✍️نباید به منافق «دست مریزاد» گفت، تا مردم از او «رودست» نخورند
🔰یکی از ترفندهای منافقان برای فریب مردم و مؤمنین انقلابی، بیان سخنان انقلابی بدون پشتوانه های عملی است. آنان، گاه در دفاع از ولیّ خدا سخنانی انقلابی بر زبان جاری می کنند:
🔸«إِذا جاءَكَ الْمُنافِقُونَ قالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ» (منافقون: 1)
و گاه در پاسخ به فرامین ولیّ خدا می گویند: «شنیدیم و اطاعت خواهیم کرد»، اما به هنگام «عمل»، از دستورات ولیّ خدا سرپیچی می کنند:
🔸«وَ يَقُولُونَ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالرَّسُولِ وَ أَطَعْنا ثُمَّ يَتَوَلَّى فَرِيقٌ مِنْهُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ وَ ما أُولئِكَ بِالْمُؤْمِنِين.» (نور: 49-47)
آنان همچنین با شدّت هرچه تمام تر قسم یاد می کنند که اگر فرمان جهاد داده شود، حتماً اطاعت خواهیم کرد:
🔸«وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ لَئِنْ أَمَرْتَهُمْ لَيَخْرُجُنَّ» (نور: 53)
امّا خداوند در پاسخ، بجای تمجید از این اظهارات ظاهراً انقلابی، آنان را به «عمل انقلابی» دعوت می نماید، تا دروغگویی شان برای همه معلوم شود:
🔸«قُلْ لا تُقْسِمُوا طاعَةٌ مَعْرُوفَةٌ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِما تَعْمَلُونَ؛ بگو سوگند یاد نکنید؛ «اطاعت شايسته» داشته باشید (که آن، بهتر از سوگند خوردن است) كه خداوند از اعمالى كه مىكنيد آگاه است.» (نور: 54-53)
🔰این نوع مواجهه قرآن کریم با منافقان نشان می دهد بهترین راه برای افشای دروغگویی منافقان در بیان «سخنان انقلابی»، مطالبه از آنان برای «عمل انقلابی» است. چراکه هدف منافق از بیان اظهارات انقلابی، فریب دادن مردم و خواص انقلابی است تا پس از جلب اعتماد آنان، مواضع غیرانقلابی شان را به تدریج در ذهن مردم تئوریزه نمایند.
🔰بنابراین، هرگاه از زبان منافقی اظهارات انقلابی بیان شد، نباید به او «دست مریزاد» گفت و یا به «دست بوسی» او رفت؛ بلکه اتفاقاً باید بیشتر مراقب بود تا او از سخنان انقلابی اش به عنوان «سپر» در مقابل اقدامات غیرانقلابی اش استفاده نکند. خداوند متعال در سوره مبارکه منافقون، پس از بیان سخنان بظاهر انقلابی منافقان و سوگندهای آنان در حمایت از پیامبراکرم(ص) می فرماید:
🔸«اتَّخَذُوا أَيْمانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ ساءَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ؛ آنان سوگندهاى خود را [چون] سپرى بر خود گرفته و [مردم را] از راه خدا بازداشتهاند. راستى كه آنان چه بد مى كنند.» (منافقون: 2)
🔰اصولاً نگاه «جزءنگرانه» به سخنان و رفتارهای منافق، بسیار آسیب زاست و نفاق او را بیشتر می پوشاند. نگاه صحیحِ منطقی و قرآنی، نگاه «کلّ نگرانه» به مقوله نفاق است. منافق را باید با همه ابعاد شخصیتی، همه سخنان، همه رفتارها و همه سوابقش، «یکجا» تحلیل کرد؛ اظهارات انقلابی منافق در موقعیّتی و شرایطی خاص که منافعش اقتضاء می کند، نباید موجب شود تا «بلافاصله» در تحلیل هایمان او را «انقلابی» بدانیم؛ بلکه باید با لحاظ همه سخنان و رفتارهای پیشین و فعلی او، سخنانش را تحلیل نمائیم.
