eitaa logo
🌸یا مهدی ادرکنی 🌸
250 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
5هزار ویدیو
41 فایل
چشم انتظار مهدی دل گویه ، مذهبی، سیاسی #لبیک_یامهدی #لبیک_یا_خامنه_ای ارتباط با ما @Admin_tab1400
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5864151249909188081.mp3
1.96M
🔸ترتیل صفحه 169 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجازکار 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/4245488210Cc710201fe2
قرآن ترجمه المیزان سوره 7 سوره مبارکه الاعراف صفحه 169 وَلَمَّا رَجَعَ مُوسَىٰ إِلَىٰ قَوْمِهِ غَضْبَانَ أَسِفًا قَالَ بِئْسَمَا خَلَفْتُمُونِي مِنْ بَعْدِي ۖ أَعَجِلْتُمْ أَمْرَ رَبِّكُمْ ۖ وَأَلْقَى الْأَلْوَاحَ وَأَخَذَ بِرَأْسِ أَخِيهِ يَجُرُّهُ إِلَيْهِ ۚ قَالَ ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَكَادُوا يَقْتُلُونَنِي فَلَا تُشْمِتْ بِيَ الْأَعْدَاءَ وَلَا تَجْعَلْنِي مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (150) و چون موسى با خشم و تأسّف به سوى قومش بازگشت، گفت: بعد از من چه بد مرا جانشينى کرديد! آيا در کار پروردگارتان عجله کرديد؟ و الواح را انداخت و سرِ برادرش (هارون) را گرفته به سوى خود مى کشيد. هارون گفت: اى پسر مادرم! همانا اين قوم مرا به ناتوانى کشاندند و نزديک بود مرا بکشند، پس دشمنان را به شماتت من وادار مکن و مرا با اين قوم ظالم [برابر ]قرار مده. (150) قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَلِأَخِي وَأَدْخِلْنَا فِي رَحْمَتِكَ ۖ وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ (151) [موسى ]گفت: پروردگارا! بر من و بر برادرم ببخشاى، و ما را به رحمت خود درآور، و تو رحم کننده ترين رحم کنندگانى. (151) إِنَّ الَّذِينَ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ سَيَنَالُهُمْ غَضَبٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَذِلَّةٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۚ وَكَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُفْتَرِينَ (152) همانا کسانى که آن گوساله را [معبود خود ]گرفتند، به زودى خشمى از پروردگارشان و ذلّتى در زندگى دنيا به آنان خواهد رسيد. و بدينگونه ما افترازنندگان را کيفر مى دهيم. (152) وَالَّذِينَ عَمِلُوا السَّيِّئَاتِ ثُمَّ تَابُوا مِنْ بَعْدِهَا وَآمَنُوا إِنَّ رَبَّكَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِيمٌ (153) و کسانى که کارهاى بد کردند و بعد از آن توبه نمودند و ايمان آوردند، بى شک پروردگار تو بعد از آن آمرزگار و رحيم است. (153) وَلَمَّا سَكَتَ عَنْ مُوسَى الْغَضَبُ أَخَذَ الْأَلْوَاحَ ۖ وَفِي نُسْخَتِهَا هُدًى وَرَحْمَةٌ لِلَّذِينَ هُمْ لِرَبِّهِمْ يَرْهَبُونَ (154) و چون خشم موسى فرو نشست، الواح را برداشت و در نوشته آنها هدايت و رحمتى بود براى کسانى که از پروردگارشان هراس دارند. (154) وَاخْتَارَ مُوسَىٰ قَوْمَهُ سَبْعِينَ رَجُلًا لِمِيقَاتِنَا ۖ فَلَمَّا أَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ قَالَ رَبِّ لَوْ شِئْتَ أَهْلَكْتَهُمْ مِنْ قَبْلُ وَإِيَّايَ ۖ أَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ السُّفَهَاءُ مِنَّا ۖ إِنْ هِيَ إِلَّا فِتْنَتُكَ تُضِلُّ بِهَا مَنْ تَشَاءُ وَتَهْدِي مَنْ تَشَاءُ ۖ أَنْتَ وَلِيُّنَا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۖ وَأَنْتَ خَيْرُ الْغَافِرِينَ (155) و موسى از قوم خود هفتاد مرد را براى ميعاد ما انتخاب کرد، پس چون زلزله آنان را فرا گرفت گفت: پروردگارا! اگر مى خواستى آنان را و مرا پيش تر هلاک مى کردى. آيا ما را به سزاى آنچه سفيهانمان کردند هلاک مى کنى؟ اين جز امتحان تو نيست، هر که را بخواهى با آن گمراه مى سازى و هر که را بخواهى هدايت مى کنى، تو ولىّ مايى پس ما را بيامرز و تو بهترين آمرزندگانى. (155) 🕊👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/4245488210Cc710201fe2
🌷نکته تفسیری صفحه ۱۶۹🌷 ✅ گوساله ی سامری: در توضیح آیه‏ ی 143 خواندیم که خداوند با حضرت موسی قرار گذاشت که او چهل شب و چهل روز در کوه طور عبادت و راز و نیاز کند و پس از آن، الواح تورات را از خدا بگیرد؛ امّا اتّفاقات مهمّی در این چهل شبانه روز رخ داد که برای همیشه در تاریخ بنی‏ اسرائیل ثبت شد. یکی از آن اتّفاقات، ماجرای تأسف بار گوساله پرستی بنی اسرائیل است. ماجرا از این قرار بود که حضرت موسی بر اساس فرمایش خدا، در ابتدا به قوم خود گفت که میعاد او با خدا سی شبانه روز طول می کشد و پس از آن نزدشان بازمی گردد؛ امّا خدا بنا بر مصلحت خود، ده شب به آن مدّت افزود. بدین ترتیب، میعاد سی شبه، به چهل شب تبدیل شد. برخی از افراد شیطان صفت، در همین مدّت کوتاه در میان مردم شایعه انداختند که موسی از دنیا رفته و هرگز باز نخواهد گشت! در این اوضاع آشفته، شخصی به نام سامری، از بنی اسرائیل خواست که زیورآلاتشان را به او دهند. او سپس این جواهر را آب کرد و گوساله‏ ای طلایی با آن ها ساخت، و چون می دانست که بنی اسرائیل علاقه ی شدیدی به پرستش خدای دیدنی دارند، فریاد برآورد که خدای شما و موسی اینجاست؛ ولی موسی این را فراموش کرده و در کوه طور دنبال او رفته است! در این هنگام، حضـرت هارون ـ برادر حضرت موسی ـ که جانشین او در قومش بود، آنان را از شرک و بت پرستی منع کرد و جلوی آنان ایستاد؛ ولی بنی اسرائیل که با تمام وجود شیفته‏ ی خدای جدید شده بودند، او را به مرگ تهدید کردند. هارون، نه از ترس جان خود، بلکه از ترس تفرقه و وقوع جنگ داخلی در میان بنی اسرائیل، بیش از آن اصرار نکرد و تصمیم گرفت تا زمان بازگشت برادرش سکوت کند. بدین ترتیب، قوم بنی اسرائیل که با لطف خدا از چنگال فرعونیان نجات یافته و نشانه ها و معجزات متعددی از او دیده بودند، به سبب جهل و نادانی شان به دام یک انسان شیطان صفت افتادند و در درّه‏ ی شرک و بت پرستی سقوط کردند و داستان گوساله پرستی بنی اسرائیل، داستانی بسیار دردناک و پرعبرت است که نشان می دهد چگونه یک قوم در مدّت کوتاهی به پیمان های خود پشت پا زدند و در دام شیطان افتادند. در تاریخ اسلام نیز ماجراهایی مانند این ماجرا وجود دارد که بزرگ ترین نمونه ی آن، ماجرای جانشینی پیامبر است که در آن واقعه، انحرافِ عدّه ای، باعث تغییر مسیر خلافت و محروم شدن مسلمانان بسیاری از حقایق ناب اسلام شد. 🕊👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/4245488210Cc710201fe2
🚨 توییت اکانت نزدیک به سپاه پاسداران خطاب به صهیونیست ها پس از حمله ساختمان مجاور سفارت جمهوری اسلامی ایران ‼️انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین با شماست👇 https://eitaa.com/joinchat/4245488210Cc710201fe2
