هراتاقی پانزده بچه زندگی میکردند و برای گرم کردن خودشان سگها را بغل میگرفتند
زمانی که حتی در این محله پایتخت آب لولهکشی وجود نداشت و زنان ظرف و لباسهایشان را در جوب میشستند.
زمانی که در این محله بزرگ تنها دو مدرسه وجود داشت و بچهها پنج نفری روی یک نیمکت مینشستند
و زمانی که عدهای برای گذران زندگی خونفروشی میکردند...
اینها همه در حالی بود که در آن زمان کشور روزانه ۶ میلیون بشکه نفت میفروخت و ۲۵ میلیون نفر جمعیت بیشتر نداشت!
@fatemiyoon110
2.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رئیس قوه قضائیه: تسهیلات بانکی به تولیدکننده داده شود نه به دلال.
@fatemiyoon110
⭕️تیم رسانه ای #خاتمی سیدِ خندانِ اصلاحات، آنقدر خوب عمل کرده که در فسادهای دورانش یا اطرافیانش کمتر جایی نام او به میان آمده: بالعکس دیگران.
برای مثال #احسان_دلاویز، مشاور خاتمی و #هادی_رضوی داماد وزیر دولتش، قرارست در جریان فساد #بانک_سرمایه محاکمه شوند: اسمی از خاتمی شنیده اید؟!
📝 مهدی قویدل
@fatemiyoon110
‼️مقدار کفاره و کیفیت آن
🔷 کفـارهی افطار عمـدی روزهی ماه مبارک رمضان در شرع اسلام یکی از سه چیز است:
1⃣ آزاد کردن یک برده.
2⃣ دو ماه (شصت روز) روزه گرفتن.
3⃣ شصت فقیر را غذا دادن.
🔺از آن جایی که در این دوران ظاهراً بردهیی وجود ندارد که بتوان آزاد کرد مکلف باید یکی از آن دو کار دیگر را انجام دهد.
@fatemiyoon110
در اینکه تصمیم به واگذاریِ اجرایِ ویژه برنامه #افطار شبکه۳، به #بنیامین_بهادری از اساس اشتباه بوده است که هیچ شکی نیست اما کنسل کردنِ این برنامه، آنهم پای ضبط و نزدیک به پخش، بیشتر بویِ لج بازی و نوعی تسویه حساب درون سازمانی با #علی_فروغی میدهد تا مخالفتِ مدیرانِ ارشد سازمان با روندِ سلبریتی پروری در صداوسیما !!
#تدبیرم_آرزوست
مهدی قاسمی
@fatemiyoon110
«نقوی حسینی» نماینده مجلس:
🔹قبل از شروع مذاکرات این نکته مطرح شد که دولت آمریکا فاقد منطق است و پایبند توافق نیست.
🔹ایران نباید به دلیل مذاکره از کار خود دست کشیده و فعالیت خود را متوقف کند اما این اتفاق افتاده است و پیشرفت هستهای متوقف شد و چند سال عقب ماندیم.
#برجام
#خیانت_محض
@fatemiyoon110
🚖 واردات ۱۲۶۳ دستگاه خودروی ۲۰۰۰ سیسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی/ سود ۴۰۰ میلیاردی عاید چه کسانی میشود؟
🚙 بررسی ها نشان میدهد طی شش روز در اردیبهشت سال جاری ۱۲۶۳ دستگاه خودروی سواری ۲۰۰۰ سیسی (و البته ۶۶ دستگاه خودروی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی) با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است که مابهالتفاوت واردات با ارز ۴۲۰۰ و ارز آزاد نزدیک به ۱۵هزار تومان فعلی، چیزی حدود ۴۰۶ میلیارد تومان میشود.
🚙 سوالی که مطرح میشود این است که در شرایط محدودیت ارزی چه الزامی برای واردات خودروهای خارجی آن هم با ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد؟
@fatemiyoon110