🔰اگر فردی بصورت علنی اظهارات انقلابی بیان می کند، ولی:
⚠️در خفا به دنبال آماده سازی زمینه مذاکره با دشمنان انقلاب است؛
⚠️همزمان، پالس مذاکره بر سر مسائل موشکی و منطقه ای و حقوق بشر برای دشمن می فرستد!
⚠️همزمان، بجای موضع طلبکارانه، با دشمنان انقلاب، قهقهه مستانه سرمی دهد!
⚠️همزمان، به دنبال تصویب و اجرای لوایح استعماری همچون FATF، سند 2030 و ... است!
و ...،
آیا می توان اظهارات انقلابی او را «صادقانه» دانست؟ آیا هدف او از بیان سخنان انقلابی، فریب افکارعمومی و جریان انقلابی برای پیشبرد رفتارهای غیرانقلابی اش نیست؟
🔰تا زمانیکه «دل» در گرو دشمنان است، «زبان» حتی اگر انقلابی سخن بگوید، نباید آن را باور کرد و به آن «دست مریزاد» گفت. «دست مریزاد» و «دست بوسی» برای زمانی است که «دل»، «زبان» و «رفتار» فرد، هرسه، انقلابی باشند.
نباید با برخی توجیهات ظاهراً اخلاقی و به بهانه رعایت «انصاف»، «ادب» و «اخلاق» و یا با توجیه «جذب» منافقی که امیدی به جذب او نیست، زمینه «فریب خوردن» دوباره افکار عمومی را فراهم نمائیم.
🔰عمارها و ابوذرهایی که برخی اقتضائات ولیّ خدا محدودشان نکرده است، به مثابه سپر و سربازان ولیّ خدا، باید از موضع آرمان گرایی، افشاگر چهره نفاق باشند، نه اینکه با مصلحت اندیشی محافظه کارانه رفتارهای او را توجیه نمایند تا دست ولیّ خدا را برای برخورد انقلابی با منافق بسته شود!
بصایر
@fatemiyoon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شيرينی خوردن كودكان از دست رهبر انقلاب
🔻حضرت آیتالله خامنهای: «برای من جزو شیرینترین ساعات زندگيم، همين ساعاتی است که در بین خانوادههای شهدا هستم»
@fatemiyoon110
📍 کنفرانس افق نو، بیروت/۵
🔵 مهمان برزیلی افق نو: آمریکا به ایران حمله کند پایگاههایش در خاورمیانه خاکستر میشوند/ اروپاییها باید بین مستعمرگی و استقلال یکی را انتخاب کنند
🔷 پپه اسکوبار میگوید ایران پس از ساقط کردن پهپاد گلوبالهاوک آمریکا به واشینگتن فهماند که اگر واکنشی نشان دهد، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به همراه پایگاههای آمریکایی در آنها خاکستر خواهند شد.
🔶آلمان هنوز هم میزبان دهها هزار نیروی نظامی آمریکایی است؛ در ایتالیا یک مرکز ناتو و چندین و چند پایگاه نظامی آمریکایی وجود دارد. ژاپن و کره جنوبی هم وضعیت مشابهی دارند. این یعنی این کشورها، عملاً در اشغال آمریکا هستند.
@fatemiyoon110
🔻🔻 ویژههای مشرق
🔴 عبدی: ضعف برجام این بود که فقط هستهای را پوشش میداد!/ مرعشی: ایرانیها بیفرهنگ هستند، برای همین فساد میکنند!
❎❎ این اولین بار نیست که مرعشی به مردم ایران توهین می کند. وی در سال 94 و پس از شکست لیست امید در برخی از شهرها، مردم شهرستان ها را «عقب مانده سیاسی»! نامید.
❎بسیاری از افراد درک درستی از ماهیت روابط بینالملل و سیاست واقعگرایانه ندارند و روابط بینالملل را به گفتوگو و صلحخواهی تقلیل میدهند، در حالی که روابط بینالملل در اصل متکی به قدرت است و بس.
@fatemiyoon110
6.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ خاک کثیف آمریکا
🔰 حمید رسایی: آمریکاییها با خفت و خاری به مسئولان ایرانی ویزا دادند، تردد ظریف را محدود کردند، حتی اجازه ملاقات با تختروانچی که در بیمارستان است را ندادند و در قبالش آزادی یک تبهکار آمریکایی در بند ایران را خواستهاند!
واقعا چه دلیلی دارد وقتی آمریکا اینطور مسئولان ایرانی را تحقیر میکند، همچنان به ماندن در آمریکا اصرار داشته باشد؟! آقای تختروانچی این همه ملت سرطان دارند، چه میکنند؟ تو هم همان کار را بکن و نگذار تحقیرت کنند تو نماینده یک ملت افتخار آفرینی، چرا اسباب تحقیرشان میشوید؟!
والله وقتی این اخبار را میشنوم و این صحنهها را میبینم، غصهام میگیرد و اشک در چشمانم جمع میشود. چطور ممکن است جماعتی اینقدر تحقیر شوند و ملتی را هم به تحقیر بکشانند و همچنان بر باطل خود اصرار داشته باشند؟
این روزها وقتی وضعیت تحمیل کنندگان توافق ننگین برجام به این ملت و کشور را میبینم، یاد دیالوگ ماندگار فیلم مختار میافتم که یاران خوش خیالش گفت: به شما امان میدهند تا مقاومتتان را بشکنند، پس از غلبه، شک نکنید گردنتان را خواهد شکست...
@fatemiyoon110
🖋 #یادداشت
#تراژدی_برونزایی ۱:
⚠️ «مغایرت با قانون اساسی و تمرد از آییننامه»
🔹 لایحهی تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی پس از ۳ مرتبه مواجهه با رای منفی نمایندگان و کش و قوس فراوان در سال ۹۷، سرانجام در اسفند این سال در قالب طرح در مجلس اعلام وصول شد.
🔹 یکی از دلایل مخالفت نمایندگان با این لایحه مغایرتهای بنیادین آن با قانون اساسی و قوانین بالادستی مانند قانون برنامه ششم، سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و سیاستهای کلی نظام اداری بود.
🔹 مغایرتهایی که با تغییر لایحه به طرح نیز پابرجا بود و علاوهبر مخالفت کمیسیونهای تخصصی (که در آینده شرح خواهیم داد)، ادارهی کل قوانین مجلس نیز طی گزارشی به بیان مغایرتهای قانونی این طرح پرداخت.
⛔️ براساس گزارش اعلام شده از سوی اداره کل قوانین مجلس در سال ۹۸ طرح نامبرده مغایر با ۲ قانون و ۲ سیاست بالادستی است. بر این اساس طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی با قوانین و سیاستهای زیر متناقض است:
1️⃣ بند «الف» ماده (۲۸) قانون برنامه ششم توسعه که بر کاهش حجم، اندازه و ساختار مجموع دستگاههای اجرایی تاکید دارد.
2️⃣ تفکیک دو وزارتخانه مذکور در طرح، مستلزم ایجاد تشکیلات جدید و اقداماتی است که منجر به افزایش هزینهها میگردد و از این جهت، با اصل هفتاد و پنجم (۷۵) قانون اساسی مغایر است.
3️⃣ طرح مذبور به دلیل افزایش هزینههای عمومی کشور در تغییر ساختار دولت با بند (۱۶) سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مغایر است.
4️⃣ طرح تقدیمی با بند (۱۰) سیاستهای کلی نظام اداری مبنی بر «چابک سازی، متناسبسازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری» مغایر است.
🚦طبق اعلام اداره کل قوانین مجلس با توجه به مغایرتهای طرح تشکیل وزارت بازرگانی با قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر بزرگ شدن ساختارهای دولتی، برای تصویب نیازمند رای دو سوم اکثریت حاضر نمایندگان مجلس در روز بررسی است.
🔹 بهزبان ساده، براساس آییننامه داخلی مجلس طرح و لایحهای که با قوانین اساسی و بالادستی مغایرت داشته باشد، برای تصویب نیازمند رای حداقل دو سوم نمایندگان حاضر در روز رایگیری است.
🔹 جالب اینجاست که رییس مجلس در روز رایگیری وزارت گردشگری به دلیل مغایرت آن با قانونی اساسی، طبق این بند آییننامه عمل کرده و نیاز دوسوم آرا برای تصویب وزارت گردشگری را ضروری دانست.
🔹 اما علی #لاریجانی، چند هفته بعد در تاریخ ۳ مهرماه در جلسهی رایگیری وزرات بازرگانی، بدون توجه به این بند و علیرغم تذکر آییننامهای برخی نمایندگان در رعایت این بند، حد نصاب دوسوم رای نمایندگان حاضر برای تصویب طرح را ضروری ندانست و رایگیری را بهصورت عادی انجام داد.
🔹 حجتالاسلام #پژمانفر در تذکر آییننامهای به یادآوری این بند پرداخت و تصمیم علی لاریجانی را مصداق دیکتاتوری دانست که لاریجانی با فرافکنی و جنگ روانی این تذکر آییننامهای را تبدیل به مشاجرهای لفظی و جناحی کرد.
#وزارت_واردات
#وزارت_بازرگانی
@fatemiyoon110
🔴 بازداشت سلطان خودرو ایران؛ مصطفی خان کرمی
▪️در سال 96 با محاسبه کل تولید که «600 هزار خودرو» بوده است؛ با یک فرض حداقلی حدود دو سوم از این تعداد خودرو یعنی 400 هزار دستگاه از طریق فروش اینترنتی و توسط حدود 800 نمایندگی این خودروساز در سراسر کشور فروخته شده است.
▪️نکته جالب این است که سهمیه هر کدام از این 800 نمایندگی برای فروش خودرو در سراسر کشور یکسان نبوده و نمیتوان گفت هر کدام از این نمایندگی ها 500 خودرو فروختهاند؛ چرا که سهمیه فروش خودرو برای هرنمایندگی متفاوت و تابع شرایط خاصی است. نکته مهمتر این است که چه کسی در شرکتهای خودروسازی، سهمیههای فروش خودرو را میان 800 نمایندگی تقسیم میکند که گاهی برخی از آنها چند ده برابر سایر نمایندگیها سهمیه فروش دریافت میکنند؟
▪️حدود 80 درصد از فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو فقط توسط حدود 20 نمایندگی انجام شده است!!! این بدان معناست که حدود 320 هزار خودرو توسط این 20 نمایندگی فروخته شده است. یعنی به طور میانگین هر کدام از این 20 نمایندگی 16 هزار خودرو سهمیه برای فروش دارند که این رقم تقریباً 32 برابر توزیع عادلانه سهمیه فروش میان نمایندگیها بوده است. و با احتساب کمیسیون یک میلیون تومانی برای هر خودرو، بالغ بر 300 میلیارد تومان عایدات نصیب این شبکه فساد شده و پشت این شبکه فساد به نظر شما چه کسی به جز مدیر فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو یعنی مصطفی خان کرمی بوده است؟
@fatemiyoon110
✍️متن سیاستهای کلی نظام قانونگذاری مصوّب مقام معظم رهبری که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم شده است، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سیاستهای کلی نظام قانونگذاری
١- توجه به موازین شرع به عنوان اصلیترین منشاء قانونگذاری در تنظیم و تصویب طرحها و لوایح قانونی.
۲- ارزیابی و پالایش قوانین و مقررات موجود کشور از حیث مغایرت با موازین شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد سازوکار لازم برای تضمین اصل چهارم قانون اساسی.
٣- تعیین سازوکار مناسب برای عدم مغایرت مقررات با قانون اساسی.
۴- نظارت بر عدم مغایرت یا انطباق قوانین با سیاستهای کلی نظام با همکاری شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب قوانین لازم برای تحقق هریک از سیاستهای کلی نظام.
۵- تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات با ارائه تعریف روشن و مشخص از «قانون»، «آییننامه، تصویبنامه و بخشنامه موضوع اصل ۱۳۸»، «قانون آزمایشی و اساسنامه موضوع اصل ۸۵»، «برنامه و خط مشی دولت و تصمیمات موضوع اصل ۱۳۴»، «آراء وحدت رویه و ضوابط موضوع اصل ۱۶۱» و سایر مقررات و همچنین طبقهبندی و تعیین هرم سیاستها، قوانین و مقررات کشور بر اساس نص یا تفسیر اصول قانون اساسی حسب مورد، از طریق مجلس شورای اسلامی.
۶- تعیین حدود اختیارات مجلس در اصلاح لوایح با رعایت اهداف لایحه.
۷- تعیین محدوده اختیار مجلس در تصویب ساختار و مفاد بودجه سالانه کل کشور (پیشبینی درآمدها، هدفگذاریها، موارد هزینه و...) با تصویب قانون لازم و اصلاح آییننامه داخلی مجلس.
۸- تعیین وظایف دولت و مجلس در مورد تعداد وزرا و وظایف و اختیارات آنان، وظایف قانونی رئیس جمهور موضوع اصل ۶۰ و ۱۲۴ قانون اساسی و هر گونه ادغام، الحاق، انتزاع و ایجاد سازمانهای اداری، از طریق تصویب قانون.
۹-رعایت اصول قانونگذاری و قانوننویسی و تعیین سازوکار برای انطباق لوایح و طرحهای قانونی با تأکید بر:
- قابل اجرا بودن قانون و قابل سنجش بودن اجرای آن.
- معطوف بودن به نیازهای واقعی.
- شفافیت و عدم ابهام.
- استحکام در ادبیات و اصطلاحات حقوقی.
- بیان شناسه تخصصی هر یک از لوایح و طرحهای قانونی و علت پیشنهاد آن.
- ابتناء بر نظرات کارشناسی و ارزیابی تأثیر اجرای قانون.
- ثبات، نگاه بلندمدت و ملی.
- انسجام قوانین و عدم تغییر یا اصلاح ضمنی آنها بدون ذکر شناسه تخصصی.
- جلب مشارکت حداکثری مردم، ذینفعان و نهادهای قانونی مردمنهاد تخصصی و صنفی در فرآیند قانونگذاری.
- عدالت محوری در قوانین و اجتناب از تبعیض ناروا، عمومی بودن قانون و شمول و جامعیت آن و حتیالامکان پرهیز از استثناهای قانونی.
۱۰- تعیین عناوین قوانین جامع، تبویب، تنقیح و تعیین شناسه قوانین موجود کشور در طول برنامه ششم توسعه.
۱۱- تعیین ساز و کاری از سوی مجلس شورای اسلامی برای تشخیص قابلیت طرح در مجلس (موضوع اصل ۷۵ قانون اساسی) قبل از طرح و اعلام وصول.
۱۲- ضابطهمندسازی و تعیین نصاب بالا برای ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام در موارد تعارض مصوبه مجلس با نظر شورای نگهبان.
۱۳- بازنگری در مصوباتی که بر اساس مصلحت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است از حیث تعیین دوره اعتبار مصلحت.
۱۴- رعایت صلاحیت ذاتی قوای سه گانه در قوانین مربوط به تشکیل نهادهایی از قبیل شوراهای عالی؛ بازنگری در قوانین موجود این نهادها؛ پیشبینی ساز و کار کارآمد قانونی لازم برای تضمین عدم مغایرت مصوبات آنها با قوانین عادی.
۱۵- تعیین اولویتهای قانونگذاری با محوریت: گره گشایی از امور اجرایی کشور، اصول اجرانشده قانون اساسی، سند چشمانداز، سیاستهای کلی نظام، برنامه پنج ساله توسعه و مطالبات رهبری.
۱۶- رعایت تدابیر فرماندهی کل نیروهای مسلح در قانونگذاری برای نیروهای مسلح.
۱۷- ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رعایت، تمکین و احترام به قانون و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی.
@fatemiyoon110
شما جای آمریکا حساب پس می دهید؟!
✍️ عضو فراکسیون امید می گوید "قبل از خروج آمریکا از برجام پيشنهاد رفراندوم و مذاکره با پشتوانه رای ملت را داديم. اگر به مردم اعتماد می کردیم، بار تحریم و هزاران میلیارد هزینه را شاهد نبودیم".
♦️صحت خواب، آقای نماینده! مذاکرات منتهی به برجام، مگر توسط همین دولت برآمده از انتخابات انجام نشد؟ چرا با وجود همان مذاکره و توافق پر خسارت، دولت اوباما به نامزد روحانی برای نمایندگی دفتر ایران در سازمان ملل ویزا نداد؟
🔹شما که سنگ مذاکره با آمریکایی ها را به سینه می زنید، پاسخگو ی خباثت ها و عهدشکنی های برجامی آنها هستید که نسخه مذاکره دوباره می پیچید؟!
♦️آنها در آستانه سفر اخیر نیویورک نیز توهین را روا داشتند و تا روز آخر در مقابل صدور ویزا کارشکنی کردند. در پایان سفر هم حتی به وزیر امور خارجه اجازه ندادند از آقای تخت روانچی نماینده بستری ایران عیادت کند. اینها اعتماد سازی برای مذاکره است؟!
🔹آمریکا از دولت اوباما تا امروز، چه زمانی دنبال مذاکره محترمانه بوده است؟ چرا در همان دولت اوباما که ظاهرا دوره ماه عسل و آشتی کنان بود و باید روی خوش نشان می دادند، تحریم های ویزایی را بر خلاف برجام تصویب کردند تا شرکت های بزرگ غیر آمریکایی از تجارت پر سود با ایران صرف نظر کنند؟
♦️چرا سازمان تحریم های ضد برجامی مانند کاتسا و ایسا، در همان دوره اوباما چیده و در دوره ترامپ، فقط مورد بهره برداری قرار گرفت؟ http://fi9.ir/j2ikip
🔹مردم ما مذاکره ندیده نیستند. آن هم با دولتی که به تصریح آقای روحانی، دنبال راهزنی بین المللی و توهین است. و به تصریح ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا، "نمی خواهد مذاکره کند، بلکه می خواهد دیکته کند".
♦️اگر رئیس جمهور پس از مشاهده توهین و طلبکاری آمریکا (و اروپا) -از آغاز تا پایان سفر به نیویورک- می گوید "پاسخ ما به مذاکره زیر سایه فشار و توهین و تحریم، نه است"، عضو فراکسیون امید از کدام شبکه آلوده و وطن فروش تغذیه می کند که با پنهان شدن پشت نام مردم، نیاز توام با طلبکاری دولتمردان آمریکایی را بزک می کند؟
🔹آیا او هم مانند برخی نمایندگان مجلس ششم، از قماش همان آلودگانی نیست که وطن فروشی کردند و پس از خودنمایی و ارتکاب خیانت یا رفتارهای رادیکال، توانستند در آمریکا و برخی پایتخت های اروپایی پناهندگی بگیرند؟ آیا این آقا می خواهد پا جای پای امثال رجب علی مزروعی، فاطمه حقیقت جو، پیرموذن، و موسوی خوئینی بگذارد؟!
♦️چرا این جماعت سیاست باز، حتی یک طرح مفید به حال معیشت مردم و یا رونق تولید و اقتصاد، در مجلس ارائه نکردند اما همواره دنبال بزک سازش با آمریکا بوده اند؟ چرا همیشه در تدبیر درونزا برای حل مشکلات اقتصادی و تولید و اشتغال غایبند؟
ایمانی
@fatemiyoon110