📷 محل انفجار در دمشق 🔹منابع سوری خبر دادند که رژیم صهیونیستی با ۴ موشک، به یک ساختمان در منطقهٔ المزهٔ دمشق حمله کرده است. ‼️انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین با شماست👇 https://eitaa.com/joinchat/4245488210Cc710201fe2
بدون شرح... ‼️انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین با شماست👇 https://eitaa.com/joinchat/4245488210Cc710201fe2
📣 ❌ قابل توجه طعنه زنندگان و ملامتگران مطالبه گران و حرکت‌های خودجوش مردمی ‼️ ⬅️ ما گوش بفرمان اوامر رهبریم ! "و لایخافون فی الله لومة لائم" نه جلوتر از ولی فقیه و نائب الامام حرکت میکنیم و نه عقب تر! مثل بسیاری از بهانه جویان بی بصیرت که نه تنها خود حرکتی نمیکنند بلکه مانع اقدام بموقع و بهنگام مومنین غیرتمند هم میشوند‼️ 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 💠 امام خامنه ای: این سؤال مطرح است که مواضع سیاسى افراد دانشجو یا تشکلهاى دانشجویى چگونه باید منطبق با نظرات رهبرى باشد؟ که این سؤال در اینجا هم به یک شکلى مطرح شد. به‌‌نظر من این سؤال خیلى سؤال موجهى نیست؛ این‌‌جور نیست که همه‌‌ى مواضعى که آحاد مردم - از جمله دانشجویان که جزو قشرهاى پیشرو هستند - اتخاذ میکنند، بایستى الگوگرفته و برگردان نظراتى باشد که رهبرى ابراز میکند؛ نه، شما به‌‌ عنوان یک انسان مسلمان ، مؤمن ، صاحب فکر، باید نگاه کنید، را احساس کنید، خودتان داشته باشید (که من حالا عرض خواهم کرد) نسبت به اشخاص نسبت به جریانها نسبت به سیاستها نسبت به دولتها داشته باشید ، نظر داشته باشید این‌‌جور نیست که شما باید منتظر بمانید، ببینید که رهبرى درباره‌‌ى فلان شخص، یا فلان حرکت، یا فلان عمل، یا فلان سیاست چه موضعى اتخاذ میکند که بر اساس آن، شما هم موضع‌‌گیرى کنید؛ نه! اینکه کارها را خواهد کرد. رهبرى وظایفى دارد، آن وظایف را اگر خداى متعال به او کمک کند و توفیق بدهد، عمل خواهد کرد؛ دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم‌‌گیرى کنید منتها معیار عبارت باشد از تقوا؛ معیار، تقوا باشد. تقوا یعنى اسیر هواى نَفْس نشدن در جانب‌‌دارى و طرف‌‌دارى یا در مخالفت و معارضه، در انتقاد یا در تمجید؛ این را رعایت کنید. اگر این رعایت شد، هم خوب است، هم جانب‌‌دارى و خوب است: از شخص، از دولت، از فلان جریان سیاسى؛ از فلان حادثه‌‌ى سیاسى؛ . البته اگر در یک زمینه‌‌اى نظرى هم از سوى این حقیر ابراز شد، آن کسانى که حسنِ‌‌ظن دارند و این نظر را قبول دارند، ممکن است این هم یکى از عواملى باشد که در تشخیص آنها دخالت خواهد داشت؛ لکن این به معناى این نیست که در مورد و در مورد اظهارنظرها بشود؛ نه، هرکسى نگاه کند و [وظیفه‌‌اش را انجام بدهد]. عرض کردم معیار این است که با رعایت تقوا باشد؛ یعنى بدون گرایش به هواى نَفْس؛ اگر انتقاد میکنیم، اگر طرف‌‌دارى و جانب‌‌دارى میکنیم، اگر یک حرکت را، یک سیاست را تأیید میکنیم یا اگر رد میکنیم، واقعاً از روى و تکلیف و بدون دخالت دادنِ اغراضِ نفسانى باشد. ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ دیدار با دانشجویان 🌀این روزها همان همراهی مسلم در زمان امام حسین(ع) است 💚⃟○@yamahdi_entezar