فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣 سیزیفΣίσυφος (
دختری که توی فیلم سطل زباله رو به سمت پلیس هول میده به ۲۹ ماه حبس محکوم شد !
شهید آرمان علی وردی رو چه به روزش آوردید ؟
با نیروی انتظامی چیکار کردید ؟ چند نیروی انتظامی رو شهید کردید ؟ چقدر خسارت زدید ؟ همین انگلیس نبود که حمایتتون میکرد ؟
➖➖➖➖➖➖
🗣 سیزیفΣίσυφος (
حتی بازنشر مطالبی که احتماااااااااال تحریک نا آرامی ها رودر انگلیس داشته باشه جرم محسوب میشه و پلیس بازداشتشون میکنه !
آزادی بیان و اینترنت آزاد خوبه ولی فقط واسه ایران
➖➖➖➖➖➖➖
💥کانال آسیب های اجتماعی نوپدید (جهاد تبیین) را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇
@asibha_ejtemai
📜 ما در پی ستيزهجويی با جهان نیستیم، ولی از مقابله با دشمن متجاوز هم اصلاً نباید بترسیم.
دشمن قدرتی فراهم میکند که بر ما غلبه کند؛ ما هم هرچند بايد تدبير و عقلانيتی بهکار بگيريم که تا میشود باب جنگ بسته شود، ولی نبايد از دشمن بهراسيم.
معنی محاسبهگری و عقلانیت، مرعوب شدن و هراس از دشمن نيست.(۱۳۹۸)
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
11.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شبکه WION:
🔹در یک قدرتنمایی نظامی، ایران از مجموعهای از جنگ افزارهای پیشرفته رونمایی و امواج بهت و حیرت را به منطقه ناآرام خاورمیانه ارسال کرد...
@hamechizestan313
📜 اربعین، یک تجلّی از عصر ظهور است؛ اربعین نشان میدهد وقتی امام در روابط اجتماعی تجلّی کند، چه اتفاقی میافتد.
اُلفَتی که در اربعین اتفاق میافتد، اُلفَت حولَالإمام است؛ یعنی اُلفتی است که بر محور محبّت امام و ولایت امام اتفاق میافتد. این اُلفت میتواند به اُلفَت پایدار و ماندگار اجتماعی تبدیل شود.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
خطبــــه ۳-شـــقشقيه
۱ شكوه از ابا بكر و غصب
خلافت
آگـاه باشـيد به خدا سوگند
ابـا بـكر، جامـه خـلافت
را بـر تـن كـرد، در حـالي
كـه ميدانسـت جايگاه من
نسبت به حكومت اسلامي،
چـون محور آسياب است به
آسـياب كـه دور آن حركت
ميكند. او ميدانست كه سيل
علـوم از دامـن كوهسار من
جـاري است، و مرغان دور
پـرواز انديشـهها بـه بلنداي
ارزش مـن نتوانند پرواز كرد.
پـس من رداي خلافت رها
كـرده و دامـن جمع نموده از
آن كنـاره گـيري كردم و در
ايـن انديشـه بودم كه آيا با
دسـت تنها براي گرفتن حق
خـود بـه پاخيزم يا در اين
مـحيط خفقـانزا و تاريكي
كـه بـه وجـود آوردند، صبر
پيشـه سـازم كـه پـيران را
فرسـوده، جوانـان را پير، و
مردان با ايمان را تا قيامت و
مـلاقات پروردگار اندوهگين
نگـه مـيدارد پس از ارزيابي
درسـت، صـبر و بردباري را
خردمنـدانهتر ديـدم. پـس
صـبر كردم در حالي كه گويا
خـار در چشـم و استخوان
در گلوي من مانده بود. و با
ديدگان خود مينگريستم كه
ميراث مرا به غارت ميبرند.
۲ بـازي ابا بكر با خلافت
تـا اينكـه خليفه اوّل، به راه
خـود رفـت و خلافت را به
پسـر خـطّاب سپرد. سپس
امـام مـثلي را بـا شعري از
أعشـي عنـوان كـرد: مرا با
بـرادر جـابر، «حـيّان» چه
شـباهتي اسـت (مـن همه
روز را در گرمـاي سوزان كار
كـردم و او راحـت و آسـوده
در خانـه بـود.) شـگفتا ابا
بـكر كـه در حيات خود از
مـردم ميخواست عذرش را
بپـذيرند، چگونـه در هنگام
مـرگ، خـلافت را بـه عقد
ديــگري در آورد. هــر دو
از شــتر خـلافت سـخت
دوشــيدند و از حاصـل آن
بهرهمنــــد گرديــــدند.
۳ شـكوه از عـمرو ماجراي
خلافت:
ســرانجام اوّلـي حكـومت
را بـه راهـي در آورد، و بـه
دسـت كسـي (عمر) سپرد
كـه مجموعهاي از خشونت،
سختگيري، اشتباه و پوزش
طلبـي بـود زمامـدار مانند
كسـي كه بر شتري سركش
سـوار است، اگر عنان محكم
كشـد، پردههاي بيني حيوان
پـاره ميشـود، و اگـر آزادش
گـذارد، در پرتگـاه سـقوط
ميكنـد. سـوگند بـه خـدا
مردم در حكومت دومي، در
نـاراحتي و رنج مهمّي گرفتار
آمده بودند، و دچار دو روييها
و اعتراضهـا شدند، و من در
ايـن مـدت طولـاني محنتزا،
و عـذاب آور، چـارهاي جز
شـكيبايي نداشتم، تا آن كه
روزگـار عمر هم سپري شد.
۴ شـكوه از شـوراي عـمر:
ســپس عـمر خـلافت را
در گــروهي از قـرار داد كـه
پنداشـت من همسنگ آنان
ميباشـم پنـاه بر خدا از اين
شـورا در كدام زمان در برابر
شـخص اوّلشان در خلافت
مورد ترديد بودم، تا امروز با
اعضـاي شورا برابر شوم كه
هـم اكنـون مرا همانند آنها
پندارند و در صف آنها قرارم
دهنـد نـاچار بـاز هم كوتاه
آمـدم، و بـا آنـان هماهنگ
گرديـدم. يـكي از آنهـا بـا
كينـهاي كـه از مـن داشت
روي بـر تـافت، و ديـگري
دامادش را بر حقيقت برتري
داد و آن دو نـفر ديـگر كـه
زشـت است آوردن نامشان.
۵ شكوه از خلافت عثمان:
تـا آن كه سومي به خلافت
رســـيد، دو پهلـــويش از
پرخـوري بـاد كرده، همواره
بـين آشپزخانه و دستشويي
سرگردان بود، و خويشاوندان
پــدري او از بـني امـيّه بـه
پاخاسـتند و هـمراه او بيت
المـال را خوردنـد و بـر بـاد
دادنـد، چون شتر گرسنهاي
كـه بجان گياه بهاري بيفتد،
عثمـان آنقدر اسراف كرد كه
ريسـمان بافتـه او باز شد و
أعمال او مردم را برانگيخت،
و شـكم بـارگي او نـابودش
ساخت.
۶ بـيعت عمـومي مـردم با
امـير المـؤمنين عليه السّلام:
روز بيعت، فراواني مردم چون
يالهاي پر پشت گفتار بود، از
هـر طرف مرا احاطه كردند،
تـا آن كـه نزديك بود حسن
و حسـين عليه السّلام لگد
مال گردند، و رداي من از دو
طـرف پـاره شد. مردم چون
گلّههـاي انبـوه گوسفند مرا
در ميـان گرفتنـد. امّا آنگاه
كـه به پاخاستم و حكومت
را بـه دسـت گرفتم، جمعي
پيمـان شـكستند و گـروهي
از اطـاعت مـن سـرباز زده
و از ديـن خـارج شـدند، و
بـرخي از اطاعات حق سر
بر تافتند، گويا نشنيده بودند
سـخن خداي سبحان را كه
ميفرمايـد: «سـراي آخـرت
را بـراي كساني برگزيديم كه
خواهان سركشي و فساد در
زمـين نباشـند و آينده از آن
پرهيزكـاران اسـت» آري به
خـدا آن را خـوب شنيده و
حفظ كرده بودند، امّا دنيا در
ديده آنها زيبا نمود، و زيور آن
چشمهايشـان را خيره كرد.
۷ مسـؤوليتهاي اجتمـاعي
سـوگند به خدايي كه دانه را
شكافت و جان را آفريد، اگر
حضور فراوان بيعت كنندگان
نبـود، و يـاران حجّت را بر
مـن تمـام نميكردنـد، و اگـر
خـداوند از علمـاء عهـد و
پيمـان نگرفتـه بود كه برابر
شـكم بـارگي سـتمگران،و
گرسنگي مظلومان، سكوت
نكننـد، مهـار شتر خلافت
را بـر كوهـان آن انـداخته،
رهـايش ميسـاختم، و آخر
خــلافت را بـه كاسـه اوّل
آن سـيراب مـيكردم، آنگاه
ميديـديد كه دنياي شما نزد
من از آب بيني بزغالهاي بي
ارزشتــــــر اســـــت
گفتنــد: در اينجــا مـردي
از أهـالي عـراق بلنـد شـد
و نامـهاي بـه دسـت امـام
عليــه السّلـام داد و امـام
عليـه السّلـام آن را مطالعه
ميفرمود، گفت
📜 راه عبور از فتنههای تاریخی و اجتماعی، شناخت مسئلهٔ ولایت در قرآن است. «مَنْ لَمْ يَعْرِفْ أَمْرَنَا مِنَ الْقُرْآنِ لَمْ يَتَنَكَّبِ الْفِتَنَ».
در قرآن کریم، «مواضع اولیای الهی» و «میدانهای درگیری» و «مسیری که طی میشود تا غلبۀ اولیای حق بر اولیای طاغوت واقع شود»، بیان شده است.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
🌷گریه :
امام صادق(ع) فرمودند: «فَلَمّا طالَ عَلى بَنی إسرائیلَ العَذابُ، ضَجّوا و بَکَوا إلَى اللهِ أربَعینَ صَباحاً، فَأَوحَى اللهُ إلى موسى و هارونَ أن یُخَلِّصَهم مِن فِرعَونَ، فَحَطَّ عَنهُم سَبعینَ و مِئَةَ سَنَةٍ. قالَ: و قالَ أبو عَبدِ اللهِ(ع): هکَذا أنتُم لَو فَعَلتُم لَفَرَّجَ اللهُ عَنّا، فَأَمّا إذا لَم تَکونوا فَإِنَّ الأَمرَ یَنتَهی إلى مُنتَهاهُ».
در تفسیر عیّاشى - به نقل از فضل بن ابی قرّه- چنین آمده است: امام صادق(ع)فرمود: «خداوند به ابراهیم وحى کرد که به زودى، فرزندى برایت به دنیا میآید. آنرا به ساره گفت. وى گفت: "من با این کهنسالى، بچّه میزایم؟!".[1] خداوند به ابراهیم وحى فرستاد که ساره به زودى بچّهدار میشود؛ امّا چون در سخنم تردید نمود، نوادگانش چهارصد سال به سختى دجار خواهند شد.»
سپس امام ششم ادامه داد: «هنگامى که سختى بنى اسرائیل به درازا کشید، آنان چهل روز به گریه و ناله پرداختند که به دنبال آن، خداوند به موسى وحى کرد که آنان را از چنگ فرعون برهاند و اینگونه بود که صد و هفتاد سال از عذابشان کاسته شد. شما شیعیان نیز اگر اینگونه رفتار کنید، خداوند گره از کارتان میگشاید؛ امّا اگر بیتفاوت باشید، از مقدار زمانی که باید درگیر این مشکل باشید کاسته نخواهد شد».[2]
متضرعانه دست به دعا بردارند، ممکن است زمان غیبت امام مهدی(عج) کاهش یابد.
عیاشی، محمد بن مسعود، التفسیر، محقق: رسولی محلاتی، هاشم، ج 2، ص 154، تهران، المطبعة العلمیة، چاپ اول، 1380ق.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
📜 زیارت اربعین نوعی هجرتِ الیالامام است که فاصلهٔ ناشی از قومیت و نژاد و سوءظن و تنابُزِ بالالقاب را از بین میبرد و بستر امتسازی و تمدنسازی میشود.
☑️ @mirbaqeri_ir
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
شیخ موسی الخلف:
یک و نیم میلیارد مسلمان سنی، منتظر خونخواهی شیعیان از خون یک رهبر سنی هستند.